PHP Editor IDE
Fra : nokomo

Dato : 27-09-05 08:10

Hej
Jeg har brug for en free php editor (et udviklingsværktøj). Hvilket
værktøj anbefalder du ? eller bruger du ?

Tak på forhåand
gachsaran

Fra : Nygaard

Dato : 27-09-05 08:56

"nokomo" <gachsaran@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Jeg har brug for en free php editor (et udviklingsværktøj). Hvilket
> værktøj anbefalder du ? eller bruger du ?
>
> Tak på forhåand
> gachsaran

TSW
http://www.tsw.dk/

/Nygaard

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-09-05 10:37

On Tue, 27 Sep 2005 09:10:08 +0200, nokomo wrote:

> Jeg har brug for en free php editor

Det har jeg også...

Jeg har i lang tid været glad for Quanta Plus, men det er jo en KDE-ting,
og jeg kunne godt tænke mig at finde en Gnome-ting i stedet (og så
kunne det jo være sjovt at prøve noget nyt). Nu har jeg siddet og kigget
hele formiddagen, og jeg er ikke blevet klogere...

Jeg ønsker mig:

1) Syntax highlight
2) Code completion (helst både på indbyggede og egne funktioner)
3) Grafisk interface (jeg er ikke tilhænger af Emacs og Vi :)

Findes en sådan fætter slet ikke i Gnome-verdenen? Jeg har kigget på
Bluefish, SciTe, Amaya, Vim, Cream, Komodo, Emacs, ...

I bund og grund undrer jeg mig vel egentlig bare over, at der ikke findes
en god programmerings-editor til Gnome...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-09-05 10:46

On Tue, 27 Sep 2005 11:36:35 +0200
Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:
> I bund og grund undrer jeg mig vel egentlig bare over, at der ikke
> findes en god programmerings-editor til Gnome...

der findes nu flere, men de er normalt specifikke til et bestemt
programmeringssprog (monodevelop, Eclipse, Anjuta DevStudio, Screen, Dr
Python osv osv. )
I dit tilfælge hvor det er php ville jeg nok kigge på gPHPedit
http://www.gphpedit.org

Den kan vist alt det du forespørger.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-09-05 11:17

On Tue, 27 Sep 2005 11:46:07 +0200, Kim Schulz wrote:

> I dit tilfælge hvor det er php ville jeg nok kigge på gPHPedit
> http://www.gphpedit.org

Den har jeg faktisk også været omkring - men den ville ikke lige
installeres, da jeg har en 64 bit maskine... men nu hvor du nævner den
igen, så kommer jeg i tanker om, at der jo også var noget source, man
kunne prøve at kompilere :)

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-09-05 12:32

On Tue, 27 Sep 2005 12:16:32 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> installeres, da jeg har en 64 bit maskine... men nu hvor du nævner den
> igen, så kommer jeg i tanker om, at der jo også var noget source, man

ÆV! Nu har jeg prøvet at kompilere fra source og at installere fra en
64 bit Debian-pkg, men lige meget hjælper det: Når jeg starter
programmet, viser den kortvarigt rammen på vinduet, hvorefter den brager
i gulvet.

Nogen der har haft held(/dygtighed) til at installere gphpedit på en 64
bit Ubuntu?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Mads Olsen

Dato : 27-09-05 17:57

Joohh.. nu søger du efter en god gratis PHP editor..
så jeg vil anbefale php desginer 2005
http://www.freedownloadscenter.com/Web_Authoring/Automated_Web_Publishing_Tools/PHP_Designer_2005.html

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-09-05 18:00

On Tue, 27 Sep 2005 18:56:36 +0200, Mads Olsen wrote:

> Joohh.. nu søger du efter en god gratis PHP editor..
> så jeg vil anbefale php desginer 2005

Jup, den ser ret lækker ud - men jeg bruger ikke Windows til daglig...

--
Mvh.
/Thomas