Billig tørfoder vs dyrt tørfoder?
Fra : Christina Jensen

Dato : 27-09-05 07:36

Hejsa

Er der nogen der er sød at skrive mig grunden til at man skal fodre med
hills, eukanuba, royal og kompany, når der bliver skrevet så meget om at
billig foder er lige så godt, i følge rabatten og sådan, har nemlig en
heftig diskution med gemalen, jeg mener bestemt at det dyre foder er
tilsvarende bedre, det tror han ikke på, hvad kan jeg sige til ham om det?

på forhånd tak

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M@Q8X8"`#L`
`
end

Fra : Bodil

Dato : 27-09-05 07:52

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heftig diskution med gemalen, jeg mener bestemt at det dyre foder er
> tilsvarende bedre, det tror han ikke på, hvad kan jeg sige til ham om det?

Hej Christina

Du skal efter min mening ikke kikke på prisen, se på indholdet.

Jeg køber kun tørfoder som ikke indeholder Soya protein, farve og
konserveringsstoffer. Den første ingrediens skal være kød ikke korn som det
er i mange tørfodermærker.

Jeg er faktisk rimelig ligeglad med hvad det koster bare det opfylder mine
kriterier.

Bodil

www.123hjemmesider.dk/bodeilshunde

Fra : TGH

Dato : 27-09-05 07:53

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> [...]
> heftig diskution med gemalen, jeg mener bestemt at det dyre foder er
> tilsvarende bedre, det tror han ikke på, hvad kan jeg sige til ham om det?

Eukanuba skal man holde fingerene af.
Eukanuba produceres af Iams, der anvender obskure dyreforsøg til at teste
deres produkter.
http://www.iamscruelty.com/iams-feat-wsu.asp
Der findes også en video hvor man ser hunde i beagle størrelse blive
bedøvet, for at man kan skære muskler ud af deres bagben, hvorefter de
bliver lagt i en bunke til opvågning. Der kan de så ligge i flere timer
under ekstrem smerte.
Så Eukanuba og Iams er ikke noget man skal støtte.
Hilsen
TGH

Fra : Søren LH

Dato : 27-09-05 09:09

"TGH" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under ekstrem smerte.
> Så Eukanuba og Iams er ikke noget man skal støtte.

Mon ikke de andre store (f.ex. Hill's) har anvendt lignende forsøg? Hunden
skal jo trods alt have mad.

Mvh
Søren

Fra : Nette Stormlund

Dato : 27-09-05 10:47

> Mon ikke de andre store (f.ex. Hill's) har anvendt lignende forsøg?
> Hunden skal jo trods alt have mad.
>
> Mvh
> Søren

Jo - det tror jeg også.

Derfor kiggede jeg på listen hos Anima, inden jeg skiftede foder.

Min holdning er nemlig, at jeg meget hellere vil støtte et firma, der fra
starten af har en ideologi omkring at undgå dyreforsøg, fremfor et der er
blevet tvunget til det af myndighederne eller forbrugerne.

Jeg prøver virkelig at være en aktiv forbruger, da jeg tror det hjælper.

Se bare på Arla, som har mistet markedsandele - de mærker prisen for, at
være lidt for smarte.

Det foder jeg har fundet frem til ( Olivers ) er så også det bedste jeg har
brugt - langt bedre end Royal Canin, som jeg brugte før - og som koster det
samme.

M.v.h.
Nette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-05 10:56

> [...]
> under ekstrem smerte.
> Så Eukanuba og Iams er ikke noget man skal støtte.

Nå, skal den 2 år gamle video nu hentes frem til ære og værdighed igen. Den
har været diskuteret. Men det er vel de færreste, som egentligt har læst
teksten. Sjovt nok, " Står det også på forsiden ".

De tests der ses, bliver lavet på et laboratorium, som Iams intet har med at
gøre, andet end, at de har fået udført tests der. Men om de tests, som man
fortæller, udføres her, er for Iams, det vil Peta vist ikke lige give nogen
skriftlig garanti på.
Så den slags beviser, er vist ikke mange basører værd.

Læs her :

For nearly 10 months in 2002 and early 2003, a PETA investigator went
undercover at an Iams contract testing laboratory, where a dark, sordid
secret was discovered beneath the the dog- and cat-food manufacturer's
wholesome image. Our investigator found dogs who had gone crazy from intense
confinement in barren steel cages and cement cells, dogs who had been left
on a filthy paint-chipped floor after chunks of muscle had been hacked from
their thighs, dogs who had been surgically debarked, and horribly sick dogs
and cats who were languishing in their cages, neglected and left to suffer
without veterinary care.

Hvis det kan bevises, at dette laboratorium kun har Iams som kunde, ja så er
sagen jo soleklar, men disse filmede forsøg, kunne for den sags skyld, godt
være lavet for Pedigree, Henne, Oliver, ja de kunne være udført for hvem som
helst. Ja faktisk af Peta selv, for at skaffe beviser. Men igen, det må
være dette laboratorium, der skal belastes, hvis man ikke syntes at
forsøgene er udført korrekt, og ikke Iams. For de har garanteret fået
regningen på korrekt udførte forsøg.

Men som altid. Amerikanerne har alt hvad vi har, bare større og bedre....
Eller flere og værre. Så derfor forekommer det mig, lidt dobbeltmoralsk,
når man rigtigt slår på tromme for Amerikanske foder produkter.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren LH

Dato : 27-09-05 16:44

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller flere og værre. Så derfor forekommer det mig, lidt dobbeltmoralsk,
> når man rigtigt slår på tromme for Amerikanske foder produkter.

Og selv de danske produkter er sikkert sammensat på grundlag af viden
oprindelig indhentet ved dyreforsøg i tidernes morgen. Så det er virkelig
svært......

Mvh
Søren

Fra : TGH

Dato : 27-09-05 07:55

> [...]
> heftig diskution med gemalen, jeg mener bestemt at det dyre foder er
> tilsvarende bedre, det tror han ikke på, hvad kan jeg sige til ham om det?

http://iamscruelty.com/
Videoen ligger på forsiden.

Fra : John P [jopa]

Dato : 27-09-05 09:41

Christina Jensen skriblede bla:
> Hejsa
>
> Er der nogen der er sød at skrive mig grunden til at man skal fodre
> med hills, eukanuba, royal og kompany, når der bliver skrevet så
> meget om at billig foder er lige så godt,

Hej Christina det er ikke tilladt at poste vedhæftede filer i
nyhedsgrupper

Virus kan være en af årsagerne

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 27-09-05 10:24

Hun har Ad-ware på sin PC. Det er HotBar der vedhæfter en .gif fil når hun
afsender.
Selve filen er ikke farlig, men hun skal nok lige få scannet sin pc igennem
for AD- og Spy-ware.

Thomas Mikkelsen

Fra : John P [jopa]

Dato : 27-09-05 10:52

Thomas Mikkelsen skriblede bla:
> Hun har Ad-ware på sin PC. Det er HotBar der vedhæfter en .gif fil
> når hun afsender.

Ja hendes maskine er befængt med "hundelopper"
Så hun bør give den en ekstra rensning.

Fra : Christina Jensen

Dato : 28-09-05 10:43

er der ikke nogen der kan fortælle om det er bedre eller værre at fodre
med billig foder, som som regel bliver købt i diverse butikker?

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAB0`1`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````")`!$```+1C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#S[ 6(TFH)WD828H\RIO'$XQ+;L?/K,(_H,9@#4'KW'T')-#
M7U,8(!:ABU9T]0S.L%?@TNB,LK"]+LUJ_I'%5^2XS.:=AO"Z2Y6MAKU/NXX=
MY[0"]R<X!YB7A6?&% 2&`JDVV+=G=4-GZ4A%69@(R+<9EA@9J<AY^6F*. I&
MI]JH&LBJYYFZ=RJ8RRG+6T5RPW66\R8Y["N%^E:V%6R)UB7*-34]+=79H9*M
9O<W=[?T-'BX^_DQM?HZ>KK[.WN[N40``.P``
`
end

Fra : John P [jopa]

Dato : 28-09-05 10:58

Christina Jensen skriblede bla:
> er der ikke nogen der kan fortælle om det er bedre eller værre at
> fodre med billig foder, som som regel bliver købt i diverse butikker?

Hej Christina
Gider du ikke at rense din computer for adware og spyware.
Det er forbudt at poste vedhæftede filer på usenet.

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 28-09-05 11:57

www.webroot.com der kan du lave en online scanning eller downloade spy
sweeper i en trial version, scanne og fjerne der snavs der er og så
afinstallere programmet bagefter.

Thomas Mikkelsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-05 03:48

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jo men jeg ved ikke hvordan, det popper bare op selv

Du har et program der hedder Hotbar installeret, og det er det, som
vedhæfter en lille fil hver gang. Det er sikkert et program med diverse
brevpapirer, og små stemnings iconer.
Jeg vil tro du kan disable den funktion deri, hvis du kigger godt i
konfigurationen af det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-05 04:35

> er der ikke nogen der kan fortælle om det er bedre eller værre at fodre
> med billig foder, som som regel bliver købt i diverse butikker?

Det er ingen af delene. Faktisk er det helt op til dig selv, at tage disse
beslutninger, alt efter, hvordan dine erfaringer er, med et mærke. Trives
din hund fint på billige mærker, er der ingen grund til at ofre yderligere.
Men som man jo altid kan sige, ingen mærker er perfekte, og giver man sin
hund forskellige mærker, får den jo også lidt afveksling, og skulle det ene
mærke så have en mangel, så må man jo håbe, at et af de andre, opvejer denne
mangel, så de af denne vej kompletterer hinanden.

M.V.H.....Benny..