Billigere Eukanuba?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 07:30

Min hustru har hos dyrlægen fået at vide at hendes 5-årige Golden Retreiver
på grund af betændelse i maven og dertil hørende diarré resten af livet skal
spise "Eukanuba Veterinary Diet" - produktet koster ca. det dobbelte af dét
hun ellers plejer at fodre med nemlig 55,- kr./kg. - har nogen hér kendskab
til om Eukanubaen nogen steder fås billigere end hos dyrlægen - eller er der
et fornuftigt alternativ?
Hans

Fra : TGH

Dato : 27-09-05 07:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> nogen hér kendskab til om Eukanubaen nogen steder fås billigere end hos
> dyrlægen - eller er der et fornuftigt alternativ?

Hej
Det ville være tilrådeligt at finde et andet produkt der kan hjælpe da
Eukanuba produceres af Iams, der anvender obskure dyreforsøg til at teste
deres produkter.
http://www.iamscruelty.com/iams-feat-wsu.asp
Der findes også en video hvor man ser hunde i beagle størrelse blive
bedøvet, for at man kan skære muskler ud af deres bagben, hvorefter de
bliver lagt i en bunke til opvågning. Der kan de så ligge i flere timer
under ekstrem smerte.
Så Eukanuba og Iams er ikke noget man skal støtte.
Hilsen
TGH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 08:38

TGH skrev:

> Det ville være tilrådeligt at finde et andet produkt der kan hjælpe da
> Eukanuba produceres af Iams, der anvender obskure dyreforsøg til at
> teste deres produkter.

snip

> Så Eukanuba og Iams er ikke noget man skal støtte.

Tak fordi du fortalte mig det!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 08:56

Hans Paulin (6310) skrev:

> er der et fornuftigt
> alternativ?

Min hustru ringede nu til dét sted hvorfra hun plejer at købe foder - og de
*har* diætmad til 27,25 kr./kg. - navnet er "Oliver"!?
Hans

Fra : fam. Ager

Dato : 27-09-05 09:23

> Min hustru ringede nu til dét sted hvorfra hun plejer at købe foder - og
> de *har* diætmad til 27,25 kr./kg. - navnet er "Oliver"!?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>olivers går du ikke galt i byen med, det er vist så rent et produkt som det
>kan blive i tørfoderform, så det synes jeg ville være et godt valg.
jeg bruger det ikke selv til mine hunde, da jeg barfer, men er lige gået
over på deres kattemad.
mvh. marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 10:03

fam. Ager skrev:

> [...]
> som det kan blive i tørfoderform, så det synes jeg ville være et
> godt valg. jeg bruger det ikke selv til mine hunde, da jeg barfer, men er

Lyder dejligt

Jeg ekspederer oplysningen videre til min bedre halvdel
Hans

Fra : Nette Stormlund

Dato : 27-09-05 10:40

Olivers er rigtig godt!

Det er på listen over firmaer som ikke bruger dyreforsøg.

Derudover er ingredienserne godkendt til menneskeføde ( primært kylling ),
så det er ikke affaldskød hunden får.

Jeg gik over til Olivers at etiske årsager. Jeg vil ikke støtte dyreforsøg.

Min ældste collie-han har altid været lidt kræsen, men nu bliver der spist
op. Og det er en stor fordel, når vi også har en ung-hund i huset, at der
ikke bliver levnet.

Så jeg kan kun anbefale det!

M.v.h.
Nette

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 12:56

Nette Stormlund skrev:

> Olivers er rigtig godt!

snip

> Så jeg kan kun anbefale det!

Dejligt!

Osse tak til dig!
Hans

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 27-09-05 09:30

Når du skriver at det er pga. mave-tarmproblemer er det formodentligt
Eukanuba Intestenal Formula som i fodrer med.

Både Hills og Royal Canin har nogenlunde tilsvarende produkter (Hills
Prescription Diet I/D, Royal Canin Intestenal). Disse produkter kunne jeg
forestille mig ville give samme resultat, men jeg er ikke sikker på at de
prismæssigt er ret meget billigere. Har hunden et kronisk mave-tarm-problem
ville jeg dog være meget varsom med at gå udenfor de nævnte produkter, men
det er jo op til en selv hvad man vil ofre på hunden.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-05 10:01

Camilla Juelsgaard Jørgensen skrev:

snip

> Disse produkter kunne
> jeg forestille mig ville give samme resultat, men jeg er ikke sikker
> på at de prismæssigt er ret meget billigere.

Ok.

> Har hunden et kronisk
> mave-tarm-problem ville jeg dog være meget varsom med at gå udenfor
> de nævnte produkter, men det er jo op til en selv hvad man vil ofre
> på hunden.

Min hustru betaler *gerne* hvad det koster

Var der dog et prisbilligt alternativ var det dog ok
Hans