wrt54g som klient + forstærker ?
Fra : PeterM.

Dato : 26-09-05 12:04

Hejsa
Jeg har fået en Linksys wrt54g "i overskud", kan jeg bruge den som klient på
en gamekonsol, således at jeg kan tilgå gamekonsollen fra mit
arbejdsværelse, og samtidig ville det være rart hvis den også kunne
forstærke signalet til første salen, hvor børnenes computere står, da
gamekonsollen vil komme stå ca halvvejs fra primær routeren (også wrt54g) ,
som tildeler alle computere net.
Der skal ikke stå en computer i stuen hvor gamekonsollen står, så sekundær
routeren kommer til at stå alene kun koblet op med gamekonsol.
Kan det lade sig gøre ?
Både at få den til at virke som klient, og samtidig virke som forstærker ?

Mvh
PeterM

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-09-05 18:59

PeterM. skrev den 26-09-2005 13:03:
> [...]
> Kan det lade sig gøre ?
> Både at få den til at virke som klient, og samtidig virke som forstærker ?

(Ovre i dk.edb.nervaerk.traadloest kan du nok få mere omfattende råd).
Men den lyder som den funktion, der kaldes WDS.

Du skal muligvis indlæse en alternativ firmware for at bruge wds - dem
er der mange af, jeg bruger dd-wrt.

--
Morten Christensen

Fra : PeterM.

Dato : 27-09-05 17:45

> (Ovre i dk.edb.nervaerk.traadloest kan du nok få mere omfattende råd).
> Men den lyder som den funktion, der kaldes WDS.

1000 tak, jeg flytter hermed tråden til "edb.nervaerk.traadloest"

Mvh
PeterM