Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera 8.5 og Java Applets?
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 12:03

Jeg kan ikke bruge Opera 8.5 til min netbank i Nordea. Der står bare
"Applet crashed" og så kan jeg jo ikke logge ind.

Er der en indstilling jeg skal ændre?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 12:26

Kurt Hansen skrev:

>Jeg kan ikke bruge Opera 8.5 til min netbank i Nordea. Der står bare
>"Applet crashed" og så kan jeg jo ikke logge ind.

Jeg lytter med spænding, for jeg har samme problem

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 25-09-05 12:31

Ivan V. Klattrup skrev:

>Jeg lytter med spænding, for jeg har samme problem

Jeg har ingen problemer bortset fra at den er lidt langsom.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 25-09-05 12:35

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Jeg har ingen problemer bortset fra at den er lidt langsom.

Glemte at tilføje at jeg bruger sparekassen Thy.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : John

Dato : 25-09-05 13:07

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke bruge Opera 8.5 til min netbank i Nordea. Der står bare
> "Applet crashed" og så kan jeg jo ikke logge ind.
>
> Er der en indstilling jeg skal ændre?

Måske hjælp her:
http://www.naalive.com/help/javaTest.aspx

Flere:
http://www.google.com/search?q=opera+javatest

Jeg bruger denne til at teste IE, ved ikke, om den virker i Opera:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 13:42

John skrev:

>http://www.naalive.com/help/javaTest.aspx

Java er installeret, det er "bare" Nordeas netbank der crasher

>Jeg bruger denne til at teste IE, ved ikke, om den virker i Opera:
>http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Virker fint i Opera

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 25-09-05 19:42

On 25 Sep 2005 12:42:12 GMT, Ivan V. Klattrup wrote in
dk.edb.internet.software.browser
<xn0e7o01u7dl8k000@dtext01.news.tele.dk>:

>Java er installeret, det er "bare" Nordeas netbank der crasher

>Virker fint i Opera

Det analoge ur virker fint, mens det digitale ur viser 00:00:00 med
grønne tal.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 20:06

Svend Erik Jensen skrev:

>Det analoge ur virker fint, mens det digitale ur viser 00:00:00 med
>grønne tal.

Det har du ret i, det lagde jeg ikke mærke til.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-05 16:45

John skrev:

> Jeg bruger denne til at teste IE, ved ikke, om den virker i Opera:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Den virker både i Opera og Firefox.

--
Bertel

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 25-09-05 19:39

On Sun, 25 Sep 2005 13:02:45 +0200, Kurt Hansen wrote in
<1p97mrrit2wc0$.1h49h77lsyrp4.dlg@40tude.net>:

>Jeg kan ikke bruge Opera 8.5 til min netbank i Nordea. Der står bare
>"Applet crashed" og så kan jeg jo ikke logge ind.

Jeg kan godt, og har kunnet med de sidste to års versioner af Opera. Jeg
bruger også Nordea, og javadimsen er Suns.

>Er der en indstilling jeg skal ændre?

Åbenbart, jeg ved ikke hvilken, men det kan vi måske finde ud af. Jeg
kan selvfølgelig sende en kopi af opera6.ini, men der må være en nemmere
metode.

Lige det grundlæggende:

Tools -> Preferences -> faneblad Advanced -> Content menuen:
Flueben i alle muligheder undtagen Show active frame border.

Tools -> Preferences -> faneblad Advanced -> Network menuen:
Browser Identification: Identify as Opera.

Hvis ikke det virker, så skriv igen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 20:06

Svend Erik Jensen skrev:

>Tools -> Preferences -> faneblad Advanced -> Network menuen:
>Browser Identification: Identify as Opera.

Det var lige den der skulle til, den stod til MSIE 6.0 (hos mig altså)

Jeg takker i hvert fald.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 25-09-05 20:19

On 25 Sep 2005 19:05:56 GMT, Ivan V. Klattrup wrote in
<xn0e7oa7sl343d000@dtext01.news.tele.dk>:

>Det var lige den der skulle til, den stod til MSIE 6.0 (hos mig altså)
>
>Jeg takker i hvert fald.

Det var godt det kom til at virke. En sidegevinst er også at man får
vist de sites man besøger, at man bruger andre browsere end lige IE.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 20:38

Svend Erik Jensen skrev:

>Det var godt det kom til at virke.

Det var rigtig godt

>En sidegevinst er også at man får vist de sites man besøger, at man bruger
>andre browsere end lige IE.

Det skulle det gerne alligevel, for da jeg ikke kunne få netbanken til at
virke brugte jeg firefox i stedet for, da jeg troede at det var et problem
det kun var mig der havde, og en geninstallation af systemet var påkrævet,
og det gad jeg dog ikke "bare for en browsers skyld"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk