Hvor tit skal en hvalp tisse ?
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 25-09-05 10:25

Hej med jer,

Jeg har fået mig en dejlig lille hvalp på lidt over 9 uger og er nu begyndt
at være lidt bekymret over hvor tit hun tisser.

Jeg ved godt at hendes blære er meget lille m.m men kan det været rigtigt at
hun skal tisse hver ½ time ? Når hun er alene hjemme, så kan hun sagtens
holde sig i 5 timer (en enkelt gang i 7 timer), men når vi er hjemme hos
hende, så har hun tit uheld selvom hun bliver luftet mindst en gang i timen.

Nogen ideer ?? Og er der nogen som nogen gode links til opdragelse af hvalpe
(ud over hun selvfølgelig skal på hvalpekursus ?

Hilsen
Tine

Fra : qfha

Dato : 25-09-05 10:30

Er du sikker på det ikke er underkastelsestisseri. En lille og usikker
tæve kan være utæt temmelig længe. Såmen også når hun viser
glæde.

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 25-09-05 12:35

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Er du sikker på det ikke er underkastelsestisseri. En lille og usikker
tæve kan være utæt temmelig længe. Såmen også når hun viser
glæde.

Hej !
Hvad kan jeg gøre ved det hvis det er "underkastelsestisseri" ?

Hilsen
Tine

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 25-09-05 20:06

> Hej !
> Hvad kan jeg gøre ved det hvis det er "underkastelsestisseri" ?

Pas på ikke at være for dominant!
/K

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 10:38

Tine Kristiansen skriblede bla:

> Jeg har fået mig en dejlig lille hvalp på lidt over 9 uger og er nu
> begyndt at være lidt bekymret over hvor tit hun tisser.

Tillykke er det ikke lækkert med sådan en lille en.

De tisser meget specielt efter leg spisning og hver gang den har fået en
lille lur.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 25-09-05 12:35

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Tine Kristiansen skriblede bla:

> Tillykke er det ikke lækkert med sådan en lille en.
>
> De tisser meget specielt efter leg spisning og hver gang den har fået en
> lille lur.

Hej John,

Stopper de automatisk med at skulle tisse så tit ?? Ligesom killinger (som
dog er meget nemmere, da de kan bruge kattebakke...hi,hi).

Jo, hun er super lækker og vi er mget glade for hende. Det giver et helt
andet liv i huset, men også lige så krævende som et lille barn, da man jo er
oppe flere gange om natten.....

Tak for svaret !
Hilsen
Tine

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 12:42

Tine Kristiansen skriblede bla:

> Stopper de automatisk med at skulle tisse så tit ??

Ja da de lærer jo at holde sig længere når de finder ud af at de skal gøre
det udendøre.
Bare rolig hvis i er opmærksomme på dens signaler plejer man/jeg at kunne
lære den det på under en måned.

> Jo, hun er super lækker og vi er mget glade for hende. Det giver et
> helt andet liv i huset, men også lige så krævende som et lille barn,
> da man jo er oppe flere gange om natten.....

ja ok det plejer jeg så ikke at gøre.
En gang pr nat mere gider jeg ikke, og er der en lille sø viser jeg den til
hvalpen og siger puha eller lignende.

Kan godt være det ikke er pædagogisk rigtigt, men sådan gør jeg.
Hver gang den går søgende omkring så er det tegn på at den skal ud og tisse.
Sætter den sig for at tisse så snupper jeg den og bærer den ud og roser den
når den har gjort det.

Hold igen med vandet de sidste par timer inden sengetid.

Fra : Christina Jensen

Dato : 27-09-05 07:47

Hejsa Tine

Når du skal gøre din nye hund stueren, hver gang den har sovet, leget,
efter måltider, eller hvis den ikke har ladet vandet i et stykke tid, eller
viser tegn på at den skal tisse, bær den ikke ud, men lad den følge efter
dig ud, så den lærer turen. læg aviser ved døren om natten. hvis den tisser
indendørs straf da ikke hunden, men ros den overdrevet når den gør det
rigtigt.

christina holm jensen

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M@Q8X8"`#L`
`
end

Fra : qfha

Dato : 25-09-05 20:04

Det løser dig med tiden, når hun bliver ældre og bedre kan
kontrollerer sine funktioner. Men du kan evt. tage toppen af det ved at
ignorere/overse hende i visse situationer.