Banegårdskat
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 24-09-05 16:49

Jeg er i tvivl om jeg skal gøre noget.

Der holder en utroligt sød og kælen og venlig sort kat til i sporene på
Struer station. Den vil meget gerne følge med mig og sikkert også gerne
have noget at spise.
Da den er så tam, kan det næppe være en vildkat, men jeg har ikke set
tegn på, at den hører til noget sted.
Jeg er i tvivl om, den kan være efterladt eller på anden måde hjemløs,
eller om den bare godt kan lide at rende rundt hvor togene sover om natten.

Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-09-05 23:47

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:
> [...]
> Jeg er i tvivl om, den kan være efterladt eller på anden måde hjemløs,
> eller om den bare godt kan lide at rende rundt hvor togene sover om

Har den en øretatovering? Så kan du få oplyst ved dyrlægen hvor den hører
til. Hvis du fornemmer at den ikke har et hjem, så tag den endelig i
varetægt. Du kan også tage et foto af den, og sætte opslag op og efterlyse
ejeren. Det har jeg gjort mange gange med held!

Vigtig at få gjort noget nu. Vinter er på vej..

Mvh Thomas

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 25-09-05 08:10

Thomas Jacobsen wrote:

> [...]
> ejeren. Det har jeg gjort mange gange med held!
>
> Vigtig at få gjort noget nu. Vinter er på vej..

Nu glemte jeg faktisk at se ordentligt efter øretatovering.

Men nu er det også sådan, at jeg allerede har alt for mange katte selv,
incl. 2 killinger, så at tage den hjem ville være dejligt, men uholdbart.

Er der nogen,som man kan kontakte i den slags tilfælde?

Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 26-09-05 22:51

> [...]
> uholdbart.
>
> Er der nogen,som man kan kontakte i den slags tilfælde?

Et bud er
http://www.kattens-vaern.dk/

/ Thomas

Fra : Hanne Engermann

Dato : 25-09-05 01:58

> [...]
> eller om den bare godt kan lide at rende rundt hvor togene sover om natten.

Prøv først at spørge personalet på stationen, om de kender noget til
katten. Ellers kan du sætte en seddel i en TYND bukseelastik om halsen
på den med teksten "Hører jeg til nogen steder? .. + dit tlf.nr.". Så
kan det jo være, der kommer svar tilbage. - Nu kommer vinteren snart, og
så er det ikke sjovt at være hjemløs banegårdskat.

PS: Det er bare dejligt Bjarne, at du ikke lader 5 og 7 være lige, men
bekymrer dig for katten.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar