3 Friendtones - hvordan virker det ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-05 13:04

Er der nogen der ved noget om hvordan de der FriendTones 3 reklamerer
med egentlig virker ?
Umidelbart vil jeg mene det kræver at der bliver oprettet en
forbindelse (og den der ringer op dermed betaler for det) før der kan
sendes en ikke-standard ringback tone - i så fald syns jeg det er noget
svineri...

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 24-09-05 14:12

Som jeg har forstået det, så er det noget med at man kan bruge en ringetone
(mp3) i stedet for en af de toner der er i telefonen.

/F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-05 15:18

It happens that (6400) Futte formulated :
> Som jeg har forstået det, så er det noget med at man kan bruge en ringetone
> (mp3) i stedet for en af de toner der er i telefonen.

Ok - men det er da ikke lige sådan reklamerne viser det ? der er det en
der ringer op til en anden og istedet for bare "duuuut, duuut, duuut"
får de musik. Og speakeren siger at man kan give sine venner musik med
Friendtones hvilket jeg kun kan forstå som at det er den der ringer
*TIL* en 3 mobil der får musikken.

Men derudover var det også lidt mere den tekniske side af sagen jeg
tænkte på - og om det ikke koster opkalds-takst at lytte til musikken.

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-09-05 09:05

On Sat, 24 Sep 2005 15:12:20 +0200, (6400) Futte wrote:

> Som jeg har forstået det, så er det noget med at man kan bruge en ringetone
> (mp3) i stedet for en af de toner der er i telefonen.

Det har intet med din telefon eller dine ringetoner at gøre

Den tone du hører når du ringer andre på .. mens du venter på at de svarer
eller ikke svarer opkaldet kan udskiftes med noget musik.

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 24-09-05 17:04

Henrik Stidsen wrote:
> Er der nogen der ved noget om hvordan de der FriendTones 3 reklamerer
> med egentlig virker ?

https://mit3.wl.3.dk/treft/public/help.asp

Det ser ud til at det er noget der skal sættes op over nettet, og at
musikken "ligger" hos 3.

> Umidelbart vil jeg mene det kræver at der bliver oprettet en forbindelse
> (og den der ringer op dermed betaler for det) før der kan sendes en
> ikke-standard ringback tone - i så fald syns jeg det er noget svineri...

Helt sikkert, men jeg tror som sagt ikke det er mobil afhængigt..

/Bjarke

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-05 17:25

Bjarke Ravn-Jonsen expressed precisely :

> Helt sikkert, men jeg tror som sagt ikke det er mobil afhængigt..

Hva mener du ? at det ikke kun er når man ringer fra en mobiltelefon
det er sådan ?

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-09-05 09:08

On Sat, 24 Sep 2005 18:24:45 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Hva mener du ? at det ikke kun er når man ringer fra en mobiltelefon
> det er sådan ?

Du hører også musikken når du ringer op fra en fastnet telefon men jeg kan
godt nok ikke se hvad det har med sagen at gøre.

Den almindelige opkaldstone bliver pyntet med noget musik og den der ringer
op betaler ikke for at høre det. OG ja det er noget jeg har undersøgt jeg
gætter ikke bare.

Regards

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-05 13:41

J.K.Arning brought next idea :
> Den almindelige opkaldstone bliver pyntet med noget musik og den der ringer
> op betaler ikke for at høre det. OG ja det er noget jeg har undersøgt jeg
> gætter ikke bare.

Ok, det var bare det jeg ville vide :)

Der er nemlig nogen omstillingsanlæg der opretter forbindelsen så den
der ringer op betaler minuttakst og så sendes der en ringback tone
indtil den lokale telefon bliver taget. Lidt ligesom når man hænger i
en ventekø, her er der bare ingen velkomst eller musik men blot den
normale kedelige tone. Hvis 3's var baseret på det samme så var det en
rigtig ond ting syns jeg nok.