Cybercity adsl
Fra : Henrik Hartig

Dato : 24-09-05 12:11

Hej

Hos mig selv har jeg tdc-udstyr med modem og har en Linksys wrt54g.
Denne sammensætning kører helt fint.
Nu har mine forældre bestilt Cybercity-adsl med standard router. Der
ønskes Flere pc'ere på nettet og trådløs adgang. Ved brug af Cybercity's
trådløse router, vil Cybercity have en månedlig leje på kr. 56,-
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/priser/

Jeg kan forstå at Cybercity's standard-router kører med en PPPoA
protokol som betyder at Router og Modem er slået sammen til 1 enhed,
hvilket betyder at jeg ikke bare kan kopiere min egen løsningsmodel med
wrt54g som router.

Hvilken løsning skal jeg vælge til mine forældre?

/henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 12:33

"Henrik Hartig" <hartig@tele2adsl.dk> skrev

[...]

Et hvilket som helst trådløst accespoint sat til lige efter routeren...

Eller en anden trådløs router, som du så bare forwarder alle portene videre
til.

Claus

Fra : Henrik Hartig

Dato : 24-09-05 12:33

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Eller en anden trådløs router, som du så bare forwarder alle portene videre

Claus
ok, kort og koncist svar. Tak for det. Jeg bestiller så en Linksys
wrt54g og forwarder alle portene.

/henrik

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-09-05 18:02

Henrik Hartig wrote:

> Claus
> ok, kort og koncist svar. Tak for det. Jeg bestiller så en Linksys
> wrt54g og forwarder alle portene.
>
> /henrik
Jeg ville nok vælge en relateret løsning: Bruge en WRT54G og sætte den
op som Access point. Dette gøres ved at slå DHCP-serveren i den fra og i
stedet for at bruge linksys'ens WAN-port til at forbinde til CC's router
forbindes de lan-port mod lan-port.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 24-09-05 21:25

> [...]
> op som Access point. Dette gøres ved at slå DHCP-serveren i den fra og i
> stedet for at bruge linksys'ens WAN-port til at forbinde til CC's router

Ja, det vil jeg prøve.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 01:14

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev

> [...]
> op som Access point. Dette gøres ved at slå DHCP-serveren i den fra og i
> stedet for at bruge linksys'ens WAN-port til at forbinde til CC's router

Der er lige kommet en ny model af WRT54G som har indbygget ADSL modem. Jeg
*tror* at du muligvis kan bruge den helt uden CC egen router/modem,
(medmindre I også har bestilt CC telefoni, det er nemlig en speciel router)
men er ikke 100% sikker. På den måde sparer du også lidt strøm.

WRT54GP2A-AT

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416825750&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Claus

Fra : Hans

Dato : 25-09-05 05:56

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> router/modem, (medmindre I også har bestilt CC telefoni, det er
> nemlig en speciel router) men er ikke 100% sikker. På den måde sparer

Det er stadigvæk kun en ethernet router uden modem. Der er blot indbygget
VoIP funktioner.

Linksys' routere med ADSL-modem har alle et A i typenummeret, WAG, AG o.s.v.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-09-05 14:26

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev

> Linksys' routere med ADSL-modem har alle et A i typenummeret, WAG, AG
o.s.v.

Jeg synes gansk vist også, at der manglede noget, men kunne ikke lige finde
den rigtige under deres produkter. Men den er der et sted, det er ganske
vist. Den er forholdsvis ny...

Claus

Fra : Jens Soerensen

Dato : 02-10-05 11:26

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> (medmindre I også har bestilt CC telefoni, det er nemlig en speciel router)
> men er ikke 100% sikker. På den måde sparer du også lidt strøm.

Ved du om det er muligt at købe den i Danmark?

Jeg kan hverken finde den på edbpriser eller på linksys.dk.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-10-05 15:31

"Jens Soerensen" <spamkonto1234@hotmail.com> skrev

> Ved du om det er muligt at købe den i Danmark?
> Jeg kan hverken finde den på edbpriser eller på linksys.dk.

Jeg har set den her i grupperne, fordi det var her på usenet, jeg blev
opmærksom på den. Men hvordan gutten har fået fat i den, kan jeg ikke sige.
Men mon ikke den kommer, den er jo forholdsvis ny..

Claus