Hund drømmer
Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-09-05 23:04

Hejsa...

Min hund, en golden retriever på lige over 1 år, drømmer utrolig meget, så
slemt at den hveraften ligger og piber og spjætter med arme & ben(var jeg
lige ved at skrive) for & bagpoter ud til alle sider, og først når jeg går
hen til den og tager den ene pote i hånden og nusser den på snuden falder
den til ro... er der nogen forklaring på det og nogen andre der har prøvet
det samme.... Jeg syns ikke det er rart at høre på...

Mvh Thomas L.

Fra : Niau

Dato : 23-09-05 23:16

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den til ro... er der nogen forklaring på det og nogen andre der har prøvet
> det samme.... Jeg syns ikke det er rart at høre på...

Hej Thomas.

Vores Cia gør det også, men vi har lagt mærke til, at hun for det meste kun
har disse "aktive" drømme, når hun virkelig har fået rørt sig og gjort
rigtig træt. Med vores gamle hund, fandt vi ud af, at hun faktisk bare
gjorde det tilfældigt. Fandt aldrig ud af hendes grund dertil.
Jeg håber, at du finder svaret selvom alle hunde er forskellige og bla bla
bla.

mvh Thanh Nhi

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 09:27

> [...]
> nusser den på snuden falder den til ro... er der nogen forklaring på
> det og nogen andre der har prøvet det samme.... Jeg syns ikke det er

Forklaringen er vel bare den samme som med os mennesker,
at hunden får bearbejdet dagens indtryk gennem drømmen
og derved får "ryddet op på harddisken"
Mine hunde drømmer da også jævnligt på den måde du beskriver,
jeg lader dem altid værer helt i fred så de kan få drømt igennem.
Jeg tror ikke du skal have ondt af din hund, det er mentalt sundt at drømme,
så lad du den drømme løs i fred og få dig en griner over synet

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 24-09-05 11:38

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> wrote in message
> [...]
> den til ro... er der nogen forklaring på det og nogen andre der har prøvet
> det samme.... Jeg syns ikke det er rart at høre på...

Hejsa...

Lige da jeg havde fået Peanut, drømte han også enormt meget. Og vågnede op
hylende og skulle så lige beroliges. Jeg tror dælme han havde mareridt.
Det fortsatte et par mdr, men siden har han kun haft gode drømme. (Han
smasker og se MEGET tilfreds ud.

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 24-09-05 16:24

On Sat, 24 Sep 2005 12:37:32 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Lige da jeg havde fået Peanut, drømte han også enormt meget. Og vågnede op
>hylende og skulle så lige beroliges. Jeg tror dælme han havde mareridt.

Sådan kan Vaks osse ha' det, og det er ikke særlig rart at høre på.
Ind imellem må jeg indrømme at jeg kalder lige så stille på ham. Så
skal han lige op og halse et par gange indtil han finder ud af, at der
vist alligevel ikke skete noget farligt.
Det værste er når han begynder at knurre højt og inderligt, for
pludselig at fare op og skælde ud så det runger i hele huset. Han ser
dog noget forvirret ud bagefter, for det han skældte ud på var vist
lige pludselig forsvundet. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 25-09-05 09:33

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> [...]
> pludselig at fare op og skælde ud så det runger i hele huset. Han ser
> dog noget forvirret ud bagefter, for det han skældte ud på var vist

Hehehe... Det gjorde Peanut også. Og jeg vækkede ham også. LOL. Meget blidt
selvfølgelig.

Fra : Tina

Dato : 25-09-05 08:35

> [...]
> den til ro... er der nogen forklaring på det og nogen andre der har prøvet
> det samme.... Jeg syns ikke det er rart at høre på...

Min hund gør det samme. Han piber og klynker, har tit undret mig over hvad
det er han drømmer, for så vidt jeg ved oplever han ikke noget slemt.
Har tit kaldt på ham, men 2 min efter sover han videre og drømmer åbenbart
det samme, for han starter på det igen.

MVH Tina

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-09-05 18:21

Det er egentlig lidt sjovt med de hundedrømme. Min gamle hund som ikke
er her mere drømte meget, og man var ikke i tvivl om hvad han
oplevede. Så var det lidt sjovt at hviske "søg" og så se hvordan
bevægelsesmønstret ændrede sig og næsen begyndte at sitre. Og se
det hop det gav når han i sine drømme fandt sin bold som jeg gemte.
Derpå mere jævnt løb tilbage, og så ro når man sætter sig, og så
hundekiks. hundekiks? Hundekiks? HUNDEKIKS? Derpå vågnede han og så
forventningsfuldt på mig, og fik en hundekiks for en vellykket
drømmesøgning.
De to hunde jeg har nu er meget forskelige. Den ene som jeg overtog da
han var 13 mdr er egentlig ikke typen der brænder efter opgaver,men
vil bare nusses. Når han sover har han sommetider nogle voldsomme
mareridt og det kan være svært at vække ham. Den anden er helt vild
med at løse opgaver og meget aktiv, men han drømmer aldrig synlige
eller hørlige drømme.

Hilsen kim

Fra : Anette

Dato : 25-09-05 21:25

Kim Christensen wrote:
> , og så ro når man sætter sig, og så
> hundekiks. hundekiks? Hundekiks? HUNDEKIKS? Derpå vågnede han og så
> forventningsfuldt på mig,

*ROFL*
kan lige se det for mig
Tak for en god latter