Hvor mange gange skal en kamphund sparkes ~
Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 17:40

Svaret er fire gange.

Nå, lad mig fortælle en lille anekdote fra det virkelige liv.

Jeg har taget Molly og hendes syv hvalpe en tur ud og gå på den lille
offentlige vej, der kommer en bil en gang hver femte måned, så de kan roligt
løbe rundt og udforske omgivelserne.

Så kommer der en gut gående med en hvid satan af en kampkøter, jeg får
hurtigt kaldt hvalpene sammen, hvilket mærkedigvis lykkes uden det helt
store, Molly stiller sig op med børsterne hævet og knurrer af hunden, der nu
er ved at springe mandens snor, hvæser og sprutter.

Her ville de fleste historier være endt, manden var gået videre og hvalpene,
molly og jeg selv havde ikke tænkt videre over det, men næh nej. Manden
stiller sig op og siger noget i stil med "se at få dine lortehvalpe væk fra
min sti" og at hans hund ellers ville æde både dem og mit misfoster af en
hund.

Jeg finder stille og roligt min mobil frem og spørger ham om han ikke skal
se at komme væk inden politiet kommer og henter hans kamphund (som per
definition er ulovlige her i landet). Det er provokation nok, han slipper
snoren og hunden farer lige imod Molly.

Og ja, så er det der kun var een vej, eet spark i hovedet på den, den
snurrede rundt, og fik så et mere og et mere og et sidste før den løb om bag
ejeren. Der løbende og råbende forsvandt.

Det var først bagefter jeg fandt ud af jeg faktisk burde have været rigtig
bange, det kunne jo være gået helt galt. Det er lige så jeg blev helt dårlig
bagefter.

Sagen er nu anmeldt til politiet og de skulle efter betjentens ord godt vide
hvem personen er.

Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund, før den
stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det virkelige liv.

mvh
Kim

Fra : Charlotte

Dato : 23-09-05 17:51

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund, før den
> stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det virkelige liv.

Hold da op en historie.. godt jeg ikke har prøvet det..!! kan kun sige ud
fra fakta at du var heldig.. når du nu havde dine små vapser med ud på
tur..!! var du ikke helt vildt bang bagefter..??

hvilke hund var, ja spørger nok dumt..?? så håber du bær over med mig..

Hilsen

Charlotte Hansen
www.kennel-dandanell.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 18:37

"Charlotte" <kennel-dandanell@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra fakta at du var heldig.. når du nu havde dine små vapser med ud på
> tur..!! var du ikke helt vildt bang bagefter..??

Jo, jeg var egentlig glad for han og hunden smuttede inden det rigtig gik op
for mig, hvor farligt det hele havde været.

> hvilke hund var, ja spørger nok dumt..?? så håber du bær over med mig..

Det ved jeg ikke, det lignede en kamphund af en eller anden slags, og på
mandens reaktion tror han ihvertfald den er ulovlig

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 23-09-05 17:53

Nu har jeg selv labrador og kan godt blive lidt betænkelig når jeg møder en
skumelt udseende mand med en muskelhund, men det er jo ikke hunden der burde
være forbudt her i landet (og det er jo også kun 2 muskelhunderacer der er
det). Det er jo manden som burde, ja for det første ikke have lov at have
hund, for det andet sendes tilbage til Polen hvor mange af disse hunde
kommer fra, eller et eller andet værre.

Det skrækkelige her i landet er jo at der ikke er en ordentlig straf for at
bruge disse hunde som potensforlænger. Man skal jo i dag næsten have fået
hunden til at slå nogen ihjel inden det får konsekvenser, og det synes jeg
er forkasteligt!!

Så jeg kan sagtens forstå din harme.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 18:34

> [...]
>
> Jeg har taget Molly og hendes syv hvalpe en tur ud og gå på den lille
> offentlige vej, der kommer en bil en gang hver femte måned, så de kan

Det er ikke pga biler at hunde skal føres i snor. Men ok det lyder som om
det er på landet og da kender jeg ikke helt reglerne.

> [...]
fra
> min sti" og at hans hund ellers ville æde både dem og mit misfoster af en

Ja en virkelig historie fra det virkelige liv om en idiot der har en hund
som potensforlænger.

> [...]
> se at komme væk inden politiet kommer og henter hans kamphund (som per
> definition er ulovlige her i landet). Det er provokation nok, han slipper

Hvad var det for en race?

Sikke da en idiot. Men jeg havde nok ikke provokeret manden med den
åbningsreplik han lagde ud med. Især ikke med 7 løse hvalpe.

LN

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 18:46

> Det er ikke pga biler at hunde skal føres i snor. Men ok det lyder som om
> det er på landet og da kender jeg ikke helt reglerne.

der skulle have stået kun

dvs det er ikke kun pga biler......

LN

Fra : Allan Hansen

Dato : 23-09-05 17:53

> [...]
>
> Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund, før den
> stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det virkelige liv.

Ja, det er synd for hunden at ejeren er et fjols.

Mvh Allan

Fra : fam. Ager

Dato : 23-09-05 18:09

> [...]
>
> Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund, før den
> stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det virkelige liv.

hold da op!...gys.. sådan en kæmpe idiot!. jeg begriber altså heller ikke,
at dem der har hunde på den måde, kan slippe så billigt, hunden kan blive
aflivet, ja, men hvad med stodderen? han får sig jo bare en ny..ihh guder
altså!..
jeg havde nok reageret som du, og fået en gysetur bagefter..men sikke
konsekvenser det kunne have udartet sig til...du har været heldig, og din
hund og hvalpe ligeså.

mvh. marie

Fra : Nette Stormlund

Dato : 23-09-05 18:47

Det var dog en skrækkelig historie - og så behøver jeg ikke starte en ny
tråd, som jeg ellers annocerede andetsteds.

For det var her, jeg ville hen.

Jeg var ude at gå med mine vuffere forleden. De er begge collier - og
den mindste kun knap 4 måneder.

Vi bor lige op ad en hundeskov, hvor hundene må gå løs.

Mine går altid løse - men hvis der kommer en jogger - eller en med
hunden i snor, teger jeg den store i snor ( han - 1 år ).

Han kunne ikke drømme om at gøre nogen noget, han er bare så legesyg, at
han er svær at kalde til sig, og jeg gider ikke fise rundt efter ham.

Nå - men forleden kom en fyr cyklende, med en hvid schæfer løbende løs
ved siden af. Jeg vurderede lige om jeg skulle putte snor på Tjalfe -
men gjorde det så, da jeg ikke gad han skulle løbe med. Da de nærmede
sig os, satte den hvide schæfer farten op, og begyndte at knurre og gø
af os. Cyklisten ( nu tættere på - en barsk udseende fyr med
tatoveringer ) råbte og skreg, kørte imellem os, og begyndte at sparke
sin egen hund i siden, indtil den pibende trak sig. Han sparkede sku
til.

Det var ualmindeligt væmmeligt at opleve. Både jeg og mine hunde var
paralyserede og stenede på stedet.

Hvorfor f.... lader man sin hund rende løs på et sted, hvor der færdes
andre løse hunde ( og børn - der er også legeplads i nærheden ), hvis
det kræver så voldsom ageren at styre den.

Hvad er det dog for et forhold hund og ejer har sammen - at han i sådan
en hverdagsagtig situation, hamrer løs på den ?

Hvorfor forbeholder han sig retten til at den skal rende løs ? Det er
kun et spørgsmål om tid, inden han ikke får cyklet den op, og sparket
tilstrækkeligt hårdt - og hvad så ?

Jeg synes man ser flere og flere kamphunde ( ved godt hvid schæfer ikke
er kamphund - kender flere søde eksemplarer ) rundt omkring. Hvad pokker
er der så charmerende ved dem ? Selv helt alm. familier her omkring har
dem. Nogle af os andre ( vi er et slæng som ofte følges i hundeskoven )
kalder dem bullshit-terrier.

En af dem var faret på en kæmpe stor husky-han,( som ellers er sød og
rar ) for nylig, men han fik sat den på plads. Men det var voldsomt.
Hvad fedt er der ved at have en hund, som er socialt utilpasset, og man
ikke kan gå en stille og rolig tur med, uden den truer hvad den møder på
sin vej.

Et yngre, sødt par som bor her, har en pittbull. Når jeg kommer med mine
i snor, råber de til mig, at jeg skal gå en anden vej ( de har også
deres i snor - men kan åbenbart ikke holde den ).

Ja - jeg kan ikke se det sjove - og skulle en her fare på mine, ved jeg
nu at det er 4 spark der skal til.

M.v.h.
Nette

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 19:02

> Hvad er det dog for et forhold hund og ejer har sammen - at han i sådan
> en hverdagsagtig situation, hamrer løs på den ?

Nej, det er jo nok der den er gal. Naturligvis kan man sparke hunden hvis
det er noget helt slemt, det tager den såmænd ikke skade af, det samme kan
man sige med børn. Hvis et barn modtager 2 lussinger i sin barndom så tager
barnet heller ikke skade af det, men det hvor det går galt er, når
vold/smerte er en intergreret del af opdragelsen. Det kan der umuligt komme
noget godt ud af.

> [...]
> Hvad fedt er der ved at have en hund, som er socialt utilpasset, og man
> ikke kan gå en stille og rolig tur med, uden den truer hvad den møder på

Nej, man undres over hvad der sker i hovedet på mennesker, når man åbenbart
gider have en hund, der er potentiel farlig for sine opgivelser. Min Molly
er da stukket af hjemmefra have de første 5-6 gange, hvis molly ikke var en
fredelig hund ville jeg være bange for der skete noget slemt (jeg er godt
klar over en løs hund kan give en forskrækkelse, men det er også det eneste
der kan ske - hvilket såmænd også kan være galt nok)

mvh
Kim

Fra : Niau

Dato : 23-09-05 22:42

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse

Lige et par kommentarer...

> Jeg synes man ser flere og flere kamphunde ( ved godt hvid schæfer ikke
> er kamphund - kender flere søde eksemplarer ) rundt omkring. Hvad pokker
> er der så charmerende ved dem ?

Det er dét, der er dejligt! Ikke ALLE har samme smag. Det er ligesom, når
nogle vælger en chihuahua i stedet for en Grand Danois. Hver har sin smag
heldigvis...

>Selv helt alm. familier her omkring har
> dem.

Ja, præcis, helt ALMINDELIGE familier har dem. Det kan ikke siges mange
gange nok, men det er for det meste ikke racerne, der er noget galt med, men
ejerne. Hvis almindelige familier har dem, som du selv siger, så kan de da
ikke være så "farlige", som du får dem til at lyde som.

>Nogle af os andre ( vi er et slæng som ofte følges i hundeskoven )
> kalder dem bullshit-terrier.

Det er jo bare slet ikke særlig sødt og det er utrolig fordomsfuldt!

> Hvad fedt er der ved at have en hund, som er socialt utilpasset, og man
> ikke kan gå en stille og rolig tur med, uden den truer hvad den møder på
> sin vej.

Ja, det ved jeg heller ikke. endnu en gang beviser det, at ALLE hundeejere
skal gennemføre et såkaldt "hundekørekort". Man burde ikke lade alle og
enhver få sig en hund.

Måske burde du tage ud og møde en masse muskelhunde-racer for at se, at de
fleste egentlig er helt normale og finde hunde, som vores Cia.

mvh Thanh Nhi

Fra : Nette Stormlund

Dato : 24-09-05 08:14

[ Jeg kan desværre ikke skifte skriftfarve i mit system - men vil lige
forklare mig...... ]

> Det er dét, der er dejligt! Ikke ALLE har samme smag. Det er ligesom,
> når nogle vælger en chihuahua i stedet for en Grand Danois. Hver har
> sin smag heldigvis...

[ Yes - helt fint - og fuld forståelse for det!]

> [...]
> galt med, men ejerne. Hvis almindelige familier har dem, som du selv
> siger, så kan de da ikke være så "farlige", som du får dem til at lyde

[ Jo! Hvis du læste mit indlæg, vil du erfare at netop en helt alm.
familie her hvor jeg bor har en, de slet ikke kan styre. Selvom den er i
snor beder de folk om at gå langt væk, når man møder dem. Og der er
panik i stemmen. Det kan jeg ikke se det fede i. Den familie burde have
valgt en hund, de kan styre. ]

> Det er jo bare slet ikke særlig sødt og det er utrolig fordomsfuldt>

[ Enig. Totalt fordomsfuldt. Men sådan er det jo...... Flere har hunde,
der er blevet bidt sønder og sammen af disse hunde, og det er svært ikke
at blive bitter - og svært ikke at blive bange på sin egen hunds vegne,
når man møder de selvsamme hunde på sin tur. Vi holder sku nok lidt
sammen for at beskytte os. Og træls er det da for dig, som har en
ordenlig opdraget amstaff. Jeg kender i øvrigt en pige, men en amstaff -
og den er sød. Den har min hund leget meget med. Men de har også gået
til alt hvad de kunne finde af hvalpekurser, hundetræning o.s.v. Og det
arbejde tror jeg man skal være indstillet på med en hund, som genetisk
er disponeret for kamp.]

> Måske burde du tage ud og møde en masse muskelhunde-racer for at se,
> at de fleste egentlig er helt normale og finde hunde, som vores Cia.

[ oh - kender mange. F.eks førnævnte amstaff. Men "min" statistik bygget
på personlige oplevelser har desværre en overvægt til aggressive,
utilpassede hunde - desværre. Og så har man en tendens til at glemme sit
storsind og åbenhed. Det er menneskeligt, og årsagen til at Dansk
folkeparti har vind i sejlene i anden sammenhæng ( undskyld - kunne ikke
lade være. ). Men jeg bliver sk... bange hver gang jeg møder den
pittbull, som har adskillige dyrlægeregninger på samvittigheden, og
møder jeg en anden som ligner, vælger fordommene frem - strengt, men
menneskeligt.

M.v.h.
Nette

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 09:34

Nette Stormlund wrote:
> [ Jeg kan desværre ikke skifte skriftfarve i mit system - men vil lige
> forklare mig...... ]

Hvis du bruger Outlook Express kan du med fordel installerer Quotefix fra
http://home.in.tum.de/~jain/software/outlook-quotefix/
Den lille overbygning laver automatisk andre farver og indrykninger
så det bliver en leg at quote på Usenet.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 18:39

> [...]
> aflivet, ja, men hvad med stodderen? han får sig jo bare en ny..ihh guder

Ja, det gør han jo nok, hvis den overhovedet bliver aflivet, han får vel en
bøde for at ikke passe ordentlig på hunden eller sådan noget

> jeg havde nok reageret som du, og fået en gysetur bagefter..men sikke
> konsekvenser det kunne have udartet sig til...du har været heldig, og din
> hund og hvalpe ligeså.

Bestemt, det kunne være .... nej, det må jeg heller lade være med at tænke
på.

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 18:19

Kim2000 skriblede bla:

> Nå, lad mig fortælle en lille anekdote fra det virkelige liv.

Historien beviser at det er specielle typer der holder disse hunde.
Den er også med til at tilbagevise hvad nogen herinde siger, nemlig at det
er gode kærlige dyr.

Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.
Hård påstand men den står jeg ved
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 18:35

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er gode kærlige dyr.
>
> Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.

Vi er hurtigt enige om manden er skudt i bøtten, om hunden fra fødslen er
det skal jeg ikke kunne svare på, men ingen er vel født onde. Men en løve,
ulv eller bjørn kan sikkert også være søde, men de hører bare ikke hjemme
blandt mennesker som kæledyr.

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 18:40

Kim2000 skriblede bla:

> [...]
> onde. Men en løve, ulv eller bjørn kan sikkert også være søde, men de
> hører bare ikke hjemme blandt mennesker som kæledyr.

Der er jo en grund til at de kaldes kamphunde.
Tror det ligger i generne.
Kender en ekspert på området som siger det samme som jeg.
Der er jo en grund til at visse typer er forbudt.

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 18:47

> [...]
> Tror det ligger i generne.
> Kender en ekspert på området som siger det samme som jeg.
> Der er jo en grund til at visse typer er forbudt.

Vi er helt enige, nogle (kæle)dyr hører bare ikke hjemme i gadebilledet, det
er for så vidt ikke en kritik af dyrene, de hører bare ikke hjemme i
samfundet.

Fra : Nette Stormlund

Dato : 23-09-05 18:50

Enig med jer!!

M.v.h.
Nette

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 19:07

> [...]
> er gode kærlige dyr.
>
> Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.

Lige præcis den holdning kender jeg rigtigt mange der har mht rottweilere.

Det er i mine øjne oftest manden i den anden ende af linen den er galt med
når det går galt.

Man skal passe til sin hund og vide hvad man har med at gøre.

LN

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 19:12

Mus skriblede bla:

> Lige præcis den holdning kender jeg rigtigt mange der har mht
> rottweilere.

Nu er de normalt kendt for at være gode familiehunde

> Det er i mine øjne oftest manden i den anden ende af linen den er
> galt med når det går galt.

Tror såmænd tit at det foruden rockertyper er folk med lavt selvværd og
behov for at hævde sig der anskaffer sig disse ulovlige hunde.

> Man skal passe til sin hund og vide hvad man har med at gøre.

Det gør netop disse afstumpede typer som holder disse afstumpede
hundetyper

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 21:24

> Mus skriblede bla:

> Nu er de normalt kendt for at være gode familiehunde

Af rigtig rigtig mange er de desværre ikke kendt som dette. Møder utroligt
mange, der er virkelig bange for denne race.

> Tror såmænd tit at det foruden rockertyper er folk med lavt selvværd og
> behov for at hævde sig der anskaffer sig disse ulovlige hunde.

Ok så det er kun pitt bull terrier og tosa du opponerer imod? Og ikke andre
kamhunderacer? For så vidt jeg ved er det de eneste to som er ulovlige i
Danmark.

LN

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:00

Mus skriblede bla:

> Ok så det er kun pitt bull terrier og tosa du opponerer imod? Og ikke
> andre kamhunderacer? For så vidt jeg ved er det de eneste to som er
> ulovlige i Danmark.

Også for min skyld andre kamphunde med gener blandet fra Pittbull
deriblandt Amstaff.

Min mening tæller dog ingen steder jeg har den bare.

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 21:54

> [...]
> deriblandt Amstaff.
>
> Min mening tæller dog ingen steder jeg har den bare.

Selvfølgelig tæller den da - det gør min forhåbentlig også

LN

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:28

> Også for min skyld andre kamphunde med gener blandet fra Pittbull
> deriblandt Amstaff.

Vær du glad for at Punish ikke er her for tiden

> Min mening tæller dog ingen steder jeg har den bare.

Ikke politisk særligt korrekt, men du deler den nok med mange andre,
jeg ville heller ikke savne dem i gadebilledet.

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:48

pwh skriblede bla:

> Vær du glad for at Punish ikke er her for tiden

Ham er jeg ligeglad med han har prøvet at jage mig af helvede til men uden
held

ps han er i mit Killfilter så jeg har ikke bemærket hans fraværsel

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:51

John P [jopa] wrote:
> pwh skriblede bla:

> Ham er jeg ligeglad med han har prøvet at jage mig af helvede til men
> uden held

Lykkedes det dig at blive uvenner med ham, det vidste jeg ikke.

> ps han er i mit Killfilter så jeg har ikke bemærket hans fraværsel

Killfilteret forhindre jo ikke at man læser hans indlæg når andre quoter fra ham.

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:54

pwh skriblede bla:

> Killfilteret forhindre jo ikke at man læser hans indlæg når andre
> quoter fra ham.

Korrekt men har ikke set indlæg fra ham.
Han havde i øvrigt et pænt sprog der passede til hunderacen

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:26

> Historien beviser at det er specielle typer der holder disse hunde.
> Den er også med til at tilbagevise hvad nogen herinde siger, nemlig
> at det er gode kærlige dyr.

Jeg kender nu selv et par yderst fredelige mennesker der har Bullterrier,
og de hunde er da søde og rare og omgåes mine uden probs.
Men det er nok undtagelsen der bekræfter reglen desværre.

> Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.
> Hård påstand men den står jeg ved

Jeg undres også over at man gider at eje den slags kræ,
de hører ikke hjemme i et moderne samfund efter min mening.

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 19:52

pwh skriblede bla:

> Jeg undres også over at man gider at eje den slags kræ,
> de hører ikke hjemme i et moderne samfund efter min mening.

Som jeg har forstået det er disse såkaldte kamphunde rimeligt fredelige
overfor mennesker blot ikke andre hunde, hvilket jo er et problem i sig
selv.

Næ lad os få hundeskatten indført igen og så lad kamphundeejere betale 10
dobbelt pris.

Fra : fam. Ager

Dato : 23-09-05 20:17

> [...]
> selv.
>
> Næ lad os få hundeskatten indført igen og så lad kamphundeejere betale 10

jo fair nok, men hvad så med alle de rottweilere, schæfere, dobermann, og
andre der også har en tendens i den retning med andre hunde (hanhunde)? så
kan vi køre den vidt... jeg har flere personlige eksempler med schæfere der
har angrebet umotiveret, den ene gang ret alvorligt, hvor jeg aldrig har
mødt en arrig bullterrier eller amstaff, kender til en enkelt am. bulldog
der er en hård negl, men det er ejeren også.
det handler meget om prægning og god socialisering fra hvalpetiden af, men
et kørekort af en slags ville være rimeligt for alle hunde, og en form for
tvangsregistrering, og en virkelig mærkbar straf hvis det ikke bliver gjort.
hårde straffe for disse møghoveder der bruger disse "kamphunde" på denne
måde, jeg vil sætte det på listen om våbentilladelse.. og ligeledes mere
kontrol og forbud mod tilfældige importer af alle hunde, specielt disse
potentielle kamphunde.
jeg tvivler bare på, at der vil blive sat midler af, til at kontrollere
disse ting.bare se på de eksempler som har været fremme i medierne, sidst
operation x, hvad kom der ud af det?. ikke ret meget.

mvh. marie

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 20:57

fam. Ager skriblede bla:

> jo fair nok, men hvad så med alle de rottweilere, schæfere,
> dobermann, og andre der også har en tendens i den retning med andre
> hunde (hanhunde)? så kan vi køre den vidt...

Øhmm jeg snakker først og fremmest om forbudte racer
Men ville da personligt gerne have alle "kamphunde" forbudt.

Og rigtigt der findes også uheldige eksemplarer indenfor de racer du
henviser til, men det er jo hunde der gennem generationer har befundet sig i
det danske samfund og der findes mange af dem derfor vil der være få
uheldige episoder også med dem.

Mener at kunne huske en statistik over hvilken hund der stod øverst på
forsikringernes liste og det var dengang Golden retriver.
Klart dem er der jo mange af.

Hundekørekort for bestemte racer ville passe mig fint. (også gerne min)

Min egen hund kan fint omgåes andre hunde, og mennesker når blot det ikke er
på dens enemærker.
Der tolererer den hverken mennesker eller dyr med mindre de er godkendt af
chefen/mig.

ps syntes dit indlæg bærer præg af tåget tale.

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:02

John P [jopa] wrote:
> Min egen hund kan fint omgåes andre hunde, og mennesker når blot det
> ikke er på dens enemærker.
> Der tolererer den hverken mennesker eller dyr med mindre de er
> godkendt af chefen/mig.

Skal det læses som Chefen = din kone og mig = dig selv

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:06

pwh skriblede bla:

> Skal det læses som Chefen = din kone og mig = dig selv

ja nemlig ja

Fra : fam. Ager

Dato : 23-09-05 21:18

> fam. Ager skriblede bla:
> Øhmm jeg snakker først og fremmest om forbudte racer
> Men ville da personligt gerne have alle "kamphunde" forbudt.
> -------------

det ved jeg, og jeg er helt enig med dig, men der vil automatisk komme
gråzoner blandt racerne, hvad der betegnes som kamphunde, om det er ud over
dem der i forvejen er forbudte eller hvad.

> [...]
> henviser til, men det er jo hunde der gennem generationer har befundet sig
> i det danske samfund og der findes mange af dem derfor vil der være få
---------

rigtigt, men sådan nogle som rottweileren blev da brugt i samme stil før,
som kamphundene gør nu, at der er kommet flere og hårdere typer mennesker
til, og hundene skal være derefter er jo bedrøveligt.
se på feks. am.staffen, der er en ikke så gammel race herhjemme, der er dem
der bliver holdt som kamphunde, bliver importeret ulovligt til formålet, og
dem der er avlet fornuftigt og gennemtænkt, og bliver holdt af fornuftige
mennesker, skal de også på listen?
> -------------
> Mener at kunne huske en statistik over hvilken hund der stod øverst på
> forsikringernes liste og det var dengang Golden retriver.
> Klart dem er der jo mange af.

---------------

´ja, den husker jeg også, og det var i en periode hvor den var "modehund",
og præget af dårlig avl, det sætter også sit præg, med mange dårlige
individer.

> Hundekørekort for bestemte racer ville passe mig fint. (også gerne min)

-----------
hvorffor ikke alle?, det havde sparet både hunde og mennesker for meget,
hvis folk havde et dybere kendskab til dyret før de anskaffede sig det.
uanset om det er en sofapivert eller en mastiff.

> [...]
> af chefen/mig.
>
> ps syntes dit indlæg bærer præg af tåget tale.

jeg synes at det var et eftertænksomt indlæg, tolk det som du vil, men
tågesnak synes jeg bestemt ikke det er.

mvh. marie

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:31

fam. Ager skriblede bla:

> rigtigt, men sådan nogle som rottweileren blev da brugt i samme stil
> før, som kamphundene gør nu,

Ja rigtigt denne race var også modehund på et tidspunkt, men jeg kan jo kun
tale af personlig erfaring og denne race er jeg ikke bange for.

Men en fremmed schæfer bryder jeg mig ikke umiddelbart om at klappe før jeg
har hilst på ejeren

> hvorffor ikke alle?, det havde sparet både hunde og mennesker for
> meget, hvis folk havde et dybere kendskab til dyret før de anskaffede
> sig det. uanset om det er en sofapivert eller en mastiff.

Tror jeg vil blive uoverskueligt.
Mener ikke at Sonjas pibedyr er til fare for andre end hendes sofapuder.
Undskyld Sonja

> jeg synes at det var et eftertænksomt indlæg, tolk det som du vil, men
> tågesnak synes jeg bestemt ikke det er.

Syntes blot at den første del ligesom forsvarede muskelhundene og til sidst
ikke.
Har nok misforstået dig.

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 22:08

> rigtigt, men sådan nogle som rottweileren blev da brugt i samme stil før,
> som kamphundene gør nu, at der er kommet flere og hårdere typer mennesker
> til, og hundene skal være derefter er jo bedrøveligt.

Og et totalt forbud mod kamphunde ville helt sikkert gøre at en anden race
træder i stedet. Feks Rottweileren der også har mange kræfter. Næh forbyder
man alle lamphunde symptombehandler man uden at se på årsagen - nemlig
ejeren. Ejeren finder da bare en anden race de kan benytte til formålet.

LN

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:48

Mus wrote:

> Og et totalt forbud mod kamphunde ville helt sikkert gøre at en anden
> race træder i stedet. Feks Rottweileren der også har mange kræfter.

For nogles vedkommende vil det nok forholde sig sådan, men kamphunde
er altså ligesom kommet på mode, sikkert med god hjælp fra medierne.
Jeg har mødt en del unge tøser med Bullterriers, jeg tvivler på at de ville
turde skifte dem ud med en stor stærk Rotte.

> Næh forbyder man alle lamphunde symptombehandler man uden at se på
> årsagen - nemlig ejeren. Ejeren finder da bare en anden race de kan
> benytte til formålet.

Tror jeg ikke på, mange af de nybagte unge hundeejere med kamphunde
som du ser efterhånden ville efter min bedste overbevisning aldrig have fået
den tanke at få sig en hund hvis det ikke var fordi der var gået mode i Bulls.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 22:40

> For nogles vedkommende vil det nok forholde sig sådan, men kamphunde
> er altså ligesom kommet på mode, sikkert med god hjælp fra medierne.

Hvis du med medierne mener BT og Ekstrabladet ja så har du sikkert ret. De
har da helt sikkert givet kamphunde et dårligt ry - hvilket jo tiltrækker
nogle.

Nu kender jeg ikke så meget til kamphunde. Her hvor jeg bor nu har jeg mødt
to der begge var søde og rare.
Har boet på nørre bro hvor jeg af og til mødte nogle i fælledparken. Så
aldrig nogen i slåskampe - men havde ikke nærmere kendskab til dem, end at
jeg så dem.

> Jeg har mødt en del unge tøser med Bullterriers, jeg tvivler på at de
ville
> turde skifte dem ud med en stor stærk Rotte.

Mærkeligt nok så kender jeg en del piger der har rottweilere. Så tror da
ikke de skræmmer.

> [...]
fået
> den tanke at få sig en hund hvis det ikke var fordi der var gået mode i

Ja det er jo så en trossag . Jamen hvis ikke der var mode i Bulls, så
ville der være andre racer der kommer på mode.

LN

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 22:25

Mus wrote:

> Hvis du med medierne mener BT og Ekstrabladet ja så har du sikkert
> ret. De har da helt sikkert givet kamphunde et dårligt ry - hvilket
> jo tiltrækker nogle.

Selv udsendelser som Operation-X giver jo de forkerte mennesker
dårlige ideer.

> [...]
> Har boet på nørre bro hvor jeg af og til mødte nogle i fælledparken.
> Så aldrig nogen i slåskampe - men havde ikke nærmere kendskab til

Men hvad siger din logik dig, en kamphund er i sagens natur skabt
med henblik på at værer agrassiv overfor andre hunde.
Og når deres fysik så samtidigt er de fleste normale hunde overlegen,
så kan du meget hurtigt stå med et problem.

> Mærkeligt nok så kender jeg en del piger der har rottweilere. Så tror
> da ikke de skræmmer.

Du skriver det næsten selv, piger og ikke tøser.
Jeg har så en formodning om at de piger som du kender er forstandige individer,
de "tøser" jeg taler om er unge tøser som aldrig ville have fået sig en hund hvis
det ikke var fordi der fandtes Bull-typer, det er min overbevisning.
Hende jeg købte Angel af var da også ejeren af Rotten, hun var en meget fornuftig
ung pige på ca 25år som havde en stor Rottehan.
Så self kan piger da have Rotter, det var ikke det jeg mente.

> Ja det er jo så en trossag . Jamen hvis ikke der var mode i Bulls,
> så ville der være andre racer der kommer på mode.

hvorfor tror du dog det, kamphunde er jo spændende og eksotiske,
det er en Rottweiler altså ikke, de er bare dejlige

/Jens

Fra : Mus

Dato : 24-09-05 03:03

> [...]
> Og når deres fysik så samtidigt er de fleste normale hunde overlegen,
> så kan du meget hurtigt stå med et problem.

Det kræver man sætter sig meget grundigt ind i racen før man anskaffer sig
en. At straffe mht hundemishandling og kampe er hårdere. At der inføres
større kontrol før man køber og indfører hunde. At der avles seriøst. etc.
Jeg udelukker ikke de kan være potentielt farlige. Men er altså ikke parat
til at sige at alle kamphunde bare er farlige og burde forbydes, når jeg
aldrig selv har mødt en der var til fare for omgivelserne. For mig er
sladder og BT og Ekstrabladet ikke nok til at fordømme. Jeg skal opleve det
og mere end en gang. For én gange kan det jo ske for enhver race. Men jeg
har ingen problemer med at fordømme de mennesker der ødelægger hunde, uanset
race. Og ja hunde der er blevet trænet til kamp bør selvfølgelig aflives og
ejeren have en behørig straf.

Jeg tror da helt sikkert der er nogle racer indenfor kamphunderacen der kan
være farligere end andre, men hvilke? Hvor ligger der et godt avlsarbejde
bag, hvor ikke?

Jeg synes også det kan være svært, hvad der hører med under kamphunderacer.
Synes der er en gråzone.

> Du skriver det næsten selv, piger og ikke tøser.
> Jeg har så en formodning om at de piger som du kender er forstandige
individer,

De havde/har desværre ikke styr på deres, dem jeg kender til. Hundene har
simpelthen taget magten fra dem. Det er/var alle hanhunde. Alle var/er
aggressive overfor andre hunde. Dette får mig ikke til at dømme alle
Rottweilere. Selv om også de somme tider omtales skidt i medierne. Jeg synes
det er en dejlig hund. Og kender også flere dejlige af slagsen. Men får du
en med en stærk psyke, ja så er det altså ikke en pussenussehund. Men hold
op det er en lækker hund.

> de "tøser" jeg taler om er unge tøser som aldrig ville have fået sig en
hund hvis
> det ikke var fordi der fandtes Bull-typer, det er min overbevisning.

Ja det er så din. Men ikke min

> Hende jeg købte Angel af var da også ejeren af Rotten, hun var en meget
fornuftig
> ung pige på ca 25 år som havde en stor Rottehan.
> Så self kan piger da have Rotter, det var ikke det jeg mente.

Jamen det er da dejligt, mon ikke også der findes fornuftige menensker med
kamphunderacer som har fornuftige hunde.

> hvorfor tror du dog det, kamphunde er jo spændende og eksotiske,
> det er en Rottweiler altså ikke, de er bare dejlige
>
> /Jens

Rottweilere var tidligere og bliver desværre tildels stadig også brugt som
potensforlængere. Det vil de da kunne igen hvis alle de eksotiske forbydes
totalt i Danmark.

Lad os dog se på mennesket bag hunden og ikke kun symptom behandle.

LN

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 10:01

> [...]
> mødt en der var til fare for omgivelserne. For mig er sladder og BT
> og Ekstrabladet ikke nok til at fordømme. Jeg skal opleve det og mere

Det er da også en fornuftig indstilling, jeg var også til at starte med som hundeejer
meget fordomsfri mht muskelhunde, men egne erfaringer og episoder som jeg
ved er rigtigt refereret har gjort at de er på negativlisten her i huset nu.

> [...]
> avlsarbejde bag, hvor ikke?
>
> Jeg synes også det kan være svært, hvad der hører med under
> kamphunderacer. Synes der er en gråzone.

Det er også derfor at jeg hellere bruger betegnelsen muskelhunde,
hvad man så selv regner med i den gruppe er self forskelligt.
Der er da også hundeejere der går i en bue udenom mine 2 Labblandinger
når jeg kommer på Engen, så de virker sikkert også skræmmende på nogen.

> De havde/har desværre ikke styr på deres, dem jeg kender til. Hundene
> har simpelthen taget magten fra dem. Det er/var alle hanhunde. Alle
> var/er aggressive overfor andre hunde.

Ok, trist at hører.
Men her i Rødovre er Rotter bare ikke særligt almendelige, så de typer
du kender til har jeg ikke mødt endnu.
Tøser med de såkaldte miniature Bullterrier har jeg mødt nogle gange,
og det er altså nogle små arrige sataner kan jeg fortælle dig.

> [...]
> dejlige af slagsen. Men får du en med en stærk psyke, ja så er det
> altså ikke en pussenussehund. Men hold op det er en lækker hund.

Det er nok ikke ligefrem en 1 gangs hund
Generelt bryder jeg mig heller ikke om at møde en hundeejer med en
hund der tydeligvis er fysisk stærkere end ejeren, det ville jeg aldrig
selv anskaffe mig.
Så en Rottehan er nok ikke ligefrem det helt rigtige valg for en pige
af gennemsnitsstørrelse, de bør nok holde sig til tæverne.

> Jamen det er da dejligt, mon ikke også der findes fornuftige
> menensker med kamphunderacer som har fornuftige hunde.

Jeg kender da et par stykker personligt, det ændre bare ikke på
det faktum at de er udviklet med henblik på at lemlæste andre hunde.

> Rottweilere var tidligere og bliver desværre tildels stadig også
> brugt som potensforlængere. Det vil de da kunne igen hvis alle de
> eksotiske forbydes totalt i Danmark.

Måske nok, men hvis du lytter lidt til dem der ved noget om kamphunde
så ville du vide at selv en stor Rottehan er at foretrække i en kamp med
din hund frem for en disideret kamphund.

> Lad os dog se på mennesket bag hunden og ikke kun symptom behandle.

Nu går jeg heller ikke ind for et forbud, af den simple grund som du også selv
påpeger, at det vil værer umuligt at administrerer.
Jeg bryder mig bare ikke om at møde dem, længere er den såmænd ikke.
Jeg blive så glad hvergang der kommer en ny Labhvalp og lidt ærgelig
hvergang jeg møder en Bullhvalp, på trods af det går jeg da hen til Bullhvalpen
i det naive håb at hvis mine hunde kender den fra lille af vil det også
gå når den er blevet voksen.
Pt prøver vi efter bedste evne at følge en BullMastiff og en Amstaff/Bullterrier
fra hvalpeben af, det går fint nu, så må vi håbe at det varer ved.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 24-09-05 15:42

> Ok, trist at hører.
> Men her i Rødovre er Rotter bare ikke særligt almendelige, så de typer
> du kender til har jeg ikke mødt endnu.

Her hvor jeg bor i Jylland, er Rotter meget almindelige og faktisk også
meget frygtet af mange synes jeg.
Jeg har det selv sådan lidt med rotweilere at jeg lige skal se dem an,
grundet nogle uheldige spisoder. Men er de søde og rare så er jeg da frisk
på et Rotte-kram

> [...]
> Så en Rottehan er nok ikke ligefrem det helt rigtige valg for en pige
> af gennemsnitsstørrelse, de bør nok holde sig til tæverne.

fuldkommen enig.

> Måske nok, men hvis du lytter lidt til dem der ved noget om kamphunde
> så ville du vide at selv en stor Rottehan er at foretrække i en kamp med
> din hund frem for en disideret kamphund.

Givet men en Rotte vil nu også kunne gøre betydelig skade. Og andre racer
for den sags skyld. Men ikke alle racer virker tiltrækkende på dem der
ønsker en potensforlænger.

LN

Fra : Henrik

Dato : 24-09-05 00:19

On Fri, 23 Sep 2005 21:56:36 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Men ville da personligt gerne have alle "kamphunde" forbudt.

Hvad er det for racer... og hvorfor er "din" race ikke med?

Mvh
Henrik

Fra : John P [jopa]

Dato : 24-09-05 10:56

Henrik skriblede bla:

> Hvad er det for racer... og hvorfor er "din" race ikke med?

Det er de hunde der har gener og sammenblanding af PittBull

Mener bestemt ikke at min hund og dens fæller generelt er kendt for
umotiveret angreb på andre hunde, men klart det kræver også en fast hånd at
have specielt en hanhund af denne race.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 11:13

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:433522bd$0

> Mener bestemt ikke at min hund og dens fæller generelt er kendt for
> umotiveret angreb på andre hunde,

Det har jeg nu oplevet flere gange med schæfere, bl.a. vores nabos tæve, men
det er helt sikkert ikke hunden -men ejerne, der kan bebrejdes, i de
tilfælde jeg har oplevet.

Jeg synes at schæferen er en rigtig smuk hund, især de hvide schæfere, men
de "snakker" generalt lidt for meget, efter min smag.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Henrik

Dato : 25-09-05 01:12

On Sat, 24 Sep 2005 11:56:06 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Det er de hunde der har gener og sammenblanding af PittBull

Og der er du sikker på at din egen race ikke er med?

>Mener bestemt ikke at min hund og dens fæller generelt er kendt for
>umotiveret angreb på andre hunde

Har du ikke noget mere konkret end " mener bestemt ikke"?

Mvh
Henrik

Fra : Niau

Dato : 23-09-05 22:51

> [...]
> disse ting.bare se på de eksempler som har været fremme i medierne, sidst
> operation x, hvad kom der ud af det?. ikke ret meget.

Helt enig!

mvh Thanh Nhi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-09-05 21:23

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> writes:

> En stor hanboxer med kuperede ører og hale og et halvt kilo savl skaber
> respekt

Hvis det er savl der skaber respekt, så skal alle ryste ved synet af
Siri. Hun savler godt og grundigt. Når hun ryster hovedet er der savl
helt op på loftet!

Mvh Trin

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:32

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Hvis det er savl der skaber respekt, så skal alle ryste ved synet af
> Siri. Hun savler godt og grundigt. Når hun ryster hovedet er der savl
> helt op på loftet!

*LOL* bvadr

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-09-05 21:36

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> Ja hvem bryder sig om at blive savlet på

Af samme grund er en stofble fast inventar i min taske. Så kan hunden
lige få tørret mulen inden den skal møde andre mennesker.

Når Siri og mine forældres hanhund har leget, er de begge våde. Balder
af savl og Siri af sæd.

Hun er steriliseret, men han hopper altså på hende alligevel. Hun
gider ham ikke, så hun sætter sig bare ned, så det hele ender op af
hendes ryg.

Mvh Trine

Fra : Niau

Dato : 23-09-05 22:45

> [...]
> er gode kærlige dyr.
>
> Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.

Ja, det syne sjeg godt nok også, at den er (altså hård). Jeg ved bare ikke
om I overhovedet ved, hvad I taler om. Når I taler om kamphunde, taler I så
om Kamphunde eller taler I om muskelhunde, for det er 2 vidt forskellige
ting. Men det vidste I altvidende hundeejere vel ALT om ;)

mvh Thanh Nhi

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 22:55

Niau skriblede bla:

> [...]
> taler I så om Kamphunde eller taler I om muskelhunde, for det er 2
> vidt forskellige ting. Men det vidste I altvidende hundeejere vel ALT
Nej selvfølgelig ved vi altvidende hundeejere ikke alt om det vi skriver men
vi har en mening om det.
Den behøver ikke at være rigtig.

Pitbull er forbudt og for mig kunne man forbyde andre med Pitbull iblandet.
Du har en Amstaff ikke ?

Du skal ikke være enig med bla mig

Fra : Niau

Dato : 23-09-05 23:04

> [...]
> men vi har en mening om det.
> Den behøver ikke at være rigtig.
>
> Pitbull er forbudt og for mig kunne man forbyde andre med Pitbull

Ja ok, det er rigtigt. Pitbulls synes jeg også er rigtig at forbyde og
selvfølgelig og de andre racer, der er ulovlige i DK.
Jo, jeg har en AmStaff. Jeg er dog enig med dig om, at der er mange, der har
muskelhunde som potensforlængere og faktisk ikke kan styre deres hunde, selv
når de er fuldvoksne(Hvilket er det faligste). Selvom jeg har en muskelhund,
så kan jeg da også blive nervøs, når jeg ser en hvilken som helst anden
hund, hvor ører og hale er blevet kuperet. Det er bare for hårdt at
generalisere, synes jeg.

mvh Thanh Nhi

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 23:25

Niau skriblede bla:

> [...]
> jeg ser en hvilken som helst anden hund, hvor ører og hale er blevet
> kuperet. Det er bare for hårdt at generalisere, synes jeg.

Så er vi stort set enige om det meste.
Går personligt ind for hundeskat, og det må gerne være dyrt.
Hundekørekort til de store racer kunne måske afholde tomhjerner (snakker
ikke om dig) i at holde disse såkaldte "muskelhunde"
Kunne let praktiseres:
Tvungen deltagelse i hundetræning hvor hunden socialiseres og træneren
udsteder kortet.
Ejeren skal have kortet på sig når han træffes med hunden.

Fra : Mus

Dato : 24-09-05 03:07

> [...]
> udsteder kortet.
> Ejeren skal have kortet på sig når han træffes med hunden.

Enig så tager man fat om problemet og ikke kun symptomet

LN

Fra : Niau

Dato : 24-09-05 07:04

> [...]
> udsteder kortet.
> Ejeren skal have kortet på sig når han træffes med hunden.

Ok så er vi også ret enige, men jeg synes, at der skal tages hundekørekort
til stortset ALLE hunde og ikke kun de store racer. De små er måske
"lettere" at have med at gøre, men gud ved hvormange af de små racer jeg har
mødt, som har været aggressive! Og det er bare ikke særlig fedt heller. Min
gamle hund (halv pomeranier og halv papillon) var også rigtig sur og
overbeskyttende. Jeg var bare aldrig tryg, når folk nærmede sig hende eller
mig.
Men alt i alt, så er vi enige...

mvh Thanh Nhi

Fra : Tøsen

Dato : 24-09-05 14:10

"Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller. Min gamle hund (halv pomeranier og halv papillon) var også rigtig
> sur og overbeskyttende. Jeg var bare aldrig tryg, når folk nærmede sig

Små hunde er arrige . Men LOL de er jo ikk ligefrem direkte farlige
En kammerats forældre havde en pelstot tror det var en papilion hidsig som
en i helvede
Men det var nu ikke de store skader den kunne påføre de sko den fik fat i

Tøsen

Fra : Niau

Dato : 25-09-05 07:50

> [...]
> som en i helvede
> Men det var nu ikke de store skader den kunne påføre de sko den fik fat i

Hej Tøsen.

Nej, men min hund var meget arrig. vi taler ikke om sko og sokker, som den
kunne få fat i(hvilket heller ikke interesserede den), men den var
overbeskyttende, hvilket gjorde, at den bed ud efter folk. Nej, den har ikke
et så stort gb som en mellemstor eller stor hund, men hvis den bed, så
skulle der nok komme et ar.
Pointen er, at det er fuldstændig ligegyldigt om det er en stor eller lille
hund. Alle hunde kan blive farlige og så er de en trussel i samfundet,
hvilket i mine øjne skulle forbydes. Jeg fik min "gamle" hund, da jeg kun
var 10 år og mine forældre (som jeg tror, der var mange af på det tidspunkt)
overlod ansvaret til mig og derfor blev Lady, som hun var. Da jeg så blev en
17 år, blev jeg så rigtig opmærksom på problemet og begyndte at træne hende.
Dette hjalp meget. Tjah.. et lille sidespring, men ihvertfaldnoget, som
mange er blevet opmærksomme på nu, heldigvis.

mvh Thanh Nhi

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 11:17

> [...]
> som den kunne få fat i(hvilket heller ikke interesserede den), men
> den var overbeskyttende, hvilket gjorde, at den bed ud efter folk.

Det var selfølgelig meget uheldigt, men tråden kørte vist mere på hunde
der er agrassive overfor andre hunde.
Kamphunde er jo ikke normalt agrassive overfor mennesker, selvfølgelig
kan de spoleres, men der er faktisk flere der har dem netop pgr af at de
er så glade for mennesker.
Jeg mener at det er Staffen der i England bliver kaldt for en NannyDog.

> [...]
> lille hund. Alle hunde kan blive farlige og så er de en trussel i
> samfundet, hvilket i mine øjne skulle forbydes.

Jeg vil sige det på den måde at jeg er rimeligt kold overfor om en Papilion
er dum nok til at prøve at angribe mine hunde, så størrelsen og racen på hunden
er da bestemt ikke ligegyldig, set i sammenhæng med det oprindelige indlæg fra Kim.

/Jens

Fra : Niau

Dato : 25-09-05 21:37

> [...]
> hunden
> er da bestemt ikke ligegyldig, set i sammenhæng med det oprindelige indlæg

Ja ok, det er rigtigt. Tænkte egentlig ikke over det.
Tak for at have sporet mig ind på det rigtige ;)

Fra : Leyna

Dato : 24-09-05 07:52

On Sat, 24 Sep 2005 00:24:55 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Tvungen deltagelse i hundetræning hvor hunden socialiseres og træneren
>udsteder kortet.

Og så er vi der igen, hvor der bliver råbt "træning", og hvis ikke man
går til "træning" med sin hund, så er man ikke en ansvarlig hunde
ejer, ens hund er dårligt socialiseret og er til fare for sine
omgivelser.

Personligt har jeg ikke meget tilovers for den træner jeg selv stødte
på (den ene gang Vaks var til træning), og jeg kan sagtens forestille
mig, at en træner ser sig gal på enten hund eller ejer, og så bliver
beviset aldrig udstedt. Jeg har brug for helt almindelig lydelighed,
men jeg har ikke brug for at min hund klistrer sig op ad mit ben når
vi går tur, eller sætter sig lige ved mit venstre ben, når jeg siger
"plads". Det at han sætter sig - og BLIVER der - er godt nok for mig,
og det kunne jeg faktisk godt lære ham selv, uden at der skulle stå en
træner og fortælle mig hvordan jeg skulle gøre det.

Undskyld jeg tænder lidt af, men jeg er så træt af at træning bliver
ophøjet til en form for religion og div. trænere opnår en form for
gudestatus. Man kan rent faktisk godt selv få en god hund ud af det
uden at have papirer på at den kan sitte pænt. Men selvfølgelig kræver
det noget arbejde, hvilket man vel også har gjort sig klart FØR man
anskaffer sig en hund...?!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 24-09-05 09:23

> [...]
>
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
------------------

jeg vil til dels give dig ret, mht træning, og alligevel ikke..
jeg har også stødt på disse trænere, desværre også i vores specialklub, hvor
jeg ikke træner af samme grund, jeg træner på neutral grund så at sige, uden
for klub, hos en adfærdsbehandler som har lavet lydighedshold.
det er noget helt andet end de traditionelle sit-stå-dæk-plads osv.. her
handler det lige så meget om socialiseringen til andre hunde, der er tid til
hver enkelt, man får et godt indblik i hundens psyke og adfærd samtidig med
den praktiske træning. det er langt fra alle, der kan mestre at få sin hund
nogenlunde lydig, jeg siger ikke kadaverdiciplineret, men alm lydig, og ikke
mindst socialiseret til mennesker og andre hunde, og det vil være for den
gruppe, at det ville være et must. for den anden gruppe der godt kan finde
ud af det, jamen de kan så klare sig med færre timer, lige som at tage
kørekort til bil, og desværre er det langt fra alle der har den fjerneste
ide om, hvad det kræver at opdrage en hund.

jeg er ihvertfald glad for træningen,det giver et godt makkerskab og hundene
får oplevet noget og får brugt deres enorme intelligens på andet end ballade
herhjemme....GGG!

men jeg kan godt følge din tankegang...

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 10:13

> [...]
> går til "træning" med sin hund, så er man ikke en ansvarlig hunde
> ejer, ens hund er dårligt socialiseret og er til fare for sine

Jeps Leyna, vi er da 2 her i gruppen der så er uansvarlige
Jeg har da heller aldrig gået så meget som 1 minut til træning med mine hunde,
og de bliver regnet for nogle af de mest lydige, velopdragne og omgængelige
hunde her i kvarteret. Jeg er flere gange blevet stoppet af fremmede mennesker
som har rost mine hunde for at opfører sig eksemplarisk på gader og stræder.
Så det med at gå til træning regner jeg mere som god undreholdning for hunden,
at opdrage den på egen hånd er altså ikke den store videnskab.

> [...]
> og det kunne jeg faktisk godt lære ham selv, uden at der skulle stå en
> træner og fortælle mig hvordan jeg skulle gøre det.

Helt enig, efter hvad jeg hører hvad folk lærer til træning er der alt
for meget af det der er overflødigt for mig.
Jeg foretrækker at bruge tiden på de egenskaber der er vigtige for mig
i hverdagen, og ikke spilde tid på at skulle lærer hunden mærkelige hundekunster.

> Undskyld jeg tænder lidt af, men jeg er så træt af at træning bliver
> ophøjet til en form for religion og div. trænere opnår en form for
> gudestatus.

Nemlig, det er til at brække sig over når folk skal komme med deres
"min træner siger dit, og min træner siger dat" tænk dog selv for helvede

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 24-09-05 10:52

Leyna skriblede bla:

> [...]
> går til "træning" med sin hund, så er man ikke en ansvarlig hunde
> ejer, ens hund er dårligt socialiseret og er til fare for sine

Nixen det mener jeg ikke er nødvendigt.
Blot skal man møde op til 1-2 timers hyggeligt samvær hvor hundene
bedømmes
af erfaren hundemand/kvinde.

Fra : Tøsen

Dato : 24-09-05 14:14

> Leyna skriblede bla:

> Nixen det mener jeg ikke er nødvendigt.
> Blot skal man møde op til 1-2 timers hyggeligt samvær hvor hundene
> [...]

Kommer meget an på hunden vi har altid haft jhund i familien og aldrig
været til nogen former for træning
Vi har altid haft lydig og sociale hunde

Tøsen

Fra : Leyna

Dato : 24-09-05 16:08

On Sat, 24 Sep 2005 11:51:55 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Nixen det mener jeg ikke er nødvendigt.
>Blot skal man møde op til 1-2 timers hyggeligt samvær hvor hundene
>bedømmes
>af erfaren hundemand/kvinde.

Ikke nogen helt ringe ide, men igen kan man støde på den dér med at
den erfarne hundemand m/k ikke kan lide enten ejer eller hund og så er
vi på den.

Jeg mente faktisk at mine egne to drenge var noget af det mest
fredelige og sagtens kunne omgås ALLE andre hunde, men fandt for nylig
ud af, at Vaks (som stadig er fertil hanhund) hopper op på ryggen af
fremmede hanhunde. Han er enormt dominerende, men ikke ondskabsfuld
eller aggressiv. Nærmere sådan lidt "I må gerne være her, bare I er
klar over at det er MIG der bestemmer". Det ville jeg have forsvoret
at han nogensinde ville gøre, men jeg har set det, såeh... Men
dominans er vel i hanhundens natur, ikk'?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-09-05 15:49

"Mus" <Bastian@sol.dk> writes:

> [...]
> Jeg har det selv sådan lidt med rotweilere at jeg lige skal se dem
> an, grundet nogle uheldige spisoder. Men er de søde og rare så er

Her i den nordlige del af Århus har vi da også en hel de rotter. Og
som med alle andre hunde, så kan jeg ikke gå forbi uden at skal hilse
på vovsen, naturligvis med ejerens godkendelse.

Specielt er her en meget gammel han, som ignorerer Siri og kommer og
lægger hovedet ind til mig. Han er bare så sød.

Mvh Trine

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-09-05 18:55

Tja, der kommer desværre flere og flere af den slags hunde i omløb
blandt zombieagtige hundeejere. For at sikre mig selv og mine hnde har
jeg i den seneste tid altid en ret tung skarp sten i lommen, som vil
blive brugt hvis situationen kræver det. Det eneste jeg har brugt den
til indtil videre er at "reparere" en karabinhage der gav op ude på
tur. Måtte det blive ved det.

Hilsen Kim

Fra : Charlotte

Dato : 23-09-05 19:08

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

ved ikke om dette her er relevant men ... faldt bare lige over det.. det
kræver quick time at se det..
http://www.amstaff.org/multimedia/Ataxicdogs1.mov

hilsen charlotte hansen

Fra : Nette Stormlund

Dato : 23-09-05 19:14

Jeg kan ikke se det.

Hvad er det ?

M.v.h.
Nette

Fra : Kim2000

Dato : 23-09-05 19:19

> [...]
> tur. Måtte det blive ved det.
>
> Hilsen Kim
>
> ved ikke om dette her er relevant men ... faldt bare lige over det.. det

Jeg forstår ikke pointen i klippet

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:45

> Jeg forstår ikke pointen i klippet

Næh, det var rimeligvis 7Mb spildt downloading

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-09-05 19:41

On Fri, 23 Sep 2005 20:07:34 +0200, "Charlotte"
<kennel-dandanell@mail.dk> wrote:

>ved ikke om dette her er relevant men ... faldt bare lige over det.. det
>kræver quick time at se det..
>http://www.amstaff.org/multimedia/Ataxicdogs1.mov

En hund der ikke kan holde balancen... hvilken relevans skulle det
ha'?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Charlotte

Dato : 23-09-05 20:33

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

hmmmm ja det kan ja da godt se troede det var omkring kamphunde.. det stod
der i den tråd som jeg fik..beklager..*ss*

Hilsen

Charlotte Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-09-05 19:51

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> En hund der ikke kan holde balancen... hvilken relevans skulle det
> ha'?

Sådan som jeg forstår det, så har vovsen fået påsat en kunstig hale,
da den var kuperet. Det har givet den en bedre balance, da den først
lærte at bruge halen.

Jeg har aldrig tænkt over at Siri bruger halen til at holde balancen
med når hun går, men hun bruger den meget når hun svømmer.

Og relevansen? Jeg ved det ikke.

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:41

Kim Christensen wrote:
> [...]
> jeg i den seneste tid altid en ret tung skarp sten i lommen, som vil
> blive brugt hvis situationen kræver det.

Jeg har da også på det sidste overvejet at begynde at tage en kniv med
i baglommen igen, det havde jeg til at starte med da jeg fik Tyson.
Jeg fik nu aldrig brug for den og droppede det derfor igen.
Men på det sidste har der været et par episoder på Engen hvor folk
har fået overfaldet deres hunde af muskelhunde, den ene var en sød dame
jeg kender med en Golden, da hun råbte til de unge fyre som gik med køteren
at de skulle hente deres hund, så råbte de igen at de da kunne pusse den på
hende også, resultatet var at hendes blev skambidt.
Den anden var en Labrador unghund som jeg ikke kender, men hende som
overværede episoden fortalte mig at ejerne af køteren som overfaldt bare
stod og kigge på, Labejeren klarede så også sagen selv ved at sparke kræet.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:18

> [...]
> nej. Manden stiller sig op og siger noget i stil med "se at få dine
> lortehvalpe væk fra min sti" og at hans hund ellers ville æde både

Hold da kæft for en klaphat.

> [...]
> (som per definition er ulovlige her i landet). Det er provokation
> nok, han slipper snoren og hunden farer lige imod Molly.

Det var da ellers et fornuftigt træk fra din side, han ledte garanteret
bare efter nogen som hans misfoster kunne slås med.

> Og ja, så er det der kun var een vej, eet spark i hovedet på den, den
> snurrede rundt, og fik så et mere og et mere og et sidste før den løb
> om bag ejeren. Der løbende og råbende forsvandt.

Herligt
Bare trist at du ikke dræbte det stykke lort.

> Det var først bagefter jeg fandt ud af jeg faktisk burde have været
> rigtig bange, det kunne jo være gået helt galt. Det er lige så jeg
> blev helt dårlig bagefter.

I den slags situationer tænker man nok ikke så meget,
ens beskytterinstinkt overfor hundene vinder heldigvis.

> Sagen er nu anmeldt til politiet og de skulle efter betjentens ord
> godt vide hvem personen er.

Lyder sansynligt.

> Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund,
> før den stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det
> virkelige liv.

Du har nok været lidt heldig,
jeg kender et par eksempler på folk der har sparket løs på de misfostre
uden det har generet dem en døjt.
Det er en af grundene til at jeg holder god afstand til kamphunde jeg ikke kender godt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-09-05 19:46

On Fri, 23 Sep 2005 20:18:25 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Herligt
>Bare trist at du ikke dræbte det stykke lort.

Snakker du om hunden eller ejeren?
Jeg har ondt af den stakkels hund, for jeg er af den overbevisning at
hunde er hvad man gør dem til. Jeg har kun haft kontakt til en enkelt
Pitt-bull personlig, og den var et af de mest fredsommelige dyr jeg
nogensinde har mødt. Man skulle blot flytte sig når han kom tordnende
imod en, for ellers løb han i sin iver lige ind i benene, og han
mærkedes nogenlunde lige så hård som en statue. Sådan 50 kg "stenhund"
lige ind i benet er altså ikke sjovt, men han var dejlig og legesyg
som bare pokker. Forhåbentlig er der ingen der sparker ham i hovedet
blot fordi han er en kamphund.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:59

> Snakker du om hunden eller ejeren?

Hunden.
De koster for mange år bag tremmerne at slå andre mennesker ihjel.

> Jeg har ondt af den stakkels hund, for jeg er af den overbevisning at
> hunde er hvad man gør dem til.

Jeps, men denne hund er tydeligvis spoleret og bør derfor aflives straks.

> [...]
> lige ind i benet er altså ikke sjovt, men han var dejlig og legesyg
> som bare pokker. Forhåbentlig er der ingen der sparker ham i hovedet

Jamen jeg kender da også et par rare Bullterrier, så selvfølgelig findes de da.
Jeg føler mig bare ikke tryg ved dem hvis jeg ikke har fulgt dem fra hvalpeben af,
møder jeg en fremmed voksen muskelhund så holder jeg mine væk fra den.
Hvalpene har jeg ingen probs med, tværtimod prøver jeg da at lærer dem at kende
så de forhåbentligt kan omgåes mine når de er vokset op.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-09-05 07:33

On Fri, 23 Sep 2005 20:58:42 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hunden.
>De koster for mange år bag tremmerne at slå andre mennesker ihjel.

Det var bare din måde at omtale hunden på... Jeg mener jo, at det var
manden der skulle "aflives". Du lægger skylden på en totalt spoleret
hund på hunden. Det er da ikke fair. Det er da ejeren der har lort i
kysen! At hunden så er blevet farlig af at være hos sådan en psykopat,
kan vi godt blive enige om, men jeg mener nu stadig at det er mest
synd for hunden.

>Jeps, men denne hund er tydeligvis spoleret og bør derfor aflives straks.

Ja, og hvorfor? Fordi den gør som ejeren tydeligvis har lært den, og
hvad får den så til gengæld? Spark i hovedet...! *suk*
I stedet for at forbyde bestemte racer skulle man hellere "aflive"
blandt div. psykopater!

> [...]
>møder jeg en fremmed voksen muskelhund så holder jeg mine væk fra den.

Og sådan har vi det jo så forskelligt. Jeg har sjældent været bange
for hunde, men jeg undgår så vidt muligt Dobberman. Dem er jeg ikke
tryg ved, og der findes sikkert også et par sindsyge af slagsen. Så
hvis vi skal køre på hvad man er tryg ved eller ej, så er der vist
mange hunderacer der skal ud.

Mine forældre havde en langhåret gravhund, og vores læge var
rædselsslagen for den bette køter. Okay, det var en af de gamle
"store" gravhunde, men alligevel. Havde det stået til lægen, så var
ALLE hunde blevet forbudt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 10:24

> [...]
> kysen! At hunden så er blevet farlig af at være hos sådan en psykopat,
> kan vi godt blive enige om, men jeg mener nu stadig at det er mest

Næh næh, jeg giver skam ikke hunden skylden for noget som helst,
den kan jo ikke gører for hvad den har af gener og hvilken opdragelse
den har fået. Faktum er åbenbart bare at den er blevet psykopatisk
når den angriber hvalpe, derfor skal den i mine øjne aflives straks.
Om det er synd for hunden ved jeg ikke, racen burde nok have været
udryddet dengang hundekampe blev forbudt, de har haft deres tid i samfundet
men passer ikke ind i et moderne humant samfund i mine øjne.

> [...]
> hvad får den så til gengæld? Spark i hovedet...! *suk*
> I stedet for at forbyde bestemte racer skulle man hellere "aflive"

Jeg vidste ikke du var tilhænger af dødsstraf, det forbavser mig da lidt.
Men personligt er jeg da tilhænger af at aflive diverse psykopater,
det er bare svært at gører godt igen hvis du dræber den forkerte.
Men feks Peter Lundin kunne man med stor sindsro alive i mine øjne,
sådan en fætter kommer der aldrig nogen god samfundsborger ud af.

> [...]
> tryg ved, og der findes sikkert også et par sindsyge af slagsen. Så
> hvis vi skal køre på hvad man er tryg ved eller ej, så er der vist

Dobberman er heller ikke lige min kop te, der er heldigvis ret sjældne herinde.
Jeg synes det er en flot hund, og overvejede da også at få en i sin tid.
Men efter at have undersøgt mht racen droppede jeg den tanke

> [...]
> rædselsslagen for den bette køter. Okay, det var en af de gamle
> "store" gravhunde, men alligevel. Havde det stået til lægen, så var

Gravhunde er generelt også nogle arrige bæster, men jeg føler ikke at
jeg eller mine hunde er truet af dem

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-09-05 16:18

On Sat, 24 Sep 2005 11:23:32 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg vidste ikke du var tilhænger af dødsstraf, det forbavser mig da lidt.

hehe... Det er jeg egentligt heller ikke, men er der tale om
dyremishandlere, så kommer mit meget primitive dræberinstinkt op i
mig.

>Dobberman er heller ikke lige min kop te, der er heldigvis ret sjældne herinde.
>Jeg synes det er en flot hund, og overvejede da også at få en i sin tid.
>Men efter at have undersøgt mht racen droppede jeg den tanke

Jeg har altid syntes at de så lumske ud, indtil jeg en dag stod og
klappede det jeg troede var en Dobberman blanding. Det viste sig at
være en raceren hund, der ikke var øre- eller hale kuperet. Pludselig
så hunden helt rar ud, så hvorfor i alverden skamferer vi vores hunde
på den måde?
Det skal lige siges at jeg altid har troet at racen så sådan ud. Jeg
havde aldrig set en "naturlig" Dobberman før. Lidt sørgeligt
egentligt.

>Gravhunde er generelt også nogle arrige bæster, men jeg føler ikke at
>jeg eller mine hunde er truet af dem

hehe... Ham her var nu ikke arrig, men en lille tyk pølsehund uden ret
mange tænder tilbage i munden. En misrøgtet hund, der ikke havde fået
ordentligt foder og derfor havde mistet størstedelen af sine tænder og
iøvrigt var blevet tromletyk. Men han var en dejlig hund og han fik
nogle gode sidste år hos mine forældre.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 18:52

> hehe... Det er jeg egentligt heller ikke, men er der tale om
> dyremishandlere, så kommer mit meget primitive dræberinstinkt op i
> mig.

Sådan skal det værer DræberLeyna
dyre og børnemishandlere er det laveste der findes.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-09-05 19:54

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Forhåbentlig er der ingen der sparker ham i hovedet blot fordi han
> er en kamphund.

Nej. Spark af dyr er noget der kun skal ske i selvforsvar eller i
forsvar af andre dyr.

Heldigvis har jeg kun været ude for at måtte gøre det en gang. En
schæferhan kom knurrende løbende ud på fortovet fra en indkørsel og
fløj direkte i struben på min gammel dansk. Et veltilrettelagt spar i
det bløde af bugen fik ham til at trække sig tilbage så ejeren fik fat
i den. Hvem der var mest forskrækket, mig eller ejeren, ved jeg ikke.
Men et par dage efter var der grundigt hegnet ind.

Mvh Trine

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-09-05 20:04

> [...]

>når det går galt.

>Man skal passe til sin hund og vide hvad man har med at gøre.

Korrekt, også gravhunde kan være meget agressive over for andre hunde
hvis de får lov af deres ejere. Og det gør de ikke så sjældent
endda. Der er desværre en opfattelse af at små søde hunde ikke
behøver opdragelse.

Rottweilere er ikke så stort et problem længere fordivæsenstestene
har frasorteret de der var bims i hovedet, og en del
rottweileropdrættere også er med på ikke at sælge hund til folk
dsom de anser for at være bims i hovedet.

Hilsen Kim

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 21:27

> [...]

>rottweileropdrættere også er med på ikke at sælge hund til folk
>dsom de anser for at være bims i hovedet.

Alligevel synes jeg der er rigtigt mange der er bange for denne race og
mener de benyttes som potensforlænger.

Og bliver alle kamphunderacer en dag forbudt, så er jeg ikke i tvivl om
hvilken race der bla står for skud næste gang som potensforlænger-hund
desværre.

LN

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:12

Mus skriblede bla:

> Alligevel synes jeg der er rigtigt mange der er bange for denne race
> og mener de benyttes som potensforlænger.

Nu har jeg haft lidt med netop denne race at gøre for år tilbage,
(hundetræning)
og syntes da personligt at de minder om en hyggebamse.
Det var utroligt skægt at se sådan en karl på 80kg komme stormende mod
figuranten og når så han trådte et skridt til side stormede hunden 500 meter
videre før den kunne stoppe.

Fra : Mus

Dato : 23-09-05 22:01

> [...]
> Det var utroligt skægt at se sådan en karl på 80kg komme stormende mod
> figuranten og når så han trådte et skridt til side stormede hunden 500

Det er bestemt ikke bare en hyggebamse. Det er mange kg og de er oftest
psykisk meget stærke. Man skal vide hvad man har med at gøre.

> En stor hanboxer med kuperede ører og hale og et halvt kilo savl skaber
> respekt

Dem ser man vel yderst yderst sjældent - øh altså ikke savlet

LN ( som er er vild med Boxere)

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:34

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:33

> Alligevel synes jeg der er rigtigt mange der er bange for denne race
> og mener de benyttes som potensforlænger.

Jeg tror også at det ligge i at Rotter har deres useende imod sig,
de ser altså lidt glubske ud
Jeg brød mig heller ikke om racen for nogle år tilbage, men efter
jeg selv har fået hunde og er begyndt at lærer de forskellige racer
at kende er Rotten og dens rolige sind begyndt at tiltale mig meget.

> Og bliver alle kamphunderacer en dag forbudt, så er jeg ikke i tvivl
> om hvilken race der bla står for skud næste gang som
> potensforlænger-hund desværre.

Det er nok derfor at Rotter tiltaler mig, jeg er jo kendt for at have
hunde som potensforlænger

/Jens

Fra : Gl

Dato : 28-09-05 19:54

> [...]

>når det går galt.

>Man skal passe til sin hund og vide hvad man har med at gøre.

Korrekt.. !

Det giver jeg dig ikke helt ret i, det er bare fokuset der er flyttet over
på andre racer.. Rotten har været en udskældt race, og stadig en hund, som i
de forkerte hænder kan blive sindsyg og farlig for sine omgivelser..
Hvis man tåbeligt igen, laver et forbud mod hunde racer.. Er den igen første
valg for typer, som ikke burde have lov at ha´... Et ordsprog lyder " gå
efter bolden ikke manden"
mht. hunde, burde det være omvendt og det eneste rigtige.

Mvh.

Fra : x Vuf x

Dato : 28-09-05 23:10

On Wed, 28 Sep 2005 20:54:02 +0200, "Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> wrote:

>Et ordsprog lyder "Gå efter bolden ikke manden"
>Mht. hunde, burde det være omvendt, og det eneste rigtige.

Dagens visdomsord!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Mus

Dato : 29-09-05 08:02

> [...]
> efter bolden ikke manden"
> mht. hunde, burde det være omvendt og det eneste rigtige.

Kan ikke være mere enig.

LN

Fra : Kito

Dato : 24-09-05 08:24

> [...]
>
> Og sådan fandt jeg ud af hvor mange gange man skal sparke en hund, før den
> stopper op. Se det var en virkelig fortællíng fra det virkelige liv.

Sådan noget lort skal bare slås ihjel og ejeren med den indstilling kan
ryge samme vej.

vh
Poul>

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 17:08

Hej Kim

Jeg forstår dine frustrationer, for jeg har selv stået i samme
situation op til flere gange!

Jeg kommer gående stille og roligt med min hund i snor i vores
bebyggelse. Og pludselig kommer en hund farende med rejste børster og
blottet gebis. Der er ingen tvivl om hvad den vil.
Jeg har måtte bede min hund om at gå på plads, og så har jeg trådt
et skridt ind foran hende og losset til den gale hund.
Min erfaring er også en 4 spark ca. skal der til.

Jeg har mange gange måtte sparke til den samme tæve. Jeg har endda
været ude for at 4 hunde kom mod min, de 3 ejere til de 4 hunde stod
bare og gloede. Den ene gik på min, som hun altid gør(samme som
ovenstående), og jeg måtte sparke for et godt ord.
Vi blev forfulgt længe af den hund, uden at nogen af ejerne skred ind!

Jeg har også oplevet det ske med andre hunde end den pågældende.
Man bliver så gal, vred og ked. For hvorfor kan folk dog ikke bare
holde deres hunde i snor hvis de ikke kan med andre hunde?

Min tæve kan med andre, men i boligområdet er hun altid i snor. Det
skriver man under på når man søger om tilladelse til at have
hundene.

De hunde jeg har måtte sparke væk har været schæfere og labradors.
Især 2 labradors som vi møder er ubehagelige. Ejeren har dem nogen
gange i snor, og han kan kun holde dem hvis han løfter dem fra
fortorvet i deres kvælerhalsbånd, således at der lukkes for
luftvejene!
Tak for kaffe siger jeg bare.

Og hvad jeg så har, jo jeg har hjernedøde kamphunde, som det så
pænt formuleres her på siden, for jeg er ejer af 2 yderst
velsocialiserede amstaff tæver, danskopdrættede, købt med hele
ukuperede ører. De bor i huset sammen med min mand og jeg, og vores 2
børn. Den ældste er handicappet.
Men hvad ved jeg om det, jeg er jo pr. definiton også skudt i hovedet
fordi jeg har amstaffs.
Fordomme er der nok af.

Den video der linkes til i et andet indlæg, viser en meget syg hund.
Tænk at sætte et link ind af en syg hund, og drage paralleller til en
båtnakke af en hundeejer!!

Hunden i linket har en arvelig sygdom som går ind og laver om i
lillehjernen på hunden så dens bevægelser bliver mekaniske. Den
mister førligheden over kroppen, kan ikke spise og må aflives fordi
der ikke findes nogen helbredelse.

Sygdommen hedder cerebelleum ataxia og er udbredt i mange racer.
Så lille en lækker sag som coton de tulear har også problemer med
sygdommen, dog i en anden variant.

En syg amstaff udgør ingen fare for andre hunde, ikke når den er ramt
af denne hjernesygdom. Med mindre I ser det som en stor fare for jeres
hunde at den kommer til at vælte?

Det er dybt usmageligt at bringe dette link i denne tråd.

Som jeg sagde, fordomme er der nok af. En brist i hjernen? Ja men den
giver sg ikke en aggressiv hund. Den aggressive hund kommer, fordi
båtnakker udstyres med en hund de ikke magter.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 24-09-05 18:03

Kiplers.dk skriblede bla:
> Men hvad ved jeg om det, jeg er jo pr. definiton også skudt i hovedet
> fordi jeg har amstaffs.
> Fordomme er der nok af.

Hvis du mener at det er en fordom kun, at det er helt specielle personer
generelt der anskaffer sig den type hund så ja
Der foregår en stor trafik af import af disse specielle kamphunde hvoraf
mange er forklædte PitBulls.
Hvem er det der er købere til disse hunde ?

Det er nemlig utilpassede typer bla andengenerations indvandrere,
rockertyper osv.

Selvfølgelig er der undtagelser som jeg går ud fra at du er.

ps jeg er forøvrigt overordnet ligeglad da jeg bor på landet og aldrig møder
disse hunde

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 19:23

Kiplers.dk wrote:
> [...]
> ovenstående), og jeg måtte sparke for et godt ord.
> Vi blev forfulgt længe af den hund, uden at nogen af ejerne skred ind!

Forstå mig nu ret og bliv ikke sur, jeg var der jo ikke
Men det lyder da som om at de 4 hunde kunne godt sammen indbyrdes,
hvad er det ved din hund der åbenbart tænder så mange andres af.

> Jeg har også oplevet det ske med andre hunde end den pågældende.
> Man bliver så gal, vred og ked. For hvorfor kan folk dog ikke bare
> holde deres hunde i snor hvis de ikke kan med andre hunde?

Det kan i princippet værer rigtigt nok, men hvis det kun er din hund
som de andres ikke kan med er det lidt meget at forlange at de altid
skal værer i snor, de bør dog holde på dem når du så nærmer dig.

> [...]
> gange i snor, og han kan kun holde dem hvis han løfter dem fra
> fortorvet i deres kvælerhalsbånd, således at der lukkes for

Ja det har jeg så til gode, jeg har endnu aldrig mødt en uvenlig Labrador,
men self kan alle hunde spoleres.

/Jens

Fra : Niau

Dato : 25-09-05 08:04

> Forstå mig nu ret og bliv ikke sur, jeg var der jo ikke
> Men det lyder da som om at de 4 hunde kunne godt sammen indbyrdes,
> hvad er det ved din hund der åbenbart tænder så mange andres af.

Hej.
Jeg har mødt en af Maries hunde et par gange og den er ihvertfald rigtig
godt opdraget og trænet. Har aldrig set en hund så dygtig før! Det skulle da
lige være en schæfer fra politiet i tv'et.
Så nej, der er ikke noget galt med Maries hunde ;)

mvh Thanh Nhi

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 11:32

Niau wrote:

> [...]
> Det skulle da lige være en schæfer fra politiet i tv'et.
> Så nej, der er ikke noget galt med Maries hunde ;)

Jeg har fået en god forklaring af Marie, og jeg har absolut ingen
grund til at tro at hun fylder mig med løgn.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 18:42

Hej John

Jeg forholder mig til hvad du skrev:
> [...]
det
er gode kærlige dyr.

Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.

Du kalder det påstand, jeg kalder det fordom.

Hundene bliver som deres ejere præger dem, så hvis en person køber
en hund fordi vedkommende syns den er sej, ja så bliver hunden
derefter. Sikkert ikke noget rart bekendtskab.

Men derfra og så til at skære alle over én kam og kalde os skudt i
hovedet, ja der er langt i min verden.

Jeg kalder heller ikke alle labradors skudt i hovedet, men de 2 vi ikke
er særlig gode venner med, burde helt klart have haft nogle andre
ejere. For så er jeg faktisk sikker på at de var blevet dejlige
labradors.

Vi kan sagtens blive enige i at den trafik der er med hunde fra
Østlandende kun kan blive stoppet for langsomt. Og dem som køber hos
hundehandleren køber der tit, fordi vedkommende bliver afvist af de
danske kenneler. Folk burde tage det som en blinkende advarselslampe
når de afvises gentagne gange. Måske ville det være en god idé at
købe en anden hund, der svarede til ens evner som hundefører.

Du må gerne have alle dine fordomme i fred, hvis det får dig til at
føle dig godt tilpas.

Det jeg reagerer på er linket med den syge hund som bringes i denne
debat.

Tænk at være så ivrig for at finde snavs på "kamphundene" at man
kun skelner til at der vist er en kamphund i videoen.
Hvor er den manglende forståelse for den syge hund, og for de ejere
som må sige farvel til deres bedste ven i en alt for tidlig alder?

Jeg væmmes!!!

MVH Marie.

Fra : John P [jopa]

Dato : 24-09-05 19:09

Kiplers.dk skriblede bla:
> [...]
> det
> er gode kærlige dyr.
>
> Kamphunde samt deres ejere er pr definition skudt i hovedet.

Mine angreb er primært rettet mod de personer der holder disse dyr som
modehunde.
Specielt PitBulls som jeg tror der findes mange af her i landet.

Jeg kan ikke se om det er en sådan eller en AmStaff.

Jeg VED at der bliver importeret PitBulls til DK med papirer som AmStaff.
Enda Red Nose med malet næse.

> Hundene bliver som deres ejere præger dem,

Ja da men der findes tilsyneladende racer med udbredt kampgen som er blevet
optimeret ved avl.

> Men derfra og så til at skære alle over én kam og kalde os skudt i
> hovedet, ja der er langt i min verden.

Jeg generaliserer, og du er nok en af dem der bliver offer.

> [...]
> Østlandende kun kan blive stoppet for langsomt. Og dem som køber hos
> hundehandleren køber der tit, fordi vedkommende bliver afvist af de

Det er såmænd lettere at forbyde visse racer generelt, men som sagt min
mening tæller ikke jeg har den blot

> Det jeg reagerer på er linket med den syge hund som bringes i denne
> debat.
Det har jeg ikke set. Gider ikke at downe 7mb for at se en hund

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 19:22

Hej John

Din mening tæller for én person, ligesom alle andres meninger gør.
Uanset hvad man så mener, så tæller den.
Det er det der er så dejligt ved debatterne. Alle har ret til at
prøve at oplyse hinanden.

Der har aldrig været så mange pitbulls i landet siden racen blev
forbudt.
Så jeg kan ikke se hvordan et forbud skulle hjælpe.
Man opfinder jo bare et andet navn at kalde sin race.
F.eks blanding.

Hvis du nogensinde finder en måde at stoppe hundehandlere på, så
skriv, jeg kender til de første tusinde mennesker som gerne vil skrive
under.

For jeg tror at hundehandlerne eller standsningen af dem, kan gøre den
forskel du efterlyser ved et forbud..

MVH Marie.

Fra : John P [jopa]

Dato : 24-09-05 20:10

Kiplers.dk skriblede bla:
> Der har aldrig været så mange pitbulls i landet siden racen blev
> forbudt.
> Så jeg kan ikke se hvordan et forbud skulle hjælpe.

Området er åbenbart ikke højt priorteret

Det sker ikke før en person bliver dræbt eller lemlæstet som der har været
flere sager om i bla Tyskland

Fra : Henrik

Dato : 25-09-05 01:23

On Sat, 24 Sep 2005 21:10:00 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Det sker ikke før en person bliver dræbt eller lemlæstet som der har været
>flere sager om i bla Tyskland

Er det ikke sket i DK for kort tid siden?

Var det ikke en Briard der bed en lille pige i halsen så hun døde?

Mvh
Henrik

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 09:33

Henrik skriblede bla:

> Var det ikke en Briard der bed en lille pige i halsen så hun døde?

Jo den diskution har vi haft herinde til hudløshed.
Tror nok det kan betegnes som hændeligt uheld og lad nu det ligge.

Henrik du prøver at dreje fokus væk fra det egentlige nemlig de farlige og
forbudte kamphunde, og dreje fokus over på andre racer bla min.

Og nej der er ikke Pittbul i schæfer.
Schæferen er nok en af de reneste racer der findes og kan spores direkte
tilbage til Broncetiden hvor den også var det den er i dag nemlig
Hyrdehund.

Dens gode egenskaber gør at den næsten som den eneste race bliver brugt
til
tjenestehund over hele jorden, og ikke kun som forsvar/angrebshund.
Bliver også brugt som redningshund mm.

Og rigtigt den kan også i ukyndige hænder være et fælt bekendtskab, men er
normalt en rolig og dejlig familiehund der selvfølgelig som dens navn
antyder passer på sin familie
Det er nok en af de mest udbredte racer i DK og derfor kan der også
forekomme uheldige episoder desværre.

Fra : Henrik

Dato : 26-09-05 01:23

On Sun, 25 Sep 2005 10:33:18 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Tror nok det kan betegnes som hændeligt uheld og lad nu det ligge.
Sådan, den kom du let ud af...

>Og rigtigt den kan også i ukyndige hænder være et fælt bekendtskab...
Den beskrivelse passer vel også på det du kalder "kamphunde"?

Mvh
Henrik

Fra : John P [jopa]

Dato : 26-09-05 09:50

Henrik skriblede bla:

> Den beskrivelse passer vel også på det du kalder "kamphunde"?

Ja

Hej Henrik det er for let du stiller en masse spørgsmål men kommer ikke
selv
med noget konsstruktivt.
Hvad mener du selv.
Lad os høre eller er du blot en TROLL

Fra : Henrik

Dato : 27-09-05 02:36

On Mon, 26 Sep 2005 10:49:45 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Hej Henrik det er for let du stiller en masse spørgsmål men kommer ikke
>selv med noget konsstruktivt.

Min anke mod en del af dine indlæg går på nogenlunde det samme: En
masse svar og påstande, men meget lidt konstruktivt/seriøst. Du
slynger om dig med ord som feks. gener, men jeg tvivler på at du ved
noget om det. Hvis du gør må du forklare det lidt bedre.

>Hvad mener du selv.

Det er svært at sige... jeg tror dog at din race kan være lige så
meget kamphund som min race, men kommer der yderligere forbud går du
sikkert fri, og jeg med mine Amerikanske Bulldogs bliver måske ramt.

>Lad os høre eller er du blot en TROLL

Det må folk selv afgøre.

Mvh
Henrik

Fra : John P [jopa]

Dato : 27-09-05 10:12

Henrik skriblede bla:

> Det er svært at sige... jeg tror dog at din race kan være lige så
> meget kamphund som min race, men kommer der yderligere forbud går du
> sikkert fri, og jeg med mine Amerikanske Bulldogs bliver måske ramt.

Amerikansk Bulldog har været i DK så længe jeg kan huske og mig bekendt ikke
skabt problemer.
Jeg kan gentage mig selv i en uendelighed:
Jeg snakker primært Ulovlig import af Kamphunde bla Red nose forklædt som
Amstaff med tilhørende papirer.
Disse hunde bliver primært solgt til lyssky personer og er derved dobbelt
farlige.
De fleste schæferejere er deres ansvar bevist og deltager i træning med
deres hund.

Og ja schæfere kan være lige så farlige som "kamphunde" ligeledes kan alle
andre racer på en vis størrelse.

Men igen det er jo blot min mening.
Først nu kan man se hvad din interesse omkring ? er.

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 19:58

Hej Jens

Jeg bliver ikke sur.

Ja de 4 hunde kan sammen, men den ene labrador tæve flyver på mange
hunde. Deriblandt min. Var min hund den eneste så var det et problem
jeg kunne løse sammen med ejeren, hvis ellers vedkommende ville lytte.
Når hunde luftes sammen, danner de gerne en flok, og når jeg kommer
med min er hun ikke en del af den flok.
Når lederen af flokken så går på min, ja så er det helt normalt
hundesprog at de andre går med.
Havde ejerne reageret og hentet deres hunde, havde jeg ikke været så
harm som jeg faktisk er over den oplevelse.

Min hund luftes dagligt sammen med andre hunde, ingen problemer der.
Hun har et veludviklet hundesprog ifølge vores hundetræner. Hun giver
sig altid, for hun er ikke nogen dominerende tæve.

Jeg forlanger ikke de andre holder deres hunde i snor altid, for min
skyld må de gerne lufte dem løs, men de skal have styr på dem, så
de ikke bider min. For hun bider ikke deres.

Jeg nærmer mig faktisk aldrig deres hunde, fordi jeg ved de ikke kan
med min. Men når de har så lidt styr på deres hunde, så er det
ligegyldigt om jeg går den anden vej, for spotter hunden mig, ja så
kommer hun tonsende med rejste børster og blottet gebis.

Jeg syns ikke jeg er urimelig. Og kræver heller ikke det umulige.

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 20:38

> Hej Jens
>
> Jeg bliver ikke sur.

Fint nok, mit indlæg kunne jo misforståes hvis det var det du ville

> [...]
> Havde ejerne reageret og hentet deres hunde, havde jeg ikke været så
> harm som jeg faktisk er over den oplevelse.

Det kan jeg godt følge dig i, det ville jeg heller ikke finde mig i.

> Min hund luftes dagligt sammen med andre hunde, ingen problemer der.
> Hun har et veludviklet hundesprog ifølge vores hundetræner. Hun giver
> sig altid, for hun er ikke nogen dominerende tæve.

Hun lyder som en rar hund, hvis jeg ikke husker helt forkert er en Amstaff
heller ikke nogen "rigtig" kamphund, er det ikke mere udstillingslinien de hører
til eller husker jeg forkert.

> Jeg forlanger ikke de andre holder deres hunde i snor altid, for min
> skyld må de gerne lufte dem løs, men de skal have styr på dem, så
> de ikke bider min. For hun bider ikke deres.

Enig, der skal værer styr på hunden hvis den skal værer løs,
det siger loven jo ovenikøbet

> [...]
> ligegyldigt om jeg går den anden vej, for spotter hunden mig, ja så
> kommer hun tonsende med rejste børster og blottet gebis.

Hmm, svær situation.
Hvis det var mig og ejeren af Labben ikke var til at tale fornuft med,
så ville jeg nok informerer ham om at han ville blive meldt til politiet.
Hjalp det heller ikke, og du skal gører alvor af trulsen, så er der nok
kun tilbage at pande køteren en med en kæp når den kommer tonsende.

> Jeg syns ikke jeg er urimelig. Og kræver heller ikke det umulige.

Du er ikke spor urimelig som jeg læser det, self skal man have lov
til at kunne lufte sin hund i fred og fordragelighed.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 20:57

Hej Jens

Amstaffen er blevet avlet som udstillingshund og familiehund siden
1936.
Men derfor skal man ikke tro det er en sovepude.
Standarden siger at den skal være vågen overfor sine omgivelser. Og
en amstaff skal ikke starte et slagssmål, men dens fortid gør at den
er stærk og derfor kan afslutte et slagssmål.

Det kræver viden og ansvar at have en amstaff, og gider man tage dette
til sig, får man dejlige hunde som man snildt kan lufte sammen med
andres hunde. Er der optræk til ballade kalder min sind hund til sig,
så det aldrig eskalerer.
- Det kræver selvfølgelig at man har trænet lidt lydighed med sin
amstaff, for ellers kommer den jo ikke når man kalder.

Der er stor forskel på linierne indenfor amstaffs og deres
aktivitetsniveau. Min den ældste er meget rolig og nem. Den yngste er
en håndfuld, men hun skal nok blive god, hun kræver bare lidt ekstra
opdragelse og aktivering. Nok lidt som udstillingsschæferen kontra den
grå schæfer. Hun bliver aldrig en hund der kan lege med alle andre,
det er hun for dominant til. Men det er ikke et problem, når bare jeg
er mit ansvar bevidst.

Sidst jeg mødte labben havde jeg en vandflaske med. Hun så os på
lang afstand, og jeg løb ind og gemte mig mellem 2 huse. Da hun kom op
på os og troede hun skulle springe på min hund, råbte jeg højt mens
jeg sprøjtede vand på hende. Hun vendte i luften, tog halen mellem
benene og løb væk.

Politiet har jeg snakket med, de ville gerne have flere datoer, så de
bad mig om at skrive episoderne ned. Det godtager jeg ikke næste gang,
der vil jeg kræve at de tager en skriftlig rapport.

Ejeren har jeg talt med, det var spildte kræfter.

Jeg kan huske du fik din tæve steriliseret samtidig med at jeg fik
min. Men det sprang op. Og så var jeg ikke herinde længe.
Gik det godt efterfølgende?

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 21:24

> Hej Jens
>
> Amstaffen er blevet avlet som udstillingshund og familiehund siden
> 1936.

Så huskede jeg rigtigt.

> [...]
> en amstaff skal ikke starte et slagssmål, men dens fortid gør at den
> er stærk og derfor kan afslutte et slagssmål.

Jeg er helt med på at det er en såkaldt muskelhund som kun bør ejes
af de meget ansvarlige.

> [...]
> - Det kræver selvfølgelig at man har trænet lidt lydighed med sin
> amstaff, for ellers kommer den jo ikke når man kalder.

Det er det der er grunden til at jeg er begyndt at skærer de fleste muskelhunde
over en kam og undgår dem. Jeg kan jo ikke på afstand se om der er styr på den,
og som du selv skriver er det jo en meget stærk hund der i de fleste tilfælde kan
lave mos ud af vore andres standart familiehunde. Jeg tør simelthen ikke tage
chancher mere efter jeg så hvor hurtigt en Dogo kunne lave et seriøst hul i Tyson.

> [...]
> grå schæfer. Hun bliver aldrig en hund der kan lege med alle andre,
> det er hun for dominant til. Men det er ikke et problem, når bare jeg

Tja sådan er man så forskellig, jeg ville ikke kunne leve med at have en hund
der ikke kunne omgåes 99% af alle andre hunde den møder.
Men sådan er det jo tit, man kan ikke få i pose og i sæk, du får så sikkert
nogle egenskaber som for dig opvejer at du har en mindre omgængelig hund.

> [...]
> på os og troede hun skulle springe på min hund, råbte jeg højt mens
> jeg sprøjtede vand på hende. Hun vendte i luften, tog halen mellem

Herligt
En vandflaske er trods alt også mere humant end en kæp.

> Politiet har jeg snakket med, de ville gerne have flere datoer, så de
> bad mig om at skrive episoderne ned. Det godtager jeg ikke næste gang,
> der vil jeg kræve at de tager en skriftlig rapport.

Du skal bare værer stædig, du kan jo sige til dem at du ikke bryder dig
om at blive tvunget til selvtægt eller at lade din tæve ordne sagerne selv.

> Ejeren har jeg talt med, det var spildte kræfter.

Tja, verden er fyldt med fjolser desværre.
Han synes måske at det er smart at hans lille Lab tør gå på en Staff,
kom det til en slåskamp mellem dem ville han nok fortryde det bittert.

> Jeg kan huske du fik din tæve steriliseret samtidig med at jeg fik
> min. Men det sprang op. Og så var jeg ikke herinde længe.
> Gik det godt efterfølgende?

Tak fordi du huskede det og gider at spørge
Det gik rigtigt fint i anden omgang, mig og Angel og Tyson var godt nok
ved at blive vanvittige fordi Angel skulle holdes i absolut ro i 10 dage.
Angel mente jo at hun var go fin allerede dagen efter igen på trods af at
hun i anden omgang ikke fik noget smertestillende, hun er en sej lille pige
Men hun fungerer perfekt nu og har efterhånden udviklet sig til en rigtig god hund.
Din tæve har forhåbentligt ikke haft nogen problemer siden sin omgang.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 24-09-05 21:36

Hej Jens

Godt at Angel kom igennem det trods alt.
Min tæve kom fint igennem sterilisationen tak, vi gav kun
smertestillende dagen efter og så stoppede vi også festen, efter
dyrlægens ordre. Desværre måtte vi aflive hende her i august måned
da hofterne sagde stop.

Jeg har engang haft en dogo, han fik en seriøst hul i kinden, lavet af
en schæfer som vi troede han kunne med. Men det mente schæferen
pludselig ikke. Min hund blev så mærket af oplevelsen at han faktisk
var pisse bange for den pågældende schæfer.
Det kan gå begge veje.

Jeg mener man kan aflæse andre folks hunde i 99 % af tilfældende og
derved kan man afgøre om ens hund må lege eller ej.

Min yngste kommer til at kunne med mere end 1 % af de hunde hun møder,
dominerende tæver skal vi holde øje med. Men det er også nemt, for
de viser jo gerne tydeligt at de mener de ejer verden :)

Jeg kigger nu også selv andre folks hunde ud, og afgør om mine skal
lege. Og jeg har også selv lidt racefordomme. Men det er meget
samspillet mellem hund og ejer der er afgørende, og så om hunden
sender fornuftige signaler.
Man skal jo gerne være en god leder for sin hund.

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 05:16

Kiplers.dk wrote:
> [...]
> smertestillende dagen efter og så stoppede vi også festen, efter
> dyrlægens ordre. Desværre måtte vi aflive hende her i august måned

Det var da trist at du måtte aflive hende, hofterne er desværre jo ikke
det stærkeste hos de store hunde.
Jeg prøver selv at forbygge med Mobility Boost fra Olivers.

> Jeg har engang haft en dogo,

Aner jeg en forkærlighed for powerdogs

> [...]
> pludselig ikke. Min hund blev så mærket af oplevelsen at han faktisk
> var pisse bange for den pågældende schæfer.

Self kan det det, og lur mig om du ikke siden har holdt ekstra godt øje
med Schæfere, de kan også værer ret så dominante i deres leg.
Jeg vil bare til hver en tid foretrække at mine kommer op og slås
med en Schæfer end med en muskelhund, med Schæferen vil jeg vide
at de har en rigtig god chanche for at klarer sig.

> Jeg mener man kan aflæse andre folks hunde i 99 % af tilfældende og
> derved kan man afgøre om ens hund må lege eller ej.

Ok, så dygtig er jeg så ikke at jeg på 20 meters afstand kan bedømme en hund,
er jeg først henne ved den er det jo ligesom lidt for sent hvis den spiller op.

> Min yngste kommer til at kunne med mere end 1 % af de hunde hun møder,
> dominerende tæver skal vi holde øje med. Men det er også nemt, for
> de viser jo gerne tydeligt at de mener de ejer verden :)

Mere end 1% af de hunde i møder er jo heller ikke ret mange,
med mindre det er en tastebøf fra din side og skulle have været 99%

> [...]
> sender fornuftige signaler.
> Man skal jo gerne være en god leder for sin hund.

Rigtigt nok, det er da også meget afgørende for mig hvem der går med hunden,
jeg kender da 2 damer i moden alder der begger har Bulls, dem her jeg ingen
probs med at mine hunde omgåes.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 25-09-05 10:10

Hej Jens

Om der er en forkærlighed for powerdogs?
Både og, jeg vil gerne have en hund der kræver lidt ekstra.
Jeg var helt sikker på vi skulle have en border collie, men det ville
manden aldrig i livet godtage.
Han har tidligere haft dobermann, hvor jeg har haft terriers.
Vi kunne blive enige om en dogo, og det blev det så.

Når jeg skriver at hun kommer til at kunne med mere end 1 % skal det
ses i sammenhold med dine 99%. Hun kommer sikkert ikke til at kunne med
99% af alle de hunde vi møder. Fordi mange af de hunde vi møder, her
hvor vi bor er faktisk ret bidske og dominerende.
Hvor mange % udgør dominerende tæver generelt af de hunde der er?
Ja jeg ved det ikke. Men den procentdel som de udgør, den vil hun ikke
kunne med.
- Eller lad os sige det sådan, jeg vil ikke tage chancen.

Jeg tænker ikke i hvor stor en chance min hund har for at klare sig i
et slagssmål, for hun skal bare ikke slås, færdig. Hendes race taget
i betragtning vil hun sikkert klare sig fint. Og det vil være
forfærdeligt.
Uanset om hun starter eller ej, vil hun få skylden. Sådan er verden
skruet sammen pt.

Det underlige er så når man møder folk som spørger om hundene ikke
skal lege, og jeg siger nej. Det er der nogen som har meget svært ved
at respektere.
Og DET undrer mig.

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 11:30

Kiplers.dk wrote:
> Hej Jens
>
> Om der er en forkærlighed for powerdogs?
> Både og, jeg vil gerne have en hund der kræver lidt ekstra.

Det er også fair nok så længe du er dit ansvar bevidst,
og det føler jeg da helt sikkert at du er.

> [...]
> Han har tidligere haft dobermann, hvor jeg har haft terriers.
> Vi kunne blive enige om en dogo, og det blev det så.

Der findes sikkert også søde Dogo'er, jeg har kun mødt en tæve på 10mdr,
og den angreb begge mine hunde.

> [...]
> med 99% af alle de hunde vi møder. Fordi mange af de hunde vi møder,
> her hvor vi bor er faktisk ret bidske og dominerende.

Godt jeg ikke bor der, her i Rødovre møder jeg meget sjældent bidske hunde,
der er 2-3 stykker jeg holder afstand til. Men ejerne af dem er så ansvarlige
at de holder styr på dem, ingen af dem er dog muskelhunde.

> [...]
> kunne med.
> - Eller lad os sige det sådan, jeg vil ikke tage chancen.

Kan du fungerer med at have hund på den måde er det jo også fint nok,
jeg ville syntes at det var stressende at gå tur når man altid skal værer på vagt.

> Jeg tænker ikke i hvor stor en chance min hund har for at klare sig i
> et slagssmål, for hun skal bare ikke slås, færdig.

Meget klogt, selv om hun vinder en kamp kan hun jo komme frygteligt
til skade.

> [...]
> forfærdeligt.
> Uanset om hun starter eller ej, vil hun få skylden. Sådan er verden

Det har du nok ret i, man kigger nok mere på hvem der står op bagefter
end på hvem der startede balladen.

Ja det lyder helt åndsvagt.

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 25-09-05 11:32

Hej John

Man er altid farvet af det man ejer, men jeg er lige nødttil at
kommentere dit indlæg.
----------------------
[...]

--------------------------------------

Amstaffen, pitbullen, staffen mfl. er hunde som er avlet til at være
meget menneskevenlige.
De bruges over hele verden som redningshunde og terapihunde. Herhjemme
har vi også amstaffs som træner til redningshunde, og amstaffs som er
med på plejehjem, hvor de udfylder en funktion som terapihunde.
Amstaffen og staffen er herhjemme dejlige rolige familiehunde, for det
er det de har været avlet henimod i snart mere end 70 år.

I de rigtige hænder er det hunde som godt kan socialiseres til at
være sammen med andre hunde også.

En amstaff eller en staff som ikke kan lide mennesker har en alvorlig
brist og burde aflives med det samme. Kan den ikke lide mennesker fordi
den er bange, kan det trænes væk, så ny tillid kan opstå. Er den
aggressiv skal den til hundehimlen. IMO.

Jeg er helt enig i at jo flere der er, jo flere uheldige episoder kan
der ske. Og der var heller ikke nogen uheldige episoder med amstaffs
før der begyndte at blive avlet til højre og venstre, på hunde som
aldrig skulle have indgået i avlen.

Var det så fordi hundene førhen var bedre eller var det fordi det var
de rigtige mennesker som havde dem?
Begge dele!
Og begge dele er heldigvis nemt at finde også idag. Desværre er der
også de uheldige elementer, som du også kender til indenfor din race.

Episoden med Briarden giver jeg dig ret i, det var så uheldigt som
noget kan blive.

Med kamphunde, mener du så alle muskelhundetyper, eller mener du hunde
som vitterlig er trænet til kamp?

MVH Marie.

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 12:12

Kiplers.dk skriblede bla:

> [...]
> brugt
> til
> tjenestehund over hele jorden, og ikke kun som forsvar/angrebshund.

Glemte lige en væsentlig ting:
Klogere hund findes ikke

> Med kamphunde, mener du så alle muskelhundetyper, eller mener du hunde
> som vitterlig er trænet til kamp?

Jeg kan da godt gentage mig selv i det uendelige

Jeg snakker primært forbudte kamphunde ulovlig importerede Pitbulls forklædt
med falske papirer som bla AmStaff.
Red Nose med malede næser og Papir på AmStaff.
Inkøbt primært af folk der er skudt i hovedet det være sig Rockere
andengenerations indvandrere der bruger dem til hundekampe
osv osv osv
Det er jo efterhånden blevet mode blandt disse typer socialt utilpassede
typer at styrke deres egoer med disse hunde, og jeg kunne blive ved men mon
ikke jeg efterhånden har forklaret mig godt nok.

Som tidligere sagt så betyder min mening intet jeg har den blot.
Jeg er overordnet fuldstændig totalt ligeglad da jeg aldrig møder ovennævnte
(kun proffesionelt) typer og hunde da jeg bor på landet.

At drage schæferen ind i debatten er for mig at se blot et tegn på uvidenhed
og bortfokusering fra emnet.
Schæferen er skisme ikke farligere end enhver hund på samme størrelse nok
nærmere tværtom.

En rigtig opdraget schæfer angriber kun på kommando, men korrekt den vil til
hver en tid forsvare sit territorium.

Fra : Kiplers.dk

Dato : 25-09-05 12:20

Hej John

Okay, jamen de hunde bør heller ikke være i landet.
De er forbudte og appellerer til de forkerte typer.

Jeg blandede ikke schæferen ind. Jeg læste dit indlæg hvor du havde
skrevet om din egen race, og så ville jeg da lige kommentere.

En rigtig opdraget amstaff angriber også kun på kommando. Og det kan
være svært at finde amstaffs som kan trænes ordentlig til bla. IPO,
for det ligger dem meget fjernt at angribe et menneske.
Men en amstaff vil ikke til enhver tid forsvare sit territorie. Det
elsker den mennesker for højt til.

Der er jo lavet intelligenstest af racerne, om de er brugbare ved jeg
ikk, men schæferen lå ikke nummer 1.
Jeg vil dog give dig ret i at den er let dresserbar, og det er da også
derfor den er så populær.
( Jeg så godt din smiley blinkede *S*)

MVH Marie.

Fra : Leyna

Dato : 25-09-05 13:09

On 25 Sep 2005 04:19:51 -0700, "Kiplers.dk" <marieunold@hotmail.com>
wrote:

>Der er jo lavet intelligenstest af racerne, om de er brugbare ved jeg
>ikk, men schæferen lå ikke nummer 1.

hehe... Ta' den john!
Næeh, skal vi over i de kloge hunde, så mener jeg at det er pudlen der
løber af med sejren.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 13:25

Leyna skriblede bla:

> hehe... Ta' den john!
> Næeh, skal vi over i de kloge hunde, så mener jeg at det er pudlen der
> løber af med sejren.

Øhmm ikke nok med at den er den dummeste hund der findes så ser den også dum
ud
Magen til skabet køter skal man da lede længe efter

Er 100% sikker på at selv dine der ikke har papirene i orden er klogere end
en afart af hund som en puddel

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 13:39

John P [jopa] wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Øhmm ikke nok med at den er den dummeste hund der findes så ser den
> også dum ud
> Magen til skabet køter skal man da lede længe efter

Jeg luftede før i tiden meget hund sammen med en tidligere cirkusartist,
han fortalte mig at hende der optrådte med Pudler selv sagde at de
var noget af det dummeste, det gode ved dem var vist at de var
nemme at dresserer.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-09-05 16:33

On Sun, 25 Sep 2005 14:38:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>han fortalte mig at hende der optrådte med Pudler selv sagde at de
>var noget af det dummeste, det gode ved dem var vist at de var

Nemmest at dressere... er det ikke = hurtigt opfattende ?
Hvordan passer det sammen med at de var dumme???
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 17:17

Leyna skriblede bla:

> Nemmest at dressere... er det ikke = hurtigt opfattende ?
> Hvordan passer det sammen med at de var dumme???

Det ved jeg ikke men dumme er de sgu, og som regel pisse irrtiterende evigt
gøende og vimsende

ps jeg kender kun ganske få men de er sådan.
Hvem generaliserer her ?

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 17:29

> Det ved jeg ikke men dumme er de sgu, og som regel pisse irrtiterende
> evigt gøende og vimsende

Dvs at hvis man krydsede en Pittbull og en Pudel, så ville man have
fremavlet din hadehund, den kunne jo så hedde en Pubull
Det kunne ellers værer flot med sådan en krøllet løveklippet Pubull
med små lyserøde sløjfer i pighalsbåndet

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 17:37

pwh skriblede bla:

> Dvs at hvis man krydsede en Pittbull og en Pudel, så ville man have
> fremavlet din hadehund, den kunne jo så hedde en Pubull

*LOL*

Jens jeg joker kun.
Har ikke kendskab til pudler ud over lidt gamle tanter der havde sådanne
kravl der evigt høvlede rundt og gøede over ingen ting.
Samtidig var de rimeligt agressive de små skravl.

Milo siger også at de er irriterende

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 18:43

> *LOL*
>
> Jens jeg joker kun.

Joke du bare løs, jeg tror ikke at det vælter sig med Pudel ejere herinde

> Har ikke kendskab til pudler ud over lidt gamle tanter der havde
> sådanne kravl der evigt høvlede rundt og gøede over ingen ting.

Sådan nogle tanter kunne måske få fornyet respekt med sådan en Pubull

> Samtidig var de rimeligt agressive de små skravl.

Nu du siger agressive, så havde mig og vufferne en sjov episode i eftermiddags.
Genboen har 2 hunde, en hyrdehund som ligner en stor Schæfer (kan ikke huske racen)
og en lille arrig gravhund, de 2 hunde bliver aldrig luftet andet end i haven.
Hyrdehunden er rar nok og gør ikke mere af mig og mine hunde, men af alle andre.
Gravhunden derimod kammer fulstændigt over hvergang vi går forbi, ved et tilfælde
var de sluppet ud af haven idag, og Gravhunden farede lige durk i flæsket på stakkels
Tyson
som kom vadene i sine egne tanker. Det sagde lige BUMS da det stødte ind i ham
Tyson vidste slet ikke rigtigt hvordan han skulle reagerer, men fik dog taget sig sammen
til at knurrer lidt af krybet
Jeg blev dog lidt betænkelig da den store kom rendende, de har kun hilst gennem hækken,
men det gik fint nok, den blandede sig ikke. Magen til selvmoderisk tissemyre har jeg
aldrig
mødt før, den kan værer glad for at Tyson er rimeligt tålmodig af sig ved provokationer.
Jeg driller self Tyson med hvornår han skal have bank af rotten (som jeg kalder den)
næste gang, jeg fatter ikke at de ikke vrider halsen om på det kræ.

> Milo siger også at de er irriterende

Og hvad Milo siger er altid sandt

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 19:22

pwh skriblede bla:
> Magen til selvmoderisk tissemyre har jeg aldrig
> mødt før,

Ha ha Gravhunde er nogen små selvstændige bæster og de skelner ikke i mellem
stor og små.
Har selv haft en.
I virkeligheden er det jo en større hund der blot på grund af sygdom i
fosterstadiet udvikler disse små ben.

Fra : fam. Ager

Dato : 25-09-05 20:26

> [...]
> mellem stor og små.
> Har selv haft en.
> I virkeligheden er det jo en større hund der blot på grund af sygdom i

GGGGGG...jeps..de aner ikke hvor små de er, og faktisk er der rigtig mange
store hunde, der har dyb respekt for deres enorme ego.. har også haft en
ruhåret af slagsen, ikke hysterisk, men var altid nr. 1 i flokken.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 26-09-05 08:56

> [...]
> stor og små.
> Har selv haft en.
> I virkeligheden er det jo en større hund der blot på grund af sygdom i

Ja jeg har også haft gravhund. Racen der laver 5 spor i sandet. Det er da en
dobbermann med korte ben - i hvert fald vores, der var korthåret og sort.
Magen til selvtillid skal man lede længe efter. Men puha de larmer. Vores
havde desuden en meget dyb gøen, så folk blev noget overrasket over
størrelsen, når døren blev åbnet.

Nu har jeg en Boxer. En rigtig skødehund og hvilken ro - lydmæssigt altså.
Skønt.

LN

Fra : Leyna

Dato : 26-09-05 09:48

On Mon, 26 Sep 2005 09:55:41 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

> [...]
>Magen til selvtillid skal man lede længe efter. Men puha de larmer. Vores
>havde desuden en meget dyb gøen, så folk blev noget overrasket over

Sådan var mine forældres gravhund også. Det var nu ikke fordi han
gøede særlig tit, men NÅR han gøede, så lød det som en MEGET stor
hund.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 22:32

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:yfAZe.123

> Dvs at hvis man krydsede en Pittbull og en Pudel, så ville man have
> fremavlet din hadehund, den kunne jo så hedde en Pubull

Putbull lyder altså bedre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : pwh

Dato : 26-09-05 05:08

> Putbull lyder altså bedre.

Ok, solgt

/Jens

Fra : pwh

Dato : 25-09-05 17:22

> Nemmest at dressere... er det ikke = hurtigt opfattende ?
> Hvordan passer det sammen med at de var dumme???

Tja, det kunne værer sjovt at spørge damen om, ham jeg kender
fortalte det blot en dag jeg kom til at sige at Pudler var kloge.
Det er nok hvordan man definerer intelligent, det er vel i bund og
grund ikke særlig klogt blindt at adlyde alle ordrer.
Jeg kender selv for lidt til Pudler til at have en mening om den sag

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 22:20

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:Z8AZe.121

> Jeg kender selv for lidt til Pudler til at have en mening om den sag

Her må jeg vist lige kommentere. Har selv en puddel, og også både erfaring
og kendskab til racen. Ham vi har nu er en 5 år gammel genbrugshund, der er
blevet temmelig meget mishandlet i sit forrige hjem. I kan evt. læse om
Fimbe på vores hp. under racebeskrivelser. Til trods for sine 5 år, er Fimbe
stadig villig til, at lære nyt.

Havde for 8 år siden en dværgpuddel, der desværre blev kørt over. Peanut (
som han hed ) var en rigtig godmodig og også dygtig hund. Den lille hund
kunne gå fri ved fod igennem byen, kunne sitte, dække , komme, og i det hele
taget alt det, som man som regel kun lære store hunde ( desværre), så dumme
er de bestemt ikke-pudlerne.

Jeg plejer at sammenligne pudlen lidt med Labradoren, mht. temperament. De
er ligesom Labradoren godmodigheden selv, kan med altog alle + de er nemme
at træne. Pudlen kræver selvfølgelig noget mere pelspleje end Labradoren.

Har også mødt de små hysteriske, vimsende og gøende pudler. Min faster har
en af slagsen. Her er det så igen ejeren, der har gjort hunden til det den
er og det er absolut ikke hundens skyld....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 25-09-05 16:32

On Sun, 25 Sep 2005 14:25:22 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Øhmm ikke nok med at den er den dummeste hund der findes så ser den også dum
>ud

Såså, du. Små slag. De store koster penge. *G*

Personligt synes jeg nu at kongepudler er flotte, hvis blot de er ikke
er klippet fuldstændig fjollet.

>Er 100% sikker på at selv dine der ikke har papirene i orden er klogere end
>en afart af hund som en puddel

*LOL* Jaja, mine er faktisk så kløgtige at de slet ikke behøver nogle
papirer.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 25-09-05 17:13

Leyna skriblede bla:

> *LOL* Jaja, mine er faktisk så kløgtige at de slet ikke behøver nogle
> papirer.

Det er da klart de ikke behøver papirer når de ikke kan læse alligevel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-05 08:04

Kim2000 wrote:
> Svaret er fire gange.

Så kan den lære den

> Sagen er nu anmeldt til politiet og de skulle efter betjentens ord godt vide
> hvem personen er.

Sådan en idiot.

Dejligt at der ikke skete noget med dine hunde eller dig selv.

mvh

Christian