Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
conon 350 eller minolta 5d
Fra : peder dynesen

Dato : 23-09-05 17:16

jeg var i en foto butik i dag for at se på disse to.
jeg har regnet med at købe en canon 350d
men han sagde to ting om minoltaen, der er i selve kamerahuset er indbygget
en
Anti Shake funktion, hvor det hos Canon og Nikon sidder i objektiverne.
og en større skærm.
Måske fordi han ikke havde 350 hjemme?
han mente minoltaen var en lille smule bedre,
hvad mener i ?
venlig hilsen peder

Fra : Poul

Dato : 24-09-05 23:04

"peder dynesen" <pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message news:43342a2a$0$79629$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> og en større skærm.
> Måske fordi han ikke havde 350 hjemme?
> han mente minoltaen var en lille smule bedre,

Anti Shake (AS) kaldes IS (Image Stabilisation) i Canon regi og er kun indbygget i deres objektiver, hvis du betaler
(meget) for det.

Dvs. du skal betale for IS flere gange, hvor du kun betaler for AS een gang.

Betydningen af AS skal ikke undervurderes! Enhver der har prøvet det, ved at det virker.
Du vil nok høre fra mange Canon entusiaster her (eller Nikon), at deres mærke er det bedste -
ligegyldigt hvad andre producenter ellers finder på.

Prøv at holde de 2 ovennævnte kamera'er i hånden og find ud af hvad der passer dig bedst.

KM skal ikke undervurderes - vent bare og se hvad der sker i løbet af 2006...

Mvh. Poul

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 11:01

"Poul" <pouls_edb_nospam@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> KM skal ikke undervurderes - vent bare og se hvad der sker i løbet af
> 2006...

Som er? Lad mig gætte: Der kommer nye KM-modeller? Skal vi gætte på, der
også kommer nye Nikon- og Canon-modeller i 2006?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : HpeA

Dato : 25-09-05 08:40

"peder dynesen" skrev i en meddelelse
> [...]
> og en større skærm.
> Måske fordi han ikke havde 350 hjemme?
> han mente minoltaen var en lille smule bedre,

Og Hvis du har Minolta i forvejen, så passer evt. dine objektiver på
Kameraet ( Dynax 5 / 7 D ). Skal selv forbi foto butikken og høre om de
lige har en håndgribelig model tilrådighed .
Har osse lagt mærke til at andre forhandlere kun har kameraet til salg kun
som hus !. Eller osse har jeg ikke ledt godt nok

MvH.

Hp

Fra : Thomas Christensen

Dato : 26-09-05 12:45

peder dynesen wrote:
> [...]
> og en større skærm.
> Måske fordi han ikke havde 350 hjemme?
> han mente minoltaen var en lille smule bedre,

Der er i denne nyhedsgruppe en mængde "flueknepperi" om minimale
tekniske forskelle mellem de forskellige kameraer (primært Nikon og
Canon) som man kan stirre sig helt blind på. Det er min erfaring af
disse forskelle mellem produkterne er MINDRE VÆSENTLIGE i forhold til
hvorledes kameraet RENT FAKTISK ER AT ANVENDE (ergonomi mv).
Derfor synes jeg du burde PRØVE Canon 350d og Minoltaen i forhold til
hinanden.
Jeg var selv meget i tvivl da jeg skulle købe DSLR - men en afprøvning
af de forskellige fabrikater gjorde det tydeligt hvad der var bedst for
MIG (prøver Canon D350, D20, Nikon D70 (og D70S) samt Minolta 7D.
Her vandt Minolta'en helt klart på ergonomien - og jeg har absolut ikke
fortrudt!

mvh Thomas

Fra : Jesper Brock

Dato : 27-09-05 13:52

"Thomas Christensen" <SLETDETHERtc@fm-info.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (prøver Canon D350, D20, Nikon D70 (og D70S) samt Minolta 7D.
> Her vandt Minolta'en helt klart på ergonomien - og jeg har absolut ikke

Jeg er enig i, at ergonomien bestemt ikke er alt for god på
standardudgaven
af Canon EOS-350. Kamerahuset er simpelthen for lille.

Det hjælper dog en del at investere i det ekstra batterigreb BG-3N. Nu har
kameraet den rigtige størrelse - i hvert fald til mine hænder - og jeg er
_meget_ begejstret for at arbejde med 350'eren. Den er nem at gå til, kan
tage 3 billeder i sekundet, og batteriet bliver tilsyneladende bare ved og
ved og ved...

Canon rules - i hvert fald her hos mig

--
Venlig hilsen