Berygtet dyrlæge politianmeldt igen / Jens~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 23-09-05 17:11

Kære alle - lige en advarsel igen igen igen!!!
KH Thomas!

http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=232764

Fra Århus Stiftstidende / Lagt på nettet den 23. september 2005 kl. 11:30

Berygtet dyrlæge politianmeldt igen
Den berygtede, århusianske dyrlæge, Jens Breth Hansen er igen politianmeldt.
Denne gang i en sag om to katte, der angiveligt var i fare for at dø.

- Vi mener, at Jens Breth Hansen har overtrådt reglerne i Dyrlægeloven.
Blandt andet har han udleveret katte, der stadig var i narkose, siger
dyrlæge i Fødevareregion Århus, Catharina Eggers.
- Det er skærpende omstændigheder, at Breth Hansen nu gør det igen, selv om
han har været i en lignende sag i 2002.

Vicepolitikommissær ved Århus Politi Svend Åge Nielsen bekræfter at have
modtaget en anmeldelsen fra veterinærmyndighederne mod Jens Breth Hansen.

- Han bliver sigtet for overtrædelse af Dyrlægelovens paragraf otte, siger
Svend Åge Nielsen og tilføjer, at dyrlægen automatisk vil blive tiltalt, da
eksperter i Fødevareregionen i forbindelse med anmeldelsen allerede har
efterforsket sagen, hvor der indgår forklaringer fra både kattenes ejer og
Jens Breth Hansen.

Tiltalen vil lyde på, at Jens Breth Hansen har "undladt at vise omhu og
samvittighedsfuldhed under udøvelse af sin gerning." Sanktionen er
bødestraf.

Sagen stammer fra november sidste år, da de to hunkatte Missepigen og Bamse
blev afleveret til Jens Breth Hansen til sterilisation i hans klinik Jens
Baggesens Vej 3.

Ejeren forklarede dengang til Århus Stiftstidende, at da kattene skulle
hentes senere på dagen, lå de på et stålbord oven i deres blod. Vinduerne
var åbne, og kattene var ikke pakket ind. Ejeren fik kattene udleveret, mens
de stadig var bedøvet. Derhjemme reagerede de dårligt, hvorfor ejeren kørte
dyrene til en anden dyrlæge. Her blev det konstateret, at den ene var næsten
død af blandt andet kulde og væsketab. Sagen blev herefter anmeldt.

Avisen bad i går Jens Breth Hansen om en kommentar til den seneste
politianmeldelse mod ham.

- Jeg fortryder, at de to katte ikke var ude af narkosen ved udleveringen
til ejerne, men jeg har ikke hørt yderligere til sagen, som efter min mening
ikke har noget dyrlægemæssigt indhold, men nærmere har indhold af dårlig
kommunikation, siger Jens Breth Hansen.

Århus Stiftstidende har tidligere fortalt om Jens Breth Hansens konflikter
med lovgivningen både som dyrlæge, boligudlejer og formidler af polsk
arbejdskraft. Han indrømmede i retten så sent som i sidste måned, at han
havde udlejet rene brandfælder under tagryggen i sin ejendom Samsøgade 34.

Retten behandlede samtidig en tiltale for ulovlig indretning af 12 værelser
på en ejendom i Edslev. Boligsagerne venter af juridisk-tekniske årsager på
at komme for retten igen.

Fra : Anders

Dato : 24-09-05 11:44

Seriøst, hvornår F..... får de skovlen under det SVIN!?

Det kan da ikke være så svært, der er jo efterhånden tale om adskillige
sager mod fjolset!

Bare et SURT synspunkt.

Vh Anders

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-09-05 23:43

Anders wrote:
> Seriøst, hvornår F..... får de skovlen under det SVIN!?
>
> Det kan da ikke være så svært, der er jo efterhånden tale om
> [...]

Ja. Han skal stoppes!

Mvh Thomas

www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 24-09-05 13:42

Thomas Jacobsen wrote:

> [...]
> ikke har noget dyrlægemæssigt indhold, men nærmere har indhold af dårlig

Det er sandelig trist, at manden ikke risikerer andet end bødestraf.

Bjarne

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-09-05 22:28

> Det er sandelig trist, at manden ikke risikerer andet end bødestraf.
>
> Bjarne
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Der er jo kun dyr........ for ham.

Jeg synes det er noget forbandet svineri at den danske lovgivning er så
forbandet vattet. Hvordan hulen skal man kunne tage lovgivningen seriøs, når
sådanne forbrydere kan slippe med bødestraf... De skulle spærres inde i
meget lang tid og aldrig nogen sinde have lov til at komme nærmere en 100 m
på noget dyr...

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-09-05 23:41

Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> skulle spærres inde i meget lang tid og aldrig nogen sinde have lov
> til at komme nærmere en 100 m på noget dyr...

Enig! Derfor bliver vi andre jo tvunget til at prøve at stoppe ham - når nu
myndighederne kun kan give en bøde som ingen effekt har og han bare får lov
at fortsætte, meld dig gerne til www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk- AL
støtte til sagen er godt!

Mvh Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-09-05 23:44

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> Det er sandelig trist, at manden ikke risikerer andet end bødestraf.
>
> Bjarne

Ligeyldigt med bødestraf, komplet ligegyldigt. Manden betaler og tror han så
bare kan fortsætte.
Men næ nej -han SKAL stoppes!