Katte.
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-09-05 00:26

Katte.

Deres sagte spinden når man nusser dem, deres miav og leg og soven de mest
underlige steder.

Kattekillinger der leger, kratter med små spidse kløer, mens lyserøde munde
åbnes i lydløse hvæs - det er leg.

Små, spidse haler der vajer som antenner gennem stuen i ivrig løb.

En raslen af tørfoder, og kattene der kommer dappende med højlydt miaven -
mad!

En klo-fyldt pote, der fanger dine bare tæer under dynen, og en varm pels
der varmer din mave.

En ru tunge der vasker dit søvnige ansigt i en hørm af kattemads-ånde. Det
er kærligt ment, tag imod det sådan.

Den voksne kat, der ser afslappet op på én, og lægger sig til at sove i
solskinnet.

Eller kræver opmærksomhed nu, og smider sig på ens åbne avis eller
tastaturet.

Hankatten der kalder i nattemørket på sin mage, og jages væk af arrige,
søvnige mennesker.

Hunkatten der pæreformet tung lægger sig for at føde sine killinger.

Under en busk eller i din seng.

Poter , tænder og kløer i total hvirvelvind, når den skal bades.

Den gamle kat, der går lidt usikkert hen over gulvet for at blive nusset
kærligt, og prøver at fortælle dig at den er der, og at I har det dejligt
sammen.

Det sidste farvel hos dyrlægen, og de tunge tårer der falder ned i den
matte, livløse pels, man har aet og kærtegnet, leet og grædt i så mange,
mange gange.

Et gyldent løveblik, en stribe af tigerens vildskab, en pumas blide potetrin
og leopardens knurhår i akacietræets skygge på savannen.

Katte er måneskin og solstrejf, kviksølv og doven skygge - og naturens
rendyrkede vildskab, når der skal leges eller elskes.

Det er umuligt at fange kattens væsen i ord og skrift.

Eller bare umuligt at fange katten.

Venlig, nattepoetisk hilsen

Aragorn_DK ,,,^..^,,,

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 06:38

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Katte.

Tak, det var meget, meget smuk læsning

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-09-05 07:08

Smukt..............Tak for det

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-09-05 07:53

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> rendyrkede vildskab, når der skal leges eller elskes.
>
> Det er umuligt at fange kattens væsen i ord og skrift.

Smukt smukt skrevet!
mvh Camilla

Fra : Denise

Dato : 23-09-05 08:06

Hej Maria,

Så evigt rigtigt og bare så smukt , tak

--
Hilsen Denise

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 23-09-05 09:42

WOW den sidder bare dybt i hjertet efter man har læst den.

Sikke et smukt indlæg!

Fra : Lene

Dato : 23-09-05 10:21

Ja, jeg sidder og vræler... har lige mistet min elskede lille Mollie.
MVH Lene

Fra : Kate

Dato : 23-09-05 15:00

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in

> Katte.

Meget smukt. Nu vælder tårene for Johan frem igen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-05 15:47

Hvor smukt!
Lige til at printe ud og indramme
Tak

--
Knus fra Ann R

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 23-09-05 15:59

On Fri, 23 Sep 2005 16:46:53 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

>Hvor smukt!
>Lige til at printe ud og indramme
>Tak

Jaaaa lige præcis Ann!!!

Må hellere lige spørge poeten" Aragorn Elassar" om tilladelse til at
printe den ud på word og ramme ind ? Den bør alle der besøger mit hjem
nemlig læse *S*

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-09-05 17:55

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote in message

> Jaaaa lige præcis Ann!!!
>
> Må hellere lige spørge poeten" Aragorn Elassar" om tilladelse til at
> printe den ud på word og ramme ind ? Den bør alle der besøger mit hjem
> nemlig læse *S*

Dem der har lyst, har hermed min tilladelse til at printe løs som I lyster.
Ligeledes må I hjertens gerne bruge digtet (?) på jeres eventuelle
hjemmesider, det vil jeg kun være stolt af.
Og mange tak for alle de dejlige og flotte ord, jeg bliver jo
helt...udefinérbar! *synkeklump.exe* :´-)

Hav en dejlig weekend allesammen, og varme trøstekram til jer der trænger.

Hej fra

Aragorn_DK - stadig katteløs! Det _kan_ altså ikke blive ved på den måde!

--
=================
www.welles.dk

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 23-09-05 22:33

Hej.. Jeg har lånt dit helt uimodståelige digt og sat ind på vores
hjemmeside, det kan ses her www.123hjemmeside.dk/mida og så skal i kigge
under lille my og nemo..

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-05 23:12

In article <PuWYe.873$ul4.706@news.get2net.dk>, Aragorn Elessar
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

> Ligeledes må I hjertens gerne bruge digtet (?) på jeres eventuelle
> hjemmesider, det vil jeg kun være stolt af.

Pas på
Jeg kunne sagtens finde på at tage dig på ordet - selvfølgelig med et
behørigt link til din side i mangel af forfatternavn - for jeg har en
fornemmelse af, at du gerne forbliver anonym på nettet?

--
Knus fra Ann R