Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dynax 5 D
Fra : Bent

Dato : 22-09-05 10:58

Jeg overvejer at købe dette kamera - er der nogle der allerede har
erfaringer med det?

Hilsen

Bent

Fra : Flemming

Dato : 22-09-05 12:21

"Bent" <bentvip@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe dette kamera - er der nogle der allerede har
> erfaringer med det?
>
> Hilsen
>
> Bent

Jeg købte mit for 14 dage siden: Hus, 18-70 mm., 75-300.mm. og taske for
8499 kr.
Jeg har indtil nu kun taget et par tusind billeder, men er ovenud tilfreds.
Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg ikke er tilfreds med.

mvh.
Flemming

Fra : bo

Dato : 24-09-05 20:54

> [...]
>Jeg har indtil nu kun taget et par tusind billeder, men er ovenud tilfreds.
>Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg ikke er tilfreds med.
lol, det er ca 142 om dagen, eller også ca. Hvad jeg tager om året,
ca..

Fra : Flemming

Dato : 25-09-05 14:34

"bo" <bo@bo.dk> skrev i en meddelelse

> lol, det er ca 142 om dagen, eller også ca. Hvad jeg tager om året,
> ca..
Der er bestemt heller mit normale forbrug, men når det nu er nyt, skal
man jo ha' prøvet det hele og mere til. F eks. fyldte det et helt kort (240
billeder)
at undersøge om autofokusen kunne følge med til at tage 3 billeder i
sekundet
mens man panorerer. Det kunne den. osv.

mvh
Flemming

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 23-09-05 15:57

"Bent" <bentvip@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe dette kamera - er der nogle der allerede har
> erfaringer med det?

Jeg har stået og leget lidt med det i en butik.. Det virker som et rigtig
godt kamera. Standard objektivet er af rimelig kvalitet og billedmæssigt har
jeg intet af klage over.
Jeg har lånt et 7D i en uges tid (og skal aflevere det på mandag.. suk :) og
det er et rigtig fint kamera. Lidt tungt, men velfungerende.

Det fede ved både 5D og 7D er, at der i selve kamerahuset er indbygget en
Anti Shake funktion, hvor det hos Canon og Nikon sidder i objektiverne.

Eneste negative ting jeg kan sige om det kamera jeg har lånt er, at gummiet
der sidder på bagsiden af kamerahuset er ved at falde af. Det er
selvfølgelig også et demonstrationsmodel jeg har lånt, men sådan en
gummidims burde alligevel sidde bedre fast

AndersH

Fra : Poul

Dato : 23-09-05 17:48

Jeg har et Dynax 7D - du er velkommen til at se mine billeder på

http://photobucket.com/albums/y24/Poulsan/Thailand%20Aug%202005/

....der kommer mange flere (jeg er ikke færdig med at uploade).

De anvendte objektiver er Sigma EX 12-24mm., KM AF 28-75mm. og Sigma EX 70-200mm. APO DG.
Alle er skudt håndholdt (læg mærke til EXIF data) - nogle på 1/25 sek. med 200mm.

Billedmæssigt er der ingen (eller meget lille) forskel på 5D og 7D.

Mvh. Poul

Fra : Søren Munck

Dato : 23-09-05 21:28

Jeg købte mit for en måned siden. Valget var ikke svært efter at jeg havde
testet/prøvet både Canon eos350d og Nikon D50..
Nemt, intuitativt opg hamrende brugervenligt..

Hilsen Søren