Forskel på Firefox og IE ved brug af WordA~
Fra : SrS

Dato : 22-09-05 09:59

Hej

Jeg har et problem med forskel på præsentationen af min HP ved brug af
WordArt i FrontPage.

IE præsenterer det korrekt, mens Firefox ikke viser elementet.

Se www.SheWolf.dk

Kender nogen til problemet og løsningen?

SrS

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 10:30

SrS skrev:

> Jeg har et problem med forskel på præsentationen af min HP ved
> brug af WordArt i FrontPage.

WordArt baserer sig tilsyneladende (og ikke overraskende) på
proprietær MS-teknologi. Wordart-objektet inkluderes ved hjælp af
Conditional Comments - der kun kan læses af IE-browsere.

Hvis du vil have noget der virker i flere browsere, må du lave din
WordArt-tekst som en grafikfil.

> Se www.SheWolf.dk

Nu er det ikke en ris/ros-gruppe, men jeg vil alligevel råde dig
til at fjerne en del potentielt generende funktioner på din side.
Det anses som meget dårlig skik at forsøge at forhindre højreklik,
ændre på en sides størrelse og åbne ikke-requestede pop op-vinduer
på en side. Du benytter alle tre dele på din side (ingen af dem
virker så i min standardbrowser, men det påvirker andre brugere).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 22-09-05 11:04

Jeg bruger ikke FF meget, men har den installeret. Jeg ser siden
fuldstændig ens i IE og FF (og Opera)
thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-09-05 11:28

ThomasD (dk) wrote:

> Jeg bruger ikke FF meget, men har den installeret. Jeg ser siden
> fuldstændig ens i IE og FF (og Opera)
> thomas

Nå! Det gør jeg ikke:

http://bennynissen.dk/docs/wulf_ie.gif
http://bennynissen.dk/docs/wulf_ff.gif
http://bennynissen.dk/docs/wulf_op.gif

--
Benny Nissen

Fra : SrS

Dato : 22-09-05 11:41

Netop sådan jeg selv ser dem. Nogen der ved hvorfor?

SrS

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-09-05 11:49

SrS wrote:
> Netop sådan jeg selv ser dem. Nogen der ved hvorfor?

Som Jens også skrev så er det kun IE der vil / kan vise Wordart. Lav det
om til et .gif billede.

--
Benny Nissen

Fra : SrS

Dato : 22-09-05 11:43

> [...]
> på en side. Du benytter alle tre dele på din side (ingen af dem
> virker så i min standardbrowser, men det påvirker andre brugere).

Muligvis rigtigt, men er det påvirkende ift. mit problem?

SrS

Fra : Max

Dato : 22-09-05 12:06

Hej

> Muligvis rigtigt, men er det påvirkende ift. mit problem?

Hvorfor læser du ikke den del der svare på dit spørgsmål ?

Mvh Max

Fra : SrS

Dato : 22-09-05 12:14

> Hej

> Hvorfor læser du ikke den del der svare på dit spørgsmål ?
>
> Mvh Max

Er gjort, beklager min 'uopmærksomhed'

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 13:20

SrS skrev:

> Muligvis rigtigt, men er det påvirkende ift. mit problem?

Det påvirker ikke dit problem, men det kan i høj grad påvirke folks
lyst til at hjælpe dig med problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SrS

Dato : 22-09-05 13:58

> Det påvirker ikke dit problem, men det kan i høj grad påvirke folks
> lyst til at hjælpe dig med problemet.

Nu er det jo ikke sådan, at jeg har lavet det for at genere nogen, så der er
ingen grund til at fare i flint over det.

Jeg er ikke bekendt med, at der er god kotume for at lave hjemmesider (jeg
har ikke hørt om disse betragtninger før), - jeg har simpelthen fået
grundkoden leveret fra en anden WEB-udvikler, og synes da det er lidt
betryggende, at der bl.a. er blokeret for højreklik, og dermed (nem)
kopiering af ens private fotoes.

Der er ikke andre der har klaget over de nævnte ting, men derfor skriver jeg
også 'muligvis rigtigt'. Som sagt, så er det ikke for at generere nogen!

SrS (WEB-udviklerske in spe)

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-09-05 14:15

SrS wrote:

> Jeg er ikke bekendt med, at der er god kotume for at lave hjemmesider (jeg
> har ikke hørt om disse betragtninger før),

Man kan også spørge: Synes du selv at det er god kutyme, når du på andre
sider får popups, f.eks. med reklamer, som du ikke har bedt om?

Rigtigt mange - sandsynligvis de fleste brugere af denne gruppe, som du
spørger til råds - har slået automatisk blokering af sådanne popups til,
og vil alligevel ikke se dine popups. Så hvis der er noget vigtigt i
dem, bør du nok flytte indholdet til en almindelig side.

Jeg synes derimod ligesom Jens, at det er irriterende, når andre vil
lave om på funtionaliteten i min browser, og jeg lader derfor min
browser blokere for at sider som din ændrer på størrelsen af vinduet.
Jeg vil gerne selv bestemme over min browsers visning.

Mikkel
--
Lær spansk i Guatemala: http://lakjer.dk/mikkel/grejser.shtml
Gør et filmkup - aktuelle tilbud på spanske dvd'er:

Fra : SrS

Dato : 22-09-05 14:30

> [...]
> blokere for at sider som din ændrer på størrelsen af vinduet. Jeg vil
> gerne selv bestemme over min browsers visning.

Nu er mit svar ikke en diskussion om det er rigtig eller forkert. Jeg
forstår godt de nævnte betragtninger.

Men det er første gang jeg hører dem, og min pointe er blot, at der ikke er
nogen grund til at fare i struben på folk på den ubehagelige facon.

Så lyt og læs, og kommenter høfligt.

SrS

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-09-05 14:35

SrS wrote:

> Nu er mit svar ikke en diskussion om det er rigtig eller forkert. Jeg
> forstår godt de nævnte betragtninger.

Det lyder godt.

> Men det er første gang jeg hører dem, og min pointe er blot, at der ikke er
> nogen grund til at fare i struben på folk på den ubehagelige facon.
>
> Så lyt og læs, og kommenter høfligt.

Det var ikke min mening at være uhøflig, og jeg opfattede heller ikke
Jens' svar som uhøfligt. Du må huske på at der kommer mange enslydende
spørgsmål her i gruppen, som Jens og andre frivilligt sidder og svarer
på. Derfor bliver svarene ikke unødigt lange

Har du ikke også fået svar på dit spørgsmål?

Mikkel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-05 18:12

On Thu, 22 Sep 2005 14:57:51 +0200, "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> wrote:

> [...]
> grundkoden leveret fra en anden WEB-udvikler, og synes da det er lidt
> betryggende, at der bl.a. er blokeret for højreklik, og dermed (nem)

Det har du misforstået. De kan sagtens kopieres alligevel. Man kan
ikke forhindre folk i at kopiere noget, der overføres til deres pc.
(Der er gjort mange forsøg).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 15:22

SrS skrev:

> Nu er det jo ikke sådan, at jeg har lavet det for at genere
> nogen, så der er ingen grund til at fare i flint over det.

Jeg farer skam heller ikke i flint.

> jeg har simpelthen fået grundkoden leveret fra en anden
> WEB-udvikler, og synes da det er lidt betryggende, at der
> bl.a. er blokeret for højreklik, og dermed (nem) kopiering af
> ens private fotoes.

Det virker ikke. De folk der virkelig gerne vil have fat i dine
billeder, kan sagtens få fat i dem alligevel. Resten har formentlig
intet incitament til at negle dine billeder.

Se evt. siden her: <http://www.html-faq.dk/1014.asp>.

> Der er ikke andre der har klaget over de nævnte ting, men
> derfor skriver jeg også 'muligvis rigtigt'. Som sagt, så er
> det ikke for at generere nogen!

Det er jeg klar over. Når jeg kommenterer det, er det heller ikke
for at genere dig, men for at fortælle dig at det kan virke
generende - samt at det kan have indflydelse på hvor let det er at
få hjælp i gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen