Hvilken router ?
Fra : J W Nielsen

Dato : 21-09-05 20:25

Hej...
Må vist konstatere at min gamle D-Link 604 er stået af, så derfor skal jeg
bruge en ny:

Ikke trådløs (jeg har stik i alle rum)
Indbygget printserver
Nem at sætte op
- Kan I hjælpe med noget input til dette ???

Mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 20:46

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Indbygget printserver
> Nem at sætte op
> - Kan I hjælpe med noget input til dette ???

Jeg har ikke en løsning på dit problem men må jeg lige nysgerrigt spørge dig
hvordan den er stået af. Står den med lys i en af lysdioderne der hvor den
normalt registrerer trafik på den pågældende indgang uden at der er sat
noget til denne indgang ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 22-09-05 12:03

> [...]
> lysdioderne der hvor den normalt registrerer trafik på den pågældende
> indgang uden at der er sat noget til denne indgang ?

Hej Kim...
Ja, jeg har fulgt med i dine problemer længere ned i indlæggene.
Rent faktisk er det eneste den kan - nemlig sætte hos op til internettet -
alt andet er dødt. Det interne netværk virker ikke og dermed heller ikke
vores netværksprinter (noget l...).
Jeg kan ikke komme i kontakt med den - resette hjælper overhovedet ikke.
Alt dette kom efter jeg havde ombyttet nogle af RJ-45-stikkene samt lavet et
reset...
LED'erne lyser som de plejer... Men den har altid haft det sådan, at den med
jævne mellemrum skulle resettes !!!

Mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-05 21:10

> [...]
> et reset...
> LED'erne lyser som de plejer... Men den har altid haft det sådan, at den

Tak for info

Det kunne godt se ud som at bliver den udsat for en lille bitte gnist på et
af LAN-stikkene, så går den kaput. Gad vide om den har samme problem for
spikes på lysnettet. I så fald er det nok ikke lige den man skal anvende
langt ude på landet hvor der stadig måtte være mastebåren elforsyning på 230
Volt. Jeg tænker på tordenvejr og andre spændende ting. Selvfølgelig kan
intet udstyr holde til lynnedslag gennem lysnettet men hvad hvis spændingen
stiger et splitsekund (uden at der er tale om et direkte lyn).

Det ser i hvert fald ud til at man ikke skal sætte en tændt computer til
den. Det tror jeg aflivede de to som til sidst blev udskiftet til en DI
704P. Routeren tilhører i virkeligheden ikke mig men det var (måske) mig som
brændte den af og så måtte jeg jo også ordne problemet

Jeg har selv en DI 604 og den fungerer fint og det har den gjort i snart et
halvt år. Den er konstant tændt og jeg har aldrig haft behov for hverken at
genstarte eller resette den, den fungerer faktisk rigtig pænt. Det eneste
jeg har gjort ved den er kun at installere det sidste nye firmware og åbne
de porte som er nødvendige for at jeg kan bruge den til alle de formål.

Fra : J W Nielsen

Dato : 28-09-05 15:18

Ja, der kom jo ikke så meget respons på mit indlæg, så nu har jeg indkøbt og
opsat en:

Netgear Model FR114P købt hos shg.dk

- og det ser ud til at være en rigtig god inverstering.
Nem at sætte op...
Kører bragende godt - kan mærke en tydelig forskel til min gamle D-Link
604...
Nem at sætte printeren til...

- eneste minimale problem er, at jeg synes den er noget træg til
udskrivning. Jeg fornemmer det sådan, at skal man skrive 10 sider ud er det
som om den færdiggører 1 side af gangen. Tidligere synes jeg printeren gik
igang og skrev ud i et, når der var flere sider.

Mvh Jørgen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-09-05 19:50

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> som om den færdiggører 1 side af gangen. Tidligere synes jeg printeren gik
> igang og skrev ud i et, når der var flere sider.

Det kan være et driverproblem. "Send tekst som grafik" måske?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-09-05 16:35

> Det kan være et driverproblem. "Send tekst som grafik" måske?

Ja, måske - jeg må ha' undersøgt det lidt nærmere. Printeren har nu
tidligere kørt som netværksprinter og jeg har selvfølgelig brugt de samme
indstillinger/drivere.

/Jørgen