verjudsigter??
Fra : jacob

Dato : 21-09-05 19:11

Hej ng.

hvor ser man de bedste verjudsigter?
Og evt hvor langt frem kan man se?

MVH Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 19:32

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev

> hvor ser man de bedste verjudsigter?

dmi.dk kunne være mit bud, men om de er gode afhænger vel af vejret

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : jacob

Dato : 21-09-05 19:42

"Martin [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev i en meddelelse
> "jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev

> dmi.dk kunne være mit bud, men om de er gode afhænger vel af vejret
>
> --

hmm, men de går jo ikke så meget op i "havverjret"!!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-09-05 21:08

Nej, men http://www.dmi.dk/dmi/sejlerprint_indre.pdf er *meget*
operationelle og gode i bruge i den daglige sejlads.

Bjarke

Fra : Ole Pagh

Dato : 22-09-05 04:29

jacob wrote:
> "Martin [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev i en meddelelse

> hmm, men de går jo ikke så meget op i "havverjret"!!!

Jo da. Det gør de rigtignok.
Denne side er rigtig god:

http://ocean.dmi.dk/anim/index.html

--
hilsen Ole

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 21-09-05 21:00

Farvandsvæsenet http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceanografi.htm

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-09-05 08:37

jacob <jjo@stofanet.dk> skrev:
>Hej ng.
>
>hvor ser man de bedste verjudsigter?
>Og evt hvor langt frem kan man se?
>
>MVH Jacob

Det finder du her:

Find sejlervejret i det område du sejler i.

Vejret i Danmark: www.dmi.dk Web-vejret: http://www.webvejr.dk/

Vejret i Finland: http://www.ilmatieteenlaitos.fi/vader/index.html?
enn=meri

Vejret i Norge: www.dnmi.no

Vejret i Sverige: www.smhi.se

Sailorweather i Europe: www.dk-
sejlads.dk/dansk/vejrudsigt/vejrudsigt.htm

Weather around the world: www.weatherlabs.com

www.meteonet.nl
www.raymarine.com
www.wetterzentrale.de
www.ems.psu.edu
www.nlmoc.navy.mil
www.oceanweather.com/data/
shop.met.no/skagerak
xout.smhi.se/batvadret
weather.noaa.gov/fax/marsh.shtml
www.noaa.gov
www.nottingham.ac.uk
www.xcweather.co.uk
www.metoffice.com
www.uni-koeln.de
bbc.co.uk
www.meteo.fr
www.ecmwf.int
grads.iges.org
imkpc3.physik.uni-karlsruhe.de
www.arl.noaa.gov/ready
www.knmi.nl
manati.wwb.noaa.gov/quikscat
www.meteo.be/nederlands
www.sat.dundee.ac.uk
www.navcenter.com
www.meteo.fr
140.90.88.142
140.90.6.103
dmi.dk
metoffice.gov.uk
met-office.gov.uk
nasa.gov
navy.mil
psu.edu
wunderground.com
raytechonline.com
meteosat.e-technik.uni-ulm.de
rain.mmm.ucar.edu
www.atmos.albany.edu
weather.uwyo.edu
www.vreme.tehnicom.net
www.reab.se
www.dnmi.no
home.t-online.de/home/wienzek
wisc.edu
www.eurometeo.com
wxweather.co.uk
smhi.se
ybw-directory.com
meto.gov.uk
theyr.com
131.54.120.150
www-grtr.u-strasbg.fr
www.fomfrv.dk
sca.uqam.ca
uni-karlsruhe.de
www.lachainemeteo.com
www.yacht.de
weather.icm.edu.pl
weerkamer.nl
http://www.weatheronline.co.uk/sail.htm

Ud fra de oplysninger som du får fra de pågældende tjenester skal
du selv danne dig et indtryk i forhold til din båd og den rejse
som du planlægger.

Mvh/Harding

Fra : jacob

Dato : 23-09-05 12:53

MANGE TAL for din meget omfattende mail....... takker.

MVH
Jacob
"Harding E. Larsen (slet 7YQOY)" <harding@7YQOYlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11273748500.0185746573259848@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-09-05 13:26

jacob <jjo@stofanet.dk> skrev:
>MANGE TAK for din meget omfattende
>mail....... takker.
>
>MVH
>Jacob
>"Harding E. Larsen (slet 7YQOY)"
><harding@7YQOYlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
>meddelelse
>t.news.tele.dk...

Velbekomme.
Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 23:27

Harding, du gør da livet overordendtligt besværligt og
kompliceret ...
Det er min erfaring, at man får de BEDSTE vejrudsigter i
Singapore og Thailand ...
- undskyld "A ku ett' la vær' ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-09-05 08:14

Hej Flemming,

Ja, måske; men læg mærke til spørgsmålet, det er ikke afgrænset
til Helsingør/Helsingborg overfarten.
Du kan da ikke vide om spørgeren skal sejle i Singaporestrædet
eller skal have en dejlig sejlerferie i Siamgolfen.

Jeg har prøvet begge dele og så er DMI´s lokaludsigter ikke så
meget værd.

Nå spøg til side.

Den omfattende liste over vejrtjenester giver nogle gode og meget
forskellige tekst- og grafiske visninger.
En del af spørgsmålet gik på hvor langt frem man kunne se
(forudsige) og her er wetterzentrale med deres kort over
nordatlanten vældigt godt.
Her er højtryk og lavtryk indtegtnet og følger man lidt med i
vejrets udvikling giver det rimelige muligheder for at " se" lidt
frem.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 18:46

Harding - skriftlig kommunikation ER svær ... det var (et
forsøg på) en joke, idet vejrudsigten i Singapore stort set
kan gentages i det uendelige: Sol og let vind ... og det er
det, jeg mener med den BEDSTE vejrudsigt ... Sorry, jeg skal
forsøge at undgå slige platte indlæg fremover ...

Iøvrigt finder jeg dine mange gode links særdeles nyttige!
--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-09-05 07:45

Hej Flemming,

Ja det var jeg fuldt ud klar over at du forsøgte med en joke; men
virkeligheden derude er en helt anden.
Det er rigtigt at overfladen vejrmæssigt ser pæn ud. Sådan er det
også for det meste; men i troperne kan der komme pludselige og
meget kraftige vejrændringer. De går under betegnelsen
thunderstorms og kan indeholde alt fra lette vinde og op til
utroligt kraftige vindstød og det forekommer meget lokalt.
Jeg har boet i området igennem fem år og set de kraftige
ødelæggelser som sådant et lille vindpust kan afstedkomme.
Prøv at se på:
http://www.wunderground.com/global/stations/48698.html her er der
mange gode informationer. I ordet thunderstorms ligger ikke alene
torden, vind kan også forekomme i rigelig mål, skal jeg hilse og
sige.

--
Harding E. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 23:43

Helt enig - jeg har også befundet mig i området i nogen tid
.... Utroligt hurtige vejr- og vindskift kan godt give
anledning til "sved på panden og hastemanøvrer", der kræver
solidt sømandsskab ombord ... men fascinerende farvande ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'