Kan man få en havneplads på amager ?
Fra : kenneth.g

Dato : 21-09-05 19:03

Hej sømænd

Jeg kunnegodt tænke mig at købe en båd, men man kan åbenbart i lige får en
plads her på amager? jeg bor i københavn s og så vidt jeg har fået oplyst så
skal man bo i tårnby for at komme på listen i Kastruphavn.

sundbysejl forening kræver at man hsr duelighedsbevis, det er jo ikke et man
lige ta´på en vinter

Er der nogle der har et godt forslag ?

hilsen landkrabben kenneth

Fra : Henning

Dato : 21-09-05 20:53

On Wed, 21 Sep 2005 20:02:51 +0200, "kenneth.g" <kenneth918@msn.com>
wrote:

> [...]
>plads her på amager? jeg bor i københavn s og så vidt jeg har fået oplyst så
>skal man bo i tårnby for at komme på listen i Kastruphavn.

Kastrup Lystbådehavn tager udenbys borgere ind på dispensation. Dvs.
bliver der en dag trangt med pladsen er det dem der ryger først. Men
de/vi hare tre års opsigelse, så problemet er ikke så stort endnu
Jeg bor selv i Kbh K, har haft både derude i snart fire år, både i
vandet og på vinterpladesen.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-09-05 08:32

Henning <nomail@all.invalid> skrev:
>On Wed, 21 Sep 2005 20:02:51 +0200,

> [...]

Hej,

Der er ikke tale om dispensation.
For et par år siden blev vi på et budgetmøde i havneudvalget
præsenteret for en prisstigning på havnelejen. En af
begrundelserne var at der var 54 ledige pladser i havnen og da
havnen skulle hvile i sig selv måtte havnelejen for lejerne stige
p.g.a. af den manglende indtægt fra de 54 pladser.
Det medførte at jeg foreslog at der skulle åbnes mulighed for at
tegne kontrakter med bådejere uden for Kastrup/Tårnby kommune.
Da investering i båd ikke normalt er en korttidsfornøjelse blev
kontrakttiden fastsat til 3 år med mulighed for forlængelse
såfremt der ikke var en Tårnbyborger som stod på ventelisten for
en bådplads i pågældende størrelse.
Alle pladser var udlejet i løbet af få dage.
I Dragør, som også er en kommunal havn der skal hvile i sig selv,
har man ikke åbnet med kontrakter for udenbys sejlere. Ifølge den
lokale dags/ugepresse har de 12% ledige pladser.
Desuden kommer der i 2007 en ny havn syd for prøvestenen se her:
http://www.proevestenen.dk/
Til din kommentar vedr. duelighedsbevis, så er min mening at der
ikke burde ligge både i havnene uden at i det mindste ejeren har
erhvervet et fuldt duelighedsbevis (teoretisk og praktisk del
tilsammen), desuden at alle både som ligger i eller sættes i
vandet fra en havns slæbested har tegnet en gyldig
ansvarsforsikring.

Mvh/Harding

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 21-09-05 21:34

kenneth.g <kenneth918@msn.com> skrev:
> [...]
>båd, men man kan åbenbart i lige får en
>plads her på amager? jeg bor i
>københavn s og så vidt jeg har fået oplyst så

Hvorfor er det lige man ikke kan tage det på en vinter. Det er vi
da rigtig mange, som har gjort. Såvel sejlklubber som aftenskoler
starter hold op i vintersæsonen med duelighedsbevis. I øvrigt er
det en rigtig god idé at tage duelighedsbeviset inden du anskaffer
en båd.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-09-05 23:52

Den praktiske del af prøven bliver en kold fornøjelse ??

Bjarke

"Ole Flemming Jeppesen (slet TQFYE)" <olejeppesen@TQFYEmail.dk> wrote in
message news:11273350580.108879811167856@dtext.news.tele.dk...

snip

Fra : HKN

Dato : 22-09-05 07:26

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
> Den praktiske del af prøven bliver en kold fornøjelse ??

Den ½ time kan man vel nok holde ud? Elles er sejlsport nok ikke lige det
man bør kaste sig over

-Henrik

It has removed 11 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-09-05 21:28

Det var bare et forsøg på at være morsom. Jeg har selv taget det som
vinterkursus og 4 praktiske "øvedage" i april

Bjarke

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 22-09-05 18:00

Bjarke Christensen <BjarkeMC@grevestrand.dk> (IngenSpam) skrev:
>Den praktiske del af prøven bliver
>en kold fornøjelse ??
>
>Bjarke

Det er heller ikke ualmindeligt at man i aftenskolen tager den
teoretiske del iom vinteren, og så går op til den praktiske prøve
til foråret, når bådene kommer i vandet.

Hilsen

Ole

Fra : Steffen Skov

Dato : 22-09-05 11:56

"Ole Flemming Jeppesen (slet TQFYE)" <olejeppesen@TQFYEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11273350580.108879811167856@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> starter hold op i vintersæsonen med duelighedsbevis. I øvrigt er
> det en rigtig god idé at tage duelighedsbeviset inden du anskaffer

Et duelighedsbevis giver oftest også billigere forsikringspremie.
Hilsen
Steffen