Ændring af gastryk fra 50 til 30mbar
Fra : allan

Dato : 21-09-05 18:18

Hej.

Vi har en campingvogn hvor vi har 50 mbar tryk.

Vi har fået lavet det om fra 50 til 30 hos en forhandler.

Vi har læst en hel del om det men er stadig i tvivl.

Forhandleren har udskiftet et stykke slange og dyser i ovn +
køleskab, men ikke i komfuret hvilket han siger man ikke skal.
Er det korrekt.???

Og til sidst. Skal brænderen også udskiftes??

håber nogle kan hjælpe os.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Søren

Dato : 23-09-05 12:29

> Forhandleren har udskiftet et stykke slange og dyser i ovn +
> køleskab, men ikke i komfuret hvilket han siger man ikke skal.
Man kan vist nok godt, men der er muligvis ikke nødvendigt.
Brænder kogepladerne ikke fint nok ?

> Og til sidst. Skal brænderen også udskiftes??
Ikke forstået hvilken brænder ?

Fra : chrsof

Dato : 09-10-05 21:19

Hej.

Var der ikke nogen der vidste om man skulle skifte dyser i selve komfuret,
eller om det ikke er nødvendigt.

mvh
Allan

Fra : J.L.

Dato : 10-10-05 12:07

"chrsof" <chrsof@chrsof.com> wrote in message
> Hej.
>
> Var der ikke nogen der vidste om man skulle skifte dyser i selve komfuret,
> [...]

Hej vi har ikke fået det gjort, idet at forbrændingen er "blå" og derfor
skulle være rimelig god. Men komfuret brænder ikke så "hårdt" som hvis det
havde været omdysset !!! men alligevel rigeligt "hårdt" til at kunne koge
lidt pasta og kartofler eller noget vand til the/kaffen i det hele taget !

Mvh J.L

Fra : allan

Dato : 10-10-05 17:56

Det er åbentbart ikke nødvendig at udskifte dyserne hvis ellers
komfuret brænder ordentligt, men syntes bare jeg havde hørt at der
kunne sive (tror nok det var kulilte) ud???

Fra : Søren

Dato : 11-10-05 08:57

"allan" <pipper@city.dk> wrote in message
> Det er åbentbart ikke nødvendig at udskifte dyserne hvis ellers
> komfuret brænder ordentligt, men syntes bare jeg havde hørt at der
> kunne sive (tror nok det var kulilte) ud???

Det er rigtigt at der kommer kulilte ud af en forbrænding, men du bruger jo
heller ikke komfuret konstant. Plus du er vågen når du bruger det, og du
sikkert har åbnet et vindue. Så det burde ikke være nær så farligt, som hvis
varmeovnen brænder forkert.

Fra : Sten Bo

Dato : 11-10-05 15:33

Søren skrev:
> [...]
> sikkert har åbnet et vindue. Så det burde ikke være nær så farligt, som hvis

Altså. Det var da hårrejsende. Man skal ikke acceptere tanken om at ha
en ukendt mængde kulite til at fare rundt i lokalerne på grund af mulig
forkert forbrænding!

Der dannes ikke kulite hvis der er ilt nok til forbrændingen - ellers
ville det være plat farligt med gasvarmere i forteltene.

Der er regler om tvangsudluftningernes størrelse i forhold til brænderne
- og at ha et komfur hvor man skal åbne vinduet inden der tændes -
virker meget hasarderet.

Få dog en montør til at efterse det komfur og skift de dysser hvis de
skal skiftes. Andet er at spille hasar med eget og andres liv.

Der er en grund til at bestemmelserne siger, at der til et bestemt
gastryk skal være en bestemt dysse, og en flok ammatører bør absolut
ikke lytte til råd fra ukendte via internettet. - Bare for at spare få
hundrede kr.

Spørg i stedet fagmanden på et anerkendt værksted. De har været på
lovbefalet kursus og skal stå til ansvar for det de siger og laver.

Bortset fra det er rådet om blå flamme vist Ok. Og man skal i hvert fald
få sit anlæg set efter hvis det brænder gult.

Gas bestemmelserne siger, at man bør få foretaget et gas tjek hvert
andet år. Læs reglerne på www.sik dk - og for campister på
http://www.sik.dk/gasregl/B3.pdf

Dit gas anlæg er ikke kun egen sag, men også familie, besøgende og
naboers, der kan komme med i farezonen.

Men sådan er der selvfølgelig så meget, bare min mening.

Fra : allan

Dato : 11-10-05 17:30

jeg har fået lavet gassen om hos en aut. forhandler.

Mit spørgsmål gik bare på om det kunne passe at dyserne ikke skulle
udskiftes i komfuret (de skulle ikke udskiftes ifg. ham), men jeg
mente bare at de skulle.

Fra : Søren

Dato : 12-10-05 09:26

> [...]
>
> Få dog en montør til at efterse det komfur og skift de dysser hvis de skal
> skiftes. Andet er at spille hasar med eget og andres liv.

Det er jo netop det Allan har gjort, læs dog hvad vi skriver istedet for at
fare op.

Fra : Sten Bo

Dato : 12-10-05 12:43

Søren skrev:

> Det er jo netop det Allan har gjort, læs dog hvad vi skriver istedet for at
> fare op.

hov undskyld, det var åbenbart for længe siden at det første indlæg var på.

Men jeg svarede sådan set også mest på bemærkningen om, at der opstår
kulilte når komfuret kører og at man skulle åbne et vindue og....

- tanken om at leve med et komfur med måske, risiko for kulite var altså
for meget.

Men hvis man tvivler på første værksted, kan man de bare kontakte et
andet, eller sende en mail til myndigheden på området. Komfur og
modelnr. står sikkert et eller andet sted. Alle dele til gasbrug er
typegodkendte. Hvorfor leve med en nagende tvivl.

mvh
http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=1&sort=date&page=10&content=12578