mavedrejning, vi var blandt de heldige
Fra : dorthe jensen

Dato : 20-09-05 20:23

hej gruppe

vi er blandt de heldige, vores hund blev opereret for mavedrejning i går
sidst på eftermiddagen, vi kunne allerede hente ham idag så vi var meget
lykkelige.
Han havde været syg siden lørdag nat og har intet kunne holde i sig siden vi
har weekenden igennem haft kontakt med en dyrlæge som bad os om at slå koldt
vand i blodet da hunden er meget sart og har haft problemer før.
vi kontaktede frederikshavn dyrehospital mandag eftermiddag da hunden ikke
havde fået vådt eller tørt siden lørdag.
Vi turde ikke vente længere da han blev stadig mere og mere sløv og
dehydreret, vi kom ind med hunden og han mærkede lidt på den og syntes at
der skulle tages nogle røntgen billeder for at se nærmere på maven, og
ganske rigtigt var der meget luft i maven og på bordet han kom. vi var meget
glade da vi dagen efter kunne hente hunden hjem igen og han ligger nu her
ved siden af og sover. tror ikke at den har sovet meget når hans mor og far
ikke var der han er meget mor syg og kan ikke lide at blive efterladt.
Så en stor tak til frederikshavn dyrehospital,

nå men nu hvor hunden er kommet hjem og der er lidt ro på igen begynder de
økonomiske spørgssmål at melde sig, hvad mon det koster, har nogen en ide om
det. Vi har hørt at det kan komme til at koste omkring 15000-18000 er det
helt hen i vejret
hilsen dorthe

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-09-05 20:39

"dorthe jensen" <dorthejensen30@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om
> det. Vi har hørt at det kan komme til at koste omkring 15000-18000 er det

Ved ikke, synes det lyder lidt overdrevet, kan ikke huske hvad Janni gav for
at hendes GD blev opereret akut for mavedrejning for kort tid siden... Men
spør hende selv..... Hun læser nok med her, ellers kan jeg vel henvise dig!

Heidi

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 20:40

> [...]
> har nogen en ide om det. Vi har hørt at det kan komme til at koste
> omkring 15000-18000 er det helt hen i vejret

Godt i fik reddet jeres hund, hvad er det for en race.
Jeg troede at mavedrejning var en akut tilstand
som der skulle behandles straks.
Mht pris lyder det lidt overdrevet med 15000-18000,
men på den anden side, hvis det er uden for normal arbejdstid er alting *2.
Har i ikke forsikring på jeres hund, så må i ligesom jeg første gang betale
ved kasse 1 og lærer at en sygeforsikring er en god ide i fremtiden.

/Jens

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 20-09-05 20:49

> [...]

Ca. 10000 vil være normalt at skulle betale for den slags operation (hvis
det var indenfor normal åbningstid). I vagten vil den nok løbe op i ca.
15000 (de fleste tager kun dobbelt pris for selv operationen og ikke for
medicin, materialer m.m.).
Men godt at den blev opereret.

Og jeg kan kun tilslutte mig at man bør få sin hund sygeforsikret, det kan
redde en fra disse ubehageligt store regninger.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Claus

Dato : 20-09-05 22:25

> Og jeg kan kun tilslutte mig at man bør få sin hund sygeforsikret, det kan
> redde en fra disse ubehageligt store regninger.

> [...]

Kan du anbefale en god sygeforsikring vi har ladet os vide at der er muget
forskel og at der er flere hundeforsikringer der efterhånden er
"værdiløse"!!

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 21-09-05 07:13

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du anbefale en god sygeforsikring vi har ladet os vide at der er muget
> forskel og at der er flere hundeforsikringer der efterhånden er
> "værdiløse"!!

På den klinik hvor jeg arbejder er kunderne faktisk godt tilfredse med deres
forsikringer (uanset om det er Tryg, Topdanmark eller Dyrekassen). Den der
er flest som bruger (og hvor vi stort set aldrig oplever brok når de skal
udbetale penge) er Dyrekassen Danmark.

Camilla

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 21-09-05 08:00

Hejsa

Jeg fik ikke tyson opereret, heldigvis, vi kunne redde ham ved at få en
slange ned i halsen på ham, tømme maven for væske, og det lyder vildt men
sådan så det ud, gennemtæskede hans mave. Han har det i dag næsten 2 mdr
efter rigtig godt. Han var på benene allerede dagen efter, frisk som en
havørn. Hi hi.

Men jeg gav for akut tid, ja der gik kun 45 min fra vi kunne se den var gal
til vi stod der ude. 2200,-. Det var søndagaften efter kl 19.00. det tog ca
en 1½ times tid at redde ham. Dyrlægen sagde han lige så godt kunne ligge
hjemme hos os, end hos dyrlægen. Vi skulle bare holde øje med ham. Da
chancen for hans mave ikke var vendt ordentlig rundt eller at det skete igen
var meget stor. Men han klarede natten, og de efterfølgende dage, så
skånekost, det var man jo ikke begejtret for.

Må da lige sige synes det lyder vild med den pris. Men skal desværre afsted
til den dyrelæge igen idag, da min tæve desværre har fået en kæmpe stor og
hård byld på ryggen. Som nok skal opereres væk senere. Så vil jeg lige høre
på en pris for dig. Jeg bor jo på bornholm, så der har de næsten altid
ekstra høje priser .

Talte med min opdrætter, da jeg fik regningen. som løb på lidt over 4000,-.
men det var også for, en P-Srøjte, en akut operation på min unghund Emma,
hun havde trådt i et glasskår, og tyson mavevending. Hun sagde alene for en
mavevending i jylland ville hun nok skulle betale 4000,- Så jeg var sluppet
billigt.

Men vender tilbage, senere med pris, på hvad sådan en omgang vil koste
herover.

Og pas nu på din stakkels hundebasse, der er jo en enorm stor chance for der
kan komme endnu en mavevending kort tid efter.
Har han fået syet mavesækken fast, for så er man mere på den sikre side. Men
dasværre ikke 100% sikret.

Hilsen Janni
En meget urolig GD ejer, for sin lille divamus

Fra : dorthe jensen

Dato : 22-09-05 06:52

hej gruppe
tak for jeres mange besvarelser, og vi er også blandt de heldige der har en
sygeforsikring, den fik vi lavet da vi fik hunden og den har været brugt
flittigt, stakkels top danmark betaler hver gang uden brok.
vi har faktisk været afsted med ham to gange pga det samme der har vi også
kunnet nøjes med at tømme ham med en slange i maven. begge gange weekend,
aften den ene gang hvor vi kom af med cirka 1800 (cimbrer dyrlægerne i
aars)for en fredag aften-nat.
den anden gang søndag formiddag hvor vi kom af med den nette sum cirka 5500,
(aalborg dyrehospital)så der er stor forslkel på priserne og da det her er
meget mere omfattende begynder vi at blive lidt nervøse.
venlig hilsen dorthe

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 22-09-05 08:44

Hejsa

Har dyrlægen syet mavesækken fast, når han nu alligevel har haft ham åben?

Pøj pøj

janni

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 21-09-05 12:55

Har først fået en tid til i morgen kl 11. Så høre lige med en pris der.

Janni

Fra : dorthe jensen

Dato : 22-09-05 13:47

ja nu er den maven syet,så må vi håbe på at det virker så det ikke sker
igen. Vi havde snakket om at han desværre nok ville få en mavedrejning eller
lign igen, når han havde haft det 2 gange før men man går jo og håber det
modsatte.

tak det ville være dejligt, så kan vi måske få en ide om prisen, dyrlægen
ringede ca kl 7 mandag aften og sagde at det var gået godt.
vores dyrlæge sagde at han syntes at vi skulle prøve at give ham skånekost
istedet for fuldfoder (royal canin gigant), så nu vil vi prøve at give ham
halvt og halvt, har andre erfaringer med det?

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 23-09-05 14:30

Hej
Har desværre ikke fået talt med min dyrlæge.
Men har talt med, flere andre som har haft mavevendinger. De mener at
15-18000 er meget voldsomt. Så tror ikke det kommer helt derop. Måske 10000
kr som det højste. Men skriv gerne tilbage, når regningen kommer.

Ang fodring.
Vi skulle fodre tysom med kogt ris og kylling eller torsk. Han skulle have
mange bittesmå måltider. Plus 2 spsk A38 dagligt efter en uge, måtte jeg
begynde at blande ganske lidt af hans normale foder i OLIVER´s. Efter 2 uger
var han på normal foder igen.
Han måtte også kun drikke meget lidt vand af gangen. Det er nu snart 2 mdr
siden og han har det rigtigt godt. Han er kommet i fin foderstand igen.

Janni