Foto
IBM760 5420
Teil 3020
spørgsmål til Minolta Z3 (Gain control)
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 20-09-05 19:33

Har siddet og kigget metadata på en billedserie fra ovennævnte kamera, for
at finde fællesnævnere for gode/dårlige eksponeringer, og støder her på
noget der hedder "gain control" som jeg simpelthen ikke aner, hvad er! Er
der nogen, der kan hjælpe her?
(kan generelt se, at hvor gain control i metadata står på OFF, er farverne
mere afdæmpede og naturlige end, når den er på ON. Det naturlige spørgsmål
er så: er det noget, man selv kan slå fra og til, eller sker det automatisk,
i sidste fald hvorfor og hvornår i forhold til eksponering?
Måske er det noget vås jeg skriver, men nu blev jeg sgu nysgerrig!
På forhånd tak for hjælpen
Henrik L