R.I.P Johan :-(
Fra : Kate

Dato : 20-09-05 17:39

Ja, så måtte jeg gå den tunge sidste gang til dyrlægen med min elskede
gamle dreng.
Igennem nogen tid har jeg været bekymret for ham, det skal indrømmes,
men dels det at jeg var bange for "dommen" og dels det at jeg ikke
havde lyst til at han skulle igennem en ny dyrlæge i hans alder, og at
jeg måske skulle "slås" med en dyrlæge som ikke ser på Johan som jeg
gør, har gjort at jeg nok har trukket det uundgålige i for lang tid.
Igår gjorde jeg kort proces med mig selv og ringede til min gamle
dyrlæge i Måløv og fik en aftale til i dag.
Suuuk. Det har været en dag fuld af ængstelse fordi jeg jo var bange
for hvad dyrlægen ville sige.
Allerede for 4 år siden da Oliwer døde fik Johan konstateret for høje
nyretal så jeg har været obs på ham. Desværre kunne han absolut ikke
lide K/D'en men ville have det de andre fik. Johan har tabt sig igennem
nogen tid, men på det seneste var det blevet rigtigt grelt, men han var
konstant sulten og kunne spise hele tiden.
Det viste sig at hjertet var kørt træt og slog helt uregelmæssigt,
lever og nyretal var skyhøje og han var dehydreret. Som dyrlægen sagde
Johan kan leve 2 uger, 3 mdr, ja måske 6 mdr. men hans livskvalitet
ville kun forringes og da hans indre organe faktisk var ved at svigte
var det under alle omstændigheder kun et spørgsmål om tid.
Jeg valgte, med tungt hjerte, at slutte hans liv. Det ville for mig kun
være at udsætte pinen og det ville måske nok være i mine tarv, men ikke
i Johans.
Jeg bilder mig ind at Johan havde 15 gode år sammen med mig og han vil,
ligesom Sofie og Oliwer, aldrig blive glemt. Tænkt engang han har
faktisk været der i størstedelen af mit voksne liv... Han efterlader et
stort tomrum ;-(

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-09-05 17:45

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligesom Sofie og Oliwer, aldrig blive glemt. Tænkt engang han har
> faktisk været der i størstedelen af mit voksne liv... Han efterlader et

Kære Kate

Jeg er helt sikker på, at Johan har haft et vidunderligt langt liv hos dig.
Han var højt elsket og nu måtte du gøre det, der er så svært - sige farvel
til ham, mens han stadig havde lidt livskvalitet tilbage.
Du har gjort det bedste for Johan, det er der ingen tvivl om, men
selvfølgelig efterlader han et tomrum.
Jeg sender dig et trøstekram og et ønske om en god tur til regnbuebroen til
Johan.

mange varme hilsner fra Eva

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-09-05 18:13

In article <43303b29$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Ja, så måtte jeg gå den tunge sidste gang til dyrlægen med min elskede
> gamle dreng.

Årrhh Kate! :´(

Det gør mig så ondt for dig. Gamle venner sidder dybt i hjertet!
Men - jeg er sikker på at Johan er dig taknemmelig for at slippe for
den sidste svære tid, selv om det har været en frygtelig svær
beslutning.
Jeg tænker på dig.. *knus*

--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-09-05 18:34

Hej Kate

Mange tanker herfra. Desværre er det en af de triste beslutninger der
følger med når man åbner sit hjerte og hjem for et dyr.

Jeg er ikke i tvivl om at Johan har haft et dejligt liv hos dig og at du
traf det sværeste valg for dig og det bedste for Johan.

Knus
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
www.kattehandel.dk

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 18:37

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse news:43303b29$0

> Ja, så måtte jeg gå den tunge sidste gang til dyrlægen med min elskede
> gamle dreng.

Kære Kate !

Hvor må det dog gøre ondt, at miste en kat, man har haft i så mange år. ;-(
Du har min dybeste medfølelse....
Minderne med de mange år, sammen med Johan, er der dog ingen, der kan tage
fra dig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Allan

Dato : 20-09-05 18:43

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kate

Det gør mig ondt med dit tab. Det er aldrig rart at tage den beslutning.
Men det var den rigtige, For når man først er begyndt at tvivle på kattens
livskvalitet, ja så er der kun en vej.

Mvh Allan

Fra : RC

Dato : 20-09-05 18:45

Hej Kate.

Da Oscar stadig er for tæt på, vil jeg blot kort skrive : Jeg føler med dig.

Kærlig hilsen & tanker,
Anya.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 20-09-05 18:54

Åh, det gør mig ondt

Det er smerteligt at sige farvel til et elsket kæledyr. Man bliver så
tung om hjertet. Som en god katteejer og ven har du taget den
uundgåelige beslutning for din gamle kat. Jeg tror, at han er dig
taknemmelig for den værdige slutning. 15 år og et godt liv, så kan man
næsten ikke forlange mere, selvom det er så svært at sige farvel.

Mine kærligste tanker. Ord er fattige.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 20-09-05 19:17

Åh herregud Kate, jeg ved hvor glad du var for ham. Men der var ikke andet
at gøre og det er bare så hårdt. Jeg har heldigvis Molly på 16 endnu, men
jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, når hun ikke er mere. Alt det man
har oplevet sammen.
Min mor på 80 år er her nu, hun mistede sin lille gravhund i går, den blev
kun 10 år, så hun er så ulykkelig. Vi gør hvad vi kan for at adsprede hendes
tanker.
Håber du får trøst hos resten af banden.
Knus Denise

Fra : Kate

Dato : 20-09-05 19:54

Jeg svarer lige i en mail til jer alle.

Tusind tak for jeres medfølelse, det er tiltrængt. I har ret i at jeg
gjorde Johan en tjeneste, jeg er slet ikke i tvivl om at jeg valgte
rigtigt for ham.
Da jeg kom hjem stillede jeg transportkassen midt på køkkengulvet mens
jeg styrkede mig med en kop kaffe. Mowgli kom hen til kassen og snusede
grundigt til Johan, hvorefter han bakkede forsigtigt væk på lave ben.
Dette gjorde han 2 gange. Lante og Doughnut kom ud i køkkenet, snusede
kort til kassen og forsvandt. Jeg tror ikke de var i køkkenet mens jeg
gravede Johans grav. Nu er han begravet i min lille have og jeg har en
god fred med at han ligger der. Senere planter jeg en plante af en art,
så vil det være hans gravsted.

Johan vil altid være i mit hjerte, jeg glemmer aldrig den killing med
de store runde øjne der var markeret som om han havde ejeliner på. Jeg
var solgt på stedet og måtte bare ha' ham. Som i ved har jeg aldrig
fortrudt det valg, ej heller at hans søster, Sofie, kom med nærmest ved
en tilfældighed.

Livet uden katte er bare ikke en mulighed for mig, derfor er mit motto
hellere sørge over en afdød kat end helt at undvære katte. Jeg mener
seriøst at glæden over at have dem overskygger sorgen over at miste
dem. Og det selvom det er lige svært hver gang.

Lante ligger her og spinder højlydt på min arm mens jeg skriver, det er
da livsbekræftende.

Fra : JR 2610

Dato : 20-09-05 20:40

Åh nej Kate... ved at Johan betød så meget for dig...
et stort varmt kram og mange tanker
Ann og Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-09-05 04:09

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> dem. Og det selvom det er lige svært hver gang.
>
> Lante ligger her og spinder højlydt på min arm mens jeg skriver, det er

Hej Kate.

Jeg føler med dig, og det er godt at høre at du ikke er i tvivl om at du
gjorde det rigtige, selv om det gør så ondt lige nu.
Når du efterhånden får sorgen på afstand, vil du kunne nyde alle de dejlige
minder du har med Johan - de er trods sorgen lige nu og her forhåbentlig i
overtal efter alle de dejlige år, I har haft sammen.

Mange varme trøstetanker herfra.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der stadig kan savne sin Hanner, men ved at han venter ved
Regnbuebroen. :-}

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kate

Dato : 21-09-05 20:46

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in

> [...]
> de dejlige minder du har med Johan - de er trods sorgen lige nu og
> her forhåbentlig i overtal efter alle de dejlige år, I har haft

Det ved jeg du har ret i. Jeg har jo flere katte på samvittigheden og
adskillige kaniner. Alle disse dyr har efterladt hver deres poteaftryk
og hver deres minder. Der går faktisk ikke en dag hvor en af dem ikke
er i mine tanker på en eller anden måde.
Sorgen over både Sofie og Oliwer ligger dybt, selvom det er hhv 4 og 2
år siden de døde, men jeg har mange dejlige minder om dem, ligeså med
Johan. Idag da jeg kiggede på hans grav tænkte jeg også på de gode
ting. Hvor dejlig han var, hvor irriterende han også kunne være.
Kærligheden til dyrene stikker jo dybt hos mig.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-09-05 05:20

> [...]
> ting. Hvor dejlig han var, hvor irriterende han også kunne være.
> Kærligheden til dyrene stikker jo dybt hos mig.

Hej Kate.

Jeg kender det, jeg er selv vokset op i et hjem med (da det gik højest) 6
katte, plus diverse kaniner, fisk, papegøjer, høns og andre kræ, og man
kommer jo til at holde af dyrene, det er da helt sikkert.
Kan man se at min far har været dyrehandler engang???
Man får så mange herlige oplevelser med dyr, og jeg synes klart at de
opvejer alt det triste, når enden endelig kommer.
Skriv minderne ned og gem dem, og tag dem frem når du har lyst til at læse
om dine dyr.
Supplér evt. med fotos, pynt og lignende.
Det kan give nogle dejlige stunder med hyggelæsning og smil senere, for det
er forbløffende så meget man kan nå at glemme i løbet af kort tid.

Venlig hilsen og tanker herfra til dig

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kate

Dato : 22-09-05 14:59

> Det kan give nogle dejlige stunder med hyggelæsning og smil
> senere, for det er forbløffende så meget man kan nå at glemme i
> løbet af kort tid.

Det har du ret i. Min mor og jeg talte netop om Oliwer, som døde for
over 4 år siden, forleden og der var da ting som var lidt forsvundet.
Dog ikke så meget at jeg glemmer hvor speciel han var

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 20-09-05 21:04

> Kate skrev:
> Ja, så måtte jeg gå den tunge sidste gang til dyrlægen med min elskede
> gamle dreng.

Hej Kate.

Det gør mig ondt at læse at du har mistet din Johan, men det var det
bedste du kunne gøre for ham med de udsigter der var.
Jeg har lige mistet 3 kaniner på 3½ uge, deriblandt min absolutte
yndlings-ninus, så jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du må ha' det nu
... mine kaniner (mor og to sønner) er begravet side om side ude i min
have og jeg tænder lys for dem hver aften.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 21-09-05 20:47

Hrönn Samsonardóttir Meyer <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in

> Jeg har lige mistet 3 kaniner på 3½ uge, deriblandt min absolutte
> yndlings-ninus,

Åh hvor trist. Tre på så kort tid, hvor forfærdeligt. Kender godt
følelsen af at miste ynglingen. Selvom man elsker dem alle er der nok
nogen som trænger sig mere på end andre. Trøstekram tilbage til dig.

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 22-09-05 13:16

> [...]
> følelsen af at miste ynglingen. Selvom man elsker dem alle er der nok
> nogen som trænger sig mere på end andre. Trøstekram tilbage til dig.

Tak for det
Ja jeg har været helt knust over dette men er så småt ved at være mig
selv igen (i dag er det en uge siden den sidste døde), det er hårdt at
miste. Jeg har været til dyrlæge med de tre sidste (farfar, far og søn)
og fået at vide at de er sunde og raske og at det måtte være et tilfælde
med de tre dødsfald.
Men jeg er glad for at jeg bor i eget hus med have, hvor det var muligt
at begrave dem og tage ordenlig afsked med dem .... og jeg kan se at min
datter på 12 bruger gravstedet som enslags ''aflæssningssted'', når det
er noget der går hende på så sidder hun der og snakker.
Jeg håber at du og resten af banden har det godt

Fra : Kate

Dato : 22-09-05 15:04

> Men jeg er glad for at jeg bor i eget hus med have, hvor det var
> muligt at begrave dem og tage ordenlig afsked med dem

Ja, det er underligt for jeg har aldrig overvejet at begrave nogle af
mne dyr før, nok fordi jeg har boet i lejlighed altid, men det giver
mig en god følelse at Johan ligger i min baghave. Jeg har været forbi
hans grav både igår og idag, som det første når jeg kommer hjem, og i
weekenden går jeg nok ud og køber en plante som skal plantes ovenpå.

> Jeg håber at du og resten af banden har det
> godt

Jo tak. De tre små tager ikke notits af at Johan er væk. Om det så
skyldes at de er ligeglade eller at de ved han er død, skal jeg ikke
kunne sige. Jeg lod jo ham stå et par timer i køkkenet før jeg
begravede ham og alle tre var henne ved transportkassen i kortere eller
længere tid.

Fra : Leyna

Dato : 20-09-05 21:35

On 20 Sep 2005 16:39:05 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Jeg bilder mig ind at Johan havde 15 gode år sammen med mig

Det tror jeg på, at han har haft.
De varmeste tanker og den dybeste medfølelse herfra.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 20-09-05 22:33

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, så måtte jeg gå den tunge sidste gang til dyrlægen med min elskede
> gamle dreng.

Kære Kate

Dyb, dyb medfølelse fra mig også

Knus
Lise

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 20-09-05 23:15

Stort trøstekram herfra - og en god rejse til Johan!

Husk at han venter på dig på den anden side

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 21-09-05 20:48

Annemette Engell Hansen <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Husk at han venter på dig på den anden side

Jep, sammen med alle kaninerne og de andre katte. Jeg har godt nok haft
en del kaniner gennem de sidste 20 år, så der må være tæt pakket

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-09-05 23:29

Det var flot gået, Kate. Rigtig flot.
Ved at det gør så ondt, at man ikke ved hvor man skal gøre af den smerte og
tomhed på samme tid.
Men det er ikke en trist historie. Det er afslutningen på 15 dejlige år. Den
rigtige afslutning på det rigtige tidspunkt.
Stort trøstekram.
Nina

Fra : Ida

Dato : 21-09-05 06:28

Masser af varme tanker får du også herfra..sidder med tårer i øjnene selv
:´-(

Ida

--

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ragna

Dato : 21-09-05 09:05

Jeg føler med dig i din sorg over din dejlige Johan, men som andre også har
sagt: du gjorde det, der var bedst for ham, selv om det var en svær
beslutning at tage.

Mange medfølende hilsener fra Ragna