Dæk til Ford Focus C-MAX...
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 17:14

Hejsa.

Min C-MAX har nu trillet 49000 km på de Continental 205x55x16 91V som den er
født på, hvilket jeg egentlig syntes er meget godt.

Nu er de tilgengæld også som en barnenumse

Jeg skal have fat i nogle nye dæk: 16" vinterdæk til de originale stålfælde
og så nogle sommerdæk de et sæt 17" alufælde som jeg påtænker at købe.

Tidligere har jeg altid stolet blindt på min lokale dæk pusher, men denne
gang vil jeg godt høre om andres erfaringer... Jeg kører 60.000 km om året,
så jeg går op i at dækkene er af god kvalitet, samtidig med de ikke er for
dyre.

Ang. vinter dæk er jeg helt blank, så er der nogen der har
anbefalinger/erfaringer hører jeg det gerne.

Ang. sommerdæk så har jeg syntes jeg at Goodyear F1 dæk er kanon fede at se
på - men hvad med køreegenskaberne og holdbarheden? Jeg har hørt fra flere
stedet at jeg ikke skal regne med mere end 20-30.000 km på sådanne dæk. Kan
det passe?

Ellers har jeg kigget på Goodyear Exelence og Michelin Primacy. Sidstnævnte
er ca. kr. 1000 dyrer end førstnævnte. Er det pengende værd?

Jeg så iøvrigt først på størrelsen 205x50x17 - men kunne konstatere at
225x45x17 er billigere. Vil sidstnævnte størrelse så ikke være at fortrække?

Som I nok kan se af ovenstående er jeg helt på herrens mark... Hjælp....

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 20-09-05 17:33

RuneNicolajsen skrev:
> [...]
>205x50x17 - men kunne konstatere at
>225x45x17 er billigere. Vil
>sidstnævnte størrelse så ikke være at fortrække?

Hej Rune

Mht F1'erne så er det rigtig at de har en rimelig blød compound
der betyder at de ikke holde ret lang tid, selvom man passer godt
på dem.

Selvom der nu skal større ruller på dytten, så synes jeg da stadig
du skal gå efter conti dækkene, da du jo har gode erfaringer med
disse, og det vel en " større jo nok ikke rokke nævneværdig ved.
Har dog faktisk hørt meget godt om Nankang Ultra Sport NS2, der
fåes til en yderst rimelig pris, regner selv med at skifte til dem
her næste forår når mine 17" står til udskiftning.

Ang vinterdæk kan jeg varmt anbefale Michelin Alpin A2. Dem har
jeg kørt 1 vinter på nu (Octavia), og har kun positive ord for
disse dæk, og det har pressen også. Prisen er absolut også rimelig.

Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer fra, men jeg kan
anbefale www.bigwheels.dk der ligger i Risskov ved Århus. De er
meget kompetente, og har nogle gange nogle rigtige prisbaskere.
Men synes næsten du skal vente 1 md med at købe alu'er, da der
altid kommer gode tilbud på sommerruller når vinteren står for
døren. Du kan jo ganske roligt skifte til vinterdæk nu, der sker
der ikke noget ved.

Håber du kan bruge dette til et eller andet.
Jakob Skovgaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 19:08

<snip en lang smørre>

> [...]
> fåes til en yderst rimelig pris, regner selv med at skifte til dem
> her næste forår når mine 17" står til udskiftning.

De Continental har såment været udemærkede - men de er lige så dyre som
Michelin - og så siger min lokale dækpusher at jeg er en tåbe hvis ikke jeg
vælger Michelin.

Og jeg bryder mig ikke om at være en tåbe

> Ang vinterdæk kan jeg varmt anbefale Michelin Alpin A2. Dem har
> jeg kørt 1 vinter på nu (Octavia), og har kun positive ord for
> disse dæk, og det har pressen også. Prisen er absolut også rimelig.

Ok, tak for rådet - jeg har også hørt godt om dem andet steds.

> Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer fra, men jeg kan
> anbefale www.bigwheels.dk der ligger i Risskov ved Århus. De er
> meget kompetente, og har nogle gange nogle rigtige prisbaskere.

Bor i Aalborg, men arbejder faktisk i Risskov.

> Men synes næsten du skal vente 1 md med at købe alu'er, da der
> altid kommer gode tilbud på sommerruller når vinteren står for
> døren.

Jeg vil have originale Ford fælge, de kommer nok ikke på bud til vinteren.

> Du kan jo ganske roligt skifte til vinterdæk nu, der sker
> der ikke noget ved.

Ah. Det er da vist lige tidligt nok?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Mogens

Dato : 21-09-05 22:17

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> <snip en lang smørre>

> De Continental har såment været udemærkede men de er lige så dyre som
> Michelin

Nej da! -> www.daekonline.dk

/Mogens
som handler hér hos Morten: www.cf-offroad.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-09-05 18:36

Mogens wrote:

> Nej da! -> www.daekonline.dk

Nej, de er dyrere...

> /Mogens
> som handler hér hos Morten: www.cf-offroad.dk

Som har fået webshop, hvor man kan finde vinterdæk i denne størrelse her:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=8-10-A-205-55-16

Og har monteringsværksted ca. 13 km vest for Århus...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 10:39

> Som har fået webshop, hvor man kan finde vinterdæk i denne størrelse her:
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=8-10-A-205-55-16

Kun "kineser" dæk - og ingen Michelin eller lignende?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-05 16:21

Rune Nicolajsen wrote:

> Kun "kineser" dæk - og ingen Michelin eller lignende?

Jo, MASSER...

De er sorteret efter pris. De billigste/dårlige først. Du skal om på side 2,
så kommer de gode...

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 22:02

> Jo, MASSER...
>
> De er sorteret efter pris. De billigste/dårlige først. Du skal om på side
> 2, så kommer de gode...

Ok,der var de...

(priserne var ellers mere kundevenlige på side et )

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-09-05 20:31

Rune Nicolajsen wrote:
> (priserne var ellers mere kundevenlige på side et )

Ja, men hvaliteten derefter...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 10:37

> Nej da! -> www.daekonline.dk

Continental SportContact 2 - 205/55 R16 91V med liste, mit Felgenrippe =
Hos daekonline.dk nu kun 852,80 DKK

Michelin Pilot PRIMACY - 205/55 R16 91V med fælgbeskyttelses liste, dvs kant
på siden af dækket der beskytter fælgen mod f eks onde fortovskanter = Hos
daekonline.dk nu kun 906,40 DKK

Næste lige så dyre.

> /Mogens
> som handler hér hos Morten: www.cf-offroad.dk

daekonline.dk og cf-offroad.dk er lige netop også det to steder jeg har
kigget.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : jegharfattetdetmeste

Dato : 20-10-05 15:00

Lidt sent, men på min C4 agter jeg at montere Michelin A2 195-65-15
bl.a. pga deres evner på våd og tør vej som vinteren i DK jo mest
består af.

Dertil mener jeg personligt at dækbredder over 200 ikke kan egner sig
til vinterdæk i de bilstørrelser vi her taler om.