Printer - LPT til USB
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 15:48

Jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige gruppe men jeg vover pelsen
alligevel og stiller spørgsmålet:

Jeg har lige købt en Router D-Link 704P og på den Router er der
printerudgang men desværre kun til hvad der svarer til LPT1. På den printer
vi har er der kun mulighed for USB stik. Findes der nogen konverterkabler så
man kan bruge sådan en printer til en LPT port alligevel ?

Lad nu være med at falde over mig hvis denne gruppe er helt hen i vejret at
stille spørgsmålet i

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-09-05 18:29

Kim Larsen wrote:

> [...]
> vi har er der kun mulighed for USB stik. Findes der nogen konverterkabler så
> man kan bruge sådan en printer til en LPT port alligevel ?

Mon ikke det er noget i stil med:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139284

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113800

--
Benny Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 20:30

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er noget i stil med:
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139284
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113800

Tak for hjælpen (!) men de er godt nok pebrede i prisen. Nå men det haster
heller ikke lige nu men senere kunne det være meget fedt at få printeren på
Routeren.

Jeg tror i øvrigt at det er det kabel som tilhører siden
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209 som jeg skal bruge

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 20:44

> Mon ikke det er noget i stil med:
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139284
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113800

Jeg ved ikke ved nærmere eftersyn om de er de rigtige for de ser ud på
billederne til at gøre det modsatte af det jeg har brug for. Jeg skal sætte
en USB-printer til en LPT-port.

Fra : Kim

Dato : 21-09-05 14:16

On Tue, 20 Sep 2005 19:28:50 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Mon ikke det er noget i stil med:

>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209
>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139284
>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113800

Nej, de har alle den modsatte funktion.

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 14:47

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Nej, de har alle den modsatte funktion.

Det var også hvad jeg fandt frem til (jeg troede at det var mig der overså
noget) og jeg leder ganske rigtig efter et noget der kan lave det modsatte.
Gad vide om man ikke kunne flikke noget sammen selv - spørgsmålet er blot om
signalspændinger og understøttelse kan forenes.

Fra : Kim

Dato : 21-09-05 15:56

On Wed, 21 Sep 2005 15:46:40 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]

>Gad vide om man ikke kunne flikke noget sammen selv
>- spørgsmålet er blot om signalspændinger og understøttelse kan forenes.

Det kan formentligt lade sig gøre - dog næppe Hi-Speed ( 2.0 ) USB.

Spørg evt. i news:dk.teknik.elektronik .

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 16:40

> Det kan formentligt lade sig gøre - dog næppe Hi-Speed ( 2.0 ) USB.

Nej men det betyder heller ingenting.

> Spørg evt. i news:dk.teknik.elektronik .

Tak for tippet. Der vil jeg prøve at spørge

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-09-05 10:18

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> writes:

> Jeg har lige købt en Router D-Link 704P og på den Router er der
> printerudgang men desværre kun til hvad der svarer til LPT1. På den printer

Byt den til en Asus Wl500G eller GX. Den har USB-port.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 11:42

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Byt den til en Asus Wl500G eller GX. Den har USB-port.

Nej den skal ikke byttes til noget som helst. Jeg har haft en anden Router
før som gav mig et allerhelvedes bøvl i konfigurationen og den måtte jeg
derfor returnere til forhandleren, derfor er jeg blevet meget forsigtig med
at skifte ting ud hele tiden, desangående.

Jeg beder om en oplysning om en konvertermulighed angående kabel og jeg har
ikke brug for anvisninger til køb af andre routere, switches, computere,
netværkskabler, harddiske, floppy-drev CD-ROM-drev, strømforsyninger eller
noget som helst andet (inklusive kompasnåle og trykkogere).

Så jeg prøver venligt een gang til: Er der nogen som kender muligheden for
at tilkoble en USB-printer til en LPT-port, gerne et støbt konverterstik, og
kan der være noget problem i koblingen (understøttelsen) af dette?

(Undskyld det bramfrie udfald)

Fra : Kim

Dato : 21-09-05 14:17

On Wed, 21 Sep 2005 12:41:37 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Så jeg prøver venligt een gang til: Er der nogen som kender muligheden for
>at tilkoble en USB-printer til en LPT-port, gerne et støbt konverterstik, ...

Findes mig bekendt ikke.

--
Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-05 15:42

Kim Larsen wrote:
> [...]
> støbt konverterstik, og kan der være noget problem i koblingen
> (understøttelsen) af dette? (Undskyld det bramfrie udfald)

Har ikke set det nogle steder - men du kan få en billig printserver med USB
til under 500 kr og sætte i en af net-portene.

Så bliver den nuværende printerport godtnok ikke brugt - men resten af
routeren vil fungere som nu - og pinteren vil komme til at fungere.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 16:53

> [...]
>
> Så bliver den nuværende printerport godtnok ikke brugt - men resten af
> routeren vil fungere som nu - og pinteren vil komme til at fungere.

Jo men så falder ideen ligesom lidt til jorden. Printeren fungerer skam fint
og den kan også sagtens bruges af de andre maskiner men vi er bare nød til
at tænde for den maskine som den sidder på hver gang vi skal bruge den og
ideen var ligesom at bruge routeren til det. Jeg kan sagtens flække noget
sammen med en loddekolbe, hvis bare jeg på forhånd ved om det kan lade sig
gøre, ellers gider jeg ikke starte på det.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-09-05 17:31

> [...]

> netværkskabler, harddiske, floppy-drev CD-ROM-drev, strømforsyninger eller
> noget som helst andet (inklusive kompasnåle og trykkogere).

Synd. Apoteket forhandler ellers beroligende piller.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 18:02

> Synd. Apoteket forhandler ellers beroligende piller.

Nej men det er rart med teknisk hjælp til et problem man sidder med frem for
ubehjælpsomme svar som 99 % af alle mennesker godt selv kan regne ud.

Du kunne hver eneste gang nogen stiller et spørgsmål bare fyre dette svar
af: "Køb noget andet". Det er der ingen som kan bruge til noget.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-09-05 19:45

> Nej men det er rart med teknisk hjælp til et problem man sidder med frem for
> ubehjælpsomme svar som 99 % af alle mennesker godt selv kan regne
> ud.

I betragtning af at dimsen er spritny, ville jeg mene at det var
oplagt at bytte den til en der kan det du faktisk har brug for.

> Du kunne hver eneste gang nogen stiller et spørgsmål bare fyre dette svar
> af: "Køb noget andet". Det er der ingen som kan bruge til noget.

Der er forskel på "Køb" og "Byt". Det ville formentlig være billigere
for dig end at købe yderligere ting i form af komponenter eller andet.

Observationen med at købe dig en routere MERE og bruge dën som
printserver er nok meget præcis, i form af at det nok ikke bliver
billigere endn nogen anden løsning. Du får ikke meget
specialelektronik i løsvægt for 500 kroner, selv ikke hvis du selv
lodder og gør ved.

Herudover er der jo også den lille detalje med garanti på grejet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 20:40

> [...]
> lodder og gør ved.
>
> Herudover er der jo også den lille detalje med garanti på grejet.

Jeg skulle lave et kabel, da ikke rode i routeren hvis det er det du mener.
Jeg vil ikke bruge andre løsninger end noget relativt billigt. Jeg er glad
for den software som sidder i den router jeg har købt og jeg agter ikke at
skifte den ud fordi at den kan håndtere en USB-printer. Routeren fungerer
problemfrit og det er mere end jeg kan sige om den første router jeg købte.
Så summa summarum er at routeren har en gammeldags LPT-port man ikke rigtig
bruger mere på moderne printere og det så det.

Fra : Esben

Dato : 23-09-05 23:29

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> printer vi har er der kun mulighed for USB stik. Findes der nogen
> konverterkabler så man kan bruge sådan en printer til en LPT port

Det findes ret sikkert ikke, da printeren sandsynligvis skal tilsluttes en
USB-host controller af en eller anden art.

--
Esben