Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panorama og Shockwave Flash
Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-09-05 01:22

Med vores nyindkøbte Panasonic DMC-FZ20 følger på cd'en bl.a et program
fra ArcSoft til at lave 360 graders panoramaer ud fra en række billeder.

Panoramaet kan exporteres til Quick Time, HTML (med en plug-in der hentes fra
ArcSoft) samt i formatet .swf (Shockwave Flash).

De to førstnævnte fungerer fint.

Men - selv om jeg henter Shockwave Player fra Macromedia, og filtypen .swf er
associeret med "Shockwave Flash Object", vil den ikke åbne panoramaet.
Den siger, at Windows ikke kan åbne filen, og jeg kan vælge fra en liste eller fra web
(hvor der er link til Macromedia).
Da det er en plug-in, er den jo ikke til at vælge i nogen liste.

Hvordan får man lige kringlet det i Win XP ?

Kim

Fra : PerX ...

Dato : 20-09-05 05:31

In article <432f5621$0$75968$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nospamtome@myorange.dk says...
> [...]
> Den siger, at Windows ikke kan åbne filen, og jeg kan vælge fra en liste eller fra web

Når den laver swf laver den jo også en htm, fordi den skal embeddes på
en side. Om ikke andet kan du prøve at droppe swf filen på browseren.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-09-05 06:41

> Hvordan får man lige kringlet det i Win XP ?

Åben den i Internet Explorer, det virker om ikke andet gør.

Mvh
Simon

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 20-09-05 08:50

Flash er en webteknologi. Den plugin du derfor henter fra macromedias site
er en plugin til din browser. Derfor skal du bruge din browser for at se
..swf-en.

Du skal også være opmærksom på at du skal downloade flash playeren og ikk
shockwave playeren, da sidstnævnte er beregnet til filer lavet i programmet
Director. Det er dog muligt at shockwave playeren kan afspille swfer.

Hvis du har flash installeret kan du se swf-er blot ved at klikke på dem, og
det er muligt at man kan downloade en tilsvarende afspiller.

/Marten

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-09-05 18:45

Tak for svarene.

Jeg associerede .swf med IE og så vil den gerne åbne dem.

Er det normalt at panoramaet kører konstant mod højre som en
film - og kun stopper når man klikker på det ?

Kim

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 21-09-05 10:20

Det er noget som dem der har programeret flashen har bestemt. De kunne
sagtens have gjort det anderledes.Grundlæggende er det bare et billede der
er sat ind i flash hvorefter der er lagt noget interaktion på. Hele ideen
med at benytte flash er at det er en af de mest brugte plugins på nettet.
Der er derfor større sandsynlighed for at en bruger har flash end f.eks.
QTVR, for slet ikke at snakke om arcsoft pluginen