Router til 10/10Mbit forbindelse
Fra : Hans

Dato : 20-09-05 00:26

Jeg leder efter en fornuftig router, som kan håndtere en 10/10 Mbit
forbindelse uden at virke som en stopklods, men er ikke villig til smide et
5-cifret beløb ned i Ciscos bundløse pengetank.

Jeg har hørt positive ting om denne Draytek router:

Den skal kun bruges til NAT med 3 klienter.

Er der nogen som har praktisk erfaring med denne router på en 10 Mbit
forbindelse?

Hans

Fra : Svend Erik Høst

Dato : 20-09-05 08:20

Hans wrote:
> [...]
>
> Den skal kun bruges til NAT med 3 klienter.
>
> Er der nogen som har praktisk erfaring med denne router på en 10 Mbit

Jeg testede 2900g på min comx forbindelse i 14 dage, der kørte den fint
10mbit

Ellers er der også zywall 5.
--
Svend

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-09-05 19:34

Hans <nospam@kvik.org.invalid> skrev 2005-09-19:
> Jeg leder efter en fornuftig router, som kan håndtere en 10/10 Mbit
> forbindelse uden at virke som en stopklods, men er ikke villig til smide et
> 5-cifret beløb ned i Ciscos bundløse pengetank.

Hvilken slags trafik vil der være på linien? Er der kun http og email?
store downloads? VoIP og VPN? P2P i stor stil?

Det har stor betydning for hvor mange krafter routeren skal have.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Hans

Dato : 21-09-05 17:46

Martin Schultz wrote:

> Hvilken slags trafik vil der være på linien? Er der kun http og email?
> store downloads? VoIP og VPN? P2P i stor stil?
>
> Det har stor betydning for hvor mange krafter routeren skal have.

Det er kun http, mail og ftp det handler om. Det jeg søger er en router som
ikke ødelægger latency eller som giver pakketab. Der er routere som rask væk
bliver opgivet til 60-80 Mbit, men som i praksis begynder at begrænse
båndbredden allerede ved de 10 Mbit på grund af begrænset processorkraft, og
det er sådan en boks jeg gerne vil undgå at investere i.

Jeg er udmærket klar over, at en router til under 1000 kr. ikke magter
opgaven, men det er på den anden side heller ikke ligegyldigt om den koster
2.000 eller 5.000 kr. Alternativt at afsætte en hel maskine til opgaven er
jeg ikke interesseret i, da jeg også bliver nødt til at minimere
el-regningen.

Jeg har haft kig på Zywall 5, da jeg har været tilfreds med min Zywall 2 på
almindelig ADSL, men kan se at den tilsyneladende har problemer med pakketab
på en 10 Mbit forbindelse, så derfor søger jeg andre løsninger.

Hans