Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
20D + 580EX guides
Fra : Brizz

Dato : 19-09-05 17:20

Er der nogen der kender nogen gode guides til bruges en flash? for synes
ikke det er skide nemt at lave gode billeder med flash.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 18:12

her er EOS biblen:

http://photonotes.org/articles/eos-flash/

http://www.eosdoc.com/manuals/?q=STE2Studio

Poul B-H

>"Brizz" <rendmig@iroven.dk>

En ret uheldig adresse, jeg betænkte mig 2 gange før jeg svarede.

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 19-09-05 18:51

svar_i_gruppen wrote:

> En ret uheldig adresse, jeg betænkte mig 2 gange før jeg svarede.

Ja, og mailadressen/domænet kunne jo eksistere... Det er bedre at bruge
een af disse tre:
- example.com
- example.net
- example.org

de er reserverede af IANA og kan netop bruges som eksempler osv.
Eller... man kan bruge en adresse man selv er herre over.

Så kom vi hvis lidt OT

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Brizz

Dato : 20-09-05 21:58

svar_i_gruppen wrote:
> her er EOS biblen:
>
> http://photonotes.org/articles/eos-flash/
>
> http://www.eosdoc.com/manuals/?q=STE2Studio

Dem vil jeg kigge på.
Mange tak

> En ret uheldig adresse, jeg betænkte mig 2 gange før jeg svarede.

Ingen bekymringer. Har nu altid brugt den da folk blot kan skrive en
mail til mit domæne.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-09-05 18:20

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender nogen gode guides til bruges en flash?

http://www.photoworkshop.com/canon/index.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Per

Dato : 19-09-05 22:00

> [...]
> Er der nogen der kender nogen gode guides til bruges en flash? for synes
> ikke det er skide nemt at lave gode billeder med flash.

Jeg har selv bygget en bouncer. Den hjælper lidt
http://www.maarlund.dk/speedlite/

Men bare husk aldrig at pege blitz direkte mod motivet indendørs.

Fra : Erik W.

Dato : 19-09-05 22:44

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv bygget en bouncer. Den hjælper lidt
> http://www.maarlund.dk/speedlite/

Man kan også vælge at bruge 150 kroner på en original Stofen.
http://stofen.com/Store/Products.htm Der opkræves ikke told og moms, hvis
man køber direkte på hjemmesiden.

> Men bare husk aldrig at pege blitz direkte mod motivet indendørs.

Enig - fyr blitzen af op i loftet eller skråt op af en væg. Det kan give en
flot naturlig belysning. Pas dog på ikke at komme til at bruge nærstående
folks ansigter som bouncer, det kan de tage ganske ilde op

Mvh Erik

Fra : Henrik Larsson

Dato : 21-09-05 21:57

> Der opkræves ikke told og moms,
> hvis man køber direkte på hjemmesiden.

Men det skal du jo så betale når den kommer til Danmark

Mvh Henrik

Fra : Erik W.

Dato : 22-09-05 18:02

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

> Men det skal du jo så betale når den kommer til Danmark

Nej. 26.95$ inklusive forsendelse giver 164,49 kroner
Der er en bagatel-grænse på 165 kroner og det holder Stofen sig indenfor med
51 øres margin

http://www.erhverv.toldskat.dk/SKAT.aspx?oID=300092&vID=200865&i=4#i300092

Mvh Erik

PS. Lagde du mærke til at jeg dokumenterer mine påstande istedet for bare at
slynge noget ud ?

Fra : Henrik Larsson

Dato : 22-09-05 19:57

> http://www.erhverv.toldskat.dk/SKAT.aspx?oID=300092&vID=200865&i=4#i300092

Samme link:
-...men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80
kr

Så jo, der skal betales moms (25% af varens pris + forsendelse) når varen
kommer til Danmark.

Mvh Henrik

PS. Lagde du mærke til at jeg kender reglerne og selv om du fandt det
rigtige link på en officiel hjemmeside ikke kunne læse inden ad

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-05 18:12

> PS. Lagde du mærke til at jeg kender reglerne og selv om du fandt det
> rigtige link på en officiel hjemmeside ikke kunne læse inden ad

Hehe. Jeg venter spændt på en replik fra Erik.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : Erik W.

> [...]