Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på SD kort!!
Fra : riddle

Dato : 19-09-05 17:17

Jeg har et SD kort liggende som jeg egentlig gerne vil bruge i mit
digital kamera, men jeg er løbet ind i det problem at kameraet
skriver: Unable to use card.
Jeg har prøvet at formatere det i både FAT og FAT32, jeg har prøvet at
formatere kortet i kameraet, altsammen uden held.
Kortet virker fint i kortlæseren i windows, og i min Pocket PC.

Jeg snakkede med en fotohandler som sagde jeg skulle prøve at 8 BIT
formatere kortet. men hvordan gør jeg det?

Hvis andre har en anden idé til hvad jeg kan prøve, er jeg åben for
forslag.

På forhånd tak.

Dennis.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-05 19:49

"riddle" <riddle(remove)@bonbon.net> skrev i en meddelelse

> Jeg snakkede med en fotohandler som sagde jeg skulle prøve at 8 BIT
> formatere kortet. men hvordan gør jeg det?

Aner det ikke, men du bør nok fnde dig en anden forhandler, for ham hér
vrøvler.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/17/05)

Fra : Jacob

Dato : 19-09-05 20:16

> "riddle" <riddle(remove)@bonbon.net> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, men du bør nok fnde dig en anden forhandler, for ham hér
> [...]
FAT er 16 bit. fat32 er 32 bit. 8bit er ikke noget man bruger.

Fra : Søren Reinke

Dato : 19-09-05 20:49

Jacob wrote:

> FAT er 16 bit. fat32 er 32 bit. 8bit er ikke noget man bruger.

Næsten korrekt, der findes fat12 og fat16 også, og fat8.

Prøv at søg på google :)

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-09-05 22:26

> Jeg snakkede med en fotohandler som sagde jeg skulle prøve at 8 BIT
> formatere kortet. men hvordan gør jeg det?

Hehe 8 bit, det er før dos tiden på de gamle coleco, IBMs første computer
mener jeg også brugte det og Amstrad mener jeg også brugte det, det bruges
overhovedet ikke mere og skulle du være "heldig" at finde noget der kan
formatere i 8 bit er du da sikker på at det ikke kan læses i kameraet eller
noget andet der er efter 1970.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 20:59

riddle wrote:
> [...]
> formatere kortet. men hvordan gør jeg det?
>
> Hvis andre har en anden idé til hvad jeg kan prøve, er jeg åben for

Hej Dennis

Jeg har været ud for præcist det samme med et CF kort på et Nikon
Coolpix 955.
Uanset hvordan det blev formateret, var fejlen den samme. Iøvrigt også
med andre CF-kort, så konklusionen blev at fejlen var i kameraet.

Prøv et andet SD-kort, så finder du hurtigt ud af hvor fejlen er.
Så må du håbe på at fejlen ligger det billigste sted.

mvh
Gert