Hej venner
Fra : Peer Olesen

Dato : 07-06-01 18:20

Ang.: NE2
Er der mon muligt at blokere juniors adgang til Napster i routeren?
Med venlig hilsen
Peer

Fra : Thomas

Dato : 07-06-01 20:35

"Peer Olesen wrote in message
Ang.: NE2
> Er der mon muligt at blokere juniors adgang til Napster i routeren?
> Med venlig hilsen
> Peer

Er du ikke sikker på at det er dig der skulle blokeres fra din PC og ikke
junior !!

Fra : Thomas Rohde

Dato : 07-06-01 22:43

Jamen - når du med blod sved og tårer har blokeret for Napster, så har
junior allerede fundet en anden måde at negle musik på!

/Thomas

Fra : 007

Dato : 07-06-01 23:20

On Thu, 7 Jun 2001 19:19:37 +0200, "Peer Olesen"
<peer.frost@skolekom.dk> wrote:

>Ang.: NE2
>Er der mon muligt at blokere juniors adgang til Napster i routeren?

Tja... Du kan vel lukke for de porte Napster benytter.
Eller sætte firewall op, og blokere for trafik til napsters servere.

Eller: slette napster fra computeren...
Men hvorfor?
Napster er da temmeligt harmløs...

--
007
AKA

Fra : Peer Olesen

Dato : 08-06-01 09:15

Hej
Ja, det er godt nok, men Napster tager jo hele båndbredden, så jeg må sidde
og ventet og ventet og.... Derfor ville jeg gerne bestemme hvornår Napster
kan bruges.
vh
Peer

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 08-06-01 10:46

"Peer Olesen" <peer.frost@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sidde
> og ventet og ventet og.... Derfor ville jeg gerne bestemme hvornår Napster

Kunne du ikke bare aftale med din søn hvornår han kan bruge Napster?
Du kunne også installere WinMX (www.winmx.com)istedet for Napster. WinMX kan
også søge på Napster-netværket. Der kan man sætte en maximum
download-hastighed. Så er der stadig båndbredde til dig.

Deres hjemmeside www.winmx.com er godt nok nede i skrivende stund, men du
kan hente det her
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,,001D52,.html istedet.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 08-06-01 15:04

> [...]
> også søge på Napster-netværket. Der kan man sætte en maximum
> download-hastighed. Så er der stadig båndbredde til dig.

Efter min mening er da ikke en skid ved at bruge Napster og WinMX mere, for
du kan ikke finde en skid (napster)og du kan ikke logge på nogle
servere(winmx).

Thomas

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 08-06-01 22:05

Thomas <condor-9@mail.tele.dk> wrote:

> Efter min mening er da ikke en skid ved at bruge Napster og WinMX mere

Viva Gnutella!!!

--
MVH/Regards, Jonas

I'm moving to Mars next week, so if you have any boxes...[Steven Wright]

Fra : Godzilla

Dato : 02-07-01 00:53

Selvfølgelig kan du det. Jeg har i snit ca. 8 mill filer at vælge
imellem. Du skal bare gøre det på den rigtige måde.....

Mvh UlleDulle

Fra : Thomas

Dato : 08-06-01 15:01

> Er der mon muligt at blokere juniors adgang til Napster i routeren?

Så vidt jeg ved må man slet ikke bruge napster, så hvorfor bekymre sig om
det.

En anden ting er, vil du også blokere for når han downloader ??? for det
sluger da også hele båndbredden, hvis det sådan et problem så må du jo bare
sige til Junior at han må hoste op med 100 kr og så få opgraderet linien til
en der er dobbelt så hurtig.

Thomas

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-06-01 13:21

"Thomas" <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> sige til Junior at han må hoste op med 100 kr og så få opgraderet linien

Det hjælper jo bare ikke. Hvis junior bruger 99% af båndbredden, så vil han
sandsynligvis også bruge 99% af den ekstra båndbredde.

Rune

Fra : 007

Dato : 11-06-01 08:07

On Fri, 8 Jun 2001 16:01:23 +0200, "Thomas" <condor-9@mail.tele.dk>
wrote:

>Så vidt jeg ved må man slet ikke bruge napster, så hvorfor bekymre sig om
>det.

Så ved du forkert.
Der er intet ulovligt i at give andre læse adgang til ens harddisk.
Der er heller intet ulovligt at dele filer, der ikke er copyright på,
med andre.
Mange kunstnere, der ikke er kendte endnu, ser napster o.a. som en
stor fordel, når deres musik skal distribueres, og pladeselskaberne
ikke syntes at de gider poste penge i det.

Fra : Nostradamus

Dato : 11-06-01 14:02

Gruppen TV2 er en af de "ukendte" der tillader deling af deres musik
på internetttet.

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"