Svær nød at knække - Dræbning af bakterier~
Fra : KB

Dato : 19-09-05 10:29

Hej

Mine boksehandsker har fået sig en svampeinfektion som gør, at jeg får svamp
på hænderne, hver gang jeg har brugt dem.

Jeg har prøvet følgende for at dræbe bakterierne:

- Talkum for udtørring
- Frysning i en uge
- Placering oven på fyret i en måned
- Sprøjtning med fodsvampedræber
- Sprøjtning med atamon
- Natron
- Rengøring af hænder med sprit
- Rengøring af hænder med disinficerende søbe
- Nedsænkning i balje med 10 liter 60 grader varmt vand og 2 dl Rodalon
- Ophængning over kogende vanddamp

Det eneste af ovenstående der havde en vis effekt var Rodalon-badet, men
tørringstiden for handskerne var 5 dage, hvilket er ineffektivt, når man
træner tre gange om ugen.

Hvad pokker gør man, når den slags svampesporer er SÅ sejlivede???

/KB

Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-09-05 11:10

On Mon, 19 Sep 2005 11:29:28 +0200, "KB" <kb@kb.kb> wrote:

> [...]
>træner tre gange om ugen.
>
>Hvad pokker gør man, når den slags svampesporer er SÅ sejlivede???

Mon ikke en opvarmning i en ovn i ca. en time ved 60-70° vil tage livet af de
fleste bakterier?
--
- JN -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-05 11:43

Jan Nielsen skrev:

> Mon ikke en opvarmning i en ovn i ca. en time ved 60-70° vil tage livet af de
> fleste bakterier?

Jo.

Svampe har ikke noget med bakterier at gøre. De kan sætte nogle
sporer som er en slags frø i en speciel dvaletilstand, og de er
ekstremt svære at slå ihjel. Man kan f.eks. ikke udrydde dem ved
kogning i nok så lang tid.

--
Bertel

Fra : KB

Dato : 19-09-05 13:26

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Jo.

AHA!
Det har jeg ikke testet, da jeg har tvivlet på at læderet og diverse
kunststof i dem har kunnet klare temperaturen, men det kan faktisk ikke
blive værre end det er nu, så det kan ikke skade at prøve, hvis der ikke
kommer mindre drastiske forslag

> [...]
> sporer som er en slags frø i en speciel dvaletilstand, og de er
> ekstremt svære at slå ihjel. Man kan f.eks. ikke udrydde dem ved

Hvorfor ikke kogning? Ovenfor lyder det som det er *temperaturen* der er
afgørende, og kogning er jo mindst ved 90 grader?

/KB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-09-05 13:38

KB skrev:

> Hvorfor ikke kogning? Ovenfor lyder det som det er *temperaturen*
> der er afgørende, og kogning er jo mindst ved 90 grader?

Ved et uheld tørretumblede jeg engang en havehandske af læder, som
forinden - ligeledes ved et uheld - var blevet vasket ved 60 °C.
Resultat: Størrelsen gik fra "herrehånd" til "babyhånd". Om det
samme ville have sket udelukkende ved vask ved 60 °C ved jeg ikke.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-05 14:01

KB skrev:

> AHA!

Hovs da! Du klippede lige det væk hvor jeg skrev at dit problem
*ikke* er et bakterieproblem. Det har ikke spor med bakterier at
gøre.

Svampe er planter med rødder, blade og blomster og alt det der,
men derudover kan de noget som ikke andre planter kan, nemlig
danne sporer, og det er dem du har vrøvl med. Sporer er ikke
bakterier, og der er *langt* mere sejlivede end bakterier.

> Hvorfor ikke kogning?

Fordi kogning virker mod bakterier - men ikke mod svampesporer.

--
Bertel

Fra : KB

Dato : 19-09-05 14:57

> Hovs da! Du klippede lige det væk hvor jeg skrev at dit problem
> *ikke* er et bakterieproblem. Det har ikke spor med bakterier at
> gøre.

Ups ja!

> [...]
> danne sporer, og det er dem du har vrøvl med. Sporer er ikke
> bakterier, og der er *langt* mere sejlivede end bakterier.

Yes - Så har vi det på det rene.

> Fordi kogning virker mod bakterier - men ikke mod svampesporer.

Hvad er det varmen i ovnen kan gøre, som den højere varme i vandet ikke kan?

Det er ikke essentielt for mig at forstå det for at teste det, men det ville
være rart med en forståelse

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-05 15:34

KB skrev:

> Hvad er det varmen i ovnen kan gøre, som den højere varme i vandet ikke kan?

Intet. Pasteurisering (opvarmning i et givet tidsrum kombineret
med en given temperatur) slår bakterier ihjel uanset om det sker
i en ovn eller et vandbad.

Sporer er ikke bakterier og kan ikke dræbes hverken i et vandbad
eller i en ovn ved 100 grader. Jeg ved ikke hvor højt man skal op
i temperatur før sporerne bliver ødelagt.

--
Bertel

Fra : KB

Dato : 19-09-05 15:47

> [...]
> eller i en ovn ved 100 grader. Jeg ved ikke hvor højt man skal op
> i temperatur før sporerne bliver ødelagt.

Arhhh Nu forstår jeg

Det er da lidt vildt, at de svampesporer jeg åbenbart har fået besøg af
skulle være udødelige.
At hverken varme eller drukning i kraftigt og lokalirriterende kemikalie
skulle kunne dræbe dem!

Nå, men så må jeg vel smide dem ud og satse på det næste par ikke også
bliver besøgt.

Er der noget man kan gøre for at forebygge?

/KB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-05 16:02

KB skrev:

> Det er da lidt vildt, at de svampesporer jeg åbenbart har fået besøg af
> skulle være udødelige.

Jeg er slet ikke sikker på at det er svamp. Sporer skal først
'vågne til live', slå rod og danne en plante før der kan komme
svamp.

Måske har du dog en permanent svampeinfektion som du bare har
holdt nede/skjult med allergicreme.

> Nå, men så må jeg vel smide dem ud og satse på det næste par ikke også
> bliver besøgt.

Du skal hverken smide dem ud eller ødelægge dem. Gå til en læge
og bliv sikker på hvad du fejler.

> Er der noget man kan gøre for at forebygge?

Det ved vi først når vi ved hvad problemet er.

--
Bertel

Fra : KB

Dato : 19-09-05 16:05

> [...]
> svamp.
>
> Måske har du dog en permanent svampeinfektion som du bare har

Jeg bruger meget sjældent cremen.
Det er kun i meget grelle tilfælde. Ellers lader jeg det fortage sig af sig
selv.

Yes yes - Jeg melder tilbage.

/KB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-09-05 17:35

Bertel Lund Hansen skrev:

> Sporer skal først 'vågne til live', slå rod og danne en plante
> før der kan komme svamp.

En svamp er ikke nogen plante og har ingen rod.

Nogle svampesporer er mere tykvæggede end normale svampeceller, og
er derfor mere modstandsdygtige overfor kemikalier og temperatur-
påvirkninger, men de er ikke udødelige. "Tør varme" (fx ovn) er
ikke så effektivt som "våd varme" (visse former for autoklavering).

Mvh,

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-09-05 16:01

"Bertel" == Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> [...]

> Sporer er ikke bakterier og kan ikke dræbes hverken i et vandbad
> eller i en ovn ved 100 grader. Jeg ved ikke hvor højt man skal op i

Er du sikker på det?

Jeg kan huske en eksamensopgave i matematik der brugte et eksempel
ude fra den virkelige verden til at illustrere en
eksponentialfunktion. Nemlig en form for husrenovering, hvor man
pakkede et helt hus ind, og varmede det op til en 70-80 grader, for at
beskytte træværket.

Om det kun har været biller og råd det har virket imod kan jeg ikke
længere huske, deraf spørgsmålet.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 19-09-05 15:33

KB wrote:
> Hvad er det varmen i ovnen kan gøre, som den højere varme i vandet ikke kan?

Ikke noget, læs Bertels indlæg igen. Hverken kogning eller en tur i
ovnen vil virke (i følge Bertels indlæg, jeg ved ikke noget om
svampesporer...)

/Andreas

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-09-05 16:00

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk>

> Svampe er planter med rødder, blade og blomster og alt det der,
> men derudover kan de noget som ikke andre planter kan, nemlig
> danne sporer, og det er dem du har vrøvl med.

Svampe har hverken rødder, blade eller blomster.

Derimod findes der ægte planter der danner sporer, fx mosser,
padderokker og bregner.

Spampe er ikke planter. De har deres eget rige, som er _sideordnet_
med dyre- og planterigerene. (Det fjerde eukaryotrige, protister, er
mere en restgruppe og derfor ikke rigtigt sideordnet).

Planter er eukaryoter som indeholder grønkorn og danner cellevægge af
cellulose. Svampe har ingen grønkorn, og i det omfang de har
cellevægge, har de en anden sammensætning.

Visse grupper af organismer som kaldes "svampe" er biologisk set ikke
svampe. Det gælder fx de dyriske svampe (porifera), som er dyr (duh!),
og slimsvampe, som er protister.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-09-05 19:52

Henning Makholm wrote:
> Scripsit Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk>
-snip-

> Visse grupper af organismer som kaldes "svampe" er biologisk set ikke
> svampe. Det gælder fx de dyriske svampe (porifera), som er dyr (duh!),
> og slimsvampe, som er protister.

Ja, du kan selv være en protist, kan du

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-09-05 21:20

Martin Jørgensen wrote:

> -snip-

> Ja, du kan selv være en protist, kan du

Og du kan selv være en slimsvamp... eller?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-09-05 21:12

"Jan Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke en opvarmning i en ovn i ca. en time ved 60-70° vil tage livet af
> de
> fleste bakterier?

Er det ikke hårdt ved hænderne?

:)

Jeg har læst at når man først en gang har fået svamp - så har man nemmere
ved at få svamp samme sted.

--
Per, Esbjerg

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-09-05 13:37

KB wrote:
> [...]
> træner tre gange om ugen.
>
> Hvad pokker gør man, når den slags svampesporer er SÅ sejlivede???

Ja, du har prøvet en del, jeg ville nok foreslå at give dine handsker et
"rødt bad" (kaliumpermanganat), men jeg er ikke sikker på at det ville
give dig 100% fred. Du skriver at du får en svampeinfektion når du har
brugt dine handsker. Hvordan ser det ud, kommer den lige efter du har
brugt dem, hvor hurtigt forsvinder den igen, klør den.

Er du sikker på at det er svamp du får ???

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : KB

Dato : 19-09-05 13:48

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message
> KB wrote:

> Ja, du har prøvet en del, jeg ville nok foreslå at give dine handsker et
> "rødt bad" (kaliumpermanganat), men jeg er ikke sikker på at det ville
> give dig 100% fred.

Kaliumpermanganat har jeg liggende, men jeg håber det kan skylles ud, så jeg
ikke maler de andre blå

> Du skriver at du får en svampeinfektion når du har
> brugt dine handsker. Hvordan ser det ud, kommer den lige efter du har
> brugt dem, hvor hurtigt forsvinder den igen, klør den.

Det starter om natten hvor jeg vågner af at det klør helt vildt.
Det fortsætter så et par dage og specielt knoerne og "knoen" på
tommelfingrene er udsatte.
Der bliver huden tør og skaller af.

Bruger jeg Diproderm forsvinder kløen oig sårene med det samme stort set.

> Er du sikker på at det er svamp du får ???

Det minder i hvert fald meget om det!

/KB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-05 14:03

KB skrev:

> [...]
> Der bliver huden tør og skaller af.

> Bruger jeg Diproderm forsvinder kløen oig sårene med det samme stort set.

Gå du hellere til en læge mens du har det og få at vide hvad det
er inden du ødelægger handskerne. Måske er du allergisk over for
noget i handskerne?

--
Bertel

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-09-05 14:23

> [...]
> Der bliver huden tør og skaller af.
>
> Bruger jeg Diproderm forsvinder kløen oig sårene med det samme stort set.

Diproderm hjælper på allergiske hudlidelser, psoriasis o.lign, men
skulle sådan set ikke have den store effekt på svampeinfektioner. Jeg
tror ikke du har en svampeinfektion, det lyder ikke sådan på klinikken.

Som allerede forslået kan der være tale om en allergi, eller evt. en
reaktion på det meget fugtige der er i handskerne. Du kunne evt. prøve
med en god fed creme inden og efter træning, f.eks. Locobase fedtcreme,
og så se om det hjælper, hvis ikke, så skal du nok en smuttur forbi lægen...

Fra : KB

Dato : 19-09-05 14:58

> [...]
> med en god fed creme inden og efter træning, f.eks. Locobase fedtcreme,
> og så se om det hjælper, hvis ikke, så skal du nok en smuttur forbi

Hmm ok.
Jeg har tidligere fået ordineret Diproderm mod svamp fra mit knæbind, der
gav mig samme symptomer, når det havde ligget vendt om til tørring på et
gulvtæppe med støv osv på.

Kan da teste med en fed creme. tester næste gang

Tak for svarene.

Fra : Leif Neland

Dato : 20-09-05 15:44

"KB" <kb@kb.kb> skrev i en meddelelse

> "René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> wrote in message

> Kaliumpermanganat har jeg liggende, men jeg håber det kan skylles ud, så
> jeg
> ikke maler de andre blå

Så er det da lettere at være dommer Paintball-boksning...

Leif

Fra : Lars K.

Dato : 19-09-05 14:52

> [...]
> træner tre gange om ugen.
>
> Hvad pokker gør man, når den slags svampesporer er SÅ sejlivede???

Prøv at bruge Atamon, det dræber svampe, du kan evt. bruge en forstøver med
atamon hvergang du har brugt dem, og så er det ikke så dyrt, og kan købes
ved enhver købmand.

Fra : KB

Dato : 19-09-05 14:59

"Lars K." <ingen@adgang.dk> wrote in message

> "KB" <kb@kb.kb> skrev i en meddelelse

> Prøv at bruge Atamon

/KB

Fra : Lars K.

Dato : 19-09-05 15:55

> "Lars K." <ingen@adgang.dk> wrote in message

> /KB

Sorry, jeg fik ikke læst hele dit indlæg, men hvis ikke Atamon virker, er du
så sikker på at det er svamp, og har du prøvet det i lang tid nok, og som du
selv skriver, kan det være at det bedste er at smide dem ud, og så forebygge
det med de ny.

Fra : KB

Dato : 19-09-05 15:59

> "KB" <kb@kb.kb> skrev i en meddelelse

> Sorry, jeg fik ikke læst hele dit indlæg, men hvis ikke Atamon virker, er
du
> så sikker på at det er svamp, og har du prøvet det i lang tid nok

Det kan godt være det ikke er nok at sprøjte dem, men at de skal bade i det
i nogle timer. Det er da et forsøg værd, men det lyder på Bertels indlæg at
de slet ikke kan dræbes (eller også læser jeg det forkert igen)

/KB

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-09-05 16:13

KB skrev:

> Mine boksehandsker har fået sig en svampeinfektion som gør,
> at jeg får svamp på hænderne, hver gang jeg har brugt dem.
> [...]

Jeg ved intet om boksning eller boksehandsker; men jeg har i sin
tid arbejdet med fremstilling af mikrofilm og mikrofiche. Der brugte
vi nogle tynde, hvide bomuldshandsker, for ikke at sætte finger-
aftryk på materialet. Jeg tænkte på, om du ikke kunne prøve at
have sådan nogen på inden i de andre handsker?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : KB

Dato : 19-09-05 17:44

> vi nogle tynde, hvide bomuldshandsker, for ikke at sætte finger-
> aftryk på materialet. Jeg tænkte på, om du ikke kunne prøve at
> have sådan nogen på inden i de andre handsker?

Jo det kunne jeg nok sagtens. De andre vil nok finde mig en kende fimset,
men det må jeg jo så grine lidt af.

Måske man kunne få nogle, der var af kunststof, så intet kunne komme fra
handsken til hænderne?

/KB

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-09-05 18:00

KB skrev:

> Måske man kunne få nogle, der var af kunststof, så intet kunne
> komme fra handsken til hænderne?

Det kan medføre andre ulemper som følge af for megen fugtighed -
fx eksem eller infektioner af bakterier/svampe - og så er du vel
lige vidt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 19-09-05 20:45

> Måske man kunne få nogle, der var af kunststof, så intet kunne komme fra
> handsken til hænderne?

Jeg ved ikke med dine hænder, men mine sveder når jeg træner. En handske,
det være sig boksehandske eller sækhandske, er våd bagefter. Hvis du pakker
dine hænder ind i gummihandsker, så tror jeg det bliver overordentligt
ubehageligt, og du vil nok også få en underlig fornemmelse af hånd en hånd
der glider i hansken, når du rammer.

Hvor dyre er dine boksehandsker? Vil det ikke være det værd at købe nogle
nye istedet og dyrke champignoner i de gamle siden de har så gode
vækstbetingelser for svamp?

Fra : ASKF

Dato : 20-09-05 02:19

Jakob Nielsen ytrede sig i
<432f1558$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>dine hænder ind i gummihandsker, så tror jeg det bliver overordentligt
>ubehageligt, og du vil nok også få en underlig fornemmelse af hånd en hånd

På slagterier benytter de gerne en tynd bomuldshandske inden i en tynd
latexhandske eller i de tykkere gummihandsker, det gør at hånden ikke
glider så nemt inden i handsken når man sveder.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 20-09-05 06:50

> På slagterier benytter de gerne en tynd bomuldshandske inden i en tynd
> latexhandske eller i de tykkere gummihandsker, det gør at hånden ikke
> glider så nemt inden i handsken når man sveder.

Ja, det giver bedre mening. Fugten skal i hvert fald lige væk fra huden. Jeg
antager at det stadig kræver udskiftning jævnligt, eller er der så koldt
hvor de står at det ikke er et problem?
Den ydre jernhandske, som de bruger, burde nok også kunne gøre selve kampen
lidt lettere for KB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-05 20:42

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor de står at det ikke er et problem?
> Den ydre jernhandske, som de bruger, burde nok også kunne gøre selve

Jeg har selv arbejdet med gummihandsker på, og brugte inderhandsker. Ret
hurtigt fik jeg 'angrebne hænder', og kunne ikke finde årsagen. Indtil jeg
opdagede at jeg fik det værre når jeg var ude at sejle, og kom tit i
berøring med saltvand. Herefter brugte jeg 3 eller flere sæt renvaskede
bomuldshandsker på en arbejdsdag, og vaskede hænder tit, og problemerne
forsvandt.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ASKF

Dato : 21-09-05 22:10

Preben Riis Sørensen ytrede sig i
<43306609$0$73130$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>berøring med saltvand. Herefter brugte jeg 3 eller flere sæt renvaskede
>bomuldshandsker på en arbejdsdag, og vaskede hænder tit, og problemerne

Jeg skiftede i sin tid inderhandsker hver time, da jeg arbejde med det
varme kød på slagtergangen, mens jeg fint kunne klare to til tre timer i
opskæringen (temp ~5C).

Jeg vil tro at KB nok skulle skifte handske hver halve til hele time, da
boksehandsker nok er noget varmere end latex- og gummihandsker.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-09-05 00:02

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev
> Jeg vil tro at KB nok skulle skifte handske hver halve til hele time

Jeg mener at man bokser 3 minutter ad gangen et antal gange..... , men
OK til træning kunne det nok komme på tale.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-09-05 20:02

> [...]
> svamp
> på hænderne, hver gang jeg har brugt dem.
>
> Jeg har prøvet følgende for at dræbe bakterierne:

- klip -

Rodalon burde kunne klare opgaven, men er åbenbart ikke effektiv.
Prøv med et jab brintoverilte -

Per A. Hansen

Fra : KB

Dato : 19-09-05 20:47

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> "KB" <kb@kb.kb> skrev i en meddelelse

> - klip -
>
> Rodalon burde kunne klare opgaven, men er åbenbart ikke effektiv.

Både og. Det virkede bedre end nogen af de andre ting.
Jeg tror det er fordi jeg brugte to dl til 10 liter vand, mens man bør bruge
1 dl pr liter vand.

> Prøv med et jab brintoverilte -

Hvor meget til 10 liter vand? (Som der skal til for helt at dække dem)

/KB

Fra : Q

Dato : 20-09-05 20:50

> Hvor meget til 10 liter vand? (Som der skal til for helt at dække dem)

2-3% opløsning..

Den stærkeste brintoverilte du kan få i Matas er vist omkring 40%, altså
skal du smide en halv liter i de 10 liter vand...

Om det virker aner jeg ikke.. Jeg tror dog ikke at læderet er alt for
tilfreds med den behandling..

Jeg ville nok investere i et par nye boksehandsker hvis du mener problemet
kommer derfra..
Sørg for at få dem tørret ordentligt for fremtiden..

/peter

Fra : Tom Nielsen

Dato : 20-09-05 20:49

> Hvad pokker gør man, når den slags svampesporer er SÅ sejlivede???

Sporrer dræbes først ved 120-135grader, så i ovnen med dem.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005007/kapitel3.pdf

- Tom

Fra : KB

Dato : 20-09-05 21:15

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> wrote in message

> Sporrer dræbes først ved 120-135grader, så i ovnen med dem.

Det bliver læderet og det andet kunststof ikke begejstret for

> http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005007/kapitel3.pdf

Fedt link - Takker!

/KB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-05 20:58

> [...]
svamp
> på hænderne, hver gang jeg har brugt dem.

Som jeg skriver nedenfor er det sikkert salt sved du ikke kan tåle.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-05 21:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev >
> Som jeg skriver nedenfor er det sikkert salt sved du ikke kan tåle.

Det blev vist til 'ovenfor'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KB

Dato : 20-09-05 21:19

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev >

Jeg kan ikke afvise det, men dengang jeg brugte klubbens handsker skete det
ikke.

Jeg bruger dem ikke længere, da jeg nødigt vil sprede evt. bakterier/sporer
fra mine hænder til deres handsker!

Min plan er dog at tage til lægen torsdag og få sagen undersøgt.

/KB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-09-05 21:53

"KB" <kb@kb.kb> skrev> Min plan er dog at tage til lægen torsdag og få sagen
undersøgt.

Du kan starte med at fugte en bomuldsinderhandske med saltvand og gå med en
gummihandske på i en time eller to, på den ene hånd. Så får du syn for
sagen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : KB

Dato : 21-09-05 07:55

> [...]
en
> gummihandske på i en time eller to, på den ene hånd. Så får du syn for

Det er en aftale. Der ligger sikkert en bomuldshavehandske i fyrrummet jeg
kan tage på og løbe en tur med.

/KB