Fjerne uønsket skærmbillede på Nokia 3310 ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-09-05 06:44

Jeg har købt en brugt Nokia 3310 som desværre har et (porno) billede fast på
sit display, når den står i hviletilstand. Det vil jeg gerne have væk. Men
jeg kan ikke fjerne det ved at gå til billeder eller til profiler. Det
eneste jeg kan gøre er at lægge en skærmskåner på, som så - efter ca. 5
sekunder - dækker over pornobilledet.

Er det fordi et sådant billede er lagt ind i telefonen v.hj.a. en
computer-tilkobling, eller hvad?

Kan det virkelig passe, at der kan være et default-billede på displayet, som
jeg ikke kan fjerne??

Hvad skal jeg gøre?

v.h.
Jakob

Fra : Jonas Christensen

Dato : 19-09-05 12:30

> Kan det virkelig passe, at der kan være et default-billede på displayet,
som
> jeg ikke kan fjerne??
>
> Hvad skal jeg gøre?

Der er nok tale om et såkaldt operatør-logo. Har du prøvet at nulstille
telefonen?

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-09-05 13:03

> Der er nok tale om et såkaldt operatør-logo. Har du prøvet at nulstille
> telefonen?

Operatører bruger næppe porno som logo, men det kan være en person der har
indsat dette billede som om det var et operatørlogo (teknisk set). Men jeg
ved ikke noget om at nulstille.

Hvordan gør man det?

v.h.
Jakob

Fra : Jonas Christensen

Dato : 19-09-05 14:29

> [...]
> indsat dette billede som om det var et operatørlogo (teknisk set). Men jeg

Det er nok netop det, der er sket. Hvis du ikke har manualen, kan den findes
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/3310_usersguide_da.pdf

For at nulstille telefonen, skal du i menuen vælge Indstillinger og herefter
Gendan fabriksindstillinger. Telefonen be'r nu om en sikkerhedskode, der som
standard er sat til 12345. Det skulle gerne fjerne logoet.

Hvis det ikke virker, skal du ha' fat i et andet logo - evt. et tomt logo,
der ikke viser noget på displayet. Vend tilbage, hvis det er tilfældet.

- Jonas

Fra : Charlotte

Dato : 19-09-05 18:38

Du kan også ofre 4 kr på det og sende en sms med teksten blank til 1999.
Det
fjernede jeg mit med... og nej jeg har ingen økonomisk interesse i det..

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-09-05 09:53

Ingen af de 2 foreslåede metoder virker. Gendan Fabriksindstillinger fjerner
ikke pornobilledet og hvis man køber et ekstra logo, går det ind og
erstatter de udskiftelige logos i telefonen, men det fjerner ikke
pornobilledet på displayet.

Hvad så??

v.h.
Jakob

Fra : Jonas Christensen

Dato : 20-09-05 14:30

Prøv med tastekombinationen: *#67705646#

Nu ved jeg ikke, hvilket ekstra logo, du har hentet, men idéen med at hente
et blankt logo er at telefonen kun kan lagre ét logo for hver operatør. Du
skal altså bruge et blankt logo specifikt til din operatør.

- Jonas

Fra : Jakob Munck

Dato : 21-09-05 09:10

"Jonas Christensen" <jonas@intrapeople.com> skrev i en meddelelse
> Prøv med tastekombinationen: *#67705646#

Det virkede. Jeg skulle hilse fra min veninde og sige tusind tak.

v.h.
Jakob