Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Err 99 Canon
Fra : Carina

Dato : 18-09-05 20:34

Jeg har fået et problem med mit Camera et 300D - det er begyndt at melde
err 99 hele tiden - efter søgen på nettet foreslår de at man renser
kontakterne på kamera og linser - det er nu gjort men jeg får stadig err. 99
fejl bare ikke så hyppigt. Er der andre løsninger (ud over at sende det
ind - da jeg helst ikke vil undvære det i lang tid) ?

Mvh Carina

Fra : Jacob

Dato : 18-09-05 20:47

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99 fejl bare ikke så hyppigt. Er der andre løsninger (ud over at sende det
> ind - da jeg helst ikke vil undvære det i lang tid) ?

err 99 betyder på canonsk udefinerbar fejl.
kunne det være dit objektiv ? har du renset kontakterne på både hus og
objektiv ?
ellers må du nok indlevere eller købe nyt. jeg har ingen ide om hvad de vil
tage for fejlrettelsen hos canon.

Jacob

Fra : fam. Ager

Dato : 18-09-05 20:47

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået et problem med mit Camera et 300D - det er begyndt at melde
> err 99 hele tiden -

mit gamle 300D fik skiftet lukkeren også var det fjong...

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-09-05 21:12

fam. Ager wrote:
> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse

> mit gamle 300D fik skiftet lukkeren også var det fjong...

Godt man ikke har råd til et canon kamera

Bo //

Fra : 2rb1

Dato : 18-09-05 23:26

Lukkeren koster kun 302,- kr. ;0)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-09-05 12:51

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in message

> Godt man ikke har råd til et canon kamera

Ja hehe. Ligesom ham gutten der for nogle år siden tømte det meste af en
lagerhal med Nikon udstyr, da han så blev fanget og slæbt i retten blev han
spurgt hvad han ville have gjort hvis tingende gik i stykker, hvorpå han
svarede "Nikon går aldrig i stykker"

Mvh
Simon

Fra : Åge

Dato : 19-09-05 16:49

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
han
> spurgt hvad han ville have gjort hvis tingende gik i stykker, hvorpå han

Ja eller som det unge menneske, der havde for 40000+ kr. Canon-udstyr i en
Nikon-taske, svarede, da jeg spurgte om, hvorfor der stod Nikon på tasken:
Det er billigere end en forsikring.

Fra : condrup.net

Dato : 18-09-05 20:51

> [...]
> 99 fejl bare ikke så hyppigt. Er der andre løsninger (ud over at sende det
> ind - da jeg helst ikke vil undvære det i lang tid) ?

Bruger du batterigreb ? Hvis ja, kontroller at det sidder korrekt. Dette er
et udbredt problem hos 20D, jeg havde min til test og fik skiftet printet i
grebet, men det samlede problem er at den skrue man bruger ikke er så s..
smart, den har en tendens til at gå lidt løs. Ud over dette, så kan du prøve
at tage batteriet ud et stykke tid, sætte tilbage igen og starte op.

Mvh Ole C.
www.condrup.net

Fra : Carina

Dato : 19-09-05 21:43

Jeg bruger ikke Batterigreb - men skiftede til mit backup batteri samtidig
med at jeg "viskede" kontakterne så hvad der har gjort at det er blevet lidt
bedre er ikke helt sikkert - alle mine objektiver er originale Canon - men
om det er kommet efter at jeg er begyndt at bruge nogle ældre
canonobjektiver jeg have liggende - det ved jeg desværre ikke - men fejlen
er der med alle objektiver.

Tror desværre løsningen er et indsende det på garantien - men hvem er det nu
lige her i Dk man sender til og har i en adr + evt tlfnr så jeg kan komme i
kontakt med dem? Købte det i Tyskland sidste år.
/Carina

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-09-05 10:18

> Tror desværre løsningen er et indsende det på garantien - men hvem er
> det nu lige her i Dk man sender til og har i en adr + evt tlfnr så
> jeg kan komme i kontakt med dem?

PW Service, 44 85 34 44

> Købte det i Tyskland sidste år.

PW skal nok se stemplede garantibeviser.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/17/05)