Værdien af det nye sikkerhedsudstyr
Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-09-05 19:30

Halløjsa,

Der var for noget tid siden en tråd hvor diskussionen bl.a. gik på
værdien af at skifte bilen ud med en ny for at få adgang til nyt
sikkerhedsudstyr, bl.a. ESP systemet.

Jeg havde lige en tur hjem fra Ikea i dag... På vej af motorvejen hvor
man efter afkørslen fletter ind på en motortrafikvej. Foran mig kører
en gammel Volvo af en årgang der bestemt ikke har ESP. Næsten ude
"sneglen" fra motorvejen og 100 meter før man skal flette ind skrider
han helt uden varsel forsøger at rette op og ender med fronten MOD
trafikken halvt inde på motortrafikvejen og bilen stå standser.

Lidt efter kommer jeg jo... Der er ikke så mange muligheder end at
blive på vejen, der stadig svinger... *wush* Der ligger nok en sjat
olie på vejen og min bil er umiddelbart på vej i samme stil som ham
foran mig, *tick-tick-tick* fra ESP'en, og så hold den op med at
skride og fortsætter uden videre ballade lige ud af tilkørslen.

Nu er det selvfølgelig ganske udvidenskabeligt, og måske var jeg
alligevel ikke skredet nogen steder - men umiddelbart må jeg sige at
indtrykket var at teknikken om ikke andet gav "det lille ekstra" der
gjorde at jeg endte på vejen og ikke bag i Volvo'en.

Heldigt for fyren foran mig at han nåede at stoppe uden at glide helt
ud på motortrafikvejen hvor der jo var passerende trafik med 90 km/t.

Jeg kørte absolut hverken for hurtigt eller vildt i svinget, og det
var på ingen måde til at se at der lå olie på vejen. Så et udmærket
eksempel på, at den slags "sikkerhed som man aldrig bruger" trods alt
kan have en værdi selv om man kører pænt, flot og efter forholdene.

Man kan selvfølgelig kun gætte, men var jeg kørt ind i bilen foran mig
fordi jeg skred efter ham havde jeg jo ganske givet skubbet ham helt
uden på vejen med passerende trafik.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 23:55

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan selvfølgelig kun gætte, men var jeg kørt ind i bilen foran mig
> fordi jeg skred efter ham havde jeg jo ganske givet skubbet ham helt

Uha......sidder og får helt gåsehud, tænk hvis man var kommet der på
"knallerten" !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-09-05 07:25

Hej,

On Mon, 19 Sep 2005 00:54:48 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

>Uha......sidder og får helt gåsehud, tænk hvis man var kommet der på
>"knallerten" !

Ja.. Det er dælme farligt... Og det regnede jo lidt, så det var bare
slet ikke til at se at der lå noget! Tør slet ikke tænke hvor galt det
kunne gå på to hjul i så'n situation..

** Lars

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 19-09-05 09:26

> Uha......sidder og får helt gåsehud, tænk hvis man var kommet der på
> "knallerten" !

Har du rapporteret det til nogen?
Falck burde vel forbi og rense vejen eller noget??
Det kunne jo redde en eller andes dag(eller liv).
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 19-09-05 09:31

> Har du rapporteret det til nogen?
> Falck burde vel forbi og rense vejen eller noget??
> Det kunne jo redde en eller andes dag(eller liv).
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C

Øh,jeg var lige lidt hurtig.
Det var henvendt til Lars og ikke til Dennis..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-09-05 10:15

Hej,

On Mon, 19 Sep 2005 10:25:34 +0200, "Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk>
wrote:

>Har du rapporteret det til nogen?
>Falck burde vel forbi og rense vejen eller noget??
>Det kunne jo redde en eller andes dag(eller liv).

Ohja - ja - naturligvis. Jeg ringede til polisen der (sagde
ihvertilfælde) at de ville tage sig af det.

** Lars

Fra : Klaus G.

Dato : 19-09-05 20:22

> [...]
>
> Der var for noget tid siden en tråd hvor diskussionen bl.a. gik på
> værdien af at skifte bilen ud med en ny for at få adgang til nyt

Dejligt at høre, specielt nu hvor man selv har fået en bil med ESP :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch som køre i Skoda Fabia _med_ ESP :)