SE K750I & W800I
Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 16:36

Hej

Jeg har fået mig sådan en 800 fyr og har været ved at sætte min Gmail
account op på den med Telemore abb.

Jeg får ikke hul igennem til serveren og har læst flere steder på nettet at
andre ikke har kunne det heller med telemore men fint med andre
abbonementer.. :(

Nogle der har erfaringer med dette ?

opsætningen skulle være sat fint op og jeg gprs virker fint.

Mvh
Kasper

Fra : Anders

Dato : 18-09-05 18:37

Prøv med TDC's istedet for...

Telmore og TDC kører på samme net.

/A

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 19:08

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Prøv med TDC's istedet for...
>
> Telmore og TDC kører på samme net.

Og få en GPRS opsætning fra TDC ?

Kasper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-09-05 19:50

> Og få en GPRS opsætning fra TDC ?

Jeg har netop sat mit Telmore simkort i en telefon som var sat op til GPRS
på et TDC simkort, men GPRS virker stadigvæk fint med TDC-opsætningen. Jeg
har ikke lige prøvet at kontakte gmail fra den, men andre pop3-servere kan
jeg ihvertfald godt snakke med.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 20:11

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> [...]
> har ikke lige prøvet at kontakte gmail fra den, men andre pop3-servere kan

Den bliver bare ved med at finde server :(

har installeret en opsætning fra :
http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=70020

Kasper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-09-05 21:09

> Den bliver bare ved med at finde server :(
> har installeret en opsætning fra :
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=70020

Nu har jeg lige slettet samtlige indstillinger med relation til TDC på min
telefon og fulgt Telmores instrukser for hvorledes telefonen skal sættes op.
Jeg kan godt tilgå min gmail-konto fra telefonen, så det virker fint..

Helt specifikt har jeg oprettet en ny datakonto 'Email GPRS' til brug med
emails, detaljer:
APN-adresse: internet
Brugernavn: (blank)
password: (blank)
Anm. om password: Fra

Så har jeg sat gmail-kontoen op som følger:

Tilslut via: 'Email GPRS'
Protokol: POP3
Indg. server: pop.gmail.com
Indgående port: 995
Kryptering: 'TLS/SSL, domæne: pop.gmail.com' på indgående trafik, ingen
kryptering på udgående.
Postkasse: xxxx@gmail.com
Password: xxxx
Udg. server: smtp.mail.dk
Udgående port: 25
E-mail-adresse: xxxx@gmail.com

Menupunkterne har måske andre navne, men jeg tror nu ikke at K750i er så
forskellig fra min S700i på det punkt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 21:16

> [...]
>
> Helt specifikt har jeg oprettet en ny datakonto 'Email GPRS' til brug med

Den del hjalp på det, nu kan jeg vidst komme videre, men den brokker sig
lidt over TLS/SSL unknown certificate authority...

Tak for hjælpen så langt :)

Kasper

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 21:21

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in message

> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Den del hjalp på det, nu kan jeg vidst komme videre, men den brokker sig
> lidt over TLS/SSL unknown certificate authority...
Havde ikke lige set du ikke havdre kryptering på udgående...

> Tak for hjælpen så langt :)

Så har jeg modtaget mail, men kan ikke få noget ud af den.. altså afsende
mails..

Kasper

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 21:31

> Så har jeg modtaget mail, men kan ikke få noget ud af den.. altså afsende
> mails..

Blah.. er vidst for træt.. du bruger jo en anden server til at sende med..

ulempen er så bare mailen bliver ikke gemt på gmail serveren...

Tak for hjælpen

Kasper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-09-05 21:39

> Blah.. er vidst for træt.. du bruger jo en anden server til at sende
> med.. ulempen er så bare mailen bliver ikke gemt på gmail serveren...

Du kan jo få telefonen til at sende en kopi til din gmail konto. Så kan det
være at man kan lave et filter i gmail der kan flytte de videresendte
beskeder ud af inbox'en. Det har jeg dog ikke lige prøvet, men det kunne
måske være en mulighed.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-09-05 11:14

> Blah.. er vidst for træt.. du bruger jo en anden server til at sende
> med.. ulempen er så bare mailen bliver ikke gemt på gmail serveren...

Du skulle kunne bruge smtp.gmail.com og dermed se dine sendte beskeder i
gmail, hvis du bruger en GSM-datakonto til dine mails frem for GPRS. Ulempen
er så bare at det går noget langsommere, og det går jo ikke just hurtigt i
forvejen..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole Bak

Dato : 18-09-05 19:30

> [...]
>
> Nogle der har erfaringer med dette ?
>
> opsætningen skulle være sat fint op og jeg gprs virker fint.

Hej Kasper.
Det kan lade sig gøre med Telmore... Før min K750i gik defekt kunne jeg
ihvertfald sende oghente mails via gmail og den indbyggede email klient...
Alle mine opsætninger gik desværre tabet under "genetablering af telefonen",
så jeg kan desværre ikke huske præcis hvordan opsætningen var, men jeg mener
det var noget med at bruge en internet gprs opsætning istedet for wap?

/ole

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 19:48

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.moc> wrote in message

> [...]
> telefonen", så jeg kan desværre ikke huske præcis hvordan opsætningen var,
> men jeg mener det var noget med at bruge en internet gprs opsætning

Tror jeg evt du kunne have ret i, men syntes bare ikke jeg kan finde det /
slå det til...

Det er jo et stort spring at gå fra en nokia 3210 til sådan en vidunder
her... (dog har jeg da lidt forstand på mail :)

Mvh
Kasper

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 18-09-05 19:51

> [...]
> abbonementer.. :(
>
> Nogle der har erfaringer med dette ?
>
> opsætningen skulle være sat fint op og jeg gprs virker fint.

Prøv denne her opsætning for din email konto
http://www.zedge.no/phpbb/viewtopic.php?p=167070 (se. 3. post)

Fra : Repzak

Dato : 18-09-05 20:09

> Prøv denne her opsætning for din email konto
> http://www.zedge.no/phpbb/viewtopic.php?p=167070 (se. 3. post)

Jep fandet det også på nettet og har selvfølgelig enabled pop3 mail i google
mailen også
(bruger det i outlook)

Kasper

Fra : HSK

Dato : 19-09-05 10:39

> Jeg får ikke hul igennem til serveren og har læst flere steder på nettet
> at andre ikke har kunne det heller med telemore men fint med andre
> abbonementer.. :(

Prøv at læse med her:
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=61449&highlight=gmail