Højde på schæfer
Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 14:35

apropo diskutionen for nogle dage siden vedr højden på Schæfere.
Tror desværre jeg har betalt 8000,- for en GD udklædt som schæferhund.

Har lige målt min Milo og han er da vokset siden sidst.

Måler nu 75 cm over ryggen det er så 10 cm over standard.

Nå men godt jeg så ikke udstiller men kun bruger ham som potensforlænger

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-05 15:59

> [...]
>
> Måler nu 75 cm over ryggen det er så 10 cm over standard.
>
> Nå men godt jeg så ikke udstiller men kun bruger ham som potensforlænger

sq godt nok en stor schæfer, de plejer jo nærmest bare at være skødehunde

Mvh Martin

-- med 75cm og 60 kg Brohomer/malamut psykopatdræber potensforlænger--

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 16:25

Martin Larsen skriblede bla:

> sq godt nok en stor schæfer, de plejer jo nærmest bare at være
> skødehunde

Ja rolig nu han er jo ikke 10 mdr endnu

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-09-05 17:59

Nu er det jo ikke ligemeget hvor man måler på en schæfer. Måler man
over skulderne kan højden meget vel være de omtalte 75 cm. Måler man
højden over hofterne er der vel ikke meget mere end 15-20 cm på en
"standardiseret" schæfer?

Undskyld, jeg kunne ikke lade være.

Hilsen Kim

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 18:06

Kim Christensen skriblede bla:
> Måler man
> højden over hofterne er der vel ikke meget mere end 15-20 cm på en
> "standardiseret" schæfer?

Ingen frækheder tror du har set for mange billeder af schæfere stillet i
positur.
Hvis man adskiller bagbenene vil man jo billedlig talt få en hund med lavere
bagkrop.

Måler den faktisk midt på ryggen.
ps det gør jo ikke noget at den er lidt stor da jeg jo som sagt bruger den
som potensforlænger

Fra : Jenny Larsen

Dato : 18-09-05 18:32

Hvis man skal måle en schæfer korrekt, skal den måles ved forbenene.
mvh.
Jenny..

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 18:40

Jenny Larsen wrote:
> Hvis man skal måle en schæfer korrekt, skal den måles ved forbenene.

Og man skal huske at folde alle bladene ud på tommestokken

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 18:28

> [...]
> positur.
> Hvis man adskiller bagbenene vil man jo billedlig talt få en hund med

Jamen standarden gælder skulderhøjden, som du måler lige hvor nakken
slutter. Hvis du måler midt på ryggen vil en skrutrygget hund jo have et
meget større mål end skulderhøjden . Lad os høre Milos skulderhøjde .
I øvrigt tror jeg ikke din hund med 10 måneder vokser mere i højden (men nok
i drøjden). Hvad vejer han forresten?

Mvh
Søren

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 18:41

Søren LH skriblede bla:
> Lad os høre Milos
> skulderhøjde .

Ok nu har konen og jeg målt efter og ladet tommestokken stå udenfor
forbenenene
Vi har målt 2 gange og korrekt jeg har løjet
Målet er præcist 74 cm med fladtrykt pels osv

I øvrigt tror jeg ikke din hund med 10 måneder
> vokser mere i højden (men nok i drøjden). Hvad vejer han forresten?

Fik ham og mig bakset op på badevægten og han vejer 40 kg ca

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 18:58

> [...]
>

> I øvrigt tror jeg ikke din hund med 10 måneder
>>
> Fik ham og mig bakset op på badevægten og han vejer 40 kg ca

Min Holly vejede 35 kg ved 10 måneder og hendes færdige voksenvægt endte på
ca. 38 kg ved omkring 1½ år. Hendes skulderhøjde var 61 cm ved 10 måneder,
men endte på 60 cm.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:11

Søren LH wrote:
> Min Holly vejede 35 kg ved 10 måneder og hendes færdige voksenvægt
> endte på ca. 38 kg ved omkring 1½ år. Hendes skulderhøjde var 61 cm
> ved 10 måneder, men endte på 60 cm.

Det var nok ikke en god ide at lade børnene ride på hende alligevel

/Jens (hvis hunde ikke vokser nedad)

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 19:15

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:r4iXe.127

> Det var nok ikke en god ide at lade børnene ride på hende alligevel

LOL

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 19:13

Søren LH skriblede bla:

> Min Holly vejede 35 kg ved 10 måneder og hendes færdige voksenvægt
> endte på ca. 38 kg ved omkring 1½ år. Hendes skulderhøjde var 61 cm
> ved 10 måneder, men endte på 60 cm.

Hej Søren
Hvis man sammenligner din tæve og min er det nok ikke helt ved siden af han
er måske nok for høj men vægten er nok tilpas til højden.
Men mon ikke han runder de 50kg når han er udvokset.
Er jo pt noget langlemmet at se på og uden ordentlig "masse"
Men ja han er en ordentlig kleppert og absolut den største schæfer jeg har
haft.
Men hans storebror som de stadig har på kennelen har samme størrelse.

Da jeg træner ham selv har jeg ikke det store sammenlignings grundlag

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 19:31

> [...]
> Men hans storebror som de stadig har på kennelen har samme størrelse.
>
> Da jeg træner ham selv har jeg ikke det store sammenlignings grundlag

Hej,

Fra 35 til 39 kg er ca. 10 %, så hvis man lægger 10% oven i 40 kg får man 44
kg.

Jeg kan huske at jeg syntes Holly manglede noget bredde, specielt på halsen,
et pænt stykke tid efter hun var udvokset i højden, når jeg sammenlignede
med voksne schæfere, men det kom senere.

Mvh
Søren

De 38 kg skal i øvrigt forstås på den måde at han har svinget mellem 36 og
40, ved de 36 kunne man næsten tælle ribbenene, så jeg føler 38 kg var
hendes rigtige vægt.

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 19:46

> [...]
>
> De 38 kg skal i øvrigt forstås på den måde at han har svinget mellem 36 og
> 40, ved de 36 kunne man næsten tælle ribbenene, så jeg føler 38 kg var

38 kg muskler, og ikke et gram for meget om midjen :
http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos20040314-lellinge/130-3059_IMG-s.jpg

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 19:54

Søren LH skriblede bla:

> 38 kg muskler, og ikke et gram for meget om midjen :
> http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos20040314-lellinge/130-3059_IMG-s.jpg

Lækkert kan faktisk godt se at den er muskuløs

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 20:04

Søren LH skriblede bla:

> 38 kg muskler, og ikke et gram for meget om midjen :

http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos20040314-lellinge/130-3059_I
MG-s.jpg

Ja så skal i da også se Milo
Lynskudt på sin madras.
Har desværre ingen billeder pt hvor han er stående.

Syntes da ikke han ser så tynd ud som jens siger

http://zora.dk/milony.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 20:09

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:432dba25$0$258

> Ja så skal i da også se Milo
> Syntes da ikke han ser så tynd ud som jens siger
>
> http://zora.dk/milony.jpg

Nej, han ser da meget pæn og tilpas ud.
Har din kone kigget rigtigt på vægten ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 20:27

Buffy skriblede bla:
> Har din kone kigget rigtigt på vægten ?

Ja da alt kontrolleret 2 gange indtil han begyndte at sprælle

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 20:17

> [...]
> Lynskudt på sin madras.
> Har desværre ingen billeder pt hvor han er stående.
>
> Syntes da ikke han ser så tynd ud som jens siger

Flot

Det samme massive snudeparti som Holly:
http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos2003-3/126-2660_IMG.jpg

Mvh
Søren

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 20:25

Søren LH skriblede bla:

> Det samme massive snudeparti som Holly:
> http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos2003-3/126-2660_IMG.jpg

Ja de er som snydt ud af næsen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-09-05 20:34

> Søren LH skriblede bla:

> Ja de er som snydt ud af næsen
>
> --

Hvor er både Milo og Holly dog nogle smukke hunde

mvh Eva

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 20:44

Eva Schmidt skriblede bla:

> Hvor er både Milo og Holly dog nogle smukke hunde

Tak skal du have Eva
Det syntes jeg skam også

Fra : Søren LH

Dato : 18-09-05 21:19

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor er både Milo og Holly dog nogle smukke hunde
>
> mvh Eva

Tak,

Det skal lige tilføjes at Holly jo ikke lever mere.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 19-09-05 05:10

Eva Schmidt wrote:
> Hvor er både Milo og Holly dog nogle smukke hunde

Enig, af Schæfere af værer

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-09-05 19:24

On Sun, 18 Sep 2005 21:17:11 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Flot
>
>Det samme massive snudeparti som Holly:
>http://www.lemanszone.dk/slh/holly/fotos/fotos2003-3/126-2660_IMG.jpg

Er I så snart færdige med de overlækre schæfere?
Jeeeeeens, skal vi have nogle af blandingshundene på banen snart. Jeg
mener Angel er jo altid lækker!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 05:13

> Er I så snart færdige med de overlækre schæfere?

Ja, det minder snart om spam

> Jeeeeeens, skal vi have nogle af blandingshundene på banen snart. Jeg
> mener Angel er jo altid lækker!

Vi laver da bare vores egen gruppe med blandinger,
den skal hedde dk.fritid.dyr.rigtige.hunde
Dronningen tager sig lige en skraver.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/traet_angel.JPG

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 20-09-05 09:32

pwh skriblede bla:

> Ja, det minder snart om spam

Næ da det er blot blær

> Vi laver da bare vores egen gruppe med blandinger,
> den skal hedde dk.fritid.dyr.rigtige.hunde

Der findes ikke forkerte hunde.
Men nogen er blot finere and andre

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 13:11

> Næ da det er blot blær

Enig

> Der findes ikke forkerte hunde.
> Men nogen er blot finere and andre

Enig igen.
Og Leyna og mig ved jo godt hvilke hunde der er de fineste,
smukkeste, stærkeste, dejligste og lækreste

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 20-09-05 13:15

pwh skriblede bla:
> Og Leyna og mig ved jo godt hvilke hunde der er de fineste,
> smukkeste, stærkeste, dejligste og lækreste

Netop min Milo som også andre herinde har påpeget .
ps du behøver ikke række tunge af mig bare fordi min herinde er kåret som
den smukkeste hund overhovedet.

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 16:08

> Netop min Milo som også andre herinde har påpeget .

Næh, vi siger bare han er flot.
For at være en sød, smuk og dejlig hund kræves det at man har hængeører.
Schæfere minder jo mest af alt om forvoksede katte med de der stritører,
det er nok derfor at Milo jager dem, han misunder katte deres ynde

> ps du behøver ikke række tunge af mig bare fordi min herinde er kåret
> som den smukkeste hund overhovedet.

Det var mine hunde der sagde jeg skulle

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 20-09-05 13:20

On Tue, 20 Sep 2005 14:10:43 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Enig igen.
>Og Leyna og mig ved jo godt hvilke hunde der er de fineste,
>smukkeste, stærkeste, dejligste og lækreste

Det var da godt, I fandt ud af, at det er mine! :-þ

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : John P [jopa]

Dato : 20-09-05 13:49

x Vuf x skriblede bla:

> Det var da godt, I fandt ud af, at det er mine! :-þ

hmm snakkede vi ikke om hunde ?

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 16:09

John P [jopa] wrote:
> x Vuf x skriblede bla:

> hmm snakkede vi ikke om hunde ?

Jag blev også lige tabt der

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 21-09-05 00:17

On Tue, 20 Sep 2005 14:48:40 +0200, "John P[jopa]" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>hmm snakkede vi ikke om hunde ?

Nej; I snakkede om smukke, overdejlige hunde. Mine! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 20-09-05 14:56

On Tue, 20 Sep 2005 14:19:55 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Det var da godt, I fandt ud af, at det er mine! :-þ

Har du fået hunde?
*Zoooooom*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-09-05 14:56

>Enig igen.
>Og Leyna og mig ved jo godt hvilke hunde der er de fineste,
>smukkeste, stærkeste, dejligste og lækreste

Nemly!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 16:11

> Nemly!

Jeps, og så findes der højest 7 mere mage til vores hunde,
de der racehunde er der lidt for meget metervarer over

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-05 09:24

> Ja, det minder snart om spam

> Vi laver da bare vores egen gruppe med blandinger,
> den skal hedde dk.fritid.dyr.rigtige.hunde
> [...]

Jeg har tit undret mig Jens.... Hvorfor ligger Angel altid i sengen ))
???

M.V.H.....Benny..

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 13:08

> Jeg har tit undret mig Jens.... Hvorfor ligger Angel altid i sengen
> )) ???
>
> M.V.H.....Benny..

Aner det ikke, hvis du finder ud af det må du fortælle mig det
Kvinder er vel bare sløve af natur

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 20-09-05 14:06

pwh skriblede bla:

> Kvinder er vel bare sløve af natur

Korrekt.
Når de ikke fiser rundt og opvarter os eller gør rent ordner have osv så
ligger de sgu bare og sover.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-05 17:17

> Aner det ikke, hvis du finder ud af det må du fortælle mig det
> Kvinder er vel bare sløve af natur
>
> /Jens

Pas du nu på Jens.... Du ved godt at Sonja kunne finde på at kigge i denne
tråd, og så pudser hun jo alle hundene på dig, og de slikker, så man griner
sig ihjel

M.V.H.....Benny..

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 19:57

> Pas du nu på Jens.... Du ved godt at Sonja kunne finde på at kigge i
> denne tråd, og så pudser hun jo alle hundene på dig, og de slikker,
> så man griner sig ihjel
>
> M.V.H.....Benny..

Arh det tager jeg helt roligt, Sonja skal jo lige få sig nogle hunde først

/Jens

Fra : pwh

Dato : 19-09-05 05:07

> Ja så skal i da også se Milo
> Lynskudt på sin madras.
> Har desværre ingen billeder pt hvor han er stående.
>
> Syntes da ikke han ser så tynd ud som jens siger
>
> http://zora.dk/milony.jpg

Han er fandeme flot

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-09-05 19:22

Årh... hvor er han dog skøn!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-09-05 19:19

On Sun, 18 Sep 2005 19:57:41 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Min Holly vejede 35 kg ved 10 måneder og hendes færdige voksenvægt endte på
>ca. 38 kg ved omkring 1½ år. Hendes skulderhøjde var 61 cm ved 10 måneder,
>men endte på 60 cm.

Faldt hun sammen da?
Vaks er 68 cm. i skulderhøjde og vejer 39 kg. og hver gang vi er ved
dyrlægen får jeg at vide at han er for fed. Er det min dyrlæge der er
noget galt med?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 20:50

> Er det min dyrlæge der er
> noget galt med?

Det tror jeg. Den vægt lyder da meget passende og Vaks ser da ikke fed ud,
på de billeder jeg har set af ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 19-09-05 22:09

On Mon, 19 Sep 2005 21:49:58 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Det tror jeg. Den vægt lyder da meget passende og Vaks ser da ikke fed ud,
>på de billeder jeg har set af ham.

Det synes jeg jo heller ikke, men jeg kan da godt se at han ikke er
mager, og hans ribben stikker altså heller ikke ud, men det syntes jeg
jo heller ikke at de skal gøre... Det undrer mig bare at schæfere, der
har nogenlunde same højde og vejer nogle kilo mere ikke er blevet dømt
fede. Vaks er jo ikke ligefrem spinkel af bygning, såeh...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 05:15

Buffy wrote:

> Det tror jeg. Den vægt lyder da meget passende og Vaks ser da ikke
> fed ud, på de billeder jeg har set af ham.

Umiddelbart enig, Vaks er jo på højde med Tyson, og hans idealvægt
ifølge min dyrelæge er 40-41kg.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-09-05 09:06

On Tue, 20 Sep 2005 06:14:47 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]

Det synes jeg jo heller ikke, men tror at min dyrlæge gerne vil have
ham ned på omkring 30 kg. lige som de små lab'er, men Vaks ER altså
ikke en Lab! *suk*
Jeg kan godt se at han er stor (både i højden og bredden), hvis vi
møder en af de andre hunde her på vejen, for det er allesammen formel
1 lab'er, men det holder jo ingen steder.

>Umiddelbart enig, Vaks er jo på højde med Tyson, og hans idealvægt
>ifølge min dyrelæge er 40-41kg.

Jeg tror at dyrlægerne herude på landet mener at dyr skal være
tynde!!!

Sådan ser han ud, min flotte dreng...
http://leyna.dk/vaks-galleri/vaks13.jpg

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 09:23

> Det synes jeg jo heller ikke, men tror at min dyrlæge gerne vil have
> ham ned på omkring 30 kg. lige som de små lab'er, men Vaks ER altså
> ikke en Lab! *suk*

Vores dyrlæge mente, at ca. 37 kg. ville være en passende vægt på Buffy, der
jo var lab, omend hun var lidt høj, med sine 64 cm.

> Jeg kan godt se at han er stor (både i højden og bredden), hvis vi
> møder en af de andre hunde her på vejen, for det er allesammen formel
> 1 lab'er, men det holder jo ingen steder.

Formel 1 lab`erne er jo ikke heller ikke særlig høje. Ikke dem jeg har mødt,
i hvert fald.

> Jeg tror at dyrlægerne herude på landet mener at dyr skal være
> tynde!!!

Det kunne lyde sådan.
Jeg kan nu godt lide hunde, der kan klappes lidt, uden at ribbene rasler.

> Sådan ser han ud, min flotte dreng...
> http://leyna.dk/vaks-galleri/vaks13.jpg

Dejlig hund !

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 13:13

Leyna wrote:
> Sådan ser han ud, min flotte dreng...
> http://leyna.dk/vaks-galleri/vaks13.jpg

På billedet ser han fin ud synes jeg,
fik du ham farvet sort ville han værer perfekt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-09-05 15:16

On Tue, 20 Sep 2005 14:13:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>På billedet ser han fin ud synes jeg,
>fik du ham farvet sort ville han værer perfekt

Det behøver jeg ikke, for sådan en har jeg jo osse... altså en sort.
Han er så bare ikke så nem at ta' billeder af, for han ligger, ligesom
din Angel, for det meste og flyder og han skulle jo gerne se en smule
aktiv ud, ikk'?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 19-09-05 21:16

On Mon, 19 Sep 2005 20:19:28 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Vaks er 68 cm. i skulderhøjde og vejer 39 kg. og hver gang
>vi er ved dyrlægen får jeg at vide at han er for fed.
>Er det min dyrlæge der er noget galt med?

Nix! Vaks er for fed! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 19-09-05 22:10

On Mon, 19 Sep 2005 22:15:55 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Nix! Vaks er for fed! :-þ

Det er da vist længe siden du har set ham!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 19-09-05 22:30

On Mon, 19 Sep 2005 23:10:15 +0200, Leyna wrote:

>Det er da vist længe siden du har set ham!

At dømme efter de fotos, jeg har set af ham,
ser det da ikke ud til, at han har tabt sig,
den "bette hwalp"! ;-D

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 05:16

x Vuf x wrote:

> Nix! Vaks er for fed! :-þ

Jaja, alle hunde der vejer mere end 3kg er jo fede i dine øjne

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 20-09-05 12:34

On Tue, 20 Sep 2005 06:15:52 +0200, "pwh" wrote:

>Jaja, alle hunde der vejer mere end 3kg er jo
>fede i dine øjne

Næ nej; en go' avlstæve må meget gerne veje
omkring de 4½kg og være 27cm i skulderhøjde!

Fra : pwh

Dato : 20-09-05 13:16

> Næ nej; en go' avlstæve må meget gerne veje
> omkring de 4½kg og være 27cm i skulderhøjde!

4½kg, det er jo brutalt

/Jens (hvis kat også engang som ung vejede 4½kg)

Fra : x Vuf x

Dato : 21-09-05 00:20

On Tue, 20 Sep 2005 14:15:32 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>4½kg, det er jo brutalt

Ok så 5 kg da; men så heller ikke mere!

>/Jens (hvis kat også engang som ung vejede 4½kg)

Hvis den vejer mere nu, så er den FED! :-þ

Fra : pwh

Dato : 21-09-05 10:35

> Hvis den vejer mere nu, så er den FED! :-þ

Ja tynd er den sgu ikke

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 21-09-05 22:50

On Wed, 21 Sep 2005 11:35:23 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ja tynd er den sgu ikke

<Tihihi>...
Var det ellers ikke dig, der var "kattehader"?

Fra : pwh

Dato : 22-09-05 07:50

> <Tihihi>...
> Var det ellers ikke dig, der var "kattehader"?

Nej hvordan har du dog fået den ide ???
jeg har altid holdt meget af katte, og min egen lille mis
rangerer da også meget højt her i huset.
Det fandt Angel ud af for nylig da hun skulle værer skrap
overfor katten der kom lidt tæt på hendes bold,
der fik hun sig en af sine sjældne skideballer der kunne vaske sig
Katten er fredet i klasse A her i huset, den boede her først og kan
meget vel ende med at overleve begge hunde, katte kan jo blive ret gamle.

/Jens (der dog tit laver grin med katte, men det er af kærlighed)

Fra : x Vuf x

Dato : 22-09-05 18:23

On Thu, 22 Sep 2005 08:50:18 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nej hvordan har du dog fået den ide ???

Ok, så husker jeg nok forkert...

KLIP

>Katten er fredet i klasse A her i huset, den boede
>her først og kan meget vel ende med at overleve
>begge hunde, katte kan jo blive ret gamle.

Jooo, men Papilloner kan blive 17 år!

>/Jens (der dog tit laver grin med katte,
>men det er af kærlighed)

Ja, så ved jeg da ikke, om jeg virkeligt husker forkert...

Fra : John P [jopa]

Dato : 22-09-05 18:37

x Vuf x skriblede bla:

> Jooo, men Papilloner kan blive 17 år!

Ikke i mit hus
se lige ham her
http://zora.dk/milo3.jpg
og bemærk venligst at vi bor på 1 sal

Fra : pwh

Dato : 22-09-05 20:31

John P [jopa] wrote:
> se lige ham her
> http://zora.dk/milo3.jpg

Hvis det kommer an på hvis hund der ser mest bøvet ud
så vinder Tyson klart, selv om Milo er ganske godt med
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 22-09-05 20:38

pwh skriblede bla:

> Hvis det kommer an på hvis hund der ser mest bøvet ud
> så vinder Tyson klart, selv om Milo er ganske godt med
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg

*LOL* en sikker vinder

Fra : Leyna

Dato : 22-09-05 22:01

On Thu, 22 Sep 2005 21:38:12 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>*LOL* en sikker vinder

Naaaah, jeg synes nu stadig at Milo giver kamp til stregen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 08:07

> Naaaah, jeg synes nu stadig at Milo giver kamp til stregen!

Ja og når man tænker på hvor ung Milo er, så ender han nok med at
overhale Tyson (som er ca 2 år på billedet)

/Jens (som har omdøbt Tyson til Bøvson)

Fra : Leyna

Dato : 22-09-05 22:01

On Thu, 22 Sep 2005 21:31:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvis det kommer an på hvis hund der ser mest bøvet ud
>så vinder Tyson klart, selv om Milo er ganske godt med
>http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg

Vaks kan vist osse godr være med...
http://leyna.dk/vaks-galleri/vaks2.jpg
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 08:11

> Vaks kan vist osse godr være med...
> http://leyna.dk/vaks-galleri/vaks2.jpg

Ret bøvet at se på, det må jeg give dig
Så får i lige et hvor Tyson driller den lille fede med et kødben.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/ben.JPG

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-09-05 08:58

> Så får i lige et hvor Tyson driller den lille fede med et kødben.
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/ben.JPG
>
> /Jens

Hej Jens

Jeg har rost dine hunde før, men gør det gerne igen,
de er bare så flotte begge to.
Jeg er vild med Angels farve, er hun brun eller er det lyset, der snyder
lidt??

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 10:28

> Hej Jens
>
> Jeg har rost dine hunde før, men gør det gerne igen,
> de er bare så flotte begge to.

Jeg siger mange tak

> Jeg er vild med Angels farve, er hun brun eller er det lyset, der
> snyder lidt??
>
> mvh Eva

Hun er brun, jeg vil nærmest betegne farven som maghoni,
og med en lille hvid blis på brystet, farve ses tydeligere her.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel1.JPG

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 10:46

pwh skriblede bla:

> Hun er brun, jeg vil nærmest betegne farven som maghoni,
> og med en lille hvid blis på brystet, farve ses tydeligere her.
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel1.JPG

Ja det kunne være en flot hund hvis ellers den var lidt større og havde
papirene i orden.;-p
ca 74 cm over ryggen ville være ideelt

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 11:04

John P [jopa] wrote:
> pwh skriblede bla:

> Ja det kunne være en flot hund hvis ellers den var lidt større og
> havde papirene i orden.;-p

Hun vokser faktisk stadig har jeg fundet ud af, Rottweilere er vist
også ret lang tid om at blive helt udvoksede.
Idag måtte jeg da spænde hendes halsbånd et hul mere ud,
hun har efterhånden en tyrenakke der vil noget, men hendes hobby
er også at slæbe afsted på det største og tungeste grene hun kan finde
Mht papirene er de da helt iorden, en dags dato seddel med købsbeløbet
er vel alt hvad man behøver af papirer på sin hund

> ca 74 cm over ryggen ville være ideelt

Der kniver det lidt mere, sidste måling var vist på 64cm,
hun er og bliver en lille kampvogn

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 19:42

On Fri, 23 Sep 2005 12:03:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>hun har efterhånden en tyrenakke der vil noget, men hendes
>hobby er også at slæbe afsted på det største og tungeste

<Fniiis>...En skønne dag gør hun nok så'n!
http://www.sonpet.dk/opdragelse4_da.html

>Mht papirene er de da helt iorden, en dags dato seddel
>med købsbeløbet er vel alt hvad man behøver af papirer
>på sin hund

Glem ikke Dansk Hunderegister!

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 19:50

> <Fniiis>...En skønne dag gør hun nok så'n!
> http://www.sonpet.dk/opdragelse4_da.html

*LOL*
Næh, det elsker hun mig alt for højt til, men jeg vil meget nødigt
værer den der prøver at generer mig når hun er der

De er skam begge chippede og det hele.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 21:25

On Fri, 23 Sep 2005 20:50:23 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Næh, det elsker hun mig alt for højt til, men jeg
>vil meget nødigt være den, der prøver at generer
>mig når hun er der

Ja ja, de graver da kødben ned, som de elsker! ;-D

Godt så!

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:41

> Ja ja, de graver da kødben ned, som de elsker! ;-D

Har du da set min (hullede) have

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 24-09-05 11:08

On Fri, 23 Sep 2005 22:40:48 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Har du da set min (hullede) have

Næ...Jeg har hunde OG fantasi!

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 10:10

On Thu, 22 Sep 2005 21:31:01 +0200, "pwh" wrote:

>Hvis det kommer an på hvis hund der ser mest bøvet ud
>så vinder Tyson klart, selv om Milo er ganske godt med
>http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg

Vrøvl med dig! Han si'r: Åhhh jeg elsker dig.

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 10:30

x Vuf x wrote:

> Vrøvl med dig! Han si'r: Åhhh jeg elsker dig.

Det skal der ikke herske tvivl om at han heldigvis gør
Om det så er fortjent er jo en anden snak

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 10:44

On Fri, 23 Sep 2005 11:29:55 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
>x Vuf x wrote:

>>> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg

>Det skal der ikke herske tvivl om at han heldigvis gør
>Om det så er fortjent er jo en anden snak

Ja dér har vi jo vores berettigede(?) tvivl! ;-D

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 11:10

> Ja dér har vi jo vores berettigede(?) tvivl! ;-D

Hvad mener du dog, det er da flere dage siden han sidst fik bank,
og i sidste uge blev han oven i købet fodret lidt

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 19:43

On Fri, 23 Sep 2005 12:10:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad mener du dog, det er da flere dage siden han sidst fik
>bank, og i sidste uge blev han oven i købet fodret lidt

Det lyder rimeligt.
Tvivlen gik mere på, om du var værdig til al den kærlighed!

Fra : Leyna

Dato : 23-09-05 10:41

On Fri, 23 Sep 2005 11:09:31 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Vrøvl med dig! Han si'r: Åhhh jeg elsker dig.

Meget muligt, men han ser bøvet ud imens!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 11:09

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 19:44

On Fri, 23 Sep 2005 11:40:42 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Meget muligt, men han ser bøvet ud imens!

Nåhr jo, men det gør de hanner jo...
Især i sådan en situation!

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 10:08

On Thu, 22 Sep 2005 19:37:27 +0200, "John P [jopa]" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Ikke i mit hus
>se lige ham her
>http://zora.dk/milo3.jpg
>og bemærk venligst at vi bor på 1 sal

Meget muligt, men dette foto er ikke taget
fra et 1.sals vindue. Du sku' nok ha' lavet
lidt billedmanipulation, hvis du ville ha'
mig til at tro på dét! :-þ

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 10:29

x Vuf x skriblede bla:

> Meget muligt, men dette foto er ikke taget
> fra et 1.sals vindue. Du sku' nok ha' lavet
> lidt billedmanipulation, hvis du ville ha'
> mig til at tro på dét! :-þ

arg du er da ikke til at snyde

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 10:45

On Fri, 23 Sep 2005 11:28:31 +0200, "John P [jopa]" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

> Meget muligt, men dette foto er ikke taget

>arg du er da ikke til at snyde

Snydt! HA

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 13:42

x Vuf x skriblede bla:

Det var faktisk billedmanipulation
Her er det rigtige billede kort tid efter posten var her for sidste gang.
http://zora.dk/milo3.jpg

Fra : Leyna

Dato : 23-09-05 14:32

On Fri, 23 Sep 2005 14:41:36 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Her er det rigtige billede kort tid efter posten var her for sidste gang.
>http://zora.dk/milo3.jpg

ROTFLMAO... Jeg forstår bedre og bedre at du er nødt til at have bevis
på at det virkelig ER en hund du har!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 14:45

John P [jopa] wrote:
> Her er det rigtige billede kort tid efter posten var her for sidste
> gang. http://zora.dk/milo3.jpg

Se det er en rigtig Schæfer

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-09-05 19:46

On Fri, 23 Sep 2005 14:41:36 +0200, "John P [jopa]" wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Det var faktisk billedmanipulation
>Her er det rigtige billede kort tid efter
>posten var her for sidste gang.
>http://zora.dk/milo3.jpg

Vil du nu beskylde hunden for at være en varulv?
Skam dig!

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 19:55

x Vuf x skriblede bla:

> Vil du nu beskylde hunden for at være en varulv?
> Skam dig!

Ja men Sonja Schæferen varjoulv før den blev schæfer

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 20:26

John P [jopa] wrote:
> x Vuf x skriblede bla:

> Ja men Sonja Schæferen varjoulv før den blev schæfer

Jeg har kigget lidt på det der Hennes-foder du bruger til din vareulv,
og priserne ser jo meget fornuftige ud.
Hvilken en af typerne bruger du og hvor meget fodrer du med om dagen.

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 20:41

pwh skriblede bla:

> Jeg har kigget lidt på det der Hennes-foder du bruger til din vareulv,
> og priserne ser jo meget fornuftige ud.
> Hvilken en af typerne bruger du og hvor meget fodrer du med om dagen.

Jeg bruger den der hedder Vaks-kennel.
Er ikke klar over om den er på deres hjemmeside (tror det ikke) kr 229,- 15
kg leveret med PostDK.

Der er udførlig brugsanvisning på sækken.
Bruger 5 kaffekrus
Svarer til ca 550-70 gram.
Det er så til en hund der vejer ca 40-50 kg.
1 sæk rækker til ca 3 uger og det må da siges at være billigt.

Dine små pus skal jo så ikke have så meget

Jeg har 7 9 13 aldrig været ude for at han har sprunget et måltid over så
han må jo kunne lide det.

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:19

> Jeg bruger den der hedder Vaks-kennel.
> Er ikke klar over om den er på deres hjemmeside (tror det ikke) kr
> 229,- 15 kg leveret med PostDK.

Næh den er ikke på deres hjemmeside, meget fordækt
Hvordan bestiller du så hos dem.

> [...]
> Svarer til ca 550-70 gram.
> Det er så til en hund der vejer ca 40-50 kg.
> 1 sæk rækker til ca 3 uger og det må da siges at være billigt.

Så skal der bruges ca 100gram mere pr hund i forhold til Olivers,
ved du om de give mængderabat, jeg køber normalt 60kg af gangen,
så får man 15% rabat på alt hvad man køber hos Olivers i den ombæring.

> Dine små pus skal jo så ikke have så meget

Suk, jeg synes nu jeg bestiller rigeligt hjem til minierne

> Jeg har 7 9 13 aldrig været ude for at han har sprunget et måltid
> over så han må jo kunne lide det.

Vareulve er nok altædene

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 21:43

pwh skriblede bla:

> Næh den er ikke på deres hjemmeside, meget fordækt
> Hvordan bestiller du så hos dem.

Ja Jens må erkende at deres hjemmeside trænger til en opdatering, men de har
faktisk flere udemærkede blandinger som de ikke har på siden.
Men jeg ringer jo til dem når jeg bestiller.
Det kan du også gøre og de er flinke til at give en beskrivelse af deres
produkter.

Det hvalpefoder jeg brugte først var heller ikke på siden.

> Så skal der bruges ca 100gram mere pr hund i forhold til Olivers,
> ved du om de give mængderabat, jeg køber normalt 60kg af gangen,
> så får man 15% rabat på alt hvad man køber hos Olivers i den ombæring.

Jeg har ingen erfaring med andet foder så hvad der er bedst ved jeg ikke.

Mener du får den 5 eller 6 sæk gratis

> Suk, jeg synes nu jeg bestiller rigeligt hjem til minierne

Ja det er sgu da ikke billigt at have hund, men vi andre vil jo også have
noget ordentlig ædelse.
En 3-400 kr om måneden til en stor hund er da billigt for at have sådan en
kørende

> Vareulve er nok altædene

Vi har sommetider prøvet at give ham rester fra vores aftensmad.
Ok han æder det da men glor først målløst på det og os før den æder det.

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 21:58

> [...]
> Men jeg ringer jo til dem når jeg bestiller.
> Det kan du også gøre og de er flinke til at give en beskrivelse af

Jeg vil prøve at ringe til dem,
jeg kan jo ikke have at Milo er større end mine hunde

> Ja det er sgu da ikke billigt at have hund, men vi andre vil jo også
> have noget ordentlig ædelse.
> En 3-400 kr om måneden til en stor hund er da billigt for at have
> sådan en kørende

Det lyder meget rimeligt,
og det lyder jo til at din vareulv lever i bedste velgående.

> Vi har sommetider prøvet at give ham rester fra vores aftensmad.
> Ok han æder det da men glor først målløst på det og os før den æder
> det.

Det er fordi han ikke har prøvet min pasta kødsauce,
når mine får et par skefulde af det i tørkosten er det ren fest

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 23-09-05 22:29

pwh skriblede bla:
> jeg kan jo ikke have at Milo er større end mine hunde

Nu havde jeg ham med til stranden den anden dag og vi mødte et par andre
schæfere, og sikken dog nogle pygmæer
Tror de måske putter vækstfremmer i foderet

> Det lyder meget rimeligt,
> og det lyder jo til at din vareulv lever i bedste velgående.

Han havde en periode hvor han fældede helt enormt hvorefter de (Henne)
foreslog en anden blanding.

> Det er fordi han ikke har prøvet min pasta kødsauce,
> når mine får et par skefulde af det i tørkosten er det ren fest

Jo men vi har med vilje undgået rester da vi syntes det er lettere med
tørfoder og så er han jo ikke vænnet til andet når vi feks rejser på ferie
og han er i pension, som vi skal prøve for første gang den 1 oktober.
På pensionen fodrer de også med Henne's så det er jo fint nok.

Håber han opfører sig ordentligt har advaret dem mod at han er totalt
dominerende over for andre hunde.
De grinede bare og sagde det var de vant til (heldigvis)

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 10:30

> Nu havde jeg ham med til stranden den anden dag og vi mødte et par
> andre schæfere, og sikken dog nogle pygmæer
> Tror de måske putter vækstfremmer i foderet

Det var lige det jeg tænkte, så kan mine pygmæhunde komme op
i ordentlig hundestørrelse som din Milo

> Han havde en periode hvor han fældede helt enormt hvorefter de (Henne)
> foreslog en anden blanding.

Det besvarer så måske mit næste spørgsmål om hvorfor du lige bruger
deres Vaks-kennel type og ikke de andre mærker.

> [...]
> tørfoder og så er han jo ikke vænnet til andet når vi feks rejser på
> ferie og han er i pension, som vi skal prøve for første gang den 1

Det er også fornuftigt, hunde får meget hurtigt dårlige vaner og er
langesomme at vænne fra dem igen.
90% af tiden får mine også kun ren tørkost med fiskeolie,
men til tider er det nu en fornøjelse at kræse lidt for dem,
endelig nogen der gider æde den mad man har lavet

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 24-09-05 11:19

On Sat, 24 Sep 2005 11:29:40 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>90% af tiden får mine også kun ren tørkost med fiskeolie,
>men til tider er det nu en fornøjelse at kræse lidt for dem,
>endelig nogen der gider æde den mad man har lavet

Og ganske givet også de eneste, der vil! HA ;-D

Fra : pwh

Dato : 24-09-05 11:47

> Og ganske givet også de eneste, der vil! HA ;-D

Og mig desværre, jeg er jo tvunget til det

/Jens (som nu er kendt for at lave ganske god mad)

Fra : x Vuf x

Dato : 24-09-05 15:20

On Sat, 24 Sep 2005 12:46:42 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og mig desværre, jeg er jo tvunget til det
>/Jens (som nu er kendt for at lave ganske god mad)

Det ka' du jo sagtens komme her og påstå! :-þ

Fra : pwh

Dato : 23-09-05 11:12

John P [jopa] wrote:
> arg du er da ikke til at snyde

Det ved jeg snart ikke, det er da lykkedes nogen at bilde
Sonja ind at hendes pivepuder er hunde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 19:24

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:432da6bb$0$250

> Ok nu har konen og jeg målt efter og ladet tommestokken stå udenfor
> forbenenene
> Vi har målt 2 gange og korrekt jeg har løjet
> Målet er præcist 74 cm med fladtrykt pels osv

Det er stadig temmelig meget for en schæfer. Tror dog at den schæfer, der
bor nede i vores by, måske er oppe på omkring samme højde.

Vores nabos han-schæfer er også stor, men nok ikke mere end omkring de 68-69
cm., vil jeg gætte på.

Er hunden ikke tynd, hvis den kun vejer 40 kg. ? Det lyder i hvert fald ikke
af meget ift. højden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:32

Buffy wrote:
> Er hunden ikke tynd, hvis den kun vejer 40 kg. ? Det lyder i hvert
> fald ikke af meget ift. højden.

Jeg ville nødigt skulle lufte Milo hvis bare den mindste vind rørte sig.
Men ok, han falder jo ikke så tungt det magre gespenst

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 19:45

pwh skriblede bla:

> Jeg ville nødigt skulle lufte Milo hvis bare den mindste vind rørte
> sig. Men ok, han falder jo ikke så tungt det magre gespenst

Hvis du bliver ved med at drille får jeg det dårligt .-(

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:49

> Hvis du bliver ved med at drille får jeg det dårligt .-(

Hvad så med at jeg er dårlig over at Milo er højere end Tyson,
ok, stabler jeg Angel og katten ovenpå bliver det jo til noget

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 19:39

Buffy skriblede bla:

> Er hunden ikke tynd, hvis den kun vejer 40 kg. ? Det lyder i hvert
> fald ikke af meget ift. højden.

Vil ikke sige at den er tynd, men den er jo også knapt 10 mdr så selve
"fylden" nåes vel ikke før ca 1,5 mdr
Mangler stadig noget brystkasse

Det skal siges at kennelen avler store hunde og de går meget op i
udstillinger så så meget kan 7-8 cm ikke trække fra.
De er faktisk kendt for at avle tophunde derfor købte jeg der.

Som sagt tidligere jeg er ligeglad måske nærmere omvendt da han jo primært
er købt for at passe på os her ude på bølandet.
Ovenstående klarer han førsteklasses trods sin unge alder.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 19:55

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:432db44a$0$251

> Vil ikke sige at den er tynd, men den er jo også knapt 10 mdr så selve
> "fylden" nåes vel ikke før ca 1,5 mdr
> Mangler stadig noget brystkasse

Ja, bredden og fylden kommer som regel først senere.

Vores Grand Danois var dog ca. samme højde, i samme alder, men vejede
omkring 50 kg. og jeg syntes, at hun var lidt ( for) tynd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 17:41

John P [jopa] wrote:
> apropo diskutionen for nogle dage siden vedr højden på Schæfere.
> Tror desværre jeg har betalt 8000,- for en GD udklædt som schæferhund.

Du er også så nem og snyde

> Har lige målt min Milo og han er da vokset siden sidst.
>
> Måler nu 75 cm over ryggen det er så 10 cm over standard.

Det var godt nok seriøst for en Schæfer, tror du ikke at du måler
pelsen med
Tyson er kun ca 68cm over skuldrene, den elendig pygmæhund
Angel er ca 64cm, og så en ren gravhund i virkligheden

> Nå men godt jeg så ikke udstiller men kun bruger ham som
> potensforlænger

Kan en hund bruges til andet end potensforlænger,
ja jeg spørger bare

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 18:10

pwh skriblede bla:
> Tyson er kun ca 68cm over skuldrene, den elendig pygmæhund
> Angel er ca 64cm, og så en ren gravhund i virkligheden

Med så små hunde er det da klart du kan have dem med i seng.

> Kan en hund bruges til andet end potensforlænger,
> ja jeg spørger bare

Ja da
1)slikke tæer
2)varme tæer
3)slikke panden ren så den er lettere at rengørre

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 18:35

> Med så små hunde er det da klart du kan have dem med i seng.

Nemlig
Og katten er der også plads til, den måler ca 20cm.
Hvor meget vejer dit "tårnhøje helvede" så, det er garanteret
pels det hele når det kommer til stykket.

> Ja da
> 1)slikke tæer
> 2)varme tæer
> 3)slikke panden ren så den er lettere at rengørre

Self rigtigt nok,
men dens primære opgave er jo som potensforlænger

/Jens (som takker Trine for at få os alle ud af skabet mht potensforlængere)

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 18:45

pwh skriblede bla:
> Hvor meget vejer dit "tårnhøje helvede" så, det er garanteret
> pels det hele når det kommer til stykket.

Han vejer 40 kg og lad venligst være med at spørge igen om et år for de 40kg
er næsten hvad jeg kan løfte

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:03

> Han vejer 40 kg og lad venligst være med at spørge igen om et år for
> de 40kg er næsten hvad jeg kan løfte

Jeg må klaske mig på lårene af grin, det er jo bare skind og ben det hele
Næh, Tyson vejer skam 41kg, og han har slanket sig fra 46kg i vinters.

/Jens (som låner dyrelægens vægt)

Fra : John P [jopa]

Dato : 18-09-05 19:16

pwh skriblede bla:

> /Jens (som låner dyrelægens vægt)

Den havde jeg ikke lige ved hånden, men jeg bar og konen checkede vægten da
jeg ikke kunne se for hunden

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:36

> Den havde jeg ikke lige ved hånden, men jeg bar og konen checkede
> vægten da jeg ikke kunne se for hunden

Min Dyrelæge bor heldigvis lige ved siden af hvor vi lufter til dagligt.
Tyson har ikke brudt sig om at jeg løftede på ham siden han var 3-4 mdr gammel.
Angel derimod elsker stadig at komme op i farmands favn,
men hun vejer jo også kun sølle 38kg endnu

/Jens