Hej fra Nette
Fra : Nette Stormlund

Dato : 18-09-05 12:29

Hej!

Jeg har læst med herinde i over et år - men det er sjældent jeg giver besyv
med - suger bare til mig

Men jeg vil lige hilse på.

Vi har lige fået hund nr.2 - endnu en collie.

så nu har vi Tjalfe på 13 mdr. - og Gimli på 3½ måned.

De er fætre - og har det kanon-godt sammen.

Jeg smider et billede i binair - så kan I se dem.

M.v.h.
Nette

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:09

Nette Stormlund wrote:
> Hej!
>
> Jeg har læst med herinde i over et år - men det er sjældent jeg giver
> besyv med - suger bare til mig

Velkommen til, det er bare at begynde og skrible løs

> Vi har lige fået hund nr.2 - endnu en collie.

2 hunde skal man da minimum have,
er det ikke bare herligt at se dem hygge sig sammen.
Mine 2 to, Angel Lab/Rotte 1.5 år og Tyson Lab/Schæfer 3år,
ser du her sammen med min 8års hankat som hedder Mis
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/alle_3_dyr.JPG

/Jens

Fra : Nette Stormlund

Dato : 18-09-05 19:30

Hej Jens!

Tusinde tak

Jeg har tidligere set billeder af dine hunde - og de er bare dejlige!

Jeg læste også dit indlæg omkring Damhussøen - jeg boede også derude for
nogle år siden.

Det må være skønt med sådan en par korthårede, strømlinede hunde. Mine
elsker også vand, men de er ½ dag om at tørre

Mange hilsener,
Nette

p.s. Jo! 2 hunde er mere end dobbelt så godt som 1. De har utrolig meget
glæde af hinanden.

Fra : pwh

Dato : 18-09-05 19:45

> Hej Jens!
>
> Tusinde tak

Det var da så lidt, altid rart med nogle flere glade mennesker

> Jeg har tidligere set billeder af dine hunde - og de er bare dejlige!

Mange tak
Jeg har lige chekket dine, meget flotte hunde, og du er da også
en køn pige hvis det da er dig der viser sjalet frem

> Jeg læste også dit indlæg omkring Damhussøen - jeg boede også derude
> for nogle år siden.

Dejligt område, jeg har boet her ca 8 år nu.

> Det må være skønt med sådan en par korthårede, strømlinede hunde. Mine
> elsker også vand, men de er ½ dag om at tørre

Det er lidt sådan jeg har det med langhårede hunde, jeg synes de er utroligt
flotte så længe det er andre der skal passe deres pels

> p.s. Jo! 2 hunde er mere end dobbelt så godt som 1. De har utrolig
> meget glæde af hinanden.

Jeg har i hvertilfælde ikke fortrudt at jeg fik nr 2,
og hvem ved, det kan da værer at man får en mere på et tidspunkt.

/Jens

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 10:11

Hej Jens!

Tak for de søde ord.

Jo - det er mig med sjalet - og nu rødmer jeg

Der er selvfølgelig noget pelspleje med collierne, men jeg tager lige 10
min hver morgen med dem hver - så kommer man ikke bagud, og der dannes ikke
filtre.

Men det i øvrigt blevet mere krævende siden vi fik nr. 2 - for de leger jo,
og den store smånapper den lille i nakken - og den lille smånapper ham i
brystet. Så bliver pelsen våd og snasket - og disponeret for filt.

Men jeg er over dem Og synes også det er hyggeligt ( nok et kvinde-gen
).

M.v.h.
Nette

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 20:13

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg smider et billede i binair - så kan I se dem.

Hej Nette !

Sikke dejlige hunde. Kan rigtig godt lide collien, men der er lidt for meget
pelspleje med dem, efter min smag. Smukke er de dog.

Tillykke med hvalpen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 10:13

Tak Buffy!

For mig var det en barne-drøm at få collie.

Og den er til fulde indfriet. De er SÅ dejlige, og utroligt gode familie-
hunde. Men også lærenemme.

M.v.h.
Nette

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-05 10:25

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse

> For mig var det en barne-drøm at få collie.
>
> Og den er til fulde indfriet. De er SÅ dejlige, og utroligt gode familie-
> hunde. Men også lærenemme.

De er rigtig dejlige hunde. Mine bedsteforældre havde en collie, der hed
Cilla. Hun lignede din voksne hund på en prik.
Hun havde hyrdeinstinktet, så hun havde travlt med, at holde styr på
hestene, indtil hestene fik nok af hende og jagede hende ud af folden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 12:41

Ja - det lyder som en collie

Her har vi samme "problem" med kaniner, idet vi har 13 stk.

Han gør dem ikke noget - men kan godt lide at samle lidt sammen på dem.

De er til gengæld fuldstændigt ligeglade med ham

Synes vist nærmest han er lidt sød.

Mange hilsener,
Nette

Fra : Anette

Dato : 19-09-05 19:21

Nette Stormlund wrote:
> Han gør dem ikke noget - men kan godt lide at samle lidt sammen på
> dem.

Hej Nette

Ikke for at dryppe malurt i bægeret - men vores to hyrdehunde startede
også med "bare at ville hyrde" høns og kaniner - men jo mere trygge hundene
blev ved dyrene, jo tættere/voldsommere blev den hyrdning. Bl.a slæbte
Philana af med hønsene i vingen eller det ene ben og hun plukkede dem så
fjerene fløj til alle sider. Hønsene synes ikke det var sjovt med bare
pletter på ryg, bryst og ben.Så hønsene er nu "fængslet" i hønsegården,
inden det går helt galt.

Vores Schapendoes, Dagmar har et par kaniners liv på samvittigheden, hos sin
tidligere ejer. Da hun var et års tid, vågnede jagtinstinktet og hun mente
åbenbart at de kaniner var hendes bytte, selvom hun var vokset op med dem og
tidligere havde hygget sig gevaldigt med dem.
Såååå- selvom det ser harmløst ud så overstiger naturen ind imellem
opdragelsen .

/ Anette

Fra : Nette Stormlund

Dato : 19-09-05 20:26

Hej Anette!

Uha da - sikke gyserhistorier her lige inden jeg skal i seng

Du kan tro jeg er opmærksom - jeg er nemlig ret glad for de kaniner ;- )

Flere af dem er angora - og også ret bekostelige, og i øvrigt lige så tamme
som hunde.

Kaninerne var her først - og så kom Tjalfe til ( den ældste ). Han har
vænnet sig til at gå med mig i stalden og fodre. Hver dag er en kanin ( på
skift ) løs, og render rundt på gulvet for at få motion. De kan gemme sig
som de vil - under bure, kasser o.s.v. men hopper som regel rundt mellem
benene på mig - og hunden. Tjalfe synes det er spændende - og de får som
regel et slik på næsen.Han har aldrig gjort dem noget, men ville aldrig få
lov at være alene med dem.

Vores yngste hund - Gimli - holder pænt afstand til kaninerne. Har respekt,
men mon ikke den ældstes holdning smitter af (?)

Men hunde er jo rovdyr, så jeg er opmærksom.

Mange hilsener,
Nette