Valg af dyrlæge nord for Århus
Fra : Katharina Nielsen

Dato : 18-09-05 09:54

Hej

Vi står og skal have vores 2 nye killinger til dyrlægen, men da vi er
tilflytter til området, Spørring mellem Randers og Århus, vil vi gerne
høre hvem vi bør benytte.
Vi har hørt, at ham i Hadsten skulle være ret dyr, mens der burde være
flere i området der var knap så dyre (i nogle af de mindre byer).

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Ps: Der skulle være nogle der kender en god side eller bog, hvor man kan
læse hvad killinger på 6 måneder bør have at spise osv. ?

Fra : Tina

Dato : 18-09-05 10:29

Katharina Nielsen wrote:
> [...]
>
> Ps: Der skulle være nogle der kender en god side eller bog, hvor man
> kan læse hvad killinger på 6 måneder bør have at spise osv. ?

Kan ikke svare på det første spm., da jeg er fra Sjælland, men det
næste.....
Et godt og lødigt tørfoder til killinger - enten fra dyrehandler elller
dyrlæge....IKKE fra supermarkedet...det er godt nok billigere, men der er
absolut ikke samme næring i, og kattene spiser mere, og der kommer derved
mere ud den anden vej, som selvfølgelig ikke optages i kroppen.

Vi bruger som hovedregel Royal Canin, Kitten fra dyrehandleren, og kattene
trives fint med det.

Held og lykke med de små poder

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

--
Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-09-05 10:40

Jeg er også sjællænder uden noget større kendskab til dit lokal-område, men
prøv at kigge her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/produkter/showproducts.php?id=7

det kan da være at der er en i dit område

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-09-05 11:04

Katharina Nielsen wrote:
> [...]
> Vi har hørt, at ham i Hadsten skulle være ret dyr, mens der burde være
> flere i området der var knap så dyre (i nogle af de mindre byer).

Er det Hadsten Dyreklinik (Frisenborg Gruppen) du tænker på?
Jeg kender ikke afdelingen i Hadsten, men bruger den i Hinnerup til de
mere komplicerede ting.

Der er en dyrlæge mere i Hadsten, Jørgen Bacher Nielsen, ham bruger jeg
til vaccinationer, tandrensninger og andre småting.
Han har en lille klinik i sit eget hjem, og kan derfor ikke klare de
mere komplicerede ting. Man assisterer selv, og alting foregår meget
mere roligt end på en stor og travl klinik, hvor der altid sidder folk i
venteværelset, og det kan jeg godt lide.

M.v.h
Niels

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-09-05 12:37

Katharina Nielsen skrev i en meddelelse...

> Vi står og skal have vores 2 nye killinger til dyrlægen, men da vi er
> tilflytter til området, Spørring mellem Randers og Århus, vil vi gerne
> høre hvem vi bør benytte.

Jeg kender ikke dyrlægerne ude i de små byer, men der er to i Randers jeg
kan anbefale. De er ikke i den billigste ende af skalaen, til gengæld er der
begge steder styr på katte, både hvad angår sygdomme, symptomer og adfærd.

Det er Vorup Dyrehospital som jeg selv bruger (www.vorupdyrehospital.dk) og
Randers Dyrehospital (www.randersdyrehospital.dk)

> Ps: Der skulle være nogle der kender en god side eller bog, hvor man kan
> læse hvad killinger på 6 måneder bør have at spise osv. ?

6-måneders killinger bør - som det allerede er sagt - have et
killingetørfoder af en god lødig kvalitet. Når I kommer til dyrlægen så
spørg om de er ved at være for vamsede om maven, for så kan det være en god
ide at skifte over til voksenfoder allerede, det er ikke alle killinger der
kan tåle killingefoderet i samfulde 12 måneder (jeg mener tåle vægtmæssigt
altså).

Og så kan jeg anbefale jer at låne eller købe Politikens Kattebog - den har
svar på rigtigt mange spørgsmål for nye katteejere. Der er også flere online
kattefora hvor man kan melde sig til og poste spørgsmål - og så er der
selvfølgelig nyhedsgruppen her.

Held og lykke med mislingerne.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Eva Køhler

Dato : 05-10-05 16:21

> [...]
>
> Ps: Der skulle være nogle der kender en god side eller bog, hvor man kan
> læse hvad killinger på 6 måneder bør have at spise osv. ?

Jeg er selv oprindeligt fra Trige, som jo ligger rigtig tæt på Spørring.
Jeg vil Ikke anbefale den store i Hadsten. Boede i Hadbjerg da mine egen
(og min kærestes dangang) var små og havde dem med dertil. Dét var ikke
behageligt. Manden (han var muligvis heller ikke den normale) vidste
ikke noget om katte. Han kunne ikke bedømme deres vægt Overhovedet, og
han var Meget dårlig til at give en indsprøjtning. Det gjorde tydeligvis
ondt på kattene. Og derudover er de også ret så dyre!
Jeg vil derimod anbefale den der ligger ved Skejby centret. Hun er
rigtig god. Atmosfæren er altid rolig og behagelig, de har sperarte
vente områder til katte og hunde. Hun ved meget om katte. Min farmor har
brugt hende de sidste 10 år mindst, og altid med gode erfaringer. Jeg
har selv brugt hende de sidste 2-2½ år og er rigtig glad for det, og
hendes priser er rimelige.

Med venlig hilsen
Eva Køhler
- Tøm kattebakken ved privat svar