Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskæring af billeder
Fra : Søren Reinke

Dato : 17-09-05 12:51

Hejsa

Jeg har nogle digitale foto's jeg gerne vil have printet ud og hængt op.

Men inden jeg udskriver dem, skal de beskæres så de er 'bedre' at kigge på.

Er der nogen der kender et site der beskriver, hvordan der er bedst at
beskære dem. Altså ikke hvilket program man skal bruge, men hvordan man
bedst placerer motivet på papiret osv. Jeg tænker her på 1/3 dels
reglen, det gyldne snit osv.

Det drejer sig om undervandsbilleder fra Gran Canaria.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : s.v.nielsen

Dato : 17-09-05 17:18

Søren Reinke wrote:

> [...]
> reglen, det gyldne snit osv.
>
> Det drejer sig om undervandsbilleder fra Gran Canaria.

Der findes adskillige regler
I sidste ende er det dog dit øje og din smag det kommer an på, så jeg
vil foreslå at du prøver dig frem!
Det kan kræve adskillige forsøg i begyndelsen, men det er også sjovt og
lærerigt at prøve det…
På den måde kan du finde lige det som du godt kan lide!

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-09-05 21:07

Søren Reinke wrote:

> [...]
> men hvordan man bedst placerer motivet på papiret osv. Jeg tænker
> her på 1/3 dels reglen, det gyldne snit osv.

Der er en stor mængde artikler om emnet på : http://photoinf.com/

Mange af reglerne giver nu kun mening, når man skal til at tage
billedet.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-09-05 22:28

Toke Eskildsen wrote:

> Der er en stor mængde artikler om emnet på : http://photoinf.com/
>
> Mange af reglerne giver nu kun mening, når man skal til at tage
> billedet.

Tak for tippet :)

Fra : Flemming Carlsen Bra~

Dato : 23-09-05 22:13

Søren Reinke <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev:
> [...]
>www.Xray-Mag.com Your free online
>dive magazine
>Download it in PDF, just like a real magazine
Jeg kan kun sige lær reglerne først og expermenter så selv
senere.Prøv og søg på nettet "gyldne snit" eller start med denne
http://www.forskningsnettet.dk/detgyldnesnit
Flemming