Computere kan ikke se hinanden
Fra : René \(A+\)

Dato : 17-09-05 08:52

Hej NG
Var ude i går for at sætte et hjemmenetværk op, og fik prob. som subj.
Konfiguration er som følger:
Maskine A: Win XP Pro/DK m. SP-2. Maskine B: Win XP Home/DK m. SP-2. Begge
bruger Windows indb. firewall (fil- og udskriftsdeling ER markeret i
undtagelser). Begge bruger AVG Antivirus. Begge er fuldt opdateret via
Windows Update. Begge er tilsluttet Internettet (Webspeed 256/128) med 2
dynamiske IP adresser, via en 10/100 switch.
Begge kan komme på Internettet - samtidig og hver for sig (ingen probs.
der). Jeg kan også pinge maskine A fra maskine B, og omvendt. Men nu kommer
det virkelige underlige, maskinerne kan IKKE se hinanden... Viser kun pgl.
maskine i "Netværkssteder". Jeg har prøvet ALT, og jeg mener virkelig alt.
Kørt guiden opsætning af netværk - valgt "andet" osv. Kontrolleret, at de
korrekte protokoller er inst. Kontrolleret at maskinerne har forskellige
navne, tilh. samme arbejdsgruppe, kørt fejlsøgning (kunne ikke hjælpe mig).
Slået firewall fra (som forsøg) - resultatløst!
Jeg brugte 3 timer i går. Suk. Er sat totalt skakmat
Er der en eller flere venlige sjæle, der kan hjælpe?
På forhånd tak.

MVH: René
(A+, Net+)

Fra : PA

Dato : 17-09-05 10:39

Det nemmeste var nok hvis du brugte en router istedet for kun en switch,
hvis du kun vil bruge en switch skal du nok igang med den gamle NetBeui
protokol.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;301041

PA