Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350D of fjernudløser
Fra : Lise

Dato : 17-09-05 08:16

Er der nogen, der kender fjernudløserne til Canon 350D? Skal udløserne
rettes mod kameraets forside, eller kan man sidde bag kameraet og udløse
det?

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-05 08:55

"Lise" <lise@kæå.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kender fjernudløserne til Canon 350D? Skal udløserne
> rettes mod kameraets forside, eller kan man sidde bag kameraet og udløse
> det?

Hvis det er den infrarøde du tænker på, skal du rette den mod forsiden af
cameraet.

Fra : Lise

Dato : 17-09-05 09:05

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> "Lise" <lise@kæå.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er den infrarøde du tænker på, skal du rette den mod forsiden af
> cameraet.

Jeg ved ikke, hvad jeg tænkye på - er de ikke alle infrarøde? (UBS-løsningen
og en pc er lidt for kluntet til Tivoli...)

Hilsen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-09-05 09:28

Lise wrote:

> Jeg ved ikke, hvad jeg tænkye på - er de ikke alle infrarøde? (UBS-løsningen
> og en pc er lidt for kluntet til Tivoli...)
>
> Hilsen

Hej Lise,

Jeg har den infrarøde RC-5 fjernbetjening (den kan findes til 18
kroner), og er okay tilfreds med den til den pris. Men ulempen er helt
klart at der altid går 2 sekunder fra du trykker til den faktisk tager
billedet.
Jeg har lavet en fjernbetjening med ledning, som tilsluttes mini-mini
jackstikket på siden af kameraet. Her har man fuld styr på både fokus og
afløseren (er iøvrigt genialt til bulp optagelser). Det kan anbefales.

Mvh Thomas Jørgensen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 17-09-05 10:03

Thomas Jørgensen <toms@-nospam-tje.dk> wrote:

>Jeg har lavet en fjernbetjening med ledning, som tilsluttes mini-mini
>jackstikket på siden af kameraet. Her har man fuld styr på både fokus og
>afløseren (er iøvrigt genialt til bulp optagelser). Det kan anbefales.

Jeg har også en hjemmelavet kabeludløser.

Men hvis man kan leve med med funktionen i en standard Canon kabeludløser, så er
det næsten ikke besværet værd at lave den selv:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68996

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Lise

Dato : 17-09-05 10:29

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> [...]
så er
> det næsten ikke besværet værd at lave den selv:

Tak for linket. Jeg var ikke klar over, at der kan bruges en kabeludløser.
Det ved jeg nu

Hilsen

Fra : Heine Christensen

Dato : 19-09-05 20:45

"Lise" <lise@kæå.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for linket. Jeg var ikke klar over, at der kan bruges en kabeludløser.
> Det ved jeg nu

Hvis man alligevel har lidt stumper liggende, så er her en kort
vejledning....
http://www.peeters.com/300d.html

HC

Fra : Jan Strægaard

Dato : 17-09-05 09:21

Lise wrote:
> Er der nogen, der kender fjernudløserne til Canon 350D? Skal udløserne
> rettes mod kameraets forside, eller kan man sidde bag kameraet og udløse
> det?

Jeg har den simple af dem, RC-5, ca 30 kr. Fungerer ok.

Kameraet skal stilles til timer/selvudløser, og selvudløseren skal
bruges foran kameraet.

Mvh Jan Strægaard

--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Martin

Dato : 19-09-05 23:13

"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> wrote in message
> Jeg har den simple af dem, RC-5, ca 30 kr. Fungerer ok.

Øhmm - 30 kr ?
Mvh Martin