Hjemmesidefjols
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-09-05 20:01

Hej,
jeg har/havde en simpel hjemmeside, men nu har jeg fjumret, og
fået slettet indexfilen, hvordan får jeg lavet en ny, og hvor
ligger den? er det oppe i VIS - Kilde, der står kun dette
sludder:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<title>403 Forbidden</title>
</head><body>
<h1>Forbidden</h1>
on this server.</p>
<hr>
<address>Apache Server at home1.stofanet.dk Port 80</address>

håber en kan hjælpe
mvh Ebbe

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-09-05 20:24

Ebbe Hansen wrote:
> Hej,
> jeg har/havde en simpel hjemmeside, men nu har jeg fjumret, og
> fået slettet indexfilen, hvordan får jeg lavet en ny,

Hvis du vil genskabe den gamle side, kan du sikkert finde den v.hj.a.
Google cache.

Søg på nogle ord du ved fandtes på den gamle side, og når du finder den
på Googles søgeresultatside kan du klikke på "cached", så får du et
snapshot af siden som den så ud sidst den blev indekseret. For at have
været indekseret kræver det at nogen har linket til den før i tiden.
Hvis du ikke kan finde ud af det kan du poste linket til den gamle side
her i gruppen, så skal jeg se efter for dig.

> [...]
> ligger den? er det oppe i VIS - Kilde, der står kun dette
> sludder:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">

Jeg ved ikke helt, hvad du mener med "hvor ligger den". Du har jo
slettet den og den ligger derfor ikke nogen steder.

Den nye skal ligge i roden på din URL (hjemmesideadresse).

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-09-05 21:05

On Fri, 16 Sep 2005 21:24:13 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]

>Hvis du ikke kan finde ud af det kan du poste linket til den gamle side
>her i gruppen, så skal jeg se efter for dig.

Hej Mikkel,
det ville da være skønt, jeg er langt ude på sidelinien med
hensyn til HP.
mvh Ebbe

Home1.stofanet.dk/ebbeh

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-09-05 21:39

Ebbe Hansen wrote:

> det ville da være skønt, jeg er langt ude på sidelinien med
> hensyn til HP.
> mvh Ebbe
>
> Home1.stofanet.dk/ebbeh

Google har ikke indekseret din side, Yahoo tilsyneladende heller ikke.

Faktisk kan man i Google bare skrive cache:URL,
f.eks.: cache:http://home1.stofanet.dk/ebbeh/
ser jeg nu.

Hvad den tilsvarende funktion hedder i Yahoo, som også cacher, kunne jeg
ikke lige se.

Hvis du havde noget indhold i den gamle index-fil kan det nok ikke
genskabes automatisk. Men som Erik siger er det ikke noget problem at
lave en ny fil, hvis du har backup af tekst og billeder du gerne vil
have på siden.

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-09-05 21:53

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Faktisk kan man i Google bare skrive cache:URL,
> f.eks.: cache:http://home1.stofanet.dk/ebbeh/

Også
<http://web.archive.org/web/*/http://home1.stofanet.dk/ebbeh/>
må melde pas.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-09-05 21:58

Allan Vebel wrote:

> Også
> <http://web.archive.org/web/*/http://home1.stofanet.dk/ebbeh/>
> må melde pas.

Ja, Web Archive er vist en hel del længere om at opdage sider end Google
Til gengæld bliver de gamle sider i arkivet, når de ændres.

Ved du om der er en kommando til cache i MSN og Yahoo? Jeg kan se de
cacher også, og det hurtigste og nemmeste er jo at kunne bruge en
kommando i stedet for at skulle søge efter siden først.

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-05 00:56

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Ved du om der er en kommando til cache i MSN og
> Yahoo?

Jeg bruger dem ikke, og ved derfor ikke hvad de kan.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-09-05 01:41

Allan Vebel wrote:

> Jeg bruger dem ikke,

Det kan jeg godt forstå, efter min mening er de flere hestelængder
bagefter Google i kvalitet, og MSN - søgemaskinen som "ingen" bruger -
er der vel heller ingen grund til at give trafik.

Men netop når det gælder caching kunne der være en grund til at bruge
dem, da det her er relevant at have alternativer til Google af den
simple grund at flere muligheder er bedre end én.

Mikkel

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-05 08:02

On Fri, 16 Sep 2005 22:38:40 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>genskabes automatisk. Men som Erik siger er det ikke noget problem at
>lave en ny fil, hvis du har backup af tekst og billeder du gerne vil

Jeg brugte kun HP til at lægge billeder op på til familien,
så der var ikke nogen fixfaxerier.
stofas hotline fik mig i stand til(med møje og besvær)
at lægge den test op, som ligger der nu, men jeg kan ikke
få andet (billedfiler) oploadet.
jeg vil prøve at se på den side som en anden nævnte,
men jeg er nok ikke istand til selv at lave en ny fil.
Jeg takker for forsøget på at hjælpe
mvh Ebbe

Fra : anne

Dato : 17-09-05 07:27

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
> ligger den? er det oppe i VIS - Kilde, der står kun dette
> sludder:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">

Hej
kender du ikke nogen du ved der har set din side
med en windows computer så er der muligvis et kopi i mappen
\windows\midlertidige internetfile\
på deres maskine

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-05 08:18

Jeg takker alle for jeres indsats, men jeg kan se,
at jeg ikke er i stand til at lave en ny index fil, selvom
den kun skal indeholde absolut minimum, for at lægge
en billedfil op.
hilsen og tak
Ebbe

<ebbeh@mail1.stofanet.invalid
udskift invalid med dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-09-05 10:29

Ebbe Hansen wrote:
> Jeg takker alle for jeres indsats, men jeg kan se,
> at jeg ikke er i stand til at lave en ny index fil, selvom
> den kun skal indeholde absolut minimum, for at lægge
> en billedfil op.

Hvis du ikke orker er det selvfølgelig bare sådan, men her i gruppen
plejer der at være flinke mennesker med _meget stor_ tålmodighed med
begyndere, så du skal ikke være bange for at spørge.

I så fald kunne du begynde med at fortælle, hvilket program du bruger
til at lægge filer op med.

Ellers hav det godt.

Mikkel
--
Gør et filmkup - aktuelle tilbud på spanske dvd'er
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-05 15:23

On Sat, 17 Sep 2005 11:29:05 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:
klip

>I så fald kunne du begynde med at fortælle, hvilket program du bruger
>til at lægge filer op med.
>
>Ellers hav det godt.
>
> Mikkel

Det er ikke fordi jeg ikke orker, men jeg forstår intet. Jeg
prøvede at kigge på den hjemmesideskole, men det er som Swahilli
for mig. Jeg skal ikke have noget smart med rammer og en bestemt
position m.m.. Det allermest simple er godt nok. Jeg bruger den
kun til at lægge billedfiler op på. så familien kan se dem.
Det lyder sikkert som sludder, men den første gang, kørte jeg
cute FTP ind fra stofa, og jeg husker ikke at jeg fik lavet en
index fil. Jeg fik en til at lave en svar rubrik. Men OK, jeg er
ikke så ung mere.
Jeg bruger nu aceFTP, et freeware progr. som har kørt fint i
flere år, indtil jeg masakrerede den indexfil
hilsen Ebbe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-05 16:01

Den 17-09-05 16.23 skrev Ebbe Hansen følgende:

> Jeg bruger nu aceFTP, et freeware progr. som har kørt fint i
> flere år, indtil jeg masakrerede den indexfil

Har du tjekket, om du har en kopi af index-filen liggende på din egen
computer? Den ligger ikke i den mappe, aceFTP har uploaded fra? Ellers
prøv at bruge søgefunktionen i Windows til at søge efter filer, der
hedder noget med index.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-05 18:49

On Sat, 17 Sep 2005 17:01:24 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>computer? Den ligger ikke i den mappe, aceFTP har uploaded fra? Ellers
>prøv at bruge søgefunktionen i Windows til at søge efter filer, der

Desværre, den findes ikke. Jeg har backup af alt andet
har gennemsøgt gamle CD backups
mvh Ebbe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-05 21:08

Ebbe Hansen wrote:
> Hej,
> jeg har/havde en simpel hjemmeside, men nu har jeg fjumret, og
> fået slettet indexfilen,

Så laver du da bare en ny. Det er en ganske almindelig html-fil, som bare
skal hedde index.html for at serveren kan vælge den automatisk, når nogen
går in på dit site uden at bede om en bestemt fil.

http://hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp forklarer fra bunden hvordan.

> og hvor
> ligger den?

Filen index.html skal ligge i rodmappen på dit webhotel.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-09-05 10:35

On Fri, 16 Sep 2005 21:01:05 +0200, Ebbe Hansen

Efter et par reaktioner, mener jeg at jeg har været dårlig til at
forklare mig.
min hjemmeside indeholder ikke billeder, oveskrift, eller andet
sjovt.
den indeholder kun billedfiler af typen - img_650.jpg
som folk kan klikke på, og se billedet, intet andet
mvh Ebbe

<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
udskift invalid med dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-09-05 16:52

Den 18-09-05 11.35 skrev Ebbe Hansen følgende:

> den indeholder kun billedfiler af typen - img_650.jpg
> som folk kan klikke på, og se billedet, intet andet

Har du navnene på alle billederne? I så fald kan du bruge nedenstående
som en nødløsning, indtil du finder en mere varig og korrekt løsning.

Åbn notesblokken og kopier følgende ind i den:

Dette og resten skal ikke kopieres. Udskift med de rigtige billednavne,
erstat teksten "Billede" med en tekst som beskriver, hvad der er på
billedet, fx: "Sommerferie 1997: Efter en kold dukkert". Du skal ikke
skrive gåseøjnene.
Du kan indsætte flere linjer efter samme opskrift med de rigtige
billednavne og beskrivelser. Når du er færdig, skal du gemme filen. Klik
på "Filer", vælg "Gem som", ud for Filtype skal du vælge "Alle filer",
gem filen med navnet index.html. Upload den derefter til serveren.
Resultatet vil være en række linjer med dine billedbeskrivelser, og den
besøgende kan så klikke på dem for at se billederne.

Hvis du har mod på at lave et flot fotoalbum til din side, kan du tage
et kig på det gratis program Jalbum, der er oversat til dansk. Du kan se
nogle eksempler på sider, du kan lave med det, på
http://jalbum.net/samples.jsp. Fordelen er, at du får små billeder som
den besøgende kan klikke på for at se dem i stor udgave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-09-05 18:21

On Sun, 18 Sep 2005 17:51:37 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Har du navnene på alle billederne? I så fald kan du bruge nedenstående
>som en nødløsning, indtil du finder en mere varig og korrekt løsning.
klip
Tak for tipset, det kan jeg da finde ud af, foreløbigt
mvh Ebbe