Fjerne scrollbar. Kildekode. Style script.
Fra : Thor Byrgesen

Dato : 16-09-05 18:52

En der kan hjælpe mig med en kildekode?

Jeg skal fjerne den vandrette scrollbar på siden:
http://tb.gwakgroup.dk/Profiler/Thor/Thors%20Profil.htm

Har fundet mange forskellige koder at skrive, f.eks:

iframe {
overflow: hidden;

Den skulle så fjerne begge scrollbars, men nej.. Det virker
heller ikke uden iframe.

active-scroll-bars {overflow-y: hidden}

Det virker heller ikke. Heller ikke:

active-scroll-bars {overflow: hidden;}

Jeg sætter det ind blandt style'n i head'et, både som en ekstra
style, ind sammen med de andre, med forskellige mellemrum, har
sådan set prøvet alt, men lige hjælper det. Så, er der en der har
en løsning?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas gade

Dato : 16-09-05 19:45

Thor Byrgesen wrote:

> [...]
>style, ind sammen med de andre, med forskellige mellemrum, har
>sådan set prøvet alt, men lige hjælper det. Så, er der en der har

Så vidt jeg kan se har du sagt at den div der indeholder "under
opbygning" skal være 1195 bred.
Prøv at ret lidt på den.

Der er desuden ingen grund til at du har lagt den ind i en div, så vidt
jeg kan se.

Hvis jeg var dig vil jeg lave alt css i et css ark det gør det lettere
for dig selv at arbejde med.

Jeg synes du skulle læse lidt på disse sider inden du går videre:

http://www.html.dk/
http://www.hjemmesideskolen.dk/
http://html-faq.dk/

go´ fornøjelse
Mvh Thomas

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-09-05 19:44

Thor Byrgesen wrote:

> En der kan hjælpe mig med en kildekode?
>
> Jeg skal fjerne den vandrette scrollbar på siden:
> http://tb.gwakgroup.dk/Profiler/Thor/Thors%20Profil.htm

Den skyldes linjen

height:40"><div align="left"><h5>Under opbygning</h1></div>

> Så, er der en der har en løsning?

Fjern 'width: 1195' i ovenstående.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-09-05 20:03

Thor Byrgesen skrev:

> En der kan hjælpe mig med en kildekode?

Ja, start med at fjerne det script hvor du har "function
click(e)" - det hindrer ikke noget alligevel. Se også
<http://html-faq.dk/1014.asp>

Du bør også fjerne dit "filter:glow" - det fungerer kun i
IE - i andre browsere er den sorte tekst derfor ulæselig
med den baggrund du har brugt.

Herefter skal du vælge en <!doctype> - se hvordan og
hvorfor på <http://hintzmann.dk/articles/doctype/> - og
derefter skal du validere din kode - se også
<http://html-faq.dk/1005.asp>

Pas på med <div style="width: 1195;....> Det er den der
giver den vandrette scrollbar, som du bagefter møjsommeligt
forsøger at fjerne. Du kan helt undlade denne width.

> http://tb.gwakgroup.dk/Profiler/Thor/Thors%20Profil.htm

Pas også på men store/små bogstaver og andre tegn i dine
links, se også <http://html-faq.dk/1016.asp>

> Jeg sætter det ind blandt style'n i head'et, både som en
> ekstra style, ind sammen med de andre

Det er nemmere at redigere hvis du lægger det hele i en css-
fil som du kalder fra alle dine sider.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk