Endnu en MCO
Fra : Vibeke

Dato : 16-09-05 20:17

Hejsa,
jeg skal bare lige høre om der er nogen af jer som har erfaring med at
bringe en MCO killing (12 uger) sammen med en ældre (3 år), de er
begge hanner. Hvordan er det gået?

/Vibeke

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 16-09-05 22:38

> [...]
> jeg skal bare lige høre om der er nogen af jer som har erfaring med at
> bringe en MCO killing (12 uger) sammen med en ældre (3 år), de er

Jo, jeg har da prøvet at sammenføre en MCO-killing (12 uger) og en noget
ældre huskat (9 år). Godt nok begge hunkatte.

Nu ved jeg ikke, om der er noget specielt, du gerne vil vide?
Sammenføringen tog lidt tid, men det er primært fordi huskatten er lidt
sippet I dag er de fine venner. De ligger ikke i arm, men de kan
godt finde på at smyge sig lidt op ad hinanden, og MCO'en kan af og til
få lov at slikke huskatten lidt i panden (huskatten er i toppen af
hierarkiet her, i hvert fald endnu).

Vi har senere tilføjet en 18 ugers MCO-hankilling til "flokken". Det er
også gået fint.

Hvordan en sammenføring forløber afhænger jo en hel del af kattenes
respektive pesonligheder. Der er sikkert ikke to sammenføringer, der
forløber helt ens.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 17-09-05 14:00

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal bare lige høre om der er nogen af jer som har erfaring med at
> bringe en MCO killing (12 uger) sammen med en ældre (3 år), de er

Hej Vibeke

Jeg har lige sammenført en 14 ugers MCO han med min 3 år gamle
neutraliserede MCO han.
Det tog 12 timer, og så var der vasketur på den lille nye

Nu er de de bedste venner og ligger gerne i den samme transportkasse for at
sove.

Men det kommer jo helt an på kattene du vil sammenfører.
Jeg har prøvet mange gange at sammenfører MCO og det er altid gået godt.

Og hvis det er en 3 års kastreret MCO så er der masser af killing i ham.
Så jeg tror ikke der bliver nogle problemer der. Men katte er jo
forskellige

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 17-09-05 14:30

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERN_com> skrev i en meddelelse

2 års MCO Ja det er Kosmos og Rocke der er blever sammenført.
Kosmos er vist kun 2 År

Mvh Allan