hvorfor virker det her php-script ikke??
Fra : Claus Christensen

Dato : 16-09-05 11:43

Jeg forsøger at lave en mail-formular i php (fra
hjemmesideskolen.dk)

Formularen ligger her http://www.pizzadk.dk/form.htm

og i "sender.php" står der følgende:

<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
if (!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
$headers="From: ".$_POST['name']."<".$_POST['email'].">";
if (@$_POST['customer_copy']) {
$headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
}
if(@mail("pizzadk@pizzadk.dk",
strip_tags($_POST['subject']),

stripslashes(strip_tags($_POST['message'])), $headers)) {
echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så
hurtigt som muligt.</p>";
}
else {
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl.
Prøv igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
}
?>

phpinfo for min server kan ses her:
http://www.pizzadk.dk/phpinfo.php

Hvorfor virker dette script ikke??

På forhånd tak..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-09-05 12:06

Claus Christensen wrote:

> Hvorfor virker dette script ikke??

Hvilken fejl oplever du ?

--
Benny Nissen

Fra : Claus Christensen

Dato : 16-09-05 12:25

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvilken fejl oplever du ?
>
> --
> Benny Nissen

På siden der popper op når jeg trykker, står der "e-mailen ikke
sendt, der opstod en fejl".

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 16-09-05 20:14

Claus Christensen wrote:

> På siden der popper op når jeg trykker, står der "e-mailen ikke
> sendt, der opstod en fejl".

Scriptet virker såmænd fint så, det er bare din mail der ikke kan blive
afsendt - kører du en smtp-server på den samme maskine som din webserver
er på? - Det siger din konfiguration(fra phpinfo).
Hvis det er en hjemme-server det kører på, kan det være du skal angive
din internetudbyder's smtp-server i php.ini i stedet for localhost.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 17-09-05 16:15

Nezar Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> Hvis det er en hjemme-server det kører på, kan det være du skal angive
> din internetudbyder's smtp-server i php.ini i stedet for localhost.

Er så kommet frem til at scriptet virker fint nok.. det virker også når jeg
tester det på 1go subdomæne.

Men forstår desværre ikke helt hvad du mener i ovenstående svar!
Er ikke helt inde i tingene.. hvad kan jeg forsøge??

Og tak for hjælpen..:)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-05 17:49

After serious thinking Claus Christensen wrote :
> På siden der popper op når jeg trykker, står der "e-mailen ikke
> sendt, der opstod en fejl".

Ja det er jo så fordi din mail() melder fejl. Prøv at fjerne @ så den
udskriver fejlen, er meget nemmere at debugge så.

Fra : Claus Christensen

Dato : 17-09-05 16:18

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Ja det er jo så fordi din mail() melder fejl. Prøv at fjerne @ så den
> udskriver fejlen, er meget nemmere at debugge så.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Scriptet virker fint så. Men hvilket @ skal jeg fjerne? Har prøvet i
navn@domæne.dk, den kommer med samme meddelelse.

og tak for hjælpen..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-05 18:10

Claus Christensen used his keyboard to write :
> Scriptet virker fint så. Men hvilket @ skal jeg fjerne? Har prøvet i
> navn@domæne.dk, den kommer med samme meddelelse.

Skift
if(@mail("pizzadk@pizzadk.dk",