Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt makro
Fra : Brian Lund

Dato : 15-09-05 23:50

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-09-05 05:58

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message
news:81171$4329f9c1$55da9d59$1228@nf4.news-service.com...
> Når "alle de andre" kan poste makro billeder vil jeg også være med! ;)
>
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image1.jpg
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image2.jpg
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image3.jpg
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image4.jpg
>
> Hvad synes I?

de er lidt rodet i det. Jeg kan til gengæld rigtig godt lide billede 2, det
at man lige kan se fluens millioner af øjne og det er noget lidt nyt og
anderledes brug af makro.

Mvh
Simon

Fra : Thomas

Dato : 16-09-05 07:11

Brian Lund wrote:
> Når "alle de andre" kan poste makro billeder vil jeg også være med! ;)

Du mangler bare at afsløre hvilket udstyr du har brugt.

Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 11:42

> Du mangler bare at afsløre hvilket udstyr du har brugt.

Sommerfugl, libel(?), bi, bi ;)

Jeg er ikke insektekspert, men det er meget sjovt at "skyde" dem, og
svært...

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 21:16

> Du mangler bare at afsløre hvilket udstyr du har brugt.

Udstyr... Dyr, hvad er forskellen? ;)

Nå jeg læste forkert, jeg har brugt Canon EOS 350D med et Sigma 105mm macro,
desuden har jeg brugt monopod til billede 1 og 2...

Brian

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-05 07:37

Brian Lund wrote:
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image1.jpg
> [...]

Jeg synes 1'eren er ganske god, 2'eren ganske sjov, og de to sidste
synes jeg ikke om da der er skarphedsproblemer de forkerte steder.

Hvis man skulle sige noget negativt ville det være at lyset er en
smule grimt på dem.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 11:40

> [...]
> synes jeg ikke om da der er skarphedsproblemer de forkerte steder.
>
> Hvis man skulle sige noget negativt ville det være at lyset er en

Jeg giver dig ret at skarpheden er lidt forkert placeret/ikke dyb nok på
3'eren og 4'eren!
Jeg synes dog selv specielt godt om lyset på 1 og 4 :)

Brian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-09-05 08:17

Brian Lund wrote:

> Når "alle de andre" kan poste makro billeder vil jeg også være med! ;)

> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image1.jpg

> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image4.jpg

Jeg synes, at Image1.jpg og Image4.jpg er gode og velkomponere billeder
hvor dybdeskarpheden ligger perfekt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 11:35

> Jeg synes, at Image1.jpg og Image4.jpg er gode og velkomponere billeder
> hvor dybdeskarpheden ligger perfekt...

Tak for det! - Jeg synes godt nok selv at skarpheden ligger lidt "for langt
inde i billedet" på 4'eren, den skulle nok lige have haft en blænde mere,
men det var svært uden monopod, og især hvis det ikke skulle blive rystet...

Brian

Fra : Jakob

Dato : 16-09-05 10:10

In article <81171$4329f9c1$55da9d59$1228@nf4.news-service.com>,
geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk says...
> http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image4.jpg

Det havde være min favorit hvis ikke det var fordi dybedskarphede ligger
dårligt, det er generende for mig at øjnene er uskarpe

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 11:33

> Det havde være min favorit hvis ikke det var fordi dybedskarphede ligger
> dårligt, det er generende for mig at øjnene er uskarpe

Ja det er svært at ramme synes jeg, især da billederne af bierne er taget
uden monopod!
Jeg ved godt at fokus er lidt for langt inde i billedet, eller måske generel
for lav dybdeskarphed, men de to jeg har uploadet her er de to jeg ramte
best med ud af hele serien (af bier) :(

For lige at tilføje lidt historie på bierne, da vi overnattede på en
campingplads i tyskland gik jeg op på et bjerg ved siden af da jeg ville
have nogen landskabsbilleder, jeg nåede dog aldrig op for jeg faldt over den
her mark, vel 2-300 meter lang og 50 meter bred, hvor der kun voksede én
type blomst på...
Bierne er åbenbart helt vilde med netop den slags blomst, for der var nok
flere end ti-tusinde bier bare på én mark! - Så måtte jeg jo gå igang med
makroen ;)

Brian

Fra : Jakob

Dato : 16-09-05 16:32

In article <45d11$432a9f2c$55da9d59$21553@nf4.news-service.com>,
geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk says...

> Ja det er svært at ramme synes jeg,

Ja det tror jeg på, det er nok nemmere at være kritisk ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : TommyF

Dato : 16-09-05 13:09

>http://www.geronimo.mobilixnet.dk/billeder/Image4.jpg
>
>Hvad synes I?
Kan bedst lide nr 4. Skarphed fordelt godt og man kan også se hvad
bien er i gang med, hvor mange skud kun viser objectet, men det er
bare som jeg ser det.
Der kan mit billige Dimages Z3 ikke følge med.