/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Godt, men billigt foder, ikke barf
Fra : Melanie


Dato : 15-09-05 22:29

Hej Ng

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til vores
to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm. aktive
og er ikke ren race hunde.
Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes ikke
at rutinerne virker til det herhjemme.

Tak for hjælpen.
Mvh Melanie



 
 
John P [jopa] (15-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 15-09-05 22:42

Melanie skriblede bla:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> vores to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end
> alm. aktive og er ikke ren race hunde.

En hund har vel krav på ordentligt foder uanset om den er ægte eller ej ?

Kan personliigt anbefale http://www.henne-pet-food.dk/



--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 13:12


"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:4329ea96$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
>
> En hund har vel krav på ordentligt foder uanset om den er ægte eller ej ?

Jo da, men jeg har bare fået den opfattelse at nogen racer skal have special
foder, men det er måske forkert?
>
> Kan personliigt anbefale http://www.henne-pet-food.dk/
>
>
Det er samme pris som det vi bruger pt.

> Mvh.John
>
Tak for forslaget.

Mvh Melanie



N/A (16-09-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-09-05 22:23



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 22:23


"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:432af689$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Øhm syntes det er dyrt ?
> 15 kg 229,- leveret til døren
> Der er til næsten 3 uger til stor hund
> Denne pris fremgår desværre ikke af deres hjemmeside.

> Mvh.John

Vi har bare brug for at skære ned hvor vi kan, men det er måske ikke muligt
på det område alligevel.

Mvh Melanie



pwh (17-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 17-09-05 08:37

>> Øhm syntes det er dyrt ?
>> 15 kg 229,- leveret til døren
>> Der er til næsten 3 uger til stor hund
>> Denne pris fremgår desværre ikke af deres hjemmeside.
>
>> Mvh.John
>
> Vi har bare brug for at skære ned hvor vi kan, men det er måske ikke
> muligt på det område alligevel.
>
> Mvh Melanie

Det tror jeg da nok det er, det er måske bare ikke det helt rigtige
sted at spørge til disideret discountmad, vi er jo lidt frelste herinde
Men kom jeg selv i en situation hvor hver en krone betød noget,
så ville hundene da sikkert heller ikke blive fodret med Olivers.
Jeg er af den overbevisning at mine hunde ikke skal spise dyrere/bedre
end mig selv. Prøv at læse Tænk's test igennem, der er måske noget
der passer til din hund og din pengepung.
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/

/Jens



Tina (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 16-09-05 05:36


"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Ng
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> vores
> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm. aktive
> og er ikke ren race hunde.
> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes ikke
> at rutinerne virker til det herhjemme.
>
> Tak for hjælpen.
> Mvh Melanie


Silver dog købes hos emerko kæden 15 kg til 99 kr.

Tina

>
>



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 13:10


"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
news:432a4bd8$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Silver dog købes hos emerko kæden 15 kg til 99 kr.
>
> Tina
>
>
Hej Tina
Tak for forslaget, men der er heller ikke nogen Emerko på Bornholm,
desværre.

Mvh Melanie



pwh (16-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 16-09-05 07:08

Melanie wrote:
> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
> ikke at rutinerne virker til det herhjemme.

Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du selv slagter

/Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine forslugne dyr)



fam. Ager (16-09-2005)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 16-09-05 07:27


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:XitWe.3$tM3.1@news.get2net.dk...
> Melanie wrote:
>> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
>> ikke at rutinerne virker til det herhjemme.
>
> Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du selv
> slagter
>
> /Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine forslugne
> dyr)
>
>------------------------

hvis du køber barf via nettet, så er det dyrt. men du kan bruge fantasien
selv, meget kan du med fordel få ud af husholdningen, spørg i
slagterafdelingen i supermarkedet, hos slagteren, der er mange muligheder.
jeg får mit kød fra vores lille slagteri. og det er alt ligefra lammekød,
mave, hjerte, lever, oksekød, kallun, og grisehaler. derudover får de
kylling.
i gennemsnit koster det omkring 15-20 kr. pr. kg kød for mit vedkommende. og
dertil kommer så det grønne. så regner man på det over en måned, så er det
bestemt ikke dyrt.

mvh. marie



pwh (16-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 16-09-05 08:00

>> Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du
>> selv slagter
>>
>> /Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine
>> forslugne dyr)
>>
>> ------------------------
>
> hvis du køber barf via nettet, så er det dyrt. men du kan bruge
> fantasien selv, meget kan du med fordel få ud af husholdningen, spørg
> i slagterafdelingen i supermarkedet, hos slagteren, der er mange
> muligheder. jeg får mit kød fra vores lille slagteri. og det er alt
> ligefra lammekød, mave, hjerte, lever, oksekød, kallun, og
> grisehaler. derudover får de kylling.
> i gennemsnit koster det omkring 15-20 kr. pr. kg kød for mit
> vedkommende. og dertil kommer så det grønne. så regner man på det
> over en måned, så er det bestemt ikke dyrt.
>
> mvh. marie

Jeg mener bare at min egen konklusion dengang debatten kørte,
var at det for mit vedkommende ville blive væsentligt dyrere for
mig at Barfe end at fortsætte med Olivers.
At Barf så nok er bedre for hunden tror jeg også
Med de priser som du barfer for, hvad ville det så feks koste
mig at fodre 2 hunde på ca 40 kg hver pr måned.

/Jens



Søren LH (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 16-09-05 08:34


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:34uWe.8$ml6.7@news.get2net.dk...
>>> Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du
>>> selv slagter
>>>
>>> /Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine
>>> forslugne dyr)
>>>
>>> ------------------------
>>
>> hvis du køber barf via nettet, så er det dyrt. men du kan bruge
>> fantasien selv, meget kan du med fordel få ud af husholdningen, spørg
>> i slagterafdelingen i supermarkedet, hos slagteren, der er mange
>> muligheder. jeg får mit kød fra vores lille slagteri. og det er alt
>> ligefra lammekød, mave, hjerte, lever, oksekød, kallun, og
>> grisehaler. derudover får de kylling.
>> i gennemsnit koster det omkring 15-20 kr. pr. kg kød for mit
>> vedkommende. og dertil kommer så det grønne. så regner man på det
>> over en måned, så er det bestemt ikke dyrt.
>>
>> mvh. marie
>
> Jeg mener bare at min egen konklusion dengang debatten kørte,
> var at det for mit vedkommende ville blive væsentligt dyrere for
> mig at Barfe end at fortsætte med Olivers.
> At Barf så nok er bedre for hunden tror jeg også
> Med de priser som du barfer for, hvad ville det så feks koste
> mig at fodre 2 hunde på ca 40 kg hver pr måned.
>
> /Jens

Hej Jens,

Da jeg barfede Holly kostede det ca. 20 kr/kg alt i alt og 38 kg schæfer
skulle have ca 1,2 kg om dagen, med andre ord ca. 720 kr/måned. Dertil
kommer nogle startomkostninger på en fryser og en kraftig køkkenmaskine,
samt evt. den billige køkkenmaskine man købte først, som ikke kunne klare
mosten (bogstavelig talt ).

På tørfoder spiste hun ca. ½ kg om dagen, og hvis vi rundt regnet siger 450
kr for 15 kg bliver det 450 kr/måned.

Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for ca. 13
kr/kg for barf vil det jo balancere.

Men hvis man har en hund med et skrøbeligt helbred kan man jo regne sparede
dyrlægeregninger og kørselsudgifter til dyrlæge med på plussiden for barf,
men omvendt skal man måske også køre noget mere efter sine barf-varer.

Mvh
Søren



Jytte B (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Jytte B


Dato : 16-09-05 09:03


>
> Da jeg barfede Holly kostede det ca. 20 kr/kg alt i alt og 38 kg schæfer
> skulle have ca 1,2 kg om dagen, med andre ord ca. 720 kr/måned. Dertil
> kommer nogle startomkostninger på en fryser og en kraftig køkkenmaskine,
> samt evt. den billige køkkenmaskine man købte først, som ikke kunne klare
> mosten (bogstavelig talt ).
>
> På tørfoder spiste hun ca. ½ kg om dagen, og hvis vi rundt regnet siger
> 450 kr for 15 kg bliver det 450 kr/måned.
>
> Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for ca. 13
> kr/kg for barf vil det jo balancere.
>
> Men hvis man har en hund med et skrøbeligt helbred kan man jo regne
> sparede dyrlægeregninger og kørselsudgifter til dyrlæge med på plussiden
> for barf, men omvendt skal man måske også køre noget mere efter sine
> barf-varer.
>
> Mvh
> Søren

Jeg bruger ca. 300 til 350 kr om måneden til kød og ben til mine 4 hunde.
Dertil kommer så grønt til 125 kr for en kasse, som jeg køber samme sted som
kødet. Jeg får det bragt hver 14. dag. selvfølgelig er jeg nødt til at
supplere med grønt fordi grønt jo ikke kan holde 14 dage. Jeg synes ikke det
er dyrt. Jeg vil lige tilføje at jeg også køber kød til os selv det
pågældende sted, og at jeg ikke giver noget for at få det bragt.

hilsen
Jytte
>
>



Søren LH (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 16-09-05 09:22


"Jytte B" <vingekatten@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
news:432a7c46$0$73061$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>
>> Da jeg barfede Holly kostede det ca. 20 kr/kg alt i alt og 38 kg schæfer
>> skulle have ca 1,2 kg om dagen, med andre ord ca. 720 kr/måned. Dertil
>> kommer nogle startomkostninger på en fryser og en kraftig køkkenmaskine,
>> samt evt. den billige køkkenmaskine man købte først, som ikke kunne klare
>> mosten (bogstavelig talt ).
>>
>> På tørfoder spiste hun ca. ½ kg om dagen, og hvis vi rundt regnet siger
>> 450 kr for 15 kg bliver det 450 kr/måned.
>>
>> Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for ca. 13
>> kr/kg for barf vil det jo balancere.
>>
>> Men hvis man har en hund med et skrøbeligt helbred kan man jo regne
>> sparede dyrlægeregninger og kørselsudgifter til dyrlæge med på plussiden
>> for barf, men omvendt skal man måske også køre noget mere efter sine
>> barf-varer.
>>
>> Mvh
>> Søren
>
> Jeg bruger ca. 300 til 350 kr om måneden til kød og ben til mine 4 hunde.
> Dertil kommer så grønt til 125 kr for en kasse, som jeg køber samme sted
> som kødet. Jeg får det bragt hver 14. dag. selvfølgelig er jeg nødt til at
> supplere med grønt fordi grønt jo ikke kan holde 14 dage. Jeg synes ikke
> det er dyrt. Jeg vil lige tilføje at jeg også køber kød til os selv det
> pågældende sted, og at jeg ikke giver noget for at få det bragt.
>
> hilsen
> Jytte

Hej Jytte,

Hvis jeg skal til at barfe igen, vil jeg nok en dag spørge dig hvor du køber
det der billige kød og ben .

Men hvad med indmad?

Men nu er det jo ikke 4 stk. 38 kg's hunde du har, du har vel max 70 kg hund
alt ialt .

Mvh
Søren




Jytte B (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Jytte B


Dato : 16-09-05 09:51


>>
>> Jeg bruger ca. 300 til 350 kr om måneden til kød og ben til mine 4 hunde.
>> Dertil kommer så grønt til 125 kr for en kasse, som jeg køber samme sted
>> som kødet. Jeg får det bragt hver 14. dag. selvfølgelig er jeg nødt til
>> at supplere med grønt fordi grønt jo ikke kan holde 14 dage. Jeg synes
>> ikke det er dyrt. Jeg vil lige tilføje at jeg også køber kød til os selv
>> det pågældende sted, og at jeg ikke giver noget for at få det bragt.
>>
>> hilsen
>> Jytte
>
> Hej Jytte,
>
> Hvis jeg skal til at barfe igen, vil jeg nok en dag spørge dig hvor du
> køber det der billige kød og ben .
>
> Men hvad med indmad?
>
> Men nu er det jo ikke 4 stk. 38 kg's hunde du har, du har vel max 70 kg
> hund alt ialt .
>
> Mvh
> Søren

Hej Søren.

Nej jeg har kun 60 kg hund, 2 på 25 kg og 2 på 5 kg. Men forholdsvis spiser
de mere end en hund på 60 kg. De får da mindst 2,5 kg mad om dagen.
Det er fra en økologisk gård, og det er hovedsageligt fra deres egne dyr.
Kødet til hundene er alt hvad der bliver skåret fra det kød, vi mennesker
spiser. Og da alt deres kød er skåret ud og pakket lige til gryden eller
panden, bliver der jo en del til overs, som hundene kan få. Der er fedt og
indmad, sener o.s.v. Det er hakket og frosset i poser på ca. 1 kg. selv mine
kræsne katte kan lide det.

Du kan bare sige til, så får du adressen. Jeg kan også anbefale kødet til
os, det er meget lækkert, men dyrere end supermarkedpriserne, men til
gengæld en langt bedre kvalitet.

hilsen
Jytte
>



pwh (16-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 16-09-05 09:38

>> Jeg mener bare at min egen konklusion dengang debatten kørte,
>> var at det for mit vedkommende ville blive væsentligt dyrere for
>> mig at Barfe end at fortsætte med Olivers.
>> /Jens
>
> Hej Jens,
>
> Da jeg barfede Holly kostede det ca. 20 kr/kg alt i alt og 38 kg
> schæfer skulle have ca 1,2 kg om dagen, med andre ord ca. 720
> kr/måned. Dertil kommer nogle startomkostninger på en fryser og en
> kraftig køkkenmaskine, samt evt. den billige køkkenmaskine man købte
> først, som ikke kunne klare mosten (bogstavelig talt ).

Så huskede jeg rigtigt
Jeg giver 310 kr for 15 kg Olivers med mængderabat, så det koster
mig ca 5-600kr/mnd at fodre mine 2 hunde i ren tørkost.
De får så også diverse tilsætninger, men det ville jeg også give ved Barf.

> På tørfoder spiste hun ca. ½ kg om dagen, og hvis vi rundt regnet
> siger 450 kr for 15 kg bliver det 450 kr/måned.

Det var da også noget dyrt tørkost.

> Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for
> ca. 13 kr/kg for barf vil det jo balancere.

Det har jeg så ikke mulighed for.

/Jens



Søren LH (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 16-09-05 09:43

> Det var da også noget dyrt tørkost.

Det var nok også snarere 300 kr, det er joj længe siden. De 450 er hvad jeg
gav for Hill's hvalpefoder forleden. Men det bliver regnestykket jo ikke
bedre af for barf's vedkommende

>
>> Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for
>> ca. 13 kr/kg for barf vil det jo balancere.
>
> Det har jeg så ikke mulighed for.

Du kan da høre Jytte ad hvor hun får det fra.

Mvh
Søren




pwh (16-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 16-09-05 10:16

>>> Altså barf er en del dyrere, men kan man skaffe sine råvarerer for
>>> ca. 13 kr/kg for barf vil det jo balancere.
>>
>> Det har jeg så ikke mulighed for.
>
> Du kan da høre Jytte ad hvor hun får det fra.
>
> Mvh
> Søren

Så længe mine hunde fungerer perfekt på Olivers og hvad der ellers
falder af orker jeg ikke at gå i gang med at Barfe.
Men al respekt for dem der har overskud til det

/Jens



Jytte B (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Jytte B


Dato : 16-09-05 08:01


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:432a65ab$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:XitWe.3$tM3.1@news.get2net.dk...
>> Melanie wrote:
>>> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
>>> ikke at rutinerne virker til det herhjemme.
>>
>> Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du selv
>> slagter
>>
>> /Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine forslugne
>> dyr)
>>
>>------------------------
>
> hvis du køber barf via nettet, så er det dyrt. men du kan bruge fantasien
> selv, meget kan du med fordel få ud af husholdningen, spørg i
> slagterafdelingen i supermarkedet, hos slagteren, der er mange muligheder.
> jeg får mit kød fra vores lille slagteri. og det er alt ligefra lammekød,
> mave, hjerte, lever, oksekød, kallun, og grisehaler. derudover får de
> kylling.
> i gennemsnit koster det omkring 15-20 kr. pr. kg kød for mit vedkommende.
> og dertil kommer så det grønne. så regner man på det over en måned, så er
> det bestemt ikke dyrt.
>
> mvh. marie

Marie har helt ret i at det ikke er dyrt at fodre råt, hvis man køber de
rigtige steder. Jeg giver kun 9,50 kr pr. kg. for økologisk kød til mine
hunde. Hvis man køber årstidens grøntsager, er det bestemt heller ikke dyrt.

Hilsen
Jytte
>
>



Niau (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Niau


Dato : 18-09-05 07:42


"Jytte B" <vingekatten@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
news:432a6dab$0$73050$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:432a65ab$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>> news:XitWe.3$tM3.1@news.get2net.dk...
>>> Melanie wrote:
>>>> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
>>>> ikke at rutinerne virker til det herhjemme.
>>>
>>> Jeg tror da ikke at det ligefrem er billigt at Barfe, med mindre du selv
>>> slagter
>>>
>>> /Jens (som lige har bestil for over 1600kr fra Olivers til sine
>>> forslugne dyr)
>>>
>>>------------------------
>>
>> hvis du køber barf via nettet, så er det dyrt. men du kan bruge fantasien
>> selv, meget kan du med fordel få ud af husholdningen, spørg i
>> slagterafdelingen i supermarkedet, hos slagteren, der er mange
>> muligheder.
>> jeg får mit kød fra vores lille slagteri. og det er alt ligefra lammekød,
>> mave, hjerte, lever, oksekød, kallun, og grisehaler. derudover får de
>> kylling.
>> i gennemsnit koster det omkring 15-20 kr. pr. kg kød for mit vedkommende.
>> og dertil kommer så det grønne. så regner man på det over en måned, så er
>> det bestemt ikke dyrt.
>>
>> mvh. marie
>
> Marie har helt ret i at det ikke er dyrt at fodre råt, hvis man køber de
> rigtige steder. Jeg giver kun 9,50 kr pr. kg. for økologisk kød til mine
> hunde. Hvis man køber årstidens grøntsager, er det bestemt heller ikke
> dyrt.
>
> Hilsen
> Jytte
>>
>>

Hej Jytte!

Jeg vil meget gerne have adressen eller hjemmesiden til, hvor du betiller
dit kød og grønt. Vi barf'er og det lyder godt nok billigt!




Holm (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Holm


Dato : 16-09-05 08:44


"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Ng
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
vores
> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm. aktive
> og er ikke ren race hunde.
> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes ikke
> at rutinerne virker til det herhjemme.
>
> Tak for hjælpen.
> Mvh Melanie
>


Hej

Jeg bruger pt Franks Gold, du kan læse om det her:
http://www.franksprogold.co.uk/

Giver ca 260,- for 15 kg og det holder rækker faktisk langt til 2 hunde)

Mange hilsener
Holm
>



Kim2000 (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 16-09-05 10:47


"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Ng
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> vores
> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm. aktive
> og er ikke ren race hunde.
> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes ikke
> at rutinerne virker til det herhjemme.
>

Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004) kåret
som det bedste produkt, og det foran de førende dyrlægeprodukter. At prisen
er en brøkdel gør vel heller ikke noget



Søren LH (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 16-09-05 11:06


"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:lwwWe.59$XU2.24@news.get2net.dk...
>
> "Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej Ng
>>
>> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
>> vores
>> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm.
>> aktive
>> og er ikke ren race hunde.
>> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
>> ikke
>> at rutinerne virker til det herhjemme.
>>
>
> Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004) kåret
> som det bedste produkt, og det foran de førende dyrlægeprodukter. At
> prisen er en brøkdel gør vel heller ikke noget

Her skal vist lige tilføjes at der er delte meninger om lødigheden af den
test, sådan som det har været debatteret tidligere her i gruppen.

Mvh
Søren



pwh (16-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 16-09-05 11:29

Kim2000 wrote:
> "Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej Ng
>>
>> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
>> vores
>> to hanhunde, som er så billigt som muligt?
>
> Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004)
> kåret som det bedste produkt, og det foran de førende
> dyrlægeprodukter. At prisen er en brøkdel gør vel heller ikke noget
>

Der husker du vist helt forkert, Olivers var det bedste i testen
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/skema/
Men jeg fodrede da også en overgang Tyson med 1/2 Olivers og 1/2 Vital,
det så han ud til at fungerer helt fint på, så til prisen er Vital sikkert udemærket.

/Jens



Kim2000 (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-09-05 13:49


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:78xWe.63$ti.4@news.get2net.dk...
> Kim2000 wrote:
>> "Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Hej Ng
>>>
>>> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
>>> vores
>>> to hanhunde, som er så billigt som muligt?
>>
>> Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004)
>> kåret som det bedste produkt, og det foran de førende
>> dyrlægeprodukter. At prisen er en brøkdel gør vel heller ikke noget
>>
>
> Der husker du vist helt forkert, Olivers var det bedste i testen
> http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/skema/
> Men jeg fodrede da også en overgang Tyson med 1/2 Olivers og 1/2 Vital,
> det så han ud til at fungerer helt fint på, så til prisen er Vital sikkert
> udemærket.

Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt i
testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg, så må jeg ærlig
talt sige jeg er rystet. Min hund får under ingen omstændigheder mad for 60
kg kiloet, når jeg kan finde glimrende mad til 6 kr. pr. kg. som hunden
trives med.

Noget helt andet; hun er med hvalpe. De er 6 uger efterhånden, og deres kost
er Vital, Vital hundemad, kosttilskud (noget vitaminpulver fra dyrlægen) og
noget kalk tilskud. Vådkosten blandes op med ris, speghetti og den slags og
de løber lystigt rundt og leger og har det helt suverænt (lige nu er en af
dem ved at kæmpe med min storetå). Er der noget som jeg specielt skal være
opmærksom på nu ang. kosten?

Vil det fx være en fordel at de får smagt mange slags dyrefoder for at gøre
dem mindre kræsne?

mvh
Kim, der sælger hvalpe fra 1. oktober (Silkeborg)



John P [jopa] (17-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 17-09-05 15:04

Kim2000 skriblede bla:
> Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt i
> testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg,

Hvad er det der koster så meget ?


--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk




pwh (17-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 17-09-05 15:47

>> Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt
>> i testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg,
>
> Hvad er det der koster så meget ?

Kim, du skal ikke fortælle John det hvis du ved det,
så fiser han bare ud og køber det til Milo,
det dyreste forder er bare ikke godt nok til den hund

/Jens



John P [jopa] (17-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 17-09-05 16:18

pwh skriblede bla:
> Kim, du skal ikke fortælle John det hvis du ved det,
> så fiser han bare ud og køber det til Milo,
> det dyreste forder er bare ikke godt nok til den hund
>

Ja jeg vil da kun min hund det bedste.
Det jeg køber nu koster desværre kun 229,- for 15 kg.


--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk




Kim2000 (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-09-05 16:17


"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:432c223d$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skriblede bla:
>> Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt i
>> testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg,
>
> Hvad er det der koster så meget ?
>

Mig der læste forkert, 300 kr. for 15 kg.




pwh (17-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 17-09-05 15:50

>> Der husker du vist helt forkert, Olivers var det bedste i testen
>> http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/skema/
>> Men jeg fodrede da også en overgang Tyson med 1/2 Olivers og 1/2
>> Vital, det så han ud til at fungerer helt fint på, så til prisen er
>> Vital sikkert udemærket.
>
> Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt
> i testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg, så må
> jeg ærlig talt sige jeg er rystet. Min hund får under ingen
> omstændigheder mad for 60 kg kiloet, når jeg kan finde glimrende mad
> til 6 kr. pr. kg. som hunden trives med.

Kører Aldi overhovedet med Vital mere, jeg syntes at der stod Rufus
på deres sække sidst jeg kiggede.
Man skal bare passe på med kun at se på kg prisen, hvis hunden skal
have dobbelt så meget af et billigt foder som af et lidt dyrere,
så dur regnestykket jo ikke længere

/Jens



Kim2000 (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-09-05 16:17


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:M2WWe.108$SJ7.34@news.get2net.dk...
>>> Der husker du vist helt forkert, Olivers var det bedste i testen
>>> http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/skema/
>>> Men jeg fodrede da også en overgang Tyson med 1/2 Olivers og 1/2
>>> Vital, det så han ud til at fungerer helt fint på, så til prisen er
>>> Vital sikkert udemærket.
>>
>> Ja, det må jeg gøre, men i hvert fald klarede Vital sig rigtig godt
>> i testen, og når jeg ser priser herinde på 300 kr. for 5 kg, så må
>> jeg ærlig talt sige jeg er rystet. Min hund får under ingen
>> omstændigheder mad for 60 kg kiloet, når jeg kan finde glimrende mad
>> til 6 kr. pr. kg. som hunden trives med.
>
> Kører Aldi overhovedet med Vital mere, jeg syntes at der stod Rufus
> på deres sække sidst jeg kiggede.

Rigtig, men det er samme firma og samme indhold.

> Man skal bare passe på med kun at se på kg prisen, hvis hunden skal
> have dobbelt så meget af et billigt foder som af et lidt dyrere,
> så dur regnestykket jo ikke længere

Det kan du have ret i.



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 13:04


"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:lwwWe.59$XU2.24@news.get2net.dk...
>
>
> Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004) kåret
> som det bedste produkt, og det foran de førende dyrlægeprodukter. At
prisen
> er en brøkdel gør vel heller ikke noget
>
>

Tak for rådet Kim, men her på Bornholm er der desværre ingen Aldi, endnu.

Mvh Melanie



Søren LH (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 16-09-05 13:07


"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:lwwWe.59$XU2.24@news.get2net.dk...
>
> "Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej Ng
>>
>> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
>> vores
>> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm.
>> aktive
>> og er ikke ren race hunde.
>> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
>> ikke
>> at rutinerne virker til det herhjemme.
>>
>
> Du går i Aldi, foderet blev i forbrugerbladet Test (efteråret 2004) kåret
> som det bedste produkt, og det foran de førende dyrlægeprodukter. At
> prisen er en brøkdel gør vel heller ikke noget

Vær lige opmærksom på at der er delte meninger om lødigheden af den test.
F.ex. testen vurderer testen indhold af protein alene ved at ses på mængden,
uden at vurdere kvaliteten af den anvendte proteinkilde. Sojabønner eller
reelt kød bliver vurderet som lige godt. Og hvad angår kulhydrater kan det
for så vidt være rent sukker uden at det trækker ned.

Mvh
Søren



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 13:13

Hej igen

Så lige at Netto har tilbud på Pedegree Pal oksekød til 12,67 kg. Er det
godt foder?

Mvh Melanie



Bodil (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Bodil


Dato : 16-09-05 16:16


"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
news:432ab668$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej igen
>
> Så lige at Netto har tilbud på Pedegree Pal oksekød til 12,67 kg. Er det
> godt foder?
>
> Mvh Melanie
>
>
Nej det er bestemt ikke et godt foder.
olivers er godt og jeg syntes det er billig se www.olivers.dk

Med venlig hilsen
Bodil www.123hjemmesider.dk/bodilshunde



Charlotte (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 16-09-05 13:27


"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej Ng
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
vores
> to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm. aktive
> og er ikke ren race hunde.
> Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes ikke
> at rutinerne virker til det herhjemme.
>
> Tak for hjælpen.
> Mvh Melanie
>
>

Hej melanie

Har du prøvet at se på www.henne-pet-food.dk deres foder er godt og det
samme med prisen.. Vi bruger det selv på vores Grand Danois.

Hilsen Charlotte Hansen



Charlotte (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 16-09-05 14:44

Hej igen

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/aa2d63c6d52d81afc125698b00753221/cb797e2c0dea18b9c1256fff00626469/$FILE/test.pdf

Der kan du se lidt forskelligt om du så kan bruge det ved jeg ikke.. *SS*

Hilsen Charlotte
"Charlotte" <kennel-dandanell@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:432aba19$0$73100$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> news:4329e713$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Hej Ng
> >
> > Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> vores
> > to hanhunde, som er så billigt som muligt? De er ikke mere end alm.
aktive
> > og er ikke ren race hunde.
> > Vi ved at det er forholdsvist billigt at fodre med barf, men vi synes
ikke
> > at rutinerne virker til det herhjemme.
> >
> > Tak for hjælpen.
> > Mvh Melanie
> >
> >
>
> Hej melanie
>
> Har du prøvet at se på www.henne-pet-food.dk deres foder er godt og det
> samme med prisen.. Vi bruger det selv på vores Grand Danois.
>
> Hilsen Charlotte Hansen
>
>



Heidi Jensen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 16-09-05 18:20


>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> vores
> to hanhunde, som er så billigt som muligt?

Det er nemmere for os at komme med forslag, hvis vi ved dit rådigheds
beløb....

Vi fodrer med Oliver's men har været hele møllen i gennem, for at finde det
rigtige, både dyrt og billigt! Vi barfer ikke, da vores tid godt kan bruges
på noget andet, og Jason får padon dårlig mave ved råt kød.... Ikke fedt i
lang pels!

Pedigree er fuldt af farvestoffer, det er på ingen måde sundt for din hund!
Så hold dig Langt væk fra det!

Et godt alternativ til billigt foder, er Royal Canin som du kan få i 20 kg.
sække i Land og Fritid for ca. 200 kr. Det er ganske udemærket...

Heidi

P.s. Ellers tag kontakt til en af alle de der fodrer med Olivers her på
øen.... Ved de køber et stort parti hjem, får de fodret billigere og du kan
derved nok få det for omkring 320 kr. for 15 kg.

Hold dig væk fra Brugsens det bedste, foder med mange farvestoffer.... Og
nettos selvfølgelig!



Melanie (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Melanie


Dato : 16-09-05 22:24


"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:H8DWe.120$EX5.86@news.get2net.dk...
>
> >
> > Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et godt foderprodukt til
> > vores
> > to hanhunde, som er så billigt som muligt?
>
> Det er nemmere for os at komme med forslag, hvis vi ved dit rådigheds
> beløb....
>
> Vi fodrer med Oliver's men har været hele møllen i gennem, for at finde
det
> rigtige, både dyrt og billigt! Vi barfer ikke, da vores tid godt kan
bruges
> på noget andet, og Jason får padon dårlig mave ved råt kød.... Ikke fedt i
> lang pels!
>
> Pedigree er fuldt af farvestoffer, det er på ingen måde sundt for din
hund!
> Så hold dig Langt væk fra det!
>
> Et godt alternativ til billigt foder, er Royal Canin som du kan få i 20
kg.
> sække i Land og Fritid for ca. 200 kr. Det er ganske udemærket...
>
> Heidi
>
> P.s. Ellers tag kontakt til en af alle de der fodrer med Olivers her på
> øen.... Ved de køber et stort parti hjem, får de fodret billigere og du
kan
> derved nok få det for omkring 320 kr. for 15 kg.
>
> Hold dig væk fra Brugsens det bedste, foder med mange farvestoffer.... Og
> nettos selvfølgelig!
>
>

Tak for det fine svar Heidi. *S*

Mvh Melanie



Anita Andersen (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Anita Andersen


Dato : 16-09-05 22:32


"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:H8DWe.120$EX5.86@news.get2net.dk...
> Heidi
>
> P.s. Ellers tag kontakt til en af alle de der fodrer med Olivers her på
> øen.... Ved de køber et stort parti hjem, får de fodret billigere og du
> kan derved nok få det for omkring 320 kr. for 15 kg.
>

Eller du kan købe det til priser fra 249kr pr. 15kg hos os (ganske vist
som selv henter)
Eller Kronch hvor du betaler for 6x15kg sække og får 7x15kg sendt lige til
døren !
Great Dane som er en kvallitets foder til en billig pris som også sendes
lige til døren ved køb af min. 6 sække á15 kg

Mvh
Søren
http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm



Claus (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 16-09-05 23:18


> Eller du kan købe det til priser fra 249kr pr. 15kg hos os (ganske
> vist
> som selv henter)
> Eller Kronch hvor du betaler for 6x15kg sække og får 7x15kg sendt lige til
> døren !
> som er en kvallitets foder til en billig pris som også sendes lige til
> døren ved køb af min. 6 sække á15 kg
>
> Mvh
> Søren
> http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm
>
Great Dane kontra Kronch .hvad er bedst???



Anita Andersen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Anita Andersen


Dato : 18-09-05 12:29


"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:432b449b$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Eller du kan købe det til priser fra 249kr pr. 15kg hos os (ganske
>> vist
>> som selv henter)
>> Eller Kronch hvor du betaler for 6x15kg sække og får 7x15kg sendt lige
>> til døren !
>> som er en kvallitets foder til en billig pris som også sendes lige til
>> døren ved køb af min. 6 sække á15 kg
>>
>> Mvh
>> Søren
>> http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm
>>
> Great Dane kontra Kronch .hvad er bedst???
Kronch (basis,aktiv & optimal) indeholder lidt mere fisk (16% ren laks),
vores Great Dane foder indeholder både fisk & kylling, hvilke der er bedst
er et godt spørgsmål for de er begge rigtig gode, men vores Great Dane basis
er noget billiger 195kr kontra 325kr så set i forhold til prisen er Great
Dane langt at foretrække.
Men køber du hos os 6 x 15 kg af gangen så får du 1 ekstra sæk når du køber
Kronch og det hjælper jo lidt på prisen
Du skal være velkommen til at kontakte os enten via email eller telefon så
kan vi sende dig prøver af begge typer.

Mvh
Søren
www.torsted-hundepension.dk



John P [jopa] (18-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 18-09-05 12:52

Anita Andersen skriblede bla:
> Men køber du hos os 6 x 15 kg af gangen så får du 1 ekstra sæk når du
> køber Kronch og det hjælper jo lidt på prisen

Er du billigere end producenten ?
http://www.henne-pet-food.dk/

Med fare for at få på puklen som sædvanlig vil jeg lige gøre opmærksom
på Fundatsen for gruppen hvor der bla står:


Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.

--


Mvh.John



pwh (18-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 18-09-05 17:44

John P [jopa] wrote:
> Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
> relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.

Æv bæv, netbetjent

/Jens



John P [jopa] (18-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 18-09-05 18:01

pwh skriblede bla:
>
> Æv bæv, netbetjent
>

Jeg vidste du ville komme efter mig
Det er sgu svært at være netbetjent nu om dage

--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk



Anita Andersen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Anita Andersen


Dato : 18-09-05 21:10


"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:432d5501$0$247$14726298@news.sunsite.dk...
> Anita Andersen skriblede bla:
>> Men køber du hos os 6 x 15 kg af gangen så får du 1 ekstra sæk når du
>> køber Kronch og det hjælper jo lidt på prisen
>
> Er du billigere end producenten ?
> http://www.henne-pet-food.dk/

Nu ved jeg ikke hvad de sælger 6 x 15kg til hos henne pet food, men jeg
giver altså 7 sække for 6 sækkes pris og det er da muligt at det er billiger
en det producenten sælger det for, hvilket må være en plus for kunden.
Vi gør alt for at vores vare er så billige som muligt.
Og en producent kan jo ikke bestemme hvad jeg sælger en given vare for,
hvilket sikkert ærger de nærliggende dyrehandler en smule

Mvh
Søren

Ps. undskuld "Jens betjent"
> Med fare for at få på puklen som sædvanlig vil jeg lige gøre
> opmærksom på Fundatsen for gruppen hvor der bla står:
>
>
> Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
> relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.
>
> --
>
>
> Mvh.John
>
>



John P [jopa] (18-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 18-09-05 21:14

Anita Andersen skriblede bla:
>
> Ps. undskuld "Jens betjent"

Nu er der jo ingen grund til at skælde ham ud da det jo var mig der skrev
det.

ps hvis man her i gruppen syntes det er helt fint med Rekvalme så fint med
mig.
Gjorde blot opmærksom på at det ikke er i tråd med gruppens fundats.

Da andre tøver tager jeg det som et signal om at det er ok


--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk



pwh (19-09-2005)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 19-09-05 05:14

Anita Andersen wrote:
> Ps. undskuld "Jens betjent"

Ja, nu strammer du den

/Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste