Deformiteter hos katte
Fra : Ma

Dato : 15-09-05 21:07

http://www.messybeast.com/freak-face.htm

Her er lidt til at spolere en god aften..men ganske interessant læsning.
Skrappe sager om katte født med deformiteter, så ganske rigeligt illustreret
med close-up billeder i farver. Nogle af sagerne skyldes ønsket om at
opfylde sindssyge standarder der tangerer mutationer indenfor de enkelte
racer! Føj! :(
Velbekomme!
/M

Fra : fam. Ager

Dato : 15-09-05 21:10

"Ma" <crap@not.here.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> illustreret med close-up billeder i farver. Nogle af sagerne skyldes
> ønsket om at opfylde sindssyge standarder der tangerer mutationer indenfor

gyyyys...)-:

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-09-05 21:45

Hej
Godt at mine killinger er blevet født (for 3 uger siden) før jeg så dette.
Ellers ville jeg da have mareridt om hvordan de nu blev.
Hilsen Vibeke og de 5 normale siameserkillinger.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-09-05 22:11

> Hej
> Godt at mine killinger er blevet født (for 3 uger siden) før jeg så dette.
> Ellers ville jeg da have mareridt om hvordan de nu blev.
> Hilsen Vibeke og de 5 normale siameserkillinger.

Glup! ja, jeg melder mig til den her og tager en ekstra nusser med mine knap
fire uger gamle normale killinger.
Til "trøst" ... (om end en rigtig ringe en), så er kattedyr de dyr der
mistænkes for at lave flest deformiteter af udefrakommende grunde.
Altså at deres fostre er mere sarte overfor kemikalier, medicin mm end andre
individer og derfor ses flere medfødte deformiteter hos killingerne. F.eks
langt flere end man ser hos hundehvalpe.

Nina

Fra : Mette Jensen

Dato : 16-09-05 20:59

> Til "trøst" ... (om end en rigtig ringe en), så er kattedyr de dyr der
> mistænkes for at lave flest deformiteter af udefrakommende grunde.

Aha, hvor har du læst det? Jeg har faktisk tænkt på det samme, efter en
samtale med en hundeopdrætter. De havde slet ikke de samme mænger af
defekter som jeg kunne berette om fra katteverdenen.

Mette Jensen
www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-09-05 18:39

"Mette Jensen" <mette@chimera-mainecoon.dk> wrote in message

> Aha, hvor har du læst det? Jeg har faktisk tænkt på det samme, efter en
> samtale med en hundeopdrætter. De havde slet ikke de samme mænger af
> defekter som jeg kunne berette om fra katteverdenen.

Hej Mette
Jeg har ikke læst det, men har heller ikke søgt efter det. Det skulle man
måske gøre
Min tanke om det startede da jeg (som du) talte med en hundeopdrætter. Jeg
spurgte flere hunde-folk og de sagde alle det samme. De oplever meget
sjældent defekter, som vi kattefolk gør. Siden det har jeg spurgt samtlige
dyrlæger jeg kunne komme i nærheden af og de siger det samme. Hvorfra de
bedømmer hvad der skyldes udefra kommende påvirkning og hvad der kommer af
genetiske grunde, ved jeg ikke. Jeg har egentlig ikke gjort det store ud af
det, jeg har bare sørget for at skrue så meget som muligt ned for brug af
kemikalier i huset og haven når jeg har drægtige.
Men det kunne da være interessant, hvis der var noget videnskabeligt på det.
Hvis du render ind i noget spændende materiale, så sig endelig til

Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-09-05 19:36

Hej igen
Jeg googlede det lige, for jeg blev enig med mig selv om at dyrlægerne må
vide noget mere om det end deres egne fornemmelser, siden de tør fortælle om
det hver gang man spørger ... . Der er ret meget materiale om det på nettet.
Hilsen Nina

Fra : Ma

Dato : 17-09-05 21:36

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> siden de tør fortælle om det hver gang man spørger ... . Der er ret
> meget materiale om det på nettet. Hilsen Nina

Hvad søgte du på?
Links?

/M

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-09-05 22:27

In article <4329dcef$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hilsen Vibeke og de 5 normale siameserkillinger.

Tillykke Vibeke
Fra tante Donna, tante Ditte og mig

--
Knus fra Ann R

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-09-05 21:55

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse
> In article <4329dcef$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> [...]

Hej Ann, Donna og Ditte (som slet ikke er tanter til dette kuld )
Tak skal I have!
Ja, der er kommet liv i huset igen
Killingerne kan ses på min hjemmeside:
http://home1.stofanet.dk/battlefield

hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-09-05 23:08

In article <432b30de$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Ann, Donna og Ditte (som slet ikke er tanter til dette kuld )

Næh, det ved jeg jo godt - men lad dem nu bare blive i troen

> Tak skal I have!
> Ja, der er kommet liv i huset igen
> Killingerne kan ses på min hjemmeside:
> http://home1.stofanet.dk/battlefield

Nårh! Det skal blive herligt at se dem vokse sig endnu mere kære og
smukke

--
Knus fra Ann R

Fra : Ma

Dato : 17-09-05 18:15

Battlefield´s wrote:
> Godt at mine killinger er blevet født (for 3 uger siden) før jeg så
> dette. Ellers ville jeg da have mareridt om hvordan de nu blev.
> Hilsen Vibeke og de 5 normale siameserkillinger.

Ja, det er barske sager, specielt når de illustreres. En i øvrigt ganske
informativ side om andre katterelaterede emner også.
Tillykke med de 5 små siam-babyer :)

/Maria

Fra : nana sørensen

Dato : 16-09-05 13:46

"Ma" <crap@not.here.dk> wrote in message
> [...]
> illustreret med close-up billeder i farver. Nogle af sagerne skyldes
> ønsket om at opfylde sindssyge standarder der tangerer mutationer indenfor

Den killing der manglede noget af hjernen og manglede (?) øjenlåg. Den
kommer til at hjemsøge mig længe. forfærdelig læsning