nogen der har erfaringer med at have 2 han~
Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 15-09-05 19:07

hej der er sikkert spurt før men nu gør jeg det igen

Nogen der har erfaringer med at have 2 han hunde + 1 tæve gåen sammen.
tæve 7 år
1 han 10 mdr
2 han 8 uger

Søren

Fra : Jytte B

Dato : 15-09-05 19:25

"Søren Jensen (9800)" <sjakalen01@msn.com> skrev i en meddelelse
> hej der er sikkert spurt før men nu gør jeg det igen
>
> Nogen der har erfaringer med at have 2 han hunde + 1 tæve gåen sammen.
> [...]

Jeg har to tæver på 5 år og to hanner på 2 år gående sammen. Tæverne er
sterilliserede, ellers ville det ikke gå.

Jytte

Fra : fam. Ager

Dato : 15-09-05 19:27

> [...]
> hej der er sikkert spurt før men nu gør jeg det igen
>
> Nogen der har erfaringer med at have 2 han hunde + 1 tæve gåen sammen.

er de kastrerede eller steriliserede?, det skulle da lige være det eneste
jeg kunne komme på af forhindringer,altså med løbetid og hanhunde.
forudsat at de fungerer godt sammen som flok.

her går der en ung tæve, en han på 16 mdr. og en han på knap 4 sammen, uden
problemer overhovedet.

mvh. marie

Fra : Futte

Dato : 15-09-05 19:31

Personligt har jeg ikke erfaring, men har en nabo som har 2 kastrerede
hanhunde. I lange perioder går det godt, men jeg ved også at i perioder har
de sloges så de ikke har været til at skille fra hinanden igen. Hundene er
er ca. et år imellem. På et tidspunkt måtte den ene hund flytte hjemmefra
midlertidig, men de valgte så at prøve en sammenføring igen. Siden har der
ikke været noget, men om det igen vender tilbage ved ingen. Om det vil eller
kan være en fordel hvis der er en tæve også, ved jeg ikke noget om.

Med venlig hilsen

Lene

Fra : Louise

Dato : 15-09-05 21:08

Her hos os går en tæve på 1 år, en han på 5 år og en han på 4 år sammen uden
problemer.
Hannerne er lige blevet kastrereret fordi løbetiden med tæven så er nemmere.
Under hendes løbetid ( den første for hende) var der ingen problemer
hannerne i mellem andet end lidt småknurren. Det var dog en noget stressende
periode for dem, derfor valget om kasteration.

Vh Louise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-05 03:25

> [...]
> hej der er sikkert spurt før men nu gør jeg det igen
>
> Nogen der har erfaringer med at have 2 han hunde + 1 tæve gåen sammen.

Det har jeg prøvet, og det voldte ikke de store problemer. Tæve 1 9½ år,
Tæve 2½ og hannen 1½ år, og alle, absolut intakte, bortset fra den ældste
hun, som havde rygproblemer, men ellers intakt.... Altså alle fuldt fertile.
Der var selvfølgelig lidt mere tummel i løbetiderne, hvor man jo nok lige
ville gøre lidt ekstra, for at holde hannen lidt på afstand af tæverne, og
selvfølgeligt nok, syntes han, at det var dybt uretfærdigt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 16-09-05 16:23

Jeg har 1 5 år gammel hanhund, en 3 år gammel tæve og hendes 1 år gamle søn.

Normalt går det jo rigtig fint med at have dem gående sammen, men det er jo
lidt besværligt i løbetiderne. Der er jeg dog glad for at have 2 hanner,
idet de så kan gå sammen, mens tæven holdes adskilt fra dem. Inden vi fik
den unge hanhund måtte den gamle hanhund jo gå alene når tæven var i løb.

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 16-09-05 23:15

tak for alle svar
det lyder til at det ikke(måske) bliver de store problemer.

Søren