Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Corel Paint Shop Pro X
Fra : s.v.nielsen

Dato : 15-09-05 17:27

Jeg er ved at afprøve dette program og jeg må sige at jeg synes det er
totalt kikset på flere af de nye "featues"
Programmet har en: "Smart photo Fix..." som anvendes både til RAW og
andre filer. Jeg finder det komplet umuligt at justere hvidt. Der er
noget med at man skal markere "sort", "hvidt" og "gråt" på et
miniaturebillede hvor det ikke er til at se noget som helst og desuden
er det noget usikkert hvilken "farve" man har fat i. Der er ingen
'pipette' som i 'Raw-shooter' og i 'Zoom-browser'. Har nogen en mening
om dette program??? (koster ca. kr.600,- på nettet hos Corel. Kan prøves
i 30 dage gratis
http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pfid=1047024307383
)

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jan Strægaard

Dato : 15-09-05 17:55

s.v.nielsen wrote:
> Der er ingen
> 'pipette' som i 'Raw-shooter' og i 'Zoom-browser'.

Slår du 'advanced' til i 'smart foto fix' får du pipetten i 'før billedet'.

De har ændret lidt på featurne, men jeg mener at have fundet de (få) jeg
egentligt bruger.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 18:15

"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> wrote in message

> Slår du 'advanced' til i 'smart foto fix' får du pipetten i 'før
> billedet'.
>
> De har ændret lidt på featurne, men jeg mener at have fundet de (få) jeg
> egentligt bruger.

Jeg har også hentet en prøveversion. Jeg synes den er meget langsom til at
vise resultatet af en billedredigering, (f.ex, sharpen), sammenlignet med
andre programmer. I Photoshop elements, Rawshooter og Picasa2 vises
ændringerne stort set momentant.

Mvh Sven

Fra : s.v.nielsen

Dato : 15-09-05 18:33

Sven Lindhardt wrote:

> [...]
>vise resultatet af en billedredigering, (f.ex, sharpen), sammenlignet med
>andre programmer. I Photoshop elements, Rawshooter og Picasa2 vises

Jeg er meget enig! Det er skidt for Paint Shop Pro X

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-09-05 22:50

"Sven Lindhardt" <svt[SnabelA]svenlind[Dot]dk> wrote in message

> [...]
> vise resultatet af en billedredigering, (f.ex, sharpen), sammenlignet med
> andre programmer. I Photoshop elements, Rawshooter og Picasa2 vises

Men det er meget hurtigere end version 9 dengang det hed Jasc. X versionen
er godt nok ikke så fed som jeg havde håbet på efter at Corel havde taget
over. Prøv du bare prøveversionen. Personligt vil jeg ikke købe det, men
hellere satse på Photoshop.

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 16-09-05 16:17

"Sven Lindhardt" <svt[SnabelA]svenlind[Dot]dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vise resultatet af en billedredigering, (f.ex, sharpen), sammenlignet med
> andre programmer. I Photoshop elements, Rawshooter og Picasa2 vises

Jeg har hentet den og jeg må sige at den ikke er så slem som i gør den til.
jeg syntes den er meget mere bruger venlig end adobes. men nu har jeg også
brugt psp 7 de sidste mange år. Jeg syntes ikke jeg har kunne sinde nogle af
de svagheder som i påpeger. jeg syntes den er fint hurtig med sharpening sat
hue osv. og det er sammenlignet med picasa 2.
Skal man sige noget skidt om den er det at de har fjernet mange af de
redigeringsgenveje jeg brugte i psp 7.

Jacob

Fra : s.v.nielsen

Dato : 16-09-05 17:11

Jacob wrote:

> [...]
>hue osv. og det er sammenlignet med picasa 2.
>Skal man sige noget skidt om den er det at de har fjernet mange af de

Du har sikkert ret langt hen af vejen… selv har jeg anvendt PSP6 i mange
år og har været meget fornøjet med det, men den mangler nogle ting som
man har brug for til digitale foto: EXIF, 16 bits farvedybde og RAW
konvertering. Disse ting har PSPX. Min misfornøjelse går udelukkende på
de ny features som handler om konvertering af RAW filer. De ligger i
funktionen: "Smart photo Fix...". Jeg synes bestemt ikke man har kontrol
over hvid balancen og farvetemperaturen
Jeg har stadig 22 dage til at finde ud af om den er pengene værd

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jacob

Dato : 16-09-05 21:53

"s.v.nielsen" <x.v.nielsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over hvid balancen og farvetemperaturen
> Jeg har stadig 22 dage til at finde ud af om den er pengene værd

Jeg syntes ikke helt hvid balancen er så elendig. man peger på en hvid eller
grå flade med pipetten og vupti. det der sort fatter jeg hat af. jeg syntes
egentlig at canons egen raw converter er fin. man kan hive i histori grammet
på en måde der passer mig.
Jeg har bestemt mig. jeg køber skidtet.

Jacob

Fra : s.v.nielsen

Dato : 17-09-05 17:28

Jacob wrote:

> [...]
>egentlig at canons egen raw converter er fin. man kan hive i histori grammet

Er det så enkelt
Jeg var sikker på at der skulle klikkes på hvid, grå og sort i den
rækkefølge. Stadigvæk findes der billeder hvor der hverken er hvidt
eller gråt… hvad gør man så?
Jeg køber sgu nok også programmet , men ikke på grund af RAW
konverteringen. Til det formål vil jeg helt sikkert foretrække
Zoombrowser og Rawshoter

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jacob

Dato : 17-09-05 17:46

> [...]
> Jeg køber sgu nok også programmet , men ikke på grund af RAW
> konverteringen. Til det formål vil jeg helt sikkert foretrække Zoombrowser

det kan da godt være det er mere avanceret jeg har bare ikke opdaget det. om
ikke andet så må man jo tage hvid balancen i fri hånd. det syntes jeg oftest
giver det bedste resultat

Jacob

Fra : s.v.nielsen

Dato : 15-09-05 18:25

Jan Strægaard wrote:

> [...]
> billedet'.
>
> De har ændret lidt på featurne, men jeg mener at have fundet de (få)

Ja, det er der man beder om: "Click on black, white and grey objects in
the left hand panel"?
Gør det tricket for dig? jeg føler mig meget ude at svømme!

(Det er ikke som i de gode gamle Jasc dage)

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jakob

Dato : 15-09-05 19:11

In article <4329a75e$0$1989$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
noreply@straegaard.dk says...

Brug det dobbelte og få et 10 gange bedre program photoshop, hvordan er
beskrevet her i en anden tråd.

--
Venlig hilsen

Jakob